بی ام و

تردیدها درباره تولید نسل جدید ب‌ام‌و i3 و i8

ب‌ام‌و ماه پیش به‌صورت رسمی تأیید کرد سومین عضو خانواده i این برند در آینده‌ای نزدیک عرضه خواهد شد. در واقع i4 حدود سال ۲۰۲۰ تولید می‌شود و شاید تنها محصول الکتریکی این خودروساز تا زمان تولید iNext باشد زیرا خبر جدید منتشر شده نشان می‌دهد احتمال عدم تولید نسل جدید خودروهای i3 و i8 وجود دارد.

bmw-i8-and-i3-concepts
مدیر قوای محرکه الکتریکی BMW در خلال مصاحبه جدید خود با اتوموتیونیوز گفته که تصمیم نهایی درباره این دو خودرو گرفته نشده است. او می‌گوید:

این دو خودرو بسیار منحصربه‌فرد هستند. i3 و i8 به عنوان یک خانواده توسعه نیافته‌اند زیرا خودروهای یک خانواده را می‌توان در نسخه‌های بسیار زیادی عرضه کرد.

چیزی که مدیر BMW می‌گوید این است که تکنولوژی های بکار رفته در i3 و i8 معمولی نبوده بنابراین ضرورتاً از رویه‌های عادی صنعت خودرو تبعیت نمی‌کنند. گفته‌های او با اظهارات مدیر بخش i در چند ماه گذشته همخوانی دارد. او گفته بود که ب‌ام‌و در حال حاضر هنوز تصمیمی درباره دو خودروی مورد بحث نگرفته است.


البته به این زودی‌ها با i3 و i8 خداحافظی نخواهیم کرد. نسخه شهری سال پیش به‌روز شد درحالی‌که کوپه اسپورت و ساختارشکن ب‌ام‌و نیز همین اواخر فیس لیفت شده است. این خودرو احتمالاً دارای نسخه پرفورمنس i8 S با قدرت ۴۵۰ اسب بخار خواهد بود. انتظار نداریم پیشرانه بنزینی بزرگی را زیر کاپوت ببینیم زیرا قوای محرکه هیبریدی فعلی با کمی اصلاحات می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد.

ب‌ام‌و i3
از طرف دیگر مدیر طراحی بخش i ب‌ام‌و نیز گفته است:

همیشه نسل‌های جدید i3 وجود نخواهد داشت. این یک حرکت موازی نخواهد بود.

به زبان ساده، این خودروی الکتریکی کوچک نیز همانند برادر اسپورت خود ضرورتاً دارای جایگزین مستقیم نخواهد بود.

ب‌ام‌و i8 رودستر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Bilbo

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (516 ديدگاه)

    بنظرم این دوتا ماشین، به هدفی که داشتن رسیدن و تا حدودی بیشتر از چیزی که ازشون میرفت برای کمپانی منفعت داشتن و حالا دیگه برنامه کمپانی به سمتی حرکت باید بکنه که خودروهای برقی رو با هزینه های مناسب تری نسبت به این دو مدل به بازار عرضه کنه تا زمان برسه به i Next که بشه پرچمدار الکتریکی و احتمالا خودران ب‌ام‌و.
    اما من چند روز پیش تو bmwblog دیدم که ظاهرا برای نسل دوم i8 هم برنامه هایی هست. حالا باید دید این سبد محصولات قرار هست تا کجا گسترش پیدا کنه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حسین دهمرد

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    i3 چیز جالبیه خیلی خاصه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا