بی ام و

جدیدترین خبرها درباره ب‌ام‌و سری 1 جدید

آئودی تنها برند لوکسی نیست که هاچبک پنج درب جمع‌وجور خود یعنی A3 اسپورت بک را نونوار می‌کند چراکه ب‌ام‌و هم به دنبال معرفی نسل جدید سری یک است. پیش از این می‌دانستیم که خودروی پایه‌ی باواریایی ها دیگر از پلتفرم دیفرانسیل عقب استفاده نخواهد کرد و حالا هم برخی جزئیات زیرساخت این خودرو منتشر شده‌اند.


ب‌ام‌و سری ۱ جدید از پلتفرم به‌روز شده‌ی UKL با نام FAAR استفاده خواهد کرد و نیرو بجای چرخ‌های عقب به چرخ‌های جلو منتقل خواهد شد. بنا به گزارش پدال و به نقل از اتوکار، مطالعات داخلی انجام شده توسط ب‌ام‌و نشان می‌دهد مشتریان بجای سواری هیجان‌انگیز به دنبال کابینی جادارتر و راحت‌تر هستند. حذف طراحی دیفرانسیل عقب به ب‌ام‌و اجازه می‌دهد فضای بیشتری در کابین ایجاد کند.


یکی دیگر از دلایل استفاده از این طراحی کاهش هزینه‌ی ۶۶۰ یورویی به ازای هر خودروی تولیدی است. با استفاده از قطعات مشترک با دیگر خودروهای مینی و ب‌ام‌و باعث کاهش هزینه‌های هرچه بیشتر این خودروساز خواهد شد. این مبالغ صرفه‌جویی شده می‌تواند در توسعه‌ی خودروهای الکتریکی و سیستم‌های رانندگی خودکار بکار رود.


انتظار می‌رود یکی از اعضای این خانواده نسخه‌ی ۱۱۸i باشد و از پیشرانه‌ی ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری ۱۳۷ اسب بخاری استفاده کند. ظاهراً مدل ۱۲۰i هم از قلب آهنین ۴ سیلندر ۲ لیتری با خروجی ۱۸۷ اسبی سود خواهد برد. همین پیشرانه در مدل ۱۲۵i قدرت ۲۲۱ اسب بخار خواهد داشت و در مدل ۱۳۰i با قدرت ۲۶۱ اسبی عرضه خواهد شد.


اما مدل دیزلی ۱۱۸d دارای پیشرانه‌ی ۲ لیتری ۱۴۸ اسبی خواهد بود اما مدل‌های ۱۲۰d و M134dX به ترتیب ۱۸۷ و ۲۲۸ اسب بخار قدرت خواهند داشت. هنوز حرفی درباره‌ی احتمال تولید مدل‌های پایه‌ی ۱۱۶i یا ۱۱۶d گفته نشده است.

برادر بزرگ‌تر خودروهای یاد شده مدل بنزینی M130iX با پیشرانه‌ی ۲ لیتری ۳۰۲ اسبی و سیستم چهار چرخ محرک استاندارد خواهد بود. با توجه به اینکه ب‌ام‌و علاقه‌ای به عرضه‌ی نسخه‌های M از خودروهای دیفرانسیل جلوی خود ندارد اما احتمال تولید مدل M کامل از سری ۱ جدید پایین است.


از آنجایی که سری ۱ تنها به‌صورت هاچبک ۵ درب عرضه خواهد شد بنابراین پلتفرم FAAR آن راه را برای استفاده دیگر مدل‌ها از این ساختار به‌روز شده باز خواهد کرد. از جمله‌ی این خودروها می‌توان به سری ۲ گرن کوپه و نسل بعدی سری ۲ اکتیو تورر اشاره کرد. البته ظاهراً خبری از مدل گرن تورر نخواهد بود. باور بر این است نسخه‌ی هفت‌نفره‌ی این خودرو دیگر تولید نخواهد شد هرچند فعلاً خبر رسمی دراین‌باره منتشر نشده است. دو مینی ون ب‌ام‌و فروش ترکیبی بیش از ۱۰ هزار دستگاهی در سال ۲۰۱۸ داشته‌اند و بنابراین از نظر فروش خیلی موفق عمل نکرده‌اند.


با اینکه سری ۱ در سال‌های اخیر توجهات زیادی را به خود جلب نکرده اما اهمیت زیادی برای ب‌ام‌و دارد. سال پیش نسخه‌ی ۵ درب سری ۱ پرفروش‌ترین محصول باواریایی ها بود و پس از آن نیز مدل‌های سری ۳ سدان، سری ۵ سدان و X1 در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

انتظار می‌رود نسل جدید ب‌ام‌و سری ۱ در نمایشگاه خودروی فرانکفورت معرفی شود اما احتمالاً رونمایی آنلاین آن چند روز زودتر رخ خواهد داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Solid Viper

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    بنظر میاد از آکلاس شیک تر باشه
    ولی آئودی رو نمیشه به قطع نظر داد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. net

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    این مدل چراغهای باریک بی ام و که در بی ام و سری ۸ و سری۱ و x7 و سری ۷ فیست لیفت استفاده شده خیلی زیباست
    جلوپنجره بزرگ x7 و بی ام و سری ۷ فیس لیفت و x5 زشته ولی جلوپنجره کوچک بی ام و سری ۸ خیلی زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا