بی ام و

فراخوان ب‌ام‌و i3 و i8 به خاطر ماژول الکتریک معیوب

تعدادی از مدل‌های ب‌ام‌و i3 و i8 2019 در آمریکا به خاطر نگرانی‌های موجود درباره‌ی ماژول کنترل ولتاژ بالای معیوب فراخوان شده‌اند.


NHTSA می‌گوید این نقص می‌تواند منجر به افزایش مقاومت داخل ماژول الکترونیکی پیشرانه‌ی الکتریکی شده و در صورتی که برق ولتاژ بالا به سیستم نرسد مالکان شاهد کاهش قدرت کل خودروها خواهند بود.

bmw-i8-and-i3-concepts
گفته می‌شود این نقص تنها سیستم ولتاژ بالا را تحت تأثیر قرار داده و بنابراین سیستم‌های ۱۲ ولت خودروهای i3، i3 با برد بیشتر و i8 همچنان عملکردی باقی خواهند ماند و رانندگان همچنان خواهند توانست از فرمان و نیروی ترمز استفاده کنند.


ب‌ام‌و هنوز در حال کار روی راه‌حل رفع این مشکل بوده و انتظار می‌رود اقدام به تعویض ماژول معیوب و نصب نمونه‌ای جدید کند. تمامی فرایند تعویض این قطعات بدون دریافت هزینه‌ای انجام خواهد شد. خبر رسیده این مشکل باعث تأثیر خودروهایی شده که بین دسامبر ۲۰۱۸ تا مارس ۲۰۱۹ تولید شده‌اند.


این اولین باری نیست که i3 فراخوان می‌شود زیرا در اوایل سال ۲۰۱۷ هم حدود ۱۹ هزار دستگاه از این خودرو در آمریکا فراخوان شدند. مشکل این خودروها به لوله‌ی حمل بخار سوخت پیشرانه‌ی درون‌سوزی مربوط می‌شد که احتمال ساییدگی آن و نشتی احتمالی سوخت وجود داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. MAHDI

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    پدال خبلی جالبه چون فقط مطلب بعضی از خودروسازان رو میزاره وخودروسازانی هستن که خبر فراخوانشون رو فقط در سایت های خرجی ویا سایت های خودرویی دیگه باید مطالعه کنیم!!!!

    برای مثال آخرین فراخوان توهمین هفته بود یعنی فراخوان 675 خودروی مرسدس بنز بود از مدل های:CLA و GLE 2019 و کلاس C و کلاس E و کلاس S که بخاطر خطای ومشکل سیستم ترمز بود!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا