بی ام و

تست شتاب و سرعت ب‌ام‌و 750i مدل 2020

همه‌ی ما چند ساعتی را صرف مطالعه‌ی مشخصات فنی و عملکردی خودروهای موردعلاقه‌ی خود کرده‌ایم اما گاهی اوقات با مواردی مبهم مواجه شده‌ایم. ب‌ام‌و می‌گوید سدان لوکس و بزرگ ۷۵۰i xDrive از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو با قدرت ۵۲۳ اسب بخار استفاده کرده و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت آن برابر با ۳.۹ ثانیه می‌باشد. قطعاً این عملکرد برای سدانی به بزرگی سری ۷ احساس‌برانگیز بوده اما باید گفت برخی افراد با دیدن این آمار و ارقام به شک و تردید می‌افتند.


اینجاست که کانال یوتیوب AutoTopNL وارد میدان می‌شود. دست‌اندرکاران این کانال به تازگی ویدئویی از پرچم‌دار باوارایی ها منتشر کرده اند که شتاب و سرعت این خودرو را نشان می‌دهد. البته این ویدئو تمامی ویژگی‌های عملکردی سدان لوکس و بزرگ ب‌ام‌و را نشان نداده و تنها بخشی از بدنه‌ی سری ۷ را آن‌هم به‌صورت خلاصه مشاهده می‌کنیم. خوشبختانه دوربین این خودرو را از پشت نشان داده بنابراین مجبور نیستیم جلوپنجره‌ی بزرگ آن را ببینیم!


پس از غرش پیشرانه‌ی ۸ سیلندر، دوربین روی پشت آمپرهای ۷۵۰i xDrive تمرکز کرده و در ادامه می‌توانیم شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۱ ثانیه‌ای را ببینیم که با ادعاهای ب‌ام‌و همخوانی دارد. از اینجا به بعد تحت تأثیر سری ۷ قرار می‌گیریم به گونه‌ای که این خودرو مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۲.۱۹ ثانیه طی می‌کند. به این ترتیب ۷۵۰i xDrive سریع‌تر از شورولت کامارو SS جدید می‌باشد. این سدان پرچم‌دار در ادامه توانسته شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت ۱۴.۴ ثانیه‌ای را ثبت کند.


اگرچه حداکثر سرعت خودرو به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده اما این سری ۷ توانسته به سرعت ۲۶۰ کیلومتر در ساعت دست یابد. ۷۵۰i xDrive موردبحث ظرف حدود ۲۶ ثانیه به این سرعت رسیده است.


همین چند سال پیش بود که چنین عملکردی را از M5 شاهد بودیم. این بیمر نه تنها بزرگ‌تر بوده بلکه نسخه‌ی M هم نیست. با توجه به این عملکرد می‌توان بر سریع بودن ۷۵۰i xDrive صحه گذشت. احتمالاً هم‌اکنون احترام بیشتری برای این خودرو قائل هستید…

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    آلپینا B۷ دیگه چه غولیه ….
    بیخود نیست که BMW بهترین انجین ساز دنیاست
    ماشین با این وزن ، عملکرد بسیار تحسین برانگیزی داره

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      در تست های یه مجله ودر شرایط بهتر سری 7 فیس لیفت مدل 750 شتاب بی نظیر 3.8 ثانیه رو ثبت کرده بود.شتاب 4 و 3.9 ثانیه هم تو کانال های یوتیوب ازش گرفته شده.
      ولی مدل M760 و آلپیناB7 جدید فکر نکنم تغیری داشته باشن چون همون قدرت قبلی رو دارن وشتاب اعلانی 3/7 ثانیه ای کارخونه ای قبلی!!!!!!

      موافقم 3
      مخالفم 0
  2. احمد

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (124 ديدگاه)

    رو 230 دنده عوض کرد :D :D

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. بنیامین

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه سوال
    اکثر کسایی که سری هفت میخرن چه قشری هستن؟ برا خودم یکمی عجیب غریبه یه ادم برا مصرف شخصی سری هفت بخره. چون تو خارج دیدم اکثر کسایی که سری هفت میخرن یا برا تاکسی استفاده میکنن یا ماشین تشریفاتی . یا راننده ی ماشین میشن و مسافر میزنن یا صاحب ماشین راننده استخدام میکنه برا ماشین و خودش اون پشت میشینه. اینم بگما اکثرشون اینطورین. و بعضیام هستن میخرن و خودشون استفاده میکنن. اما تو تهران تا جاییکه دیدم اکثرا برا استفاده شخصی میخرن و خودشون پشت ماشین میشینن. ایا عجیب نیست این نوع استفاده؟

    موافقم 0
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا