بی ام ولندروور-رنجروورمرسدس بنز

زورآزمایی مرسدس GLC، رنجروور اووک و ب‌ام‌و X3

شاسی بلندهای جمع‌وجور ممتاز عموماً موفقیت بالایی را برای سازنده به ارمغان می‌آورند. این خودروها نه تنها ظاهری چشمگیر و جلب‌توجه کننده دارند بلکه مقدار زیادی از کاربردی بودن را نیز ارائه می‌دهند. هرکسی که در این بازار دنبال یکی از این مدل‌ها باشد مطمئناً یکی از سه خودروی مرسدس GLC، رنجروور اووک و ب‌ام‌و X3 را در نظر خواهد داشت. در این مقایسه تلاش داریم تا شاسی‌بلند برتر را به شما معرفی کنیم.

Mercedes GLC Range Rover Evoque BMW X3
قیمت
در مقایسه‌ی مدل‌های پایه، مرسدس با بهای ۳۴۹۵۰ پوندی از دو رقیب دیگر گران‌تر است. اووک پایه بهایی معادل با ۳۰۶۰۰ پوند دارد که نسبت به مرسدس ۴۳۵۰ پوند ارزان‌تر است. البته نسخه‌ی پایه‌ی اووک به‌طور استاندارد فاقد سیستم چهارچرخ محرک است درحالی‌که این سیستم در دو رقیب دیگر وجود دارد.X3 با قیمت ۳۳۹۴۵ پوندی بین مرسدس و اووک قرار می‌گیرد.

هر سه خودرو به خوبی بهای خود را حفظ می‌کنند اما اووک در این زمینه اندکی بهتر عمل می‌کند. این خودرو درحالی‌که کندتر از دو حریف دیگر است اما در این مصاف مصرف سوخت کمتری نسبت به رقبای آلمانی دارد.

Mercedes GLC vs Range Rover Evoque vs BMW X3
استایل و نمای ظاهری
مرسدس در بحث طراحی از سیال استفاده کرده است. تقریباً از هر زاویه‌ای این خودرو حس جاده‌ی فوق‌العاده‌ای را پیشنهاد می‌کند و جزئیاتی همچون جلوپنجره‌ی کروم برجسته که میزبان نشان ستاره‌ی سه پر بوده به هرچه گران‌بهاتر دیده شدن خودرو کمک می‌کند.

2017 Mercedes-AMG GLC43
۲۰۱۷ Mercedes-AMG GLC43

برخی شاید حس کنند که رنجروور اووک در مقام مقایسه ارزان و از مد افتاده است اما هنوز هم سرها را به سمت خود برمی‌گرداند. قوس‌های چرخ زبر و سفت اووک نمایی همه‌جارو به آن بخشیده‌اند و چراغ‌های جلوی LED به همراه خط پنجره‌ی باریک حس یک خودروی مفهومی را به اووک اعطا نموده‌اند.

Range Rover Evoque 01
در طرف دیگر ب‌ام‌و X3 قرار دارد که به نظر می‌رسد اندکی از هیجان و جذابیت دیگر مدل‌های این کمپانی به دور است. خودروی حاضر در تست به پکیج M اسپورت مجهز است و رینگ‌های بزرگ و کیت بدنه کمک می‌کنند که X3 گیراتر از مدل عادی باشد. هرچند در برابر دیگر رقبای خوش‌ترکیب X3 زیادی عادی است.

BMW X3 xDrive28i
کابین
به لطف کابینی با احساس گران‌بها مرسدس به شروع قدرتمند خود در این مقایسه ادامه داده است. کیفیت ساخت خودرو بالا بوده و کیفیت مواد استفاده شده در سطح بالای این کلاس قرار دارد. برخی خریداران شاید درباره‌ی محل قرارگیری صفحه‌نمایش سیستم ناوبری خرده بگیرند و کنترل‌های آن نیز شاید وقت بیشتری را نسبت به سیستم ب‌ام‌و بگیرد.

کابین اووک شاید از نظر سودمندی کمی لنگ بزند اما هنوز هم به‌طور معقولی مجلل است. موقعیت رانندگی اووک احساسی اسپورت دارد و گرافیک سیستم اطلاعات سرگرمی واضح است. در مقایسه با دو رقیب آلمانی، مواد استفاده شده و کیفیت ساخت این خودرو ناامیدکننده است.

Mercedes GLC vs Range Rover Evoque vs BMW X3 02
X3 از سال ۲۰۱۰ در بازار حضور دارد و این سن بالا خود را داخل کابین نشان می‌دهد و از دو رقیب عقب می‌افتد. به منظور حفاظت از اعتبار خود، کابین ب‌ام‌و کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد و سیستم اطلاعات سرگرمی iDrive نیز نه تنها آسان‌ترین استفاده را دارد بلکه اینترفیس آن نیز روان‌ترین نمونه است.

Range Rover Evoque
Range Rover Evoque

BMW X3 xDrive28i
کاربردی بودن
نه تنها GLC کابینی خیال‌انگیز دارد بلکه بسیار کاربردی نیز هست. محفظه‌های نگه‌دارنده در همه جای کابین وجود دارند. سرنشینان بخش عقب فضای پا و سر زیادی دارند و افراد بلندقد نیز نسبتاً راحت خواهند بود. این فضای انبوه با درب‌هایی که با باز شدن فضای زیادی ایجاد می‌کنند ترکیب شده و صندلی‌های امن کودکان (ایزوفیکس) نیز قابلیت نصب دارند. فضای بار ۵۵۰ لیتری مرسدس کاربردی بوده اما لبه‌ی بارگیری صندوق کمی بالاست.

Mercedes GLC vs Range Rover Evoque vs BMW X3 03
صندوق ۴۲۰ لیتری اووک در این مصاف کم می‌آورد هرچند که هنوز از یک سدان متوسط کاربرد بالاتری دارد. کمبود فضا برای سرنشینان نیز یک مشکل بوده و صندلی عقب در بخش وسط نازک بوده و فضای زانوی محدود به این معنی است که در بخش عقبی اووک محدودتر از مرسدس است.

2016 Range Rover Evoque
۲۰۱۶ Range Rover Evoque

ب‌ام‌و در بحث فضای کابین رقابتی تنگاتنگ با مرسدس دارد و تنها در بخش فضای شانه اندکی عقب‌تر از این رقیب سنتی خود قرار دارد. حجم صندوق بار ب‌ام‌و با مرسدس برابر بوده اما فضای در دسترس شکل بهتری داشته و اشیای سنگین به لطف لبه‌ی پایین‌تر صندوق راحت‌تر در آن قرار می‌گیرند.

سواری
در ابتدا مرسدس GLC شاید این احساس را ایجاد کند که شما از رانندگی جدا هستید. فرمان خودرو احساس مستقیم دارد اما کرخت و سست بوده و احساس شاسی بیش از آنکه پایدارتر باشد هیجانی است. فکر نمی‌کنیم که این یک مشکل باشد و خودروهایی مثل این هرگز برای حمله به جاده‌های متروکه طراحی نشده‌اند. اخبار خوب برای GLC این است که در دو زمینه‌ی راحتی و آسایش این خودرو درخشان عمل کرده و خودرو ریلکس بوده و سواری آن آسان است.

Mercedes GLC vs Range Rover Evoque vs BMW X3 01
اگر بخواهید شهامت به خرج دهید و از بین این سه خودرو یکی را برای آفرود ببرید، اووک خودروی موردنظر خواهد بود و شما را برای انتخاب سیستم چهارچرخ محرک ترغیب می‌کند. شاید مرسدس احساس مبادی‌آداب و رفاه داشته باشد اما رنجروور در سواری هیجان بیشتری دارد. فرمان چابک و تعویض‌های دنده‌ی دستی لذت‌بخش به این معنی است که با خودرویی لذت‌بخش طرفیم. البته اووک عالی نیست و دید بخش عقبی ضعیف بوده و در سرعت‌های بالا شاهد صدای باد هستیم و کیفیت سواری نیز نمی‌تواند با مرسدس برابری کند.

2017 Mercedes-AMG GLC43
۲۰۱۷ Mercedes-AMG GLC43

رینگ‌های بزرگ و لاستیک‌های پهن شاید به ارتقای ظاهری X3 کمک کنند اما باید با تولید صدای جاده‌ی بیشتر نیز کنار بیایید. در حقیقت، اگر شما M اسپورت را انتخاب کنید باید سیستم تعلیق تطبیقی با کنترل دامپر متغیر را سفارش دهید تا کیفیت سواری خودرو ارتقا یابد. اگر بهای اضافی ۶۵۰ پوندی برای سواری نرم‌تر برای شما سنگین به نظر می‌آید، می‌توانید مدل SE را انتخاب کنید که در آن رینگ‌های آلیاژی کوچک‌تر و سیستم تعلیق نرم‌تر را می‌بینیم که سواری مهربان‌تری را ارائه می‌کنند.

پیشرانه‌ها
پیشرانه‌ی مدل ۲۵۰ d که در این تست موجود بوده گزینه‌ی قدرتمندتری از مرسدس بوده که اگرچه در شتاب گیری‌های سنگین کمی غرغر می‌کند اما کارایی آن بالا بوده و مصرف سوخت ادعایی ۵ لیتری دارد. گیربکس ۹ سرعته خودرو نیز تعویض‌های نرمی دارد.

mercedes-benz_glc_250_d_4ma
پیشرانه‌ی ۲ لیتری دیزل اووک خروجی کمتری نسبت به مرسدس دارد و به عنوان نتیجه این خودرو در خط مستقیم نمی‌تواند با رقیب آلمانی خود رقابت کند. هرچند این پیشرانه کمی نرم‌تر بوده و مصرف سوخت ادعایی آن ۴.۳ لیتر است اما ما به مصرف ۵.۵ لیتری دست یافتیم که در بین سه خودرو بهترین بود. گیربکس ۶ سرعته دستی این خودرو نرم و روان است.

Range Rover Evoque 04
پیشرانه‌ی ۳ لیتری دیزل X3 حاضر در این تست با فاصله‌ی زیادی سریع‌ترین بوده و طرح ۶ سیلندر آن روان‌ترین فرایند تحویل قدرت را دارد. البته این پیشرانه تشنه‌تر نیز بوده و اکثر خریداران بهتر است که واحد ارزان‌تر و اقتصادی‌تر ۲ لیتری دیزل را انتخاب کنند. اگر مدل xDrive 20d را انتخاب کنید مطمئن باشید که گیربکس ۱۵۵۰ دلاری اتوماتیک را انتخاب می‌کنید چراکه این گیربکس یکی از بهترین‌های بازار است. همین جملات را نمی‌توان درباره‌ی گیربکس ۶ سرعته دستی استاندارد بیان کرد.

2015 BMW X3
قضاوت نهایی
هر یک از این سه خودرو نقاط قوت خاص خود را دارند اما تنها یک برنده وجود دارد. مرسدس GLC در رانندگی خونسرد بوده، به‌طور احساس‌برانگیزی کاربردی است و حس بالایی از لوکس بودن را نصیب سرنشینان می‌کند.

رنجروور اووک به لطف استایل و هیجان خود در رتبه‌ی دوم قرار می‌گیرد درحالی‌که بهای آغازی پایین‌تر و بهای باقی مانده‌ی بیشتر نیز از دید اقتصادی نقطه‌ی برتری هستند. هرچند که کیفیت کابین پایین‌تر و کاربردی بودن کمتر این خودرو را پس می‌زند.

ب‌ام‌و X3 شاید نشان شکوهمند و بهترین سیستم اطلاعات سرگرمی را داشته باشد اما در باقی موارد کم می‌آورد. این خودرو در ذات خود مستعد است اما سن بالای خود را نشان داده است. همچنین باعث شرمساری است که استایل بیرونی و کابین خودرو طبق استانداردهای ب‌ام‌و زیادی محافظه‌کارانه است.

[polldaddy poll=9478046]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. مجید. فقط لامبورگینی

    ۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    معلومه GLC…
    در برابر سابقه ی 130 ساله ی بنز بقیه ی شرکتا هیچ حرفی برای گفتن ندارند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Archi KHAN

      ۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2165 ديدگاه)

      دوست عزیز
      خود من هم رای به glc دادم . اما در مورد فرمایش شما :
      خوب یا بد بودن بسته به قدمت نیست ، چنانکه شرکتهایی مثل تسلا و … عمری خیلی خیلی کمتر از ایرانخودرو یا حتی برندهای کره ای یا چینی یا … دارند !
      پس این قدمت شرکت دلیل برتریه ؟!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. امیر.عارف

    ۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (876 ديدگاه)

    بطور قطع نمیشه گفت کدام ماشین. ولی چون من به رانندگی در خارج از جاده ، در کنار رانندگی روزمره بیشتر علاقه دارم فکر میکنم برای من اووک گزینه بهتری باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. "فقط انگلستان"

      ۳ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1046 ديدگاه)

      شاید شنیده باشید که می گن اگه کنار یه سیگاری بشینی درسته سیگاری نمی شی ولی بو سیگاری که می شی و بوش تمام لباسهات رو می گیره این قضیه در همه موارد همین جوریه مثلا اگه یه گونی سیب زمینی دیده باشید که یه دونه گندیده توش باشه تو گذر زمان اون گندیدگی به تمام سیب زمینی ها هم می رسه و اونارو هم می گندونه یا مثلا یه ساختمان از طلا درست کنی ولی در بعضی از جاهاش از آهن استفاده کنی می بینی که اون آهنه کل تلاشت رو بر باد می ده و ارزش ساختمون رو از بین می بره
      در خودروسازی هم همین طوریه یعنی اگه به شرکت بنز نگاه کنی می بینی ماشین هایی در حد بنتلی داره بعد در همون برند ماشین هایی در حد یه تویوتا کمری یا پایین تر هم داره خب معلومه که ارزش واقعی ماشین های سطح بالاش هم میاد پایین مثلا شرکت
      رولز رویس یا مکلارن بیان پیکاپ ها یا خودروهای سدان بیست و پنج هزار دلاری با قیافه ای نزدیک به ماشین های اصلی شون بدن بیرون خب معلومه که کل ارزش ماشین هاشون می ره زیر سوال اگه به پولدار ها هم نگاه کنید اگه بخوان یه ماشین لوکس با قیمت بالای دویست هزار دلار بخرن بیشتر از برند هایی ماشین می خرن که ماشین سطح پایین نداشته باشه در این قضیه هم می بینید که انگلیس هیچ گونه اشتباهی ازش سر نزده اینجاست که ارزش واقعی برند خودشو نشون می ده اینم یکی دیگه از دلایل برتری خودروسازی انگلیس

      پول سبزیجات رو می دیم پول میوه جدا
      جومونگ با تیر وکمان یک و پرده در هوا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mohammad

        ۴ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (125 ديدگاه)

        این که شما میگی بنز با تولیده ماشینای ارزون خودشو میاره پایین در واقع نشون دهنده ی قدرتشه عزیز! اینکه میتونه یه ماشین بسازه که خیلیا سوارش بشن مثله سری A یا حتی برعکس یه ماشینایی تولید کنه مثلهSLR 722 جزوه نقاط قوت این برند محسوب میشه نه یک اشتباه…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. uss zumwalt DDG-1000

          ۴ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          قرار نیست سلیقه ها یکی باشه و انتخاب یکی شه. نظرات محترم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. great britain

          ۴ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (2761 ديدگاه)

          محمد درسته. ولی مرسدسslr رو با همکاری مک لارن تونست تولید کنه.
          اینکه مرسدس یا کلا صنعت خودرو سازی آلمان قدرت منده و مجبورا هر کاری بکنن تا در آمد کسب کنن حتی تولید پیکاپ!!!!به خاطر اینه که اگه صنعت خودرو سازیشون از بین بره کلا صنعت آلمان هم از بین میره. و ضرر اقتصادی بسیار زیادی میدن.ولی بریتانیا اقتصادش چند وجهیه و خودروسازیش حتی اگر ورشکست بشه به اندازه آلمان ضررنمیده.
          پس نتیجه میگیریم بریتیش ها با خیال آسوده تری میتونن رو ماشین هاشون کار کنن بدون استرس.
          تا کشوری مثل آلمان.
          عینه این میمونه که مثلا عربستان برای نفتش مشکل پیش بیاد.خب طبیعیه اقتصادشون نابود میشه.به هرکسی بگی آلمان اول یاده خودروسازیش میوفته.اگه اقتصاده آلمان رو 100 فرض کنیم سهم خودروسازیه آلمان حدودا بینه 60 تا 70 از اقتصادشون محسوب میشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. mohammad

          ۵ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (125 ديدگاه)

          great britain عزیز درسته که مدل slr با همکاریه مکلارن ساخته شد ولی من گفتم slr 722 که هم کاملا توسط مرسدس ساخته شد هم از مدل مکلارن قدرتمندتر بود!
          نکته دیگه اینکه درسته که صنت خودرو سازی آلمان بخش زیادی از اقتصاد کشورش رو در دست داره ولی اینطور نیست که به طور کامل آلمان به اون وابسته باشه که اگه اینجوری بود اقتصاده بسیار شکننده یا به اصطلاح یه اقتصاد بادکنکی داشت!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. آرش

        ۴ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (73 ديدگاه)

        اصول بدست گرفتن سهم بازار گسترش طیف محصولات هست. بوئینگ هم همین کارو میکنه. البته تویوتا هم همین کارو میکنه ولی طیف محصول لوکسش رو با برند جدیدی وارد بازار کرد. ضمن اینکه تولید در حد محدود تک محصولی بسیار خطرناک و پرریسک است و مثلا با تغییر سلیقه مردم یا توان مالی آنها یا وارد شدن یک رقیب هم رده با قیمت کمتر یا آپشن بیشتر تولید کننده در معرض ورشکستگی قرار می گیرد و قتی خیلی دیر شده. بیش از یک قرن سابقه تولید و بدست گرفتن بازار شوخی نیست سرمشق بقیه است.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Alpha

          ۴ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          @greatbritainforever
          دوست عزیز اگه شرکتای آلمانی مثل بنز و بی ام و و فولکس واگن ورشکسته بشن کی عصا بگیره زیر بغل بنتلی و رولزرویس و استون مارتین؟؟؟؟؟
          شرکتی که میخواد روی پای خودش بایسته و از طرفی لوکس سازی کنه باید طیف محصولات وسیع و مناسب برای قشر متوسط که اکثریت جامعه هستن داشته باشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. amin

    ۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (118 ديدگاه)

    *هرکسی که در این بازار دنبال یکی از این مدل‌ها باشد مطمئناً یکی از سه خودروی مرسدس GLC، رنجروور اووک و ب‌ام‌و X3 را در نظر خواهد داشت*
    دوباره داغ دلم تازه شد!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اشکان

      ۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (81 ديدگاه)

      NX

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. امیر

    ۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (392 ديدگاه)

    راز این ماشینای بی ام دبلیو چیه دلتو نمیزنه حتی چندسال بگذره خدایی x3رو ببینید چه نازه با اینکه خیلی تغییر نکرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Infinite

      ۳ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (452 ديدگاه)

      @امیر
      ایکس۳ شاسی بلند خوب و ایده‌آلیه. کیفیت کابین با این که پلاستیک زیادی در اون به کار رفته قابل قبول و خوبه. سیستم اطلاعات و سرگرمی هم همونطور که اشاره شده واقعا خوبه. سیستم صوتی با کیفیتی هم داره. اما طی تجربه‌ای که با این ماشین داشتم، صدای موتور خوب بود ولی حتی در حالت اسپرت آنچنان جذابیتی حداقل برای من نداشت.
      انتخاب من بین این خودروها مرسدس بنز هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Sina

    ۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (809 ديدگاه)

    اگه هدف آفروده رنج رور ایووک
    اگه هدفت نرمی و راحتی و مسافرتی طولانی بدون خستگی و لوکس بودنه بنز
    ب ام و هم بیشتر سلیقه اییه یعنی ب ام و بازها دوستش دارن ماشین خیلی خوبیه ولی تا زمانی که نخوایم مقایسشم کنیم چونکه حقیقت اینه که چه ایکس 3 چه ایکس 5 نسبت به رقبا نه آفرود خیلی خوبی دارن نه طراحی لوکسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohsen

      ۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      طراحی لوکسی نداره بی ام وه؟ حس چی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. uss zumwalt DDG-1000

    ۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    هرسه عالی هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمد حسین

    ۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    از اون جایی که بیشتر از فرز بودن یا قابلیت آفرود داشتن به کاربردی و با کیفیّت بودن ماشین فکر می کنم به GLC رای دادم ( با تمام احترامی که برای BMW و رنجروور قائلم)چون تصور می کنم هم به اندازه کافی شیکه و هم مجلل ؛ اگه هم قرار به بر گردوندن سر عابرین باشه باید بگم بنز این کار رو هم خوب بلده انجام بده… یه قهوه ایه سوخته لطفا ! باتشکر از آقای احمد زاده ؛ مقایسه قشنگی بود ؛ اگر چه فکر می کردم
    BMW پیروز میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محمد رومياني

    ۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (46 ديدگاه)

    ازونجایی که من همیشه با ماشینای داغون اینور اونور رفتم این 3تا ماشین واسم مثه رویاس….عیب هیچکدومشونم مهم نی برام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. behzad power active

    ۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (20 ديدگاه)

    افرود فقط فورد و تویوتا اینا سوسولین :-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Developer

      ۳ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (117 ديدگاه)

      خود شخص هنری فورد اگه الان زنده بود واس آفرود رنج روور و واس لوکس بودن بنز رو انتخاب میکرد بعد شما میگی فقط فورد ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ford

        ۳ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (47 ديدگاه)

        عزیز من زنده ام ولی میگم برای افرود فقط فورد و جی ام سی و تویوتا .از اون سه تا فقط x3 تو ایرانه اونم x3 28i جاده آسفالتو نمیتونه بره چه برسه به آفرود.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mohsen

          ۴ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (1063 ديدگاه)

          X3 نمیتونه آسفالتو بره؟ کی اینارو میخره ببره آفرود با پول اینا ماشین آفرود بهتریم میدن هدف شاید 10% افرود باشه اونم یه تیکه خاکیه تا ویلا

          موافقم 0
          مخالفم 0
  10. shahin

    ۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    خیلی انتخابه سختیه.احتمالا اگر جگوار اف پیس هم بود اونو انتخاب میکردم اما در کل همیشه انتخاب بین بنز و ب ام و مغز ادمو میترکونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احمدرضا خواجه زاده

    ۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (116 ديدگاه)

    دلایل خوبی داشت برای نتیجه گیریش به نظرم منصفانه است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. حميد

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    به نظر من هم منصفانه بود البته در نظر بگذریم طراحی بی ام دبلیو و اووک نسبتا قدیمی تَر هست و شاید نسل اینده بهتر باشند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. فرهاد

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (254 ديدگاه)

    glc چه با شخصیته خدائیش! با طراحی x3 زیاد کنار نمیام. البته نه تو عکس!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. behzad power active

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (20 ديدگاه)

    سلام اقای فورد :-*

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. mohammad-fm480

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    1 بنز -2 بی ام و …… 3 رنجروور(با ارفاق)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. احمد باقری

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    من مرسدس رو بر میدارم. بقیه اش مال شما.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Modern

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    دوستان ماجرای واقعی حاکم ایالت پنجاب پاکستان و رولزرویس رو از این لینک بخونید. واقعاً جالبه
    http://namehnews.ir/fa/news/277888/%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86-%D8%A2%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AF%D9%84%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86-%D8%B4%D9%87%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%B4%D8%AF

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. bahman

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    فقط بنز بعدشم بی ام و و بعد با ارفاق رنجرور ( اونم به این خاطر که مالک کارخانه اش بی ام و هستش و موتورشم همینطور)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. نویدی

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (409 ديدگاه)

    در مقام سومی رنجرور که شکی نیست.ولی بین bmw و بنز..!!!
    bmw از لحاظ قیمت ،فضای بار ، شتاب ،گیربکس ،سیستم اطلاعات و سرگرمی ،مصرف سوخت و حتی نمای خارجی از بنز سرتره،بنز نمای بیرونیش خیلی ساده س(البته توی عکس)…تنها برتری بنز نسبت به bmw داشبوردشه!!!
    از لحاظ فنی (در یک کلاس و موتور هم حجم) که بنز هیچوقت نتونسته با bmw رقابت کنه.چه از لحاظ قدرت،چه از لحاظ مصرف سوخت و…
    حتی اون سی سال سابقه بیشتر بنز هم نتونسته کمکش کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohammad-fm480

      ۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1894 ديدگاه)

      از زمین به آسمون میباره!! نمای بیرونی بنز ساده س؟؟!!-بنز نتونسته تو یه کلاس با بی ام و رقابت کنه؟؟!!.
      عزیزم این حرفا رو جای دیگه نزن …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. omid

    ۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (166 ديدگاه)

    به نظرم زیاد منصفانه نیست چون زمانی که بی ام و توی این کلاس اکس3 را رونمایی کرد بسیاری از کمپانی های دیگه هیچ خودرویی نداشتند. مرسدس که به تازگی این مدل رو ارایه کرده و نمیشه با اون دوتا که سالهاست در بازار حضور دارند در یک سطح دونست.
    ضمن اینکه جالبه یه زمانی انقدر تنوع مدل های هر شرکت کمتر بود راحت همه مدل ها و رقباشون از شرکت های دیگه رو حفظ بودیم. الان به حدی تنوع زیاد شده و کلاسهای مختلف با هم ترکیب شده اند که فکرکنم خود کمپانی ها هم یادشون بره مدل هارو.
    الان مثلا مرسدس، فرق GLC و GLA چیه دقیقا ؟ ( واقعا نمیدونم یکی توضیح بده ) جفتشون کراس اور هستند.
    از اونور باز GLE و GLE کوپه و GLC کوپه هم داریم !!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا