بی ام و

محبوبیت فوق‌العاده محصولات الکتریکی ب‌‌ام‌و

ب‌‌ام‌و تأیید کرد در سال ۲۰۱۷ بیش از یک‌صد هزار دستگاه خودروی الکتریکی شده را در سراسر جهان به فروش رسانده است.


محصولات تمام الکتریکی و هیبریدی ب‌‌ام‌و در سال ۲۰۱۷ محبوبیت بالایی در غرب اروپا و آمریکا داشته‌اند. در واقع پرفروش‌ترین محصول الکتریکی ب‌‌ام‌و در منطقه اسکاندیناوی مدل i3 بوده و بیش از ۱۰ هزار خودروی الکتریکی این شرکت تنها در آلمان فروخته شده‌اند.


همچنین حدود ۱۰ درصد از تمامی سری ۳ های فروخته شده در سال ۲۰۱۷ از نوع هیبریدی بود و ۱۳ درصد مدل‌های سری ۲ اکتیو تورر نیز از نوع پلاگین هیبریدی بوده اند. همچنین علیرغم اینکه مینی کوپر S کانتری‌من ALL4 در ماه ژوئن عرضه شده اما ۱۰ درصد از فروش مدل‌های کانتری‌من را به خود اختصاص داده است.


تقاضای زیاد برای محصولات الکتریکی شده‌ی ب‌‌ام‌و نشان می‌دهد که هم‌اکنون باواریایی ها ۲۱ درصد از بازار خودروهای تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی در اروپا را به خود اختصاص داده‌اند. این سهم ۲۱ درصدی سه برابر بیشتر از سهم خودروهای دارای قوای محرکه جایگزین در اروپا بوده و ب‌‌ام‌و می‌گوید در سراسر جهان نیز سهم ۱۰ درصدی از بازار خودروهای الکتریکی شده را دارد.

ب ام و اکتیو هایبرید 3
به منظور گرامیداشت این رکورد ب‌‌ام‌و مقر خود در مونیخ را به گونه‌ای آراسته که همانند باتریهایی بزرگ به نظر می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. امیر.عارف

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (876 ديدگاه)

    فکر کنم آینده مال ماشینهای برقی باشه واسه همین موضوع هست که تمام شرکتهای خودرویی (بجز ایران) بشدت رو این بخش سرمایه گذاری و فعالیت میکنند. ولی من شنیدن صدای غرش موتور احتراقی و بیشتر دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Parvaz

      ۲ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (395 ديدگاه)

      i3 خیلی نازه، مثل مدل های بنزینی که بعدا الکتریکی بشند نیست از اول برای الکتریکی بودن ساخته و طراحی شده ?

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا