بی ام و

این داستان، شاسی‌بلندهای پول‌ساز ب‌ام‌و!

یکی از دلایل اصلی جایگزین شدن مدیرعامل اسبق ب‌ام‌و یعنی هارالد کروگر با اولیور زیپس در چند ماه گذشته عدم توفیق او در رسیدن به اهداف فروش شرکت بود. این حقیقت که کروگر دیرهنگام وارد بازی خودروهای الکتریکی شد هم کمکی به او نکرد. هر دو شرکت آئودی و مرسدس با تولید خودروهای e-tron و EQC مچ ب‌ام‌و را خواباندند. انتظارات از زیپس بسیار بالاست اما رویترز گزارش داده که او قبلاً استارت خوبی زده است. زیپس البته باید تا حدی از کروگر تشکر بکند. ب‌ام‌و گفته سود عملیاتی سه‌ماهه سوم خودش به لطف فروش بسیار خوب شاسی بلندهای تولیدی‌اش برابر با ۳۳ درصد بوده است.


دیگر عاملی که باعث عملکرد خوب باواریایی ها در بازه زمانی ذکر شده می‌باشد نبود فاکتورهای تکی است. از جمله این موارد می‌توان به عملکرد بسیار بد طبیعی در بازاری مهم اشاره کرد. زیپس گفته است: “ب‌ام‌و به خوبی در راه رسیدن به اهداف یک‌ساله خود قرار دارد.”


موضوع جالب‌توجه اینکه فروش ب‌ام‌و در چین برخلاف شرکت‌هایی همچون فورد خوب باقی مانده است. درحالی‌که فورد مجبور به کم کردن پیش‌بینی فروش خود به خاطر بازار چین شده، ب‌ام‌و درست در جهت عکس حرکت کرده است. فروش خودروهای سواری این خودروساز آلمانی در سه ماه گذشته رشد قابل‌توجه ۳.۶ درصدی داشته که تنها بازار چین رشد ۵.۸ درصدی را به ارمغان آورده است. مدل جدید X3 نیز نقش مهمی در موفقیت‌های ب‌ام‌و بازی کرده است.


در ۱۵ ماه گذشته فروش خودرو در چین افت داشته اما به نظر می‌رسد ب‌ام‌و بسیار خوب از این طوفان بیرون آمده است. فروش این شرکت در آمریکا هم بسیار خوب بوده است. ب‌ام‌و نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۸ رشد فروش ۳.۳ درصدی در آمریکا را گزارش کرده است. فورد اما افت فروش ۳.۸ درصدی داشته است. بسیاری از تحلیل گران می‌گویند فروش خودرو در آمریکای شمالی کلاً افت داشته اما میزان افت آن در حد بازار چین نبوده و نخواهد بود.


با وجود رشد فروشی که اساساً به خاطر شاسی بلندها بوده، ب‌ام‌و به دنبال سوددهی بیشتر، کاهش هزینه‌ها، تجهیزات دوباره کارخانه‌ها و… می‌باشد. کاهش یک سومی زمان توسعه خودروها و کاهش میزان تریم ها و تعداد خودروها در سال ۲۰۲۱ نیز جزو برنامه‌های این خودروساز می‌باشد. X3 همچون برادران بزرگ خود یعنی X5 و X7 با استقبال بالایی مواجه شده و البته می‌رود که دوستی بیشتری با محیط‌زیست داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. بی نام

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    میدونید چه ماشینی از یه بی ام و مدل 2019 بهتره؟ بی ام و مدل 2020…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. godfather

      ۲۳ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (196 ديدگاه)

      این حرف صحیح ولی بجز
      یه بی ام e46 m3

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مهراد

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (755 ديدگاه)

    امروز یه بی ام و کروک 335i تیونینگ سوار شدم ، شتاب و صداش عقل و هوش از سر من برد / الانم راجبه افزایش فروش بی ام و هیچ نظری ندارم چون مغزم هنگه هنوز و حالم بد بید / به قول اون رفیق بی نمکمون با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احمدرضا

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (878 ديدگاه)

    متاسفانه یا خوشبختانه دنیا داره به سمت خرید شاسی بلندها میره
    سدان ها و کوپه ها و استیشن ها و … تقریبن دارن هر روز کمرنگ تر میشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Alireza

      ۲۳ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (629 ديدگاه)

      خوشبختانه نداره متاسفانه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Mohammad amin

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (56 ديدگاه)

    Bmw سدانش باحالتره تا شاسی بلندش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. fr

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (50 ديدگاه)

    این x5 چه رخی داره مخصوصا تو مدل m ، واقعا خوبه طراحیش

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا