بی ام و

چرا ب‌ام‌و واقعاً تسلا را دوست دارد؟!

اگر فردی در موضوعی که فرد دیگری می‌خواهد نقش محوری داشته باشد حرف اول را بزند شاید با تلاش‌هایی برای رقیب تراشیدن مواجه شود.

BMW i-Vision Dynamics Concept
اما BMW اینطور نیست و سعی هم نمی‌کند چنین عملی را انجام دهد. اگرچه همواره از تسلا به عنوان پیشروی خودروهای الکتریکی یاد برده می‌شود اما به نظر می‌رسد بخش i ب‌ام‌و یک رقیب شایسته بوده و می‌تواند تمام کارهای این خودروساز آمریکایی را تحسین کند.

BMW i-Vision Dynamics Concept
Wieland Brúch مدیر ارتباطات رسانه‌ای بخش i ب‌ام‌و می‌گوید:

ما در تسلا و ب ام و i یک هدف مشترک را داریم و آن نیاز تکنولوژی‌های جدید به ایجاد جذابیت عاطفی برای مشتریان است. من فکر می‌کنم تسلا از نظر احساسی کردن حمل‌ونقل الکتریکی کار شگفت‌انگیز و فوق‌العاده‌ای را انجام می‌دهند زیرا تا زمانی که حمل‌ونقل الکتریکی به معنی حرکت از یک نقطه به نقطه دیگر و بدون آلودگی باشد بنابراین این موضوع برای موفقیت کافی نخواهد بود.


خودروهای الکتریکی پیش از تسلا کلافه کننده بودند و تنها افرادی که می‌خواستند پز دهند آن‌ها را می‌خریدند اما این روش باعث نمی‌شد که این خودروها همه‌گیر شوند. مدیر BMW می‌گوید:

تسلا کمک بسیار خوبی به گسترش حمل‌ونقل الکتریکی می‌کند. ما فکر می‌کنیم تسلا در حرکت روی به جلوی خودروهای الکتریکی بسیار کمک کرده و به هر عضو تیم حمل‌ونقل الکتریکی خوشامد می‌گوییم.


Brúch می‌گوید ب‌ام‌و i بجای اینکه به تسلا و جگوار به چشم یک خطر نگاه کند از هر رقیبی که به پیشبرد هدف تولید انبوه خودروهای الکتریکی کمک می‌کند استقبال خواهد کرد. این کمپانی مخصوصاً به تسلا که تلاش‌های صورت گرفته در تولید محصولات الکتریکی را با ارائه مدل‌های جذاب و کارا تغییر داده خوشامد می‌گوید.


اما دلیل اینکه ب‌ام‌و احتمالاً تسلا را به عنوان یک خطر بزرگ تلقی نمی‌کند واقعاً چیست؟ ژرمن‌ها تاریخچه‌ای ۱۰۰ ساله داشته و در بحث ساخت خودروهای جذاب سابقه بسیار طولانی‌ای دارند. فروش خودروهای الکتریکی این برند نیز خیلی کم نبوده است. ب‌ام‌و i سال پیش فروشی تقریباً برابر با تسلا داشته و به‌صورت جهانی حدود ۱۰۳ هزار دستگاه خودرو فروخته است. بد نیست بدانید این بخش الکتریکی ب‌ام‌و فروشی بیشتر از بخش M داشته است.

2016 Tesla Model S P90D v BMW 730d
تا زمانی که مردم به BMW در ساخت نمادهای خودرویی اعتماد داشته باشند هنوز هم محصولات آن را خواهند خرید، خواه این محصول الکتریکی باشد یا نباشد و BMW می‌گوید که این امر باعث می‌شود در بحث رقابت دست برتر را داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI CHEVROLET

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    مدیر بنز و BMW هر دو فوق العاده هستن و خوشم ازشون میاد ولی مدیر فولکس چندین بار با زبان تند درباره تسلا و یه شرکت دیگه حرف زده بود

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (6807 ديدگاه)

      مهدى
      مدىر بنز از موستانگ و رانگلر هم به عنوان ماشىنى نمادىن صحبت کرده بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Mercede kaviani

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (551 ديدگاه)

    تمام مدل های بی ام دبلیو واقعا زیبا هستند مخصوصا مدل الکتریکی BMW i-Vision Dynamics Concept
    نظر شخصی من بهترین و زیباترین اتوموبیل ساز قاره سبز همواره BMW است

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. مهدی

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    به این میگن طرز تفکر که باعث رشدشون هم همینه
    ولی تو ایران …
    هیچ گونه رقیبی پذیرفته نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا