بی ام و

معرفی فیس‌لیفت ب‌ام‌و سری 2 اکتیو تورر و گرن تورر

ب‌ام‌و اقدام به انجام فیس‌لیفت و به‌روزرسانی مینی‌ون‌های خود یعنی سری ۲ اکتیو تورر و گرن تورر کرده است. خودروهایی که اولین مینی‌ون تاریخ ب‌ام‌و و همین‌طور اولین محصول دیفرانسیل جلوی این شرکت محسوب می‌شوند. البته این دو خودرو در ظاهر تغییراتی بسیار جزئی را تجربه کردن که حتی شاید به‌آسانی قابل‌تشخیص نباشد. بااین‌حال گرافیک داخلی چراغ‌های جلوی LED این دو خودرو مشابه محصولات جدید ب‌ام‌و به‌صورت شش‌ضلعی طراحی شده و در مه شکن‌ها نیز از چراغ‌های LED استفاده شده است درحالی‌که جلوپنجره هم به‌روزرسانی جزئی را تجربه نموده و ورودی‌های هوای درون سپر نیز تغییر کرده‌اند.

در نمای عقبی خودرو نیز سر اگزوز بزرگ‌تری کار شده است و در صورت انتخاب پیشرانه‌های چهار سیلندر، سر اگزوز دوتایی هم ارائه می‌گردد. علاوه بر این، برای هردو خودرو ۱۳ رنگ بیرونی مختلف ازجمله دو رنگ جدید رنگ‌های جدید Jucaro Beige و Sunset Orange به همراه رینگ‌های آلیاژی در شش طرح مختلف جدید از سایز ۱۷ تا ۱۹ اینچی قابل انتخاب است. برای هردو مدل اکتیو تورر و گرن تورر امکان سفارش پکیج M Sport هم وجود دارد.

در داخل این دو مینی‌ون نیز نشیمنگاه جدیدی برای صندلی‌های جلو ارائه شده که آن‌ها را راحت‌تر نموده درحالی‌که برای روکش آن‌ها نیز گزینه‌های مختلفی چون پارچه، ترکیب پارچه و آلکانترا و یا چرم داکوتا قابل انتخاب است. همچنین برای هردوی این مینی‌ون‌ها جدیدی‌ترین نسخهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی iDrive ب‌ام‌و با ناوبری و کنترل صدا در نظر گرفته شده که از طریق نمایشگرهای ۶.۵ یا ۸.۸ اینچی ارائه می‌گردد. علاوه بر این، کنسول مرکزی خودرو نیز بیشتر به سمت راننده متمایل شده تا کابین راننده محورتر گردد درحالی‌که برای نمونه‌های مجهز به گیربکس اتوماتیک هم انتخاب‌گر الکترونیکی جدیدی ارائه شده است.

در بخش پیشرانه‌ها نیز مهندسین ب‌ام‌و با هدف افزایش بهره‌وری موتورهای بنزینی و دیزلی، بهینه‌سازی‌هایی را در توربوشارژر، میل‌لنگ، سوپاپ‌ها و مدیریت حرارت آن‌ها انجام داده‌اند. لیست موتورها در مدل اکتیو تورر قدرتی بین ۱۱۰ تا ۲۳۰ اسب بخار و در مدل گرن تورر بین ۱۱۰ تا ۱۹۵ اسب بخار دارند درحالی‌که حالا به لطف انجام اصلاحات مذکور، بسته به مدل، تولید دی‌اکسید کربن آن‌ها بین ۱۱۲ تا ۱۴۷ گرم در هر کیلومتر نسبت به قبل کاهش پیدا کرده است. همچنین، تمامی پیشرانه‌های دیزلی به فیلتر ذره‌ای هم مجهز شده‌اند.

علاوه بر این، برای اولین بار برای سری ۲ گرن تورر و اکتیو تورر یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه ارائه شده که به‌منظور بهبود مصرف سوخت در سفرهای طولانی، نسبت دندهٔ هفتم آن طولانی‌تر شده است. در کنار این گیربکس جدید، همچنان گیربکس‌های آشنای قبلی یعنی شش سرعتهٔ دستی و هشت سرعتهٔ اتوماتیک نیز وجود دارد. ازجملهٔ سیستم‌های کمک‌رانندهٔ این مینی‌ون‌های آلمانی نیز می‌توان به کروز کنترل فعال و دستیار Traffic Jam اشاره کرد که دومی خودرو را تا سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت بین خطوط نگه می‌دارد. هردوی این سیستم‌ها بخشی از پکیج سفارشی Driving Assistant Plus هستند.

اما همراه با این فیس‌لیفت و به‌روزرسانی، مدل پلاگین‌هیبریدی ۲۲۵xe هم با پسوند iPerformance ارائه شده است. این مدل که به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری سه سیلندر توربو به همراه یک موتور الکتریکی مجهز است، هنوز هم ۲۲۵ اسب بخار قدرت و ۳۸۵ نیوتن متر گشتاور دارد. ۲۲۵xe iPerformance که ظرف ۶.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد، می‌تواند تا ۴۵ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند درحالی‌که در حالت هیبریدی مصرف سوخت آن تنها ۲.۳ لیتر در هر صد کیلومتر است. این نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی صرفاً در مدل اکتیو تورر ارائه می‌شود.

قیمت مدل اکتیو تورر در بریتانیا حداقل از ۲۵,۸۴۰ پوند در مدل پایهٔ ۲۱۶d شروع شده و نهایتاً به ۳۴,۴۸۵ پوند در مدل ۲۲۵xe می‌رسد. این در حالی است که قیمت مدل بزرگ‌تر گرن تورر بین ۲۷,۷۰۵ پوند برای مدل ۲۱۶d تا ۳۱,۴۳۵ پوند برای مدل ۲۲۰i متغیر است. این دو مینی‌ون جدید از ماه مارس امسال در بازار اروپا عرضه خواهند شد. سری ۲ اکتیو تورر و گرن تورر پیش از فیس‌لیفت، یعنی بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ بیش از ۳۸۰ هزار دستگاه در اروپا فروش داشته‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. SAEED Z

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (481 ديدگاه)

    38 الی 47 هزار دلار برای یه مینی ون یکم زیادیه با این بودجه میشه گزینه های زیاد و خوبی در بقیه کلاس ها پیش رو داشت !! اما خب از رده بالا های کلاس خودشه. ورژن 225Xe ویژگی های جالبی مثل شتاب و مصرف سوخت کم داره.
    Pricy people mover :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهدی

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    خییییییییییییییییییییلللللییییییییییییییییییییییییییی زشته من خودم عشق بی ام وم و متاسفم که باید بگم شبیه ام وی ام 110 شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (71 ديدگاه)

    به نظر من هر ماشینی رو باید در کلاس خودش بسنجیم و در این کلاس به نظر من با توجه به برند بی ام و می ارزد.دوستان از بس آشغالهای تولیدات داخلی دیدن ب اغماض به محصولات دیگر نگاه میکنند.بی ام و.بنز. آئودی.پورشه.جگوار.کادیلاک.تویوتا.مزدا….هر روز دارن به کیفیت خودروهای خود می افزایند در صورتی در خودروهای داخلی ما هر روز دزدیهای جدیدی پیدا میشود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. شاهين

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    چقد مدلش زشته

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا