بی ام وموتورسیکلت

لینک‌؛ کانسپت موتورسیکلت بدون‌آلودگی ب‌ام‌و موتوراد

در گردهمایی امسال بهترین‌ها در «ویلا دِسته» ایتالیا، ب‌ام‌و با ارائه کانسپت جذاب سری ۸، سر و صدای زیادی در میان علاقه‌مندان ایجاد کرد. امّا تمام این ظرافت و زیبایی ب‌ام‌و بر روی «چهار چرخ» خلاصه نمی‌شود؛ چرا که این کمپانی از کانسپت موتوراد «لینک» نیز رونمایی کرده که یک موتورسیلکت برقی و بدون آلودگی است.

«لینک» در طراحی خود، از یک کانسپت با ویژگی‌های آینده‌نگرانه بیشتر به نام «موتوراد ویژن نکست ۱۰۰» الهام گرفته است؛ کانسپتی که پاییز سال گذشته در نمایشگاه اتومبیل لس‌آنجلس به نمایش گذاشته شد. این موتورسیکلت مجهز به سیستم‌های ارتباطی که بهتر است آن را یک «اسکوتر» بنامیم، برای رفت‌و‌آمد در حومه شهر طراحی شده است. الکساندر بوکان (Alexander Buckan)، رئیس بخش طراحی وسایل نقلیه در ب‌ام‌و موتوراد می‌گوید:

«ب‌ام‌و موتوراد کانسپت لینک» بر اساس کانسپت‌های کنونی ساخته نشده و بیشتر به دنبال نیازهای اساسی، ویژگی‌های کاربردی و ساختار فنی و دیجیتالی مناسب برای کاربران دنیای امروز بوده است. واقعیت‌های تکنیکی در رانندگی با وسایل نقلیه الکتریکی، از جمله بسته‌های تخت انرژی ذخیره شده در کف و سیستم پیشرانه جمع‌وجور در چرخ‌های عقب، برای ما این امکان را فراهم کرده تا با یک طراحی متمایز، یک کلاس جدید از وسایل نقلیه را ایجاد کنیم.


طراحی این موتورسیلکت، به صورت جمع‌وجور و در ارتفاع پایین انجام شده است و بنابراین، به راحتی می‌تواند سراشیبی‌ها را پشت‌سر بگذارد. همچنین طول زین را می‌توان برای قرارگیری سرنشین دوم موتورسیکلت تنظیم کرد. در یک طرح رنگی دوگانه ، قسمت‌های سیاه‌رنگ برای سیستم پیشرانه انتخاب شده‌اند و  این در حالی است که از پنل‌های رنگی می‌توان برای ایجاد یک ظاهر سفارشی استفاده کرد. ضمن اینکه فضای نسبتاً‌ بزرگ زیر زین، برای حمل وسایل مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این موتور سیکلت، خبری از «پنل ابزارها» نیست و تنها یک تصویر در دیدرس راننده است. ضمن اینکه برخی عملکردهای این وسیله، نظیر باز کردن در محفظه زیر زین، با پوشیدن یک لباس ویژه کنترل حرکتی  و حرکت دادن دست‌ها، قابل‌کنترل هستند. ب‌ام‌و همچنین انتخاب موزیک مناسب برای رانندگی را توسط «لینک» پیش‌بینی کرده است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. Bilbo

    ۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (516 ديدگاه)

    تو گویی از آینده اومده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا