بی ام و

اعلام مشخصات و ویژگی‌های ب‌ام‌و M8

ب‌ام‌و که به‌تازگی پرده از روی سری ۸ کابریولت برداشته، حالا به‌طور اجمالی مشخصات پرچم‌دار این خانواده یعنی مدل M8 را هم اعلام کرده است. سازندهٔ آلمانی گفته است این خودرو به یک پیشرانهٔ V8 توئین توربوی دور بالا مجهز است که بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد. هنوز قدرت دقیق M8 مشخص نیست اما احتمالاً این کوپهٔ اسپرت قدرتی در حدود ۵۳۰ اسب بخار یا حتی بیشتر خواهد داشت زیرا شایعه شده که M8 از M5 قوی‌تر است. این در حالی است که هم‌اکنون پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی M5 قدرتی برابر با ۶۲۵ اسب بخار و گشتاور معادل ۷۵۰ نیوتن متر تولید می‌کند.

علاوه بر این، ب‌ام‌و تأیید کرده است که M8 به سیستم چهارچرخ محرک XDrive هم مجهز خواهد بود. هرچند ممکن است طرفداران ب‌ام‌و از این خبر خوشحال نشوند اما جای نگرانی نیست زیرا در M8 هم مانند M5 حالت دیفرانسیل عقب وجود خواهد داشت. ازآنجایی‌که این ماشین یک M واقعی است، ارتقاءهای آن به‌مراتب گسترده از مدل فعلی M850i خواهد بود. البته ب‌ام‌و فعلاً به ویژگی خاصی اشاره نکرده اما گفته است که M8 از سیستم تعلیق منحصربه‌فردی برخوردار است که ثباتی استثنایی، دقت فرمان و پویایی در پیچ‌ها را ارائه می‌کند. ب‌ام‌و همچنین تأیید کرده است که در شاسی M8 ارتقاءهایی صورت گرفته و استحکام ساختار بدنهٔ خودرو هم افزایش یافته است. حتی توزیع وزن، فاصلهٔ محوری و فاصلهٔ عرضی چرخ‌های نیز بهبود پیدا کرده است.

از طرف دیگر، مهندسان ب‌ام‌و به کاهش وزن M8 هم توجه داشته‌اند به همین دلیل، وزن خودرو نسبت به نسخه‌های معمولی کاهش یافته و مرکز ثقل آن‌هم پایین‌تر آمده است. البته مشخص نیست که به چه شیوه‌ای وزن M8 کمتر شده زیرا M850i هم از اجزاء سبک‌وزنی مثل آلومینیوم، منیزیوم و فیبر کربن برخوردار است. همچنین برای این مدل سقف فیبر کربنی هم قابل سفارش است که احتمالاً این آپشن در M8 به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود. درهرحال برای اطلاع از مشخصات و ویژگی‌های کامل این ماشین همچنان باید صبر کنیم زیرا ب‌ام‌و زمان رونمایی آن‌را سال ۲۰۱۹ اعلام کرده است درحالی‌که بعد از آن‌هم مدل‌های M8 کابریولت و گرن کوپه معرفی خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. AMANTE

    ۱۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1853 ديدگاه)

    اگه قرار M8 از نسخه استاندارد M5 قوی تر باشه باید انتظار قدرتی بین 600 تا 620 اسب رو داشته باشیم ولی اگه از نسخه ی کامپتیشن هم قراره قوی تر باشه قدرتی بین 620 تا 630 اسب رو انتظار داشته باشیم.
    که این خیلی خوبه چون اگه نسخه ی کامپتیشن M8 تولید بشه قدرت تقریبا بین 650 تا 660 اسب خواهد داشت که واقعا دیوانه وار و فوقالعاده است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mor

      ۱۹ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (32 ديدگاه)

      با توجه به ثبت اسم M8 CSL ممکنه بی ام دبلیو بخواد اسم CSL رو احیا کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مهزیار

    ۱۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (441 ديدگاه)

    طراحی این ماشین ایراد داره
    اصلا جستشرش تو کتم نمیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Amin

    ۱۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (135 ديدگاه)

    واقعا طراحی بی نظیری داره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. shirko

    ۱۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    یه شاهکار به تمان معنا ، وقتی به ام ۵ فکر می کنم که چه غوغایی به پا کرده این دیگه می تونه یه هیولا باشه و یه کابوس باشه برای رقباش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مهدی

    ۱۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    اینم چندتا عکس دیگه از این ماشین بی نظیر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حسین

    ۱۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (419 ديدگاه)

    اگر بتونن رو موتور ۱۲ سلیدر کد ۶۰i محصولاتش کار کنن و قدرت رو به نزدیک های ۸۰۰ برسونن فوقالعاده میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amirh2g

      ۱۹ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (56 ديدگاه)

      موتور 12 سیلندر بنز و بی ام و و بنتلی مثل موتور های 12 سیلندر فراری نیستن…
      12 سیلندر فراری یه 12 سیلندر واقعیه ولی در بی ام و و بنز و بنتلی و خیلی از برند های دیگ از به هم چسبوندن دوتا موتور 6 سیلندر به یه 12 سیلندر میرسن و بجا اینکه موتور بزرگ تر به دلیل فشار کمتری ک بهش وارد میشه استحلاکش کمتر باشه برعکس شاهد مشکلاتی مثل سرسیلندر زدن و شاتون زدن هستیم ک تو ماشینای ارزون و بی کیفیت شاهدشیم و این واقعا واسه برند های بزرگی مثل بی ام و و بنز وبنتلی اصلا خوب نیست…

      و مهم ترین دلیلی ک ماشین های 12 سیلندر این کمپانی افت قیمت خیلی شدید تری نسبت به مدل 8 سیلندرشون دارن همین استحلاک بالاتر موتورشونه…

      حالا درمورد موتور های 12 سیلندر لامبرگینی و رولزرویس دقیق اطلاع ندارم ک یه 12 سیلندر اصله یا دوتا سیلندر…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. amirh2g

        ۱۹ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (56 ديدگاه)

        *یا دوتا 6 سیلندر

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. sina

    ۱۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    چه خوفه !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. net

    ۱۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (3061 ديدگاه)

    فقط بی ام و سری ۸ کابریولت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مهدی

    ۱۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    عجیب زیباست. حتی بااین حالت استتاری خیلی خیلی جذابه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. رامتین

    ۱۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    اگه m8 بتونه به 670 اسب برسه شاهکاره. عدد 670 یک عدد رویایی و مرجع در خودروسازی است، کاری که لامبو اروس نتونست بهش برسه و خودشو کشت به 650 رسوند اما گویا آئودی rsq8 گفته به 670 میرسونیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid...Audi

      ۲۰ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (712 ديدگاه)

      موتور هایبرید پورشه پانامرا توربو‌ اس ای‌هایبرید قراره توی RSQ8 ,S8+, RS7 جدید استفاده بشه که ۶۸۰ اسب بخار قدرت داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. رامتین

    ۲۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    بنده هم همینو گفتم که RSQ8 به 670 اسب رسیده. ضمنا 670 همان 680 است! در واقع 670 اسب بخار معادل 680 اسب متریک است که برای بزرگتر جلوه دادن عدد 680 ذکر میشه. هر دوی این اعداد معادل 500 کیلو واته.
    این اعداد چون مرجع هستند، مثلا آئودی نمیاد توان را به 685 برسونه. چون عدد روندی نیست (روند بودن بر اساس کیلوواته نه اسب بخار). گرچه شاید براحتی هم بتونه برسونه. وقتی روی 680 برسه، متوقف میکنه فرایند ارتقای موتورشو.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا