بی ام و

عملکرد گروه ب‌ام‌و در نیمه اول سال 2017

گروه ب‌ام‌و اعلام کرد درآمدها و میزان فروشش در سه ماهه دوم سال جاری افزایش یافته که این موضوع به لطف تقاضای زیاد در بازار چین بوده است. سود خالص این گروه از آوریل تا ژوئن برابر با ۲.۱۹ میلیارد یورو بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد. درآمدهای این گروه پیش از دخالت مالیات‌های مختلف نیز رشد ۷.۵ درصدی داشته و به ۲.۹۳ میلیارد یورو رسیده که بیشتر از انتظارات بوده است. عملکرد کلی گروه ب‌ام‌و نیز با رشد ۳.۱ درصدی به ۲۵.۸ میلیارد یورو رسیده است.


در کلاس خودرویی حاشیه سود ب‌ام‌و با فاصله نزدیکی از ۹.۵ درصد به ۹.۷ درصد افزایش یافته است. ب‌ام‌و می‌گوید به هدف خود در سال ۲۰۱۷ که حاشیه سود ۸ و ۱۰ درصدی است پایبند خواهد ماند. این شرکت می‌گوید فروش منطقه خود در چین و اروپا به ترتیب رشد ۲۵ و ۰.۴ درصدی داشته است. فروش سه ماهه دوم این شرکت در آمریکا افت ۶.۱ درصدی را تجربه نموده است.


فروش برندهای ب‌ام‌و، مینی و رولزرویس در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ با رشد ۴.۶ درصدی به ۶۳۳۵۸۲ دستگاه رسیده است. فروش این برندها در سال ۲۰۱۶ برابر با ۶۰۵۵۳۴ دستگاه بوده است. همچنین فروش این شرکت‌ها در نیمه اول سال نیز رشد ۵ درصدی داشته و به ۱۲۲۰۸۱۹ دستگاه رسیده است.


ب‌ام‌و در سراسر دنیا توانسته ۱۰۳۸۰۳۰ دستگاه خودرو بفروشد و برای اولین بار در بازه زمانی شش ماهه ابتدایی سال رکورد فروش یک میلیون دستگاهی را بشکند. این عملکرد نشان دهنده رشد ۵.۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است. عمده دلیل این افزایش به فروش مدل‌های مختلف از جمله ب‌ام‌و سری ۷ و مدل های X برند مربوط می‌شود. بیش از ۳۲ هزار دستگاه سری ۷ در زمان یاد شده فروخته شده که رشد ۲۶.۹ درصدی نسبت به سال قبل دارد. فروش X1 نیز در نیمه اول سال جهش ۴۵.۲ درصدی داشته و به حدود ۱۳۷ هزار دستگاه رسیده است. X5 نیز با فروش حدود ۹۰ هزار دستگاهی و رشد ۱۰.۶ درصدی عملکرد قابل توجهی بر جای گذاشته است.


فروش ۱۸۱۲۱۴ دستگاهی از ژانویه تا ژوئن ۲۰۱۷ نیز نشان دهنده رکورد جدید برای برند مینی در نیمه اول سال است. این برند در سال ۲۰۱۶ فروش ۱۷۴۸۹۸ دستگاهی داشته است. فروش مینی کلاب من با رشد ۸.۶ درصدی به ۲۹۸۶۷ دستگاه رسیده و مینی کانورتیبل نیز رشد ۳۰.۳ درصدی داشته و تعداد ۱۸۶۹۹ دستگاه از آن فروخته شده‌اند.

2016 MINI Cooper S Clubman
برند رولزرویس نیز در نیمه اول سال فروش ۱۵۷۵ دستگاهی داشته که افت ۶.۵ درصدی را نشان می‌دهد. عمده فروش این برند به خودروی دون مربوط می شود. یکی از دلایل افت فروش رولزرویس به مدل فانتوم مربوط می‌شود که نسل جدید آن به زودی وارد بازار خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. کوروش

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    از سری پنج جدید چیزی ننوشته بود فکر کنم فروش خوبی را تجربه کند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Amir Schumacher

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    ۳ تا عکس اول ، مخصوصا عکس سوم ، عظمت BMW رو‌ نشون میدن ، سری ۵ جدید به فروش BMW در آینده کمک‌ زیادی خواهد کرد ،
    به نظرم ب‌ام‌و عطش بیشتری برای افرایش فروش خودش در بازار چین نسبت به بنز داره ، بنز بیشتر به فکر امریکاست ، البته فعلا که آئودی در چین اوله ، امیدوارم هر ۳ تاشون + پورشه هر سال افزایش فروش رو تجربه کنن ،

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Achtung

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (423 ديدگاه)

    نوش جونش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. alirezaasg5

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (264 ديدگاه)

    دور از انتظارم نبود این رشد فروش با توجه به عملکرد فوق العاده این برند

    زنده باد ب ام و زنده باد آلمان

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا