بی ام و

معرفی خودروی فرمول E ب‌ام‌و آندرتی موتور اسپورت

ب‌ام‌و با خودروی جدید iFE. 18 در حال ورود به مسابقات موتور اسپورت فرمول E بوده و به عنوان یک خودروساز رسمی از خودروی جدید خود در مونیخ رونمایی کرده است.


تیم BMW i آندرتی موتور اسپورت با یک جفت خودروی iFE. 18 وارد مسابقات خواهد شد و آنتونیو فلیکس داکاستا و الکساندر سیمز پشت فرمان این خودروها خواهند نشست.


این خودروی جدید نسل دوم دارای طراحی برجسته‌ای بوده و از پوشش کلاسیک آبی و سفید ب‌ام‌و سود می‌برد. خودروی جدید این شرکت از شاسی استاندارد فرمول E به منظور همخوانی با قوانین این رشته‌ی ورزشی سود می‌برد.


حداکثر قدرت قوای محرکه‌ی iFE. 18 برابر با ۳۳۵ اسب بخار است اما این خروجی در حالت مسابقه به ۲۶۸ اسب بخار کاهش می‌یابد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودروی مسابقه‌ای برابر با ۲.۸ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن نیز به ۲۴۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. برخلاف فصل‌های پیشین فرمول E خودروهای جدید در زمان مسابقه شارژ نخواهند شد.


مدیر طراحی ب‌ام‌و موتور اسپورت می‌گوید:

مسابقات فرمول E در پیست‌های تنگ مراکز شهری برگزار می‌شوند و ما می‌دانیم که تماشاچیان معمولاً خودروها را از فاصله‌ی نزدیک‌تری در مقایسه با سایر ورزش‌ها مشاهده می‌کنند. به همین دلیل ما توجه ویژه‌ای به دید از بالای این خودرو داشته‌ایم.

قوای محرکه‌ی الکتریکی iFE. 18 توسط BMW i توسعه یافته و مهندسان شرکت از تجربه‌ی به دست آمده در خودروهای تولیدی سود برده‌اند. قوای محرکه‌ی جدید فرمول E هم روی محصولات آینده‌ی ب‌ام‌و تأثیر خواهد گذاشت.


مدیر بخش ب‌ام‌و موتور اسپورت دراین‌باره می‌گوید:

ما به مهندسان تولید گفتیم پیشرانه‌ای الکتریکی و اینورتر طراحی کنند. به آن‌ها گفتیم همه‌ی آن چیزی را که معمولاً در زمان توسعه در نظر می‌گیرند فراموش کرده و تنها روی پرفورمنس، راندمان و وزن کم تمرکز نمایید. زمانی که به این نقطه رسیدید می‌توانید درباره‌ی استفاده از این فاکتورها در خودروهای تولیدی نیز فکر کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Sam

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (97 ديدگاه)

    این حرکت BMW و ورودش به مسابقات فرمول E خیلی حساب شده و لازم بوده چون در آینده تجربیات و دانشی که از این مسابقات به دست میاره میتونه توی محصولات پرفرمنس خودش که روح این برند هستند استفاده کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهدی

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    bmwشاید دقیق ترین خودروساز دنیاست.یعنی همیشه خیلی بااحتیاط وبا برنامه کار میکنه.تمام کارهاش خیلی خیلی حساب شده است.احسنت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا