بی ام و

زمان مرگ پیشرانه‌های دوازده سیلندر ب‌ام‌و نزدیک است

پیش‌ازاین گزارشاتی منتشر شدند مبنی بر اینکه پایان عمر موتورهای دوازده سیلندر ب‌ام‌و نزدیک بوده و در نسل بعدی سری ۷ خبری از این موتورهای دوست‌داشتنی نخواهد بود. حال مدیرعامل جدید بخش BMW M آقای «Markus Flasch» در مصاحبه‌ای با Autoblog این گزارش‌ها را تأیید کرده است. وقتی از وی در مورد آیندهٔ موتورهای V12 سؤال شد در پاسخ گفته است:

من اعتقادی ندارم که در آینده بتوانیم مدل دوازده سیلندر جدیدی را ببینیم

این اظهارات آقای Flasch اما با بیانیهٔ قبلی رئیس بخش قوای محرکهٔ سری ۷ آقای «Michael Bayer» متناقض است زیرا آقای بایر گفته بود که برای موتورهای دوازده سیلندر آینده‌ای متصور است و این امکان وجود دارد که این موتورها با سری بعدی قوانین آلایندگی اروپا مطابقت پیدا کنند. حال اما با تأیید مدیرعامل جدید BMW M، نسل کنونی سری ۷ آخرین خودرویی محسوب می‌شود که به نیروگاه سنگین و قدرتمند V12 ب‌ام‌و مجهز است؛ اما علاوه بر حذف موتور V12، گفته شده ساخت سری ۷ الکتریکی هم در برنامهٔ ب‌ام‌و هست.

البته این به معنای تماماً الکتریکی شدن سری ۷ نیست زیرا طبق گزارشات قبلی، بسیار بعید به نظر می‌رسد که ب‌ام‌و همهٔ موتورهای درون‌سوزی سری ۷ را با نمونه‌های الکتریکی جایگزین کند؛ بنابراین ممکن است نسل آیندهٔ این سدان لوکس از همان پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی مدل‌های سری ۲ و سری ۳ استفاده کند اما به‌احتمال‌زیاد در پرچم‌دار خانوادهٔ سری ۷ از نیروی الکتریسیته کمک گرفته خواهد شد. درهرحال مدیرعامل جدید BMW M اعتقاد دارد که الکتریکی شدن آیندهٔ خودروهای عملکردی است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. net

    ۱۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    ۱۲ سیلندر یا ۱۰ سیلندر برای سدان یا کراس اور خیلی زیاده و ۱۰ و ۱۲ سیلندر برای ماشینهای سوپر اسپرت خوبه.برای سدان وکراس اور ۶ یا ۸ سیلندر کافی هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۷ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (141 ديدگاه)

      اتفاقا به نظرم ۱۲ سیلندر برای سدان و کراس لوکس خوبه به خاطر نرمی فوق العاده ای که دارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Khosrow

    ۱۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    امیدی به بهترشدن اوضاع نیست / طراحی ها پریدن / 12 و 10 ها هم کشیدن عقب که پرواز کنن ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Amirferrari

    ۱۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (352 ديدگاه)

    انجین ۱۲ سیلندرش رو فقط واسه رولزرویس حفظ کنه به مراتب بهتر از اینه ازش استفاده کنه واسه سری هفتی که هم مدل قدرتمند الپینا داره و هم موتور ۷۵۰ هشت سیلندر،وقتی مدل الپینا با حجم و سیلندر کمتر قدرت و شتاب بالاتری داره مصرف کننده کمتر نیاز پیدا میکنه به موتور حجیم و غول پیکر با پرفورمنس ضعیف تر،بی ام و اگه همین موتور الپینا رو با یه جفت موتور الکتریکی سِت کنه میتونه از سری هفت نسل بعد یه هیولا ۱۰۰۰ اسبی همه چی تموم بسازه و دیگه کسی حتی به دوازده سیلندر فکر هم نکنه،اینم بگم خودم به شخصه موتورهای حجیم و سیلندر بالا رو به هر تکنولوژی ترجیح میدم اما واسه خاص بودن بهتره اینجور انجین ها فقط واسه برندهای خاص نظیر بنتلی و رولزرویس و مایباخ و استون مارتین و… مورد استفاده قرار بگیرن تا یه خودرویی مثل سری ۷ که موتور پایه ۴ سیلندر داره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۱۷ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      جدیدترین موتوری کهBMW ساخته یه موتور الکتریکی هستش که 720 اسب بخار قدرت و10000 نیوتن گشتاور داره.بله درست نوشتم 10 هزار نیوتن گشتاور.
      این موتور 103 اسب بخار و 9250 نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به M5 کامپتیشن قدرت داره!!!

      ((البته پیشرانه جدید6سیلندری که روی X3M وX4M قرار دادن که بیش تر از500 اسب قدرت داره یه پیشرانه جدیده که احتمالا M3 هم ازاین پیشرانه استفاده میکنه. ویا حداقل مدل کامپتیشن M3 نسخته 500 اسبی داشته باشه))

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. مهراد

    ۱۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (762 ديدگاه)

    بنظرم همه ی برندای بزرگ از قبیل بی ام دابلیو‌ باید فعلا انجین های فلگ شیپ (پرچمدار) شون رو حفظ کنن

    بهتره از ۲۰۲۴ به بعد از انجین هشت سیلندر پیشرفته استفاده کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Ali

    ۱۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (42 ديدگاه)

    این غم انگیزترین حالت غمگین شدن است…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sina7

      ۱۸ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (435 ديدگاه)

      حالا واسه خارجیا اره
      ولی من همین 4 سیلندرا رو تو خیابون میبینم غمگین که نمیشم هیچ
      خیلیم ذوق میکنم =))))

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا