بی ام و

ب‌ام‌و X5، نه به فیس‌لیفت، آری به نسل جدید!

باور کنید یا نه اما بدانید که ب‌ام‌و X5 تقریباً بیست ساله شده است. در این سال‌ها، شاسی‌بلند قدر ب‌ام‌و دو تغییر عمده داشته که یکی در سال ۲۰۰۶ رخ داده و دیگری در سال ۲۰۱۴ بوده است؛ اما هم‌اکنون و برای مدل سال ۲۰۱۹ و به منظور گرامی داشت بیستمین سالگرد تولید این خودرو، باواریایی ها از یک فیس لیفت معمول چشم‌پوشی کرده و پلتفرم کاملاً جدیدی را ارائه خواهند کرد.


بنا به گزارش BMW بلاگ، نسل جدید X5 در تابستان ۲۰۱۸ معرفی و در پاییز همان سال وارد بازار خواهد شد. نسل فعلی F15 در جولای ۲۰۱۸ از تولید بازنشسته و مدل جدید نیز اندکی پس از آن در تأسیسات اسپارتانبورگ کالیفرنیا مونتاژ خواهد شد.


نسل فعلی شاسی‌بلند X5 تنها پس از ۵ سال بازنشسته می‌شود و فیس لیفت های معمول اعمال شده در اکثر محصولات برند را تجربه نمی‌کند. این تغییر و تحول یکی از سریع‌ترین جایگزینی‌های سبد محصولات ب‌ام‌و است. تصاویر جاسوسی از X5 نشان دهنده خودرویی به‌روز شده با نمایی جدید از چراغ‌ها گرفته تا جلوپنجره کلیوی شکل و حتی پروفایل می‌باشد.

ب‌ام‌و X5 جدید از پلتفرم مدولار CLAR شرکت استفاده خواهد کرد که هم‌اکنون در خودروهایی چون سری ۷ هم بکار می‌رود. معماری جدید شاهد استفاده وسیع از متریال سبک‌وزن خواهد بود و این امر می‌تواند وزن کلی خودرو را کاهش دهد. X5 کنونی وزن ۲۱۲۲ کیلوگرمی دارد.


علاوه بر پلتفرم جدید، X5 جدید با پیشرانه‌های نوینی نیز عرضه خواهد شد. هنوز جزئیات رسمی در این باره منتشر نشده اما پلتفرم CLAR از جدیدترین پیشرانه‌های کمپانی پشتیبانی می‌کند که شامل اکثر نسخه‌ها از پلاگین هیبرید ۴ سیلندر گرفته تا ۱۲ سیلندر بای توربو می‌باشد. نسخه M این خودرو احتمالاً از همان پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری بای توربو M5 جدید استفاده خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Amir

    ۲۵ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    با این برنامه هایی که ب ام و داره سال های بعد از نظر آمار فروش فاصله ی زیادی با لکسوس باز خواهد کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ارش

    ۲۵ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    واقعا زیبا و پرابهته طراحیهای جدید بی ام و هم ظرافتهای بی ام و رو همراه خود داره هم به نوعی ابهت ماشینهای آمریکایی دهه 70 رو یاداوری میکنه من رو یاد کادیلاکهای اون دوره میاندازه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. عرفان

    ۲۵ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (480 ديدگاه)

    عالی
    آئودی هم نسل جدید شاسی بلنداشو سال بعد میده بیرون
    عجب رقابتی بشه
    پلتفرم clar توی x3 جدید هم بکار گرفته شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مجید سبزواری

    ۲۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (82 ديدگاه)

    عقبش خوب شده چون عقب نسل قبلیش را از هایما s7 کپی کرده بودن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا