بی ام و

معرفی ب‌ام‌و i4 M50، اولین محصول الکتریکی M پاور

ب‌ام‌و با ترکیب زیر برندهای M و i خود، مدل i4 M50 را به‌عنوان اولین محصول الکتریکی M پاور معرفی کرده است. البته این خودرو بیشتر به یک مدل M پرفورمنس نزدیک است تا یک M واقعی ولی بااین‌وجود با برخورداری از ویژگی‌هایی مثل‌ تریم مشکی‌رنگ و قطعات فیبر کربنی، وعده داده است که ویژگی‌های ظاهری جذاب و تهاجمی محصولات M را به آیندهٔ الکتریکی این برند پیوند بزند.

i4 M50 در بخش فنی هم می‌تواند با دیگر مدل‌های M همگام شود زیرا مجموع خروجی دو موتور الکتریکی آن ۵۴۴ اسب بخار قدرت و ۷۹۵ نیوتن متر گشتاور است. ۲۵۸ اسب بخار از این نیرو توسط موتور جلویی و ۳۱۲ اسب بخار آن توسط موتور عقبی تولید می‌شود و سپس کل نیرو توسط یک گیربکس تک سرعت به چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند.

البته این‌ها ارقام اوج لحظه‌ای هستند که در حالت اسپرت بوست ارائه می‌شود. این حالت به مدت ۱۰ ثانیه خروجی قوای محرکه را ۶۸ اسب بخار و ۶۵ نیوتن متر افزایش می‌دهد؛ بنابراین در حالت عادی، خروجی موتورها ۴۷۵ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور خواهد بود. با این نیرو، i4 M50 ظرف ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به حداکثر سرعت ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. برای مقایسه، M3 کامپتیشن با ۵۱۰ اسب بخار قدرت برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به ۳.۸ ثانیه زمان نیاز دارد.

i4 M50 اما علاوه بر موتورهای قوی‌تر و سامانهٔ چهارچرخ محرک الکتریکی، به سیستم تعلیق تطبیقی M با تنظیم مجزای کمک‌فنرها، آنتی‌رول بارهای اختصاصی، فرمان متغیر اسپرت، ترمزهای M اسپرت و رینگ‌های آلیاژی سبک‌وزن ۱۹ اینچی هم مجهز شده است. به گفتهٔ ب‌ام‌و، به لطف ماژول باطری‌ها، مرکز ثقل i4 M50 سه سانتی‌متر پایین‌تر از سری ۳ سدان است.

این سدان الکتریکی اسپرت به پکیج باطری ۸۰ کیلووات ساعتی مجهز است که با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن ۳۹۵ کیلومتر را فراهم می‌کنند. با شارژرهای ۱۱ کیلوواتی شارژ این باطری‌ها ۷.۶ ساعت طول می‌کشد اما با استفاده از شارژرهای سریع حداکثر ۲۰۰ کیلوواتی می‌توان از ۱۰ تا ۸۰ درصد از باطری‌ها را ظرف تنها ۳۱ دقیقه شارژ کرد.

در داخل i4 M50 همان نمایشگر دوتایی خمیدهٔ کراس‌اوور iX دیده می‌شود اما هنوز دکمه‌های انتخاب حالات رانندگی در نزدیکی شیفتر دنده تعبیه شده تا پرفورمنس همیشه در دسترس راننده باشد. صندلی‌ها نیز از M3 و M4 قرض گرفته شده‌اند و نشان‌های M هم قسمت‌های مختلفی مثل غربیلک فرمان را تزئین کرده‌اند. i4 M50 مثل i4 معمولی در سه‌ماههٔ نخست سال ۲۰۲۲ راهی بازار آمریکا خواهد شد. قیمت این ماشین از ۶۵,۹۰۰ دلار آغاز می‌شود که تنها ۴ هزار دلار از M3 سدان ارزان‌تر است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. شاهرخ

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (338 ديدگاه)

    حالم از برقی بهم میخوره فرقی نمیکنه چه تسلا باشه چه بی ام و
    چه آمریکایی چه ژاپنی چه آلمانی یا هر چیز دیگه ای
    برقی برقیه
    حتی اگه نهایت سرعتشون خیلی بالا باشه یا شتاب یک ثانیه ای داشته باشن
    بازهم نظرم همینه حااااااااااااااااالم از برقی بهم میخوره

    موافقم 6
    مخالفم 4
    1. Mahdi

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (140 ديدگاه)

      عزیز حالت اگه از برقی بهم می خوره
      پس باید حالت با انواع سرطان ها و بیماری های قلبی و … خوب بشه این چه حرفی میزنید مسیر برقی شدن خودروها مسیری برای زندگی بهتره
      ببینید توی این چند سال چقدر در این مسیر پیشرفت داشتیم حتی هواپیما هم برقی شدنشون نزدیکه
      فقط چیزی که الان به طور کامل بهش دست پیدا نکردیم البته خیلی بهش نزدیک شدیم انرژی 100 پاکه که اونم دور نیست

      موافقم 0
      مخالفم 1
    2. Nima

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      آمار و ارقام ضعیفى داره.
      بردش کمه و نسبت به برقى بودن شتابش کمه.
      طراحى داخلیش هم تکراریه ( حداقل برقى کردن یه تغییر مهم توش میدادن)

      موافقم 2
      مخالفم 2
  2. parsa_ashgh.mashine

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (226 ديدگاه)

    ام هم برقی؟؟؟؟؟؟
    برقی برقی برقی برقی
    چرا به من چه این ماشین زشت رو هر کار می خوان بکنن اه
    شتابش 3 ثانیه است اما خوشم نمیاد
    طرفداران بی ام و منم علاقه به بی ام و دارم اما خودرو ساز ها مجبورن اینو بدونین و نزنید سر بی ام و

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. parsa_ashgh.mashine

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (226 ديدگاه)

      به جز اون جلو پنجرش بقیه جاهاش حرف نداره خیلی زیبا شده خود اون جلو پنجره هم زیبا شده فقط یکم زشته

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. BenzSLR

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      ۳.۹ ثانیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Ninja

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    ام ۲ و ام ۸ بهترین محصولات ام هستن امیدوارم دیر تر برقی شن و طراحیشون افتضاح نشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. •Mohamad•

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (178 ديدگاه)

      و همچنین M5 مخصوصا نسخه CS

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. Ninja

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1162 ديدگاه)

        اره ام ۵ رو یادم رفت در اصل اینطوری
        ۱ ام۲
        ۲ام۸
        ۳ام۵
        ۴ام۴وام۳
        ۵ام۷
        ۶ام۱
        الیته قبلا ام ۶ جای ام ۸ بود و ام ۳ و ان ۴ جای ام ۵

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. ماکان

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (761 ديدگاه)

          سلام . اگر که بی ام و M7 هم ساخته و تولید شود ، خوب است . البته به اضافه X7 M .

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. محمد مختاری آذر

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    از نظر طراحی سنگ تمام گذاشته است واقعا عالی هستش هیج ایرادی ندارد کابین داخلی دیگه واقعا تکراری شده باید تغییر کنه
    از نظر قدرت هم عالی هستش یک محصول درجه یک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سهند

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (662 ديدگاه)

    من که پسندیدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. mahan

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    ام برقی یه چی مثل پیتزا و همبرگر سبزیجات یا لابستری که خوب سرخ نشده هست

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. Hadi

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    خیلی خوبه و مشخصات خوبی هم داره 👌
    ولی کاش اون جلو پنجره نبود و برد بیشتری هم داشت…
    M4 از هر لحاظ سرتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. BenzSLR

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    چه بخواهیم چه نخواهیم ماشینا برقی میشن طراحی ها افتضاح میشه به اسم دوستدار طبیعت در حالی که از درون سوز هم آلودگی بیشتری دارن ! از ۵ سال آخر ماشین بازی استفاده کنید .😭😭

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. حشمت

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (320 ديدگاه)

      این قضیه که آلودگی بیشتر دارن هی الکی نگین، چرا میخاید خودتونو گول بزنید

      چون واقعا آلودگی کمتری دارن و این ایده خیلی نخ نما است که بگیم آلودگی بیشتر دارن

      حرف باطری و نیروگاه و ذغال سنگم وسط نکشین که اعتبار نداره

      موافقم 0
      مخالفم 2
      1. BenzSLR

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1962 ديدگاه)

        شما درست میگی

        موافقم 2
        مخالفم 0
      2. محمد مختاری آذر

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1000 ديدگاه)

        آقای حشمت درسته که یک مقداری الکتریکی ها آلودگی را کاهش می دهد ولی مسئله ای هست که واقعا نشون زیاد تفاوتی بین بنزینی و الکتریکی نیست من قول می دهم اگر شما محاسبه کنید می بینید انرژی مصرف شده برای تولید الکتریکی بیشتر از بنزینی هستش من کاملا در این مورد مطالعه کرده ام و آگاهم باید همه جهات را در نظر گرفت

        موافقم 2
        مخالفم 0
      3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        شما یه نگاه به آمار آلایندگی کارخونه ها و نحوه ساخت باتری و تجزیه اونها بندازید بعد بگید درون سوز ها بدرد نمیخورن،آقا حشمت یکم منطقی باش….

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. حشمت

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (320 ديدگاه)

          بزور که نمیشه بگیم آلودگی تولید باطری و برق بیشتر

          باطری ماشین ها تا ۷۰ درصد بازیافت میشه که عملا مشکل آلودگی و مواد اولیه اش حله

          تولید برق هم که همه جا دارن خورشیدی میکنن و چند تا کشور رو همجوشی پایدار هسته ای کار میکنن

          اگر برای برقی ها تولید باتری و برق رو درنظر میگیرینباید برای درون سوز ها هم آلودگی استخراج نفت و پتروشیمی و انتقال بنزین به جایگاه رو در نظر بگیریم تا مقایسه عادلانه بشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  9. Amirreza

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    بیاین طراحیشو ول کنیم ، یکی از پروفورمنسا اومد و وارد بازی شد ، این اتفاق بزرگیه چون اگه بخش پرفورمنس بقیه برندا خصوصا مرسدس و آئودی هم وارد برقی سازی شه همه چیز عوض میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. زیزیگولو

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4444 ديدگاه)

    یه سدان با شکوه تموم برقی ….. ولی تنها ایرادش جلوپنجرش هستش

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. محمد امین

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    هواپیما ها هنوز مسیر زیادی برای برقی شدن در پیش رو دارن ،مخصوصا هواپیما های سنگین وزن که احتیاج به باطری های بزرگ و خنک کننده های سنگین برای باطری هاشون دارن ،و اینکه این باطری ها خیلی هزینه بر و سنگین میشن و شاید بشه گفت حداقل تا ۲۰۵۰ هیچ هواپیمای الکتریکی برای پرواز های طولانی دیده نشه ، منظورم هواپیما های بزگ مسافر بری هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Kf

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (505 ديدگاه)

    به عنوان یه M واقعی نمیبینمش

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    برقی👎

    موافقم 2
    مخالفم 0
  14. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    M بنظر نمیرسه!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا