بی ام و

تغییرات چشمگیر در انتظار نسل جدید ب‌ام‌و سری 3

پیروی تولید نسل جدید سدان های سری ۵ و ۷، ب‌ام‌و در حال تلاشی سخت برای اتمام کارهای مربوط به نسل جدید سری ۳ می‌باشد.


عکاسان صنعتی تصاویر متعددی از نسخه‌های پیش‌تولیدی این خودرو را منتشر کرده‌اند اما جزئیات مربوط به این سدان محبوب کم بوده‌اند. مجله AMS گزارش داده که نسل جدید سری ۳ حدود ۶ سانتی‌متر طویل‌تر از نسل فعلی خواهد بود که حدود ۲ سانتی‌متر آن به دلیل فاصله بیشتر بین محورهاست.


انتظار می‌رود کابین نیز تغییر کند و از تعداد دکمه‌ها کاسته شود. این خودرو به جدیدترین سیستم اطلاعات سرگرمی iDrive برند مجهز خواهد بود و در نسخه‌های فول تر خود از نشان دهنده‌های دیجیتال استفاده خواهد کرد.


ب‌ام‌و تلاش زیادی برای تولید خودروهایی سبک‌تر داشته و سری ۳ نیز از این قضیه مستثنا نیست. این خودرو از پلتفرم CLAR استفاده کرده و گفته می‌شود حدود ۴۰ کیلوگرم سبک‌تر از نسل فعلی خواهد بود.


پیشرانه‌های متنوعی عرضه خواهند شد و بر مبنای برخی شایعات پیشرانه‌های ۳، ۴ و ۶ سیلندر در دسترس خواهند بود. مدل‌های بنزینی افزایش قدرت کوچکی خواهند داشت و مصرف سوخت آن‌ها نیز کم خواهد شد. همچنین نسخه پلاگین هیبریدی با محدوده حرکتی ۵۰ کیلومتری (در حالت الکتریکی) ارائه خواهد شد.


خریدارانی که به دنبال مدل‌های قدرتمندتر هستند خواهند توانست مدل ۳۴۰i M پرفورمنس را انتخاب کنند که برای رقابت با مرسدس C43 AMG طراحی شده است. همچنین مدل ۳۴۰d M پرفورمنس با سیستم چهار چرخ محرک و پیشرانه دیزلی ۳۱۵ اسبی از سایر گزینه‌ها خواهد بود.

نسل جدید ب‌ام‌و M3 در حال توسعه بوده و گفته می‌شود پیشرانه الکتریکی آن بین پیشرانه درون‌سوز و گیربکس قرار خواهد گرفت. این خودرو سیستم الکتریکی ۴۸ ولت نیز خواهد داشت. همچنین قطعات سبک‌وزن اضافی در آن بکار خواهد رفت و خروجی حدود ۴۵۰ اسبی در آن به چشم خواهد خورد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Amir.dp

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (64 ديدگاه)

    همیشه یه حس خواصی به این بی ام و سری 3 داشتم.شاید این به همون مدل های 320 دو درب قدیمی معروف برمیگرده که خیلی ها هم باهاش خاطره دارند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سعید(تهران)

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (496 ديدگاه)

    امیدوارم یه خونه تکونی اساسی بکنه چون محصول تولیدی باید تا حدود ۲۰۲۴ رقابت کنه و باید کشش این رقابتو داشته باشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. شاهین یزدین

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (69 ديدگاه)

    من خودم بی ام و دوست ام اما در کل ندیدم کسی بگه سری 3 ماشین هیجان انگیز و جذابی نیست :)

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. رامتین

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (3047 ديدگاه)

      اصلا شک نکن سری3 بهترین ساخته شرکت بی ام و هست. بینظیره این خودرو. کلا در دنیا به عنوان معیار ازش یاد میکنن. هندلینگ و سیستم تعلیقش بسیار کارآمده. سری4 یک چیز جعلی از این سری است. سری 5 و 7 هم خانوادگی. سری1 که اصلا موفقیتی نداشته اما سری2 تا حدی موفق بوده اما زیبایی زیادی نداره و خیلی جمع و جوره. سری6 بیشک عالی هست اما اونم زیر سایه سری8 داره قرار میگیره.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. مهدي

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    همونقدر که مرسدس بنز تو اس کلاس از رقبا برتره، بی ام و تو سری 3 همه رقبا را مات میکنه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. محمد

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    عاششششششششششششششششششقشم بی نظیره اره خدا کنه حس سری سه های قدیمیه اسطوره ای رو بده سری سه های قدیمی پادشاه بودن توی هر زمینه بهترین حس روداشتن دیفت درگ مسابقه {مخصوصا نوع gt3} … هرچی بگم کمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمد رضا

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    بالاخره به نظر مردم احترام گذاشتن و انالوگ های سرعت قدیمی رو برداشتن ولی چرا چراغ های عقبش اون طوریه سنت شکنی کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا