بی ام و

معرفی رسمی سری 4 جدید، جنجالی‌ترین محصول چند سال اخیر ب‌ام‌و!

اگر با خود فکر می‌کنید که محصولات دو درب ب‌ام‌و تا حد زیادی ناشناس باقی مانده‌اند قطعاً ب‌ام‌و سری ۴ جدید ۲۰۲۱ می‌تواند این نگرانی‌ها را برطرف کند. این کوپه‌ی جدید با یک جلوپنجره بسیار بزرگ مشابه نسخه کانسپت و همچنین تکنولوژی‌های روز، دینامیک سواری بهتر و پیشرانه ۶ سیلندر هیبریدی ملایم جدید معرفی شده است. تمامی این تغییرات خبر از بهبود قابل‌توجه سری ۴ نسبت به نسل قبل را می‌دهند و صرف‌نظر از اینکه سری ۴ را دوست داشته یا از آن متنفر باشید باید گفت این کوپه روی کاغذ بسیار خوب به نظر می‌رسد.

ب‌ام‌و سری 4 جدید 2021

از برخی زوایا نسل جدید ب‌ام‌و سری ۴ فوق‌العاده به نظر می‌رسد. این خودرو تناسبات طراحی روان و مشابه کانسپت ۴ سال پیش داشته و ضریب درگ آن عدد ۰.۲۵ می‌باشد که نسبت به ضریب درگ ۰.۲۹ نسل پیش بهبود یافته است. این خودرو به‌صورت استاندارد با چراغ‌های جلوی LED تطبیقی و رینگ‌های ۱۸ اینچی عرضه می‌شود.

ب‌ام‌و سری 4 جدید 2021

اما چیزی که بی‌شک ذهن همه را به خود مشغول کرده جلوپنجره بزرگ ‌سری ۴ جدید است. این بخش هم از کانسپت ۴ الهام گرفته و قطعاً باعث می‌شود سری ۴ با هیچ خودروی دیگری اشتباه گرفته نشود؛ اما این جلوپنجره فقط نقش ‌نمایشی ندارد زیرا طبق گفته ژرمن‌ها، بخشی از جلوپنجره باز شده و هوا را به پیشرانه ۶ سیلندر جدید می‌رساند.

مدل‌های پایه ۴۳۰i و ۴۳۰i xDrive دارای نسخه به‌روز شده از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۵۵ اسب بخار و گشتاور ۳۹۹ نیوتون متر هستند. مدل دیفرانسیل عقب ۴۳۰i شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۵.۵ ثانیه‌ای داشته درحالی‌که شتاب مدل چهار چرخ محرک به ۵.۳ ثانیه می‌رسد. سقف سرعت هر دو مدل نیز به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

ب‌ام‌و سری 4 جدید 2021

اما مدل جدید M440i xDrive به پیشرانه جدید ۶ سیلندر ۳ لیتری با تکنولوژی ۴۸ ولتی هیبریدی ملایم مجهز شده است. این مجموعه قدرت ۳۸۲ اسبی و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری داشته و استارتر ژنراتور ۴۸ ولتی ۱۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این مدل تنها در عرض ۴.۳ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

ب‌ام‌و سری 4 جدید 2021

خریداران اروپایی می‌توانند چهار نسخه دیزلی از این خودرو با نام های ۴۲۰d، ۴۲۰d xDrive، ۴۳۰d xDrive و ۴۴۰d xDrive را سفارش دهند و همانند مدل‌های بنزینی، تمامی نسخه‌های دیزلی هم به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک مجهز بوده و بسته به تریم انتخابی به‌صورت دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ محرک عرضه می‌شوند.

ب‌ام‌و سری 4 جدید 2021

نسل جدید سری ۴ از دینامیک بهتری هم سود می‌برد. اگرچه پلتفرم این خودرو با سری ۳ فعلی مشترک است اما دارای سیستم تعلیق با تنظیمات خاص خود است تا استحکام بهتری داشته باشد. سری ۴ کوپه نسبت به سری ۳ کمی طویل‌تر، پهن‌تر و کم ارتفاع‌تر است. البته این خودرو همچنان توزیع وزن عالی ۵۰/۵۰ خود را حفظ کرده است. خریداران همچنین می‌توانند سیستم تعلیق تطبیقی M را سفارش دهند که در حالت اسپورت باعث گیراتر شدن فرمان، دامپرها و پدال گاز می‌شود.

ب‌ام‌و سری 4 جدید 2021

افرادی که با جدیدترین محصولات ب‌ام‌و آشنا هستند سریعاً کابین سری ۴ کوپه جدید را تشخیص خواهند داد. همان کاکپیت راننده محور سری ۳ سدان در این خودرو نیز دیده می‌شود. پوشش چرم سنساتک با رنگ‌های بژ یا مشکی در این بخش بکار رفته اما چرم ورناسکا نیز به‌صورت سفارشی در دسترس می‌باشد.

ب‌ام‌و سری 4 جدید 2021

جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعات سرگرمی ب‌ام‌و iDrive نیز در این خودرو دیده می‌شود. سری ۴ جدید به‌صورت استاندارد از صفحه لمسی ۸.۸ اینچی و صفحه‌نمایش دیجیتال ۵.۱ اینچی در پشت آمپرها سود می‌برد اما صفحه مرکزی ۱۰.۳ اینچی و پشت آمپرهای ۱۲.۳ اینچی دیجیتالی یک آپشن محسوب می‌شوند.

ب‌ام‌و سری 4 جدید 2021

از جمله تجهیزات جدید سری ۴ کوپه می‌توان به سیستم ناوبری مبتنی بر فضای ابری اشاره کرد که به‌صورت استاندارد وجود دارد. نسل جدید هدآپ دیسپلی ب‌ام‌و که ۷۰ درصد سطح تابش بیشتری دارد در این خودرو دیده می‌شود. دیگر ویژگی ارتباطی این خودرو اپل کارپلی و اندروید اتو می‌باشد.

ب‌ام‌و سری 4 جدید 2021

از نظر ایمنی تجهیزاتی همچون هشدار برخورد از جلو با ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از مسیر با دستیار فرمان و اطلاعات محدودیت سرعت وجود دارند. جدای از این تجهیزات استاندارد تجهیزات سفارشی‌ای همچون پکیج دستیار راننده حرفه‌ای هم عرضه می‌شوند که شامل کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، پیشگیری از برخورد جانبی و ترمز اضطراری عقب است.

ب‌ام‌و سری 4 جدید 2021

قیمت مدل پایه ب‌ام‌و ۴۳۰i دیفرانسیل عقب از ۴۵۶۰۰ دلار شروع می‌شود درحالی‌که برای نسخه چهار چرخ محرک ۴۳۰i xDrive باید ۴۷۶۰۰ دلار پرداخت کرد. قیمت پایه مدل پرچم‌دار M440i xDrive نیز ۵۸۵۰۰ دلار اعلام شده است. عرضه جهانی این خودرو در ماه اکتبر خواهد بود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۸ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1594 ديدگاه)

    کاش این طراحی در نظر میگرفت که قراره رو ماشین پلاک نصب بشه . اینکه پلاک ماشین بیفته وسط جلو پنجره که نماد اصلی یه خودروهه عجیبترین حالت ممکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (131 ديدگاه)

      دقیقا همین یه مشکل را داره و اینکه این جلوپنجره بزرگ خیلی زیبا شده قبلا یه ایرادهای گرفته شد به جلوپنجره سری7 که چرا بزرگه و خیلی ها هم تقلید کردن که چرا بزرگ شده و زشت شده بدون اینکه عقل و منطق خودشونا قاضی قرار بدن ولی اینجا واقعا زیباس و برازنده سری 4 شده . در ضمن اینایی که ایراد میگیرن به جلوپنجره بزرگ چرا لکسوس را نمیگن که به جا سپر جلو پنجره داره؟ بنظرم بیشترشون عاشقان بنز هستن میخان بی ان و را بکوبن و بقیشونم به تقلید از بعضی منتقدین رو اون جلوپنجره سری 7

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. احمد

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (113 ديدگاه)

    اصل شاهکار اینه جلوپنجره بزرگ و چراغ های زیبا کل طراحیش شاهکاره خاک تو سر بی ام و و بنز که از روی خودروهای هیوندا کره ای ها اقتباس میکنند
    https://www.netcarshow.com/hyundai/2017-elantra/1024×768/wallpaper_05.htm
    https://www.netcarshow.com/hyundai/2017-elantra/1024×768/wallpaper_06.htm
    https://www.netcarshow.com/hyundai/2017-elantra/1024×768/wallpaper_08.htm
    https://www.netcarshow.com/hyundai/2017-elantra/1024×768/wallpaper_07.htm

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مازراتی

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (50 ديدگاه)

    این جلو پنجره میتونه یکی از نقاط قوت سری ۴ باشه در کنار تمام ویژگی های خوب دیگش
    خیلی عالی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Behrouz. anzali

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (372 ديدگاه)

    من نه طراح هستم و نه ایرادگیر ولی ماشین خوشگلی شده ولی از اون جلو پنجره همیشگی بیمر بیشتر خوشم میاد تا این … هر کسی یه سلیقه ای داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Peyman56

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی خیلی جذاب شده اگر از جلو پنجره مضحکش فاکتور بگیریم.خیلی جلو پنجرش بی ریخته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امیررضا

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (39 ديدگاه)

    بینظیر و زیباست. من که عاشق این رخ شدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ماکان

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (770 ديدگاه)

    سلام.می خواستم جسارتاً خدمت تمام علاقمندان به دنیای خودرو بگویم که هر خودروسازی اگر که بعد از تکمیل کارهای طراحی بر روی یکی از مدل خودروهایش در طول یک سال ببیند که میزان فروش آن مدل از خودروهایش کم و زیاد بیش از حد انتظارش بوده می تواند تشخیص دهد که زیاد یا اینکه اصلاً نیازی به تغییر طراحی آن مدل از خودروهایش وجود ندارد و باز هم بعد از گذر چندسال از آخرین طراحی باز هم دیگر نیازی به تغییر طراحی خودرو پیدا نکند البته اگر که باز هم آن مدل خودرویش در طول هرسالی فروش خیلی زیاد و بیش از حد انتظار خودش داشته باشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا