بی ام و

معرفی آلپینا B8 گرن کوپه، همتای لوکس‌تر و راحت‌تر ب‌ام‌و M8

مدتی بود که می‌دانستیم آلپینا در حال کار روی ب‌ام‌و سری ۸ گرن کوپه است و حالا این خودرو رسماً معرفی شده است. در ابتدا به سراغ مهم‌ترین بخش B8 گرن کوپه یعنی قلب تپندهٔ آن می‌رویم. در سینهٔ این ماشین همان نیروگاه آشنای ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی ب‌ام‌و قرار گرفته که با اقدامات آلپینا خروجی آن به ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است تا B8 بتواند به ب‌ام‌و M8 تنه بزند.

این‌ها اعداد آشنایی هستند زیرا قبلاً آن‌ها را در پیشرانهٔ آلپینا XB7 هم دیده بودیم اما B8 به دلیل وزن کمتر قطعاً پرفورمنس بهتری دارد به‌گونه‌ای که ظرف ۳.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. البته این عدد کمی از شتاب M8 کُندتر است اما B8 با حداکثر سرعت ۳۲۳ کیلومتر بر ساعت، به‌راحتی همتای ب‌ام‌وایی خود را پشت سر می‌گذارد. این ساختهٔ جدید آلپینا مسافت ۴۰۰ متر را هم ظرف ۱۱.۵ ثانیه طی می‌کند.

اما علاوه بر تقویت پیشرانه، گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک B8 نیز ارتقاءهای داخلی را تجربه کرده و حالا استراتژی‌های تعویض دندهٔ منحصربه‌فردی را ارائه خواهد کرد. در همین حال، سیستم خنک‌کنندهٔ قوای محرکهٔ این کوپهٔ چهاردر نیز با سه خنک‌کنندهٔ خارجی، خنک‌کنندهٔ بزرگ‌تر روغن گیربکس و اینترکولرهای خاص آلپینا ارتقاء پیدا کرده که آخری ۵۰ درصد سطح بزرگ‌تری نسبت به اینترکولرهای M850i دارد.

ارتقاءهای B8 گرن کوپه اما به اینجا ختم نمی‌شود زیرا این ماشین به سیستم تعلیق اسپرت با تنظیم خاصی مجهز شده که راحتی سواری در مسافت‌های طولانی را با هندلینگ دقیق ترکیب می‌کند. ازجملهٔ ویژگی‌های این سیستم تعلیق می‌توان به فنرهای ایباخ، آنتی‌رول بارهای تقویت‌شده و پایه‌های مستحکم‌تر اشاره کرد. آلپینا همچنین سیستم فرمان گیری فعال B8 را هم به‌منظور بهبود بازخورد مجدداً تنظیم کرده است. این سیستم می‌تواند چرخ‌های عقب را تا ۲.۳ درجه بچرخاند.

B8 گرن کوپه در ظاهر با اسپلیتر جلو با لوگوی ALPINA و رینگ‌های ۲۱ اینچی ۲۰ پرهٔ خاص این شرکت، بلافاصله نشان می‌دهد که محصولی از آلپینا است. این رینگ‌ها با لاستیک‌های پیرلی پوشیده شده‌اند که به گفتهٔ آلپینا، به‌طور خاص با مفهوم B8 سازگاری دارند. پشت این رینگ‌ها نیز ترمزهایی با کالیپرهای چهار پیستونه و دیسک‌های ۱۵.۶ اینچی در جلو و ۱۵.۷ اینچی در عقب قرار گرفته‌اند که وظیفهٔ متوقف کردن این کوسهٔ قدرتمند آلمانی را بر عهده دارند.

ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های ظاهری B8 گرن کوپه نیز می‌توان به ورودی‌های هوای بزرگ جلو، اسپویلر کوچک در لبهٔ درب صندوق، دیفیوزر مشکی‌رنگ و رنگ‌های آبی و سبز خاص آلپینا اشاره کرد. تکمیل‌کنندهٔ این ویژگی‌های منحصربه‌فرد نیز سیستم اگزوز ارتقاءیافته از جنس فولاد ضدزنگ با سر اگزوزهای بیضی‌شکل است. این سیستم قابل تنظیم بوده و نوید ارائهٔ لذت شنیداری را داده است زیرا از صدای طبیعی و جسورانهٔ یک پیشرانهٔ V8 قدرتمند برخوردار است.

کابین B8 گرن کوپه نیز از ویژگی‌های خاص آلپینا مثل تودوزی چرمی و آلکانترا، غربیلک فرمان چرمی و تریم چوبی براق سرشار است. لوگوی آلپینا نیز در همه جای کابین از پارکابی‌های چراغ‌دار گرفته تا کنسول مرکزی و صفحه آمپر دیجیتالی به چشم می‌خورد. علاوه بر ویژگی‌های اختصاصی، B8 گرن کوپه به تجهیزات فراوانی مثل گرم‌کن و تهویهٔ صندلی‌های جلو، گرم‌کن صندلی‌های عقب، کنترل تهویهٔ چهار منطقه‌ای، سانروف شیشه‌ای پانوراما، رو سقفی آلکانترا و سیستم صوتی هارمن کاردون با ۱۶ بلندگو هم مجهز است.

آلپینا B8 گرن کوپه از همین بهار راهی نمایندگی‌های فروش در ایالات‌متحده خواهد شد. قیمت این کوپهٔ چهاردر لوکس و قدرتمند از ۱۳۹,۹۰۰ دلار آغاز می‌شود که حدود ۱۰ هزار دلار از ب‌ام‌و M8 گرن کوپه استاندارد با قیمت ۱۳۰ هزار دلار گران‌تر است اما از M8 گرن کوپه کامپتیشن ۳ هزار دلار کمتر است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. Amir

    ۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (237 ديدگاه)

    رینگاش چقد شبیه رینگ ب ام و آقای کلید دار هست!

    موافقم 22
    مخالفم 4
  2. Joker

    ۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (522 ديدگاه)

    آلپینا بهترین محصولش B7 هست،چون سری هفت نسخه m نداره توسط آلپینا به بالاترین سطح پرفورمنس دست پیدا کرده ولی بقیه مدل ها که نسخه m کامپتیشن دارن کمتر پیش میاد خریدارا آلپینا رو انتخاب کنن…

    موافقم 8
    مخالفم 18
    1. ایوب

      ۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (142 ديدگاه)

      آلپینا اصلا هدفش پرفورمنس نیس که بخواد با نسخه کامپتیشن رقابت کنه
      آلپینا نسخه های M رو برمیداره و به جای اسپرتتر کردن راحتتر و لوکسترشون میکنه و کمی هم قدرت موتورو بالا میبره
      در یک کلام نسخه های پرفورمنس رو به نسخه های جی تی کروز تبدیل میکنه

      موافقم 19
      مخالفم 5
  3. حسین

    ۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (419 ديدگاه)

    رقیب شایسته برای AMG GT یا حتی پورشه پانامرا هست ولی تو ی این خودرو باز ی لول پایینتر از اونا هست.
    بی ام و تو مدل های M2 تا M5 رقیب نداره وگرنه تو خودرو های لوکس سری ۷ و ۸ و تو شاسی بلند ها تو مقایسه رتبه اول رو نمیاره

    موافقم 16
    مخالفم 10
    1. R@m!n

      ۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      اینکه تو سری 7 عقب تر از رقباشه کاملا درسته. تو شاسی بلندام بازم X7 ضعیف تر از بقیس و گرنه تا X6 ماشینای خیلی خوبی داره. کلا بی ام و تو حال و هوای اسپرت-لاکچری هستش و واسه همینه آلپینا میاد و ماشیناشو تبدیل به یه کلاسیک-لاکچری می کنه.

      موافقم 10
      مخالفم 7
      1. MAHDI

        ۵ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        یه جوری میگید X7 پایین تر از بقیه است که انگار تو 100 رقابت در جایگاه آخر بوده.
        فقط در مجله موتورترند X7 در جایگاه پایین تر از GLS بود.
        در مقابل مجله کارانددرایو رقابت X7 و GLS رو انجام داده و X7 خودروی جایگاه اول شناخته شده.
        مجله carwow هم رقابت X7 و GLS رو انجام داده که بازم X7 پیروز شده.
        شما فقط نتیجه یک مجله رو می‌بینید!!!! درضمن در آمار فروش که یکی دو روز پیش پدال منتشر کرد در بازار آمریکا X7 فروش بیشتری از GLS داشت.

        موافقم 14
        مخالفم 11
        1. R@m!n

          ۵ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          من اصن با GLS مقایسه نکردم با شاسی بلندای فول سایز آمریکایی مقایسه کردم که حرفی واسه گفتن ندارن کل ماشینای اروپایی نه فقط بی ام و. تو این کلاس کادیلاک اسکالید و نویگیتور ماشینای بهتری هستن و معیار این کلاس. با ورود واگونیر رقابت از اینم سخت تر میشه البته همه اینارو نسبت به بازار آمریکا میگم وگرنه تو بازار اروپا جزو ماشینای خوب این کلاسه.

          موافقم 1
          مخالفم 13
  4. Hadi

    ۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    راحت،با ابهت، شیک و قدرتمند و رام شده ?…

    موافقم 14
    مخالفم 0
  5. ماکان

    ۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (761 ديدگاه)

    سلام . به اضافه خیلی از افراد دیگر ، من هم بسیار خوش حال شدم از دیدن این خودرو . در ضمن انشاالله که در نسل بعدی بی ام و سری ۷ ، نسخه آلپینا B7 را جوری بسازند و تولید انبوه کنند که مجموع قدرت آن حد اقل 830 اسب بخار باشد .

    موافقم 8
    مخالفم 6
    1. Kf

      ۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (505 ديدگاه)

      حداقل 830 اسب ؟؟؟
      مگه میخوای چیکار کنی ؟؟ احتمال تولیدش از صفر هم کمتره با ایشالا ماشالا هم درست نمیکنن

      موافقم 11
      مخالفم 3
      1. ماکان

        ۵ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (761 ديدگاه)

        بنده بعضی از ماشین ها برایم جوری هستند که هیچ ماشین دیگری را تحت هیچ شرایطی نمی توانم به طور کامل جایگزین شان کنم ، و در ضمن دوست دارم که ماشین بنده همین طور که تا حد نسبتاً زیادی لوکس هستش ، از لحاظ قدرت کلی پیشرانه هم یجورایی خیلی قوی باشد که برای روز مبادا که می خواهم در یک مکان مناسبی با یه کسی مسابقه بدهم ، برای مسابقه دادن با خیلی از خودرو های دیگر هم خوب باشد . البته این را هم بگویم که با اینکه شاید نظر شما این گونه باشد جوری که یعنی بعضی موارد در دنیا صد در صد از نظر شما غیر ممکن هستش ، ولی از نظر بنده غیر ممکن نیست ، چون که یکی از ماشین های لوکس که قراره تولید شود و به بازار عرضه شود قدرت آن یجورایی میشه گفت که خیلی نزدیک است به قدرتی که بنده مد نظرم است و نام آن خودرو هم مرسدس بنز S73 هستش ، اما بنده چون که با اینکه برند بنز را هم مثل خیلی از برند های دیگر دوست دارم ، ولی هرچی باشد بی ام و برایم به قول معروف یه چیز دیگر است و تحت هر شرایطی سوار شدن و داشتن آن برایم لذت بهتر و بیشتری نسبت به برند های دیگر دارد . پس با وجود بنز S73 میشه گفت که ساختن آن ماشینی که بنده مد نظرم هستش غیر ممکن نیست .

        موافقم 6
        مخالفم 3
        1. Kf

          ۵ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (505 ديدگاه)

          چون احتمال ساختش خیلی پایینه تیون کردن میشه گفت تنها راه باشه که مشکلات زیادی هم به همراه داره

          موافقم 4
          مخالفم 1
        2. محمد رستمی نژاد

          ۶ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (733 ديدگاه)

          انشاالله ساخته خواهد شد
          زیاد نگران نباش❤

          موافقم 1
          مخالفم 1
  6. محمدهادی

    ۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2106 ديدگاه)

    آقا متی عاشق برند آلپاینا هستن
    جالبه که نظری تو این پست ندادن

    موافقم 1
    مخالفم 2
  7. Sina10

    ۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    قیافش خوبه
    پرفورمنش برای یه ماشین لوکس عالیه
    البته بهترین ماشینای آلپینا B3 و B5 و XB7 هستن
    من خودم B3 رو خیلی دوست دارم!!
    اگه یه ترکیب از پرفورمنس M3 با قیافه B3 وجود داشت عالی میشد
    حیف که وجود نداره

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. Kf

      ۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (505 ديدگاه)

      پس بگو جلو پنجرش رو دوست ندارم دیگ

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. Sina10

        ۵ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2427 ديدگاه)

        دیگه منظورم همینه ?
        این جلوپنجره رو تقریبا ۷۰ درصد دوست ندارن
        اگه جلوپنجره درست و حسابی روش میزاشتن که انیقدر حاشیه نداشته باشه چی میشد؟

        موافقم 4
        مخالفم 1
  8. MAHDI

    ۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    آلپینا عشقه.
    حالا آلپینا B6 گرن کوپه هم اومده. فوق العاده است.
    چند روز پیش در رقابت درگ و پیست آلپینا B3 استیشن تونست آئودی RS4 رو شکست بده در مجله GRIP که یعنی در پرفومنس هم عملکرد عاااااالی دارن.

    موافقم 5
    مخالفم 3
  9. فرشاد

    ۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1102 ديدگاه)

    عشق منی الپینا بت شکنی الپینا

    موافقم 5
    مخالفم 1
  10. رامتین

    ۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    متوجه نمیشم چرا گفته این خودرو براحتی در تاپ اسپید میتونه M8 را کنار بگذاره! در حالیکه هر دو یک توان دارند و وزن آلپینا هم بیشتره. چرا تاپ اسپید آلپینا 323 و M8 برابر 310 درج شده؟ چیزی که مشهوده اینه که M8 هم میتونه براحتی 330 هم بره اما در سایت رسمی 310 ثبت شده. کلا اعداد مربوط به سرعت، قدرت و گشتاور همه خودروسازها مشکل داره و در دنیای واقعی اعداد متفاوتی میشه بدست آورد. شاید میانگین یا کف اعداد را لحاظ میکنند.

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. Kf

      ۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (505 ديدگاه)

      آلمان است دیگر

      موافقم 4
      مخالفم 2
    2. Amir

      ۶ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (237 ديدگاه)

      تاپ اسپید به وزن زیاد ربطی نداره
      بیشتر به قدرت و آیرودینامیک مربوطه
      وزن در شتاب تاثیرگذار هست

      موافقم 2
      مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا