بی ام وفولکس واگن

چاق و لاغر! مقایسه شتاب فولکس گلف و ب‌ام‌و M5 جدید

خب انتظار نداریم نتیجه این مقایسه شگفت‌انگیز و شوکه کننده باشد! این دو خودرو در دو سمت متضاد هم قرار دارند. یک خودروی نرمال در برابر خودرویی که برای راننده ساخته شده است. بله فولکس‌واگن گلف خودروی خیلی کندی نیست اما در برابر نسل جدید M5 این‌گونه جلوه خواهد کرد.


با این وجود Apex Cars این تست شتاب را انجام داده است. آن‌ها پرفروش‌ترین محصول فولکس یعنی گلف را در برابر ب‌ام‌و M5 قرار داده اند. یک هاچبک دیفرانسیل جلوی ۱۵۰ اسب بخاری در برابر یک سوپر سدان چهار چرخ محرک ۶۰۰ اسبی که از نظر سرعت با هیچ‌کس شوخی ندارد. هر دو خودرو آلمانی هستند اما از نظر قدرت پیشرانه کاملاً در تضاد با یکدیگر بوده و خب مشخص است که نتیجه این نبرد چه خواهد بود.

اما چیزی که جالب‌توجه است تضاد بین شتاب گیری گلف و M5 می‌باشد. سوپر سدان باواریایی ها می‌تواند تنها در ۱۰ ثانیه از سکون به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. از طرف دیگر گلف را داریم که در ۲۹ ثانیه بعد به این سرعت می‌رسد. موضوع احساس‌برانگیز اینکه M5 در ۳۲ ثانیه از سکون به سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد که یک رکورد کاملاً تحسین‌برانگیز برای این سدان پرفورمنس است.

شاید برخی افراد بگویند این ویدئو بی‌معنی است اما این‌گونه نیست. این ویدئو تفاوت بین خودروهای تولید انبوه و محصولاتی سطح بالا را به خوبی نشان می‌دهد. دلیل خوبی برای وجود فاصله قیمتی زیاد بین این‌گونه خودروها وجود دارد. جدای از کیفیت ساخت و متریال بکار رفته در کابین، سرعت و پرفورمنس از جمله فاکتورهای مهمی هستند که بهای یک خودرو را بالا می‌برند.

خب بار بعدی که یک نفر به شما گفت سرعت به خود راننده و نه به خودرو مربوط است این ویدئو را به او نشان دهید. در هر حال ب‌ام‌و M5 تنها در ۳۶ ثانیه به حداکثر سرعت ۳۰۷ کیلومتر در ساعتی خود می‌رسد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (831 ديدگاه)

    تو متن گفته که”شاید برخی افراد بگویند این ویدئو بی‌معنی است اما این‌گونه نیست”

    باید بگم که کاملا بی معنی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. AventadorSVJ

    ۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (69 ديدگاه)

    (یک نفر به شما گفت سرعت به خود راننده و نه به خودرو مربوط است این ویدئو را به او نشان دهید.)
    یعنی شما میگی راننده مهم نیست .بله من قبول دارم که اگه ماشین راه نره راننده خودشو بکشه هم نمیتونه کاری کنه ولی مثلا پشت ب ام و یه راننده که تازه از دست اموزش رانندگی (اونم ایرانی) دراومده بشینه و پشت گلف سباستین فتل بشینه یکسان نیست چون راننده معمولی ب ام و رو حتی تو 10دقیقه هم نمیتونه به 200 کیلومتر برسونه(اگه بتونه برسونه هم میزنه ماشینو چپ میکنه) ولی فتل گلف رو تو بهترین تایم ممکن به سرعت میرسونه .
    تو سریع و خشن 8 دومینیک (دام)یه حرفی که عاشق اون حرفش بودم اصلا باید اونو با اب طلا نوشت اونم این بود که :(صد بار گفتم زیر کاپوت مهم نیست ، مهم اونیه که پشت فرمون میشینه.)
    من عاشق این حرفم و میدونم که درست هم هست.حالا شما بگین مهم نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Parvaz

      ۴ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (395 ديدگاه)

      برادر من مسابقه فرمول یک نیست که پیچ داشته باشه ، این تست ها اکثرا تو باند فرودگاه ها انجام میشه و خط مستقیم هستش، ماشین رو میزاری تو حالت سوپر اسپرت و بعدش فقط گاز میدی، حالا شما دو دستی فرمون رو بگیر مسیر مستقیم هستش، فوقش تو لانچ یکم ناشی بازی در بیاری عقب بیوفتی ولی در ادامه دیگه 600 اسب بخار داری فتل سهله گنده تر از اونم بیاد یه سوپر اسپرت دیگه هم از پشت گلف رو هل بده بت نمیرسه باز!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ساسان

        ۴ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (3 ديدگاه)

        خیلی مزخرف بود !
        کجای دنیا ماشین دیزل با بنزینی مقایسه میشه ؟؟ اونم ضعیفترین دربرابر قوی ترین !!!!!
        این ویدئو سطح سایتو پایین آورد .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. ایمان

    ۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (3895 ديدگاه)

    M5 با پدرشم شوخی نداره اصلاً میشه باهاش شوخی کرد؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سام

    ۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    کجای مشخصات این دو تا ماشین بهم نزدیکه که با هم مقایسه شدند؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مهدی

    ۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    شتابm5 خیره کننده است.مدل معمولیm5تونست لقب سریع ترین سدان جهان روبدست بیاره که ازتسلا هم سریع تربود درشتاب اولیه وثانویه.توسط کاراند درایو.مدل کامپتیشین خیلی سریع تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهدی

    ۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    درکاراند درایوشتاب سریع تری ازm5گرفتن. m5 شتابش ازآئودیr8وهونداnsxوچند سوپراسپرت دیگه سریع تره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا