بی ام و

شتاب‌گیری سؤال‌برانگیز ب‌ام‌و M2 کامپتیشن

از نظر بسیاری از طرفداران دوآتشه‌ی ب‌ام‌و، خودروی M2 کامپتیشن یکی از بهترین ساخته‌های این خودروساز افسانه‌ای در سال‌های اخیر می‌باشد. خودرویی که در ادامه مشاهده خواهید کرد نسخه‌ی مجهز به گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه سفارشی است که در یک تست شتاب‌گیری شرکت کرده و لانچ کنترل آن نیز برای حداکثر پرفورمنس فعال شده است.


شاید برخی افراد با دیدن ویدئوی پیش رو بگویند M2 کامپتیشن کمی کند است زیرا شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن حدود ۵ ثانیه ثبت می‌شود که هشت‌دهم ثانیه بیشتر از اعداد اعلامی سازنده است. البته زمانی که بدانید خودرو از لاستیک‌های زمستانی استفاده می‌کند و جاده نیز شرایط ایده‌آل را ندارد این تفاوت را توجیه‌پذیر خواهید دانست. این موضوع مخصوصاً زمانی به چشم می‌آید که پشت فرمان یک خودروی دیفرانسیل عقب بنشینید چراکه این نوع خودروها در زمان شتاب‌گیری در شرایط غیر ایده‌آل به تقلا خواهند افتاد. همچنین پر بودن باک بنزین هم تأثیر منفی روی عملکرد خودرو دارد ولی با تمامی این تفاسیر هم رکورد ۴.۹۷ ثانیه خیلی بد نیست.


بر پایه‌ی داده‌های برنامه‌ی موبایلی می‌توان برخی اطلاعات دیگر را نیز به دست آورد. ب‌ام‌و M2 کامپتیشن در عرض ۱۰.۶۴ ثانیه از سرعت ۱۰۰ به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۲.۷۹ ثانیه طی می‌کند. همچنین خودروی موردبحث پس از طی ۲.۲ کیلومتر به سرعت ۲۶۲ کیلومتر در ساعت می‌رسد.


اگر فکر می‌کنید M2 کامپتیشن خیلی کند است بهتر است بدانید نسخه‌ی داغ‌تر آن در راه است. اگر خبرهای منتشر شده درست باشند، نسل فعلی سری ۲ شاهد تولید مدل M2 CS در سال ۲۰۲۰ خواهد بود. این نسخه در صورت تولید از قدرت بیشتر، بدنه‌ای سبک‌تر و دیگر بهبودهای سخت‌افزاری برخوردار خواهد بود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. سعید(تهران)

    ۲۷ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (13 ديدگاه)

    طراحی پیچیده و پویای جلو با نمای جانبی و عقب ساده چندان هماهنگی نداره ولی خب غیر از این مورد که سلیقه ای حساب میشه نمیشه ازش ایرادی گرفت…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Reza

    ۲۷ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    یکی از بهترین ها تو این کلاس هستش .?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Mohammadreza

    ۲۷ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (870 ديدگاه)

    این خودرو مستقیم ترین رقیب سوپراست(خیلی ها میگن کیمن رقیب اصلی سوپراست ولی بنظر من مقایسه یه خودرو موتور جلو و موتور وسط درست نیست)
    خیلی منتظر رقابت و مقایسه این دو اسطوره هستم
    امید وارم تویوتا وزن کمتری نسبت به M2 داشته باشه چون وقتی دو خودرو از لحاظ ابعاد و قدرت نزدیک به هم هستن وزن خیلی تعیین کننده میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهدی

    ۲۷ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    M2 یه خودروی اسپرت برای رانندگان واقعی هستش.بقول کارانددرایو سلطان هندلیگ هستش که بیشترین لذت ودقت رانندگی رو داره. مجله تاپ گیر یه رقابت انجام داده بین M2کامپتیشن وجدیدترین مدل استون مارتین که خیلی رقابت جذابیه. M2واقعا ماندگار شد.مدل کامپتیشن خیلی طراحی جذاب ترین نسبت به نسخه معمولی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا