بی ام و

معرفی رسمی نسل جدید ب‌ام‌و X3

پس از افشای تصاویر نسل جدید ب‌ام‌و X3 توسط وب‌سایت هنگ‌کنگی این شرکت، حالا سازندهٔ آلمانی رسماً نسل سوم کراس‌اوور کامپکت خود را معرفی کرده است. X3 هم‌اکنون در سومین نسل خود، بزرگ‌تر، راحت‌تر و شایسته‌تر از همیشه شده است درحالی‌که ایمنی، عملکرد و بهره‌وری آن نیز ارتقاء یافته است. نسل جدید X3 از طراحی بیرونی جدید با ظاهری متفاوت سود می‌برد درحالی‌که فاصلهٔ محوری آن نیز به میزان ۵.۵ سانتیمتر افزایش پیدا کرده و توزیع وزن جلو و عقب آن به‌صورت ۵۰-۵۰ انجام گرفته است.

X3 جدید اولین عضو خانوادهٔ X ب‌ام‌و است که از جلوپنجرهٔ سه‌بعدی و مه‌شکن‌های جلوی شش‌ضلعی استفاده می‌کند. در عقب نیز چراغ‌ها دارای طراحی سه‌بعدی هستند درحالی‌که اسپویلر شیب‌دار و دو سر اگزوز نیز موجب شده‌اند که X3 عضلانی‌تر به نظر برسد. همچنین X3 جدید برای اولین بار به‌صورت کارخانه‌ای به قلاب تریلر ب‌ام‌و مجهز شده است که برای شاسی‌بلندهای این شرکت در ایالات‌متحده ارائه خواهد شد. این قلاب امکان اتصال مجموعهٔ گسترده‌ای از لوازم جانبی ب‌ام‌و همچون پیم‌های مختلف تریلر و گیره‌های مخصوص حمل دوچرخه را فراهم می‌کند.

در تیپ استاندارد XLine، خودرو به لطف قطعاتی با پوشش آلومینیومی یا نقره‌ای مات به همراه رینگ‌های ۱۸ اینچی با پره‌های Y شکل و لاستیک‌های چهارفصل پنچررو، از دیگر مدل‌ها متمایز می‌شود. همچنین رینگ‌های ۱۹ اینچی با پره‌های V شکل نیز به‌عنوان یک آپشن قابل سفارش هستند. در داخل هم سرنشینان از صندلی‌های اسپرت استاندارد با تنظیم برقی حمایت‌کننده‌های جانبی لذت خواهند برد. علاوه بر این، پکیج لوکس سفارشی که برای اولین بار در X3 در دسترس قرار گرفته، میله‌های کرومی در جلوپنجره و تریم دورنگ سپرهای جلو و عقب در بیرون به همراه داشبورد SensaTec در داخل را به خودرو اضافه می‌کند.

همچنین خریداران نسل جدید X3 می‌توانند پکیج M Sport را نیز برای آن سفارش دهند که در بیرون شامل کیت آئرودینامیکی M (این کیت شامل ورودی‌های هوای بزرگ‌تر در سپر جلو، رکاب جانبی اسپرت و دیفیوزر سپر عقب می‌شود)، تریم بیرونی Shadowline و رینگ‌های ۱۹ اینچی M با پره‌های دوبل می‌شود (رینگ‌های ۲۰ اینچی نیز به‌عنوان یک آپشن در دسترس هستند). این پکیج در داخل هم غربیلک فرمان جدید چرمی M اسپرت، رو دری‌های M و مانند پکیج لوکس، داشبورد SensaTec را به X3 اضافه می‌کند.

نسل جدید X3 در داخل از کابینی راننده محور برخوردار است و همانند نمای بیرونی، در اینجا هم اشکال شش‌ضلعی نقش مهمی را بازی می‌کنند. همچنین از میان تجهیزاتی که برای رفاه و راحتی بیشتر در X3 ارائه شده می‌توان به تهویهٔ سه منطقه‌ای اتوماتیک، سیستم تهویهٔ صندلی‌های جلو، سقف شیشه‌ای پانورامای کشیده‌تر و صندلی‌های تاشوی عقب با نسبت ۴۰:۲۰:۴۰ اشاره کرد که می‌توان آن‌ها را به‌صورت جداگانه و از طریق مراحل مختلف تنظیم کرد. این سیستم اجازه می‌دهد تا پشتی صندلی‌های عقب به طُرُق مختلف تا شده و بنابراین حجم صندوق بار استاندارد ۸۱۳ لیتری خودرو تا ۱۷۷۵ لیتر افزایش پیدا کند.

یکی دیگر از تکنیک‌های جالب‌توجه در X3 جدید، نورپردازی و روشنایی ویژه در بالای داشبورد آن است که در پکیج سفارشی Extended Ambient Lighting وجود دارد. در این مورد، یک جریان ملایم نور که در شش رنگ مختلف موجود است، در پانل داشبورد ایجاد می‌شود که موجب می‌گردد در شب صفحه‌نمایش لمسی مرکزی خودرو به‌صورت شناور در بالای داشبورد به نظر برسد.

در بخش تکنولوژی نیز ب‌ام‌و تمهیدات فراوانی را برای فرزند جدید خود اندیشیده است مانند صفحه‌نمایش ۱۰.۲ اینچی سفارشی، کنترل حرکت دست (مانند سری ۷)، کنترل هوشمند صدا و خدمات دیجیتال موجود در اپلیکیشن BMW Connecte. بدین ترتیب حالا می‌توان X3 جدید را به پوشیدنی‌های هوشمندی مثل ساعت اپل یا سامسونگ Gear (S2 و S3) نیز متصل کرد.

در بخش ایمنی هم ب‌ام‌و سیستم‌هایی نظیر Active Protection را به‌صورت استاندارد به X3 اضافه کرده که موقعیت‌های بالقوهٔ تصادف را تشخیص می‌دهد. بدین ترتیب این سیستم در صورت تشخیص خطر تصادف، اقدامات حفاظتی چندگانه مانند سفت کردن کمربندهای ایمنی و بستن پنجره‌ها و سانروف را انجام می‌دهد. در همین حال، سیستم هشدار برخورد از جلو نیز در X3 ارائه شده که حتی اگر ارزیابی‌های اولیهٔ آن نشان دهد تصادف با خودروهای جلویی احتمال بیشتری دارد، ماشین را برای تصادف احتمالی از عقب نیز آماده می‌کند.

دیگر سیستم‌های ایمنی فعال نسل سوم X3 نیز عبارت‌اند از آخرین نسخه از کروز کنترل فعال با قابلیت توقف و حرکت، سیستم هشدار نقاط کور فعال، هشدار خروج از خط، حفاظت از عابر پیاده، هشدار برخورد با موانع جلو با کاهش احتمال تصادفات شهری، هشدار ترافیک عقب و محدودکنندهٔ سرعت با استفاده از ناوبری. پکیج سفارشی دستیار رانندگی نیز سیستم فعالِ کمک به حفظ حرکت میان خطوط با جلوگیری از برخورد جانبی، دستیار ترافیک و موارد دیگری را به خودرو اضافه می‌کند.

ب‌ام‌و همچنین یک نمایشگر سربالای سفارشی را هم در X3 جدید ارائه کرده که ۷۵ درصد بزرگ‌تر است و گفته می‌شود در کلاس خود از لحاظ گرافیک، وضوح و گزینه‌های نمایش‌دهنده بی‌نظیر است. یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد در X3 جدید، سیستم نمایش سه‌بعدی از راه دور است که می‌تواند نمایی ۳۶۰ درجه از اطراف خودرو را به‌طور مستقیم روی گوشی تلفن همراه هوشمند راننده به نمایش درآورد. از سوی دیگر، تمایل سیستم چهارچرخ محرک XDrive به محور عقب افزایش پیدا کرده و همچنین فاصلهٔ خودرو از سطح زمین نیز به ۲۰ سانتیمتر رسیده است که درنتیجه حالا نسل جدید X3 می‌تواند در هر نوع مسیری از شن و ماسه گرفته تا برفی حرکت کند. همچنین X3 جدید می‌تواند تا عمق ۵۰ سانتیمتری در آب فرو رَوَد که به آن اجازه می‌دهد از رودهایی که زیاد عمیق نیستند عبور کند.

اما بپردازیم به لیست پیشرانه‌های نسل جدید ب‌ام‌و X3. لیست مدل‌های بنزینی این کراس‌اوور لوکس آلمانی از مدل ۳۰i XDrive آغاز می‌شود که جایگزین مدل ۲۸i XDrive قبلی شده است. این مدل مجهز به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر با ۲۵۰ اسب بخار قدرت است که ظرف ۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند.

مدل‌های دیزلی اما شامل نمونه‌های ۲۰d XDrive و ۳۰d XDrive می‌شود که به ترتیب دارای ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور و ۲۶۵ اسب بخار قدرت و ۶۲۰ نیوتن متر گشتاور هستند. مدل ۲۰d برای رسیدن از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت نیاز به ۸ ثانیه زمان دارد درحالی‌که مدل ۳۰d این کار را ظرف ۵.۸ ثانیه انجام می‌دهد. از لحاظ مصرف سوخت نیز مدل ۲۰d XDrive به‌طور متوسط در هر صد کیلومتر بین ۵ تا ۵.۴ لیتر سوخت مصرف می‌کند درحالی‌که نمونهٔ دیزلی قدرتمندتر در مسافتی مشابه بین ۵.۷ تا ۶ لیتر گازوئیل می‌سوزاند. ویژگی‌هایی چون جلوپنجرهٔ فعال ب‌ام‌و اسپویلر عقب با تیغه‌های آئرودینامیکی در طرفین و همچنین سیستم پردهٔ هوایی ب‌ام‌و هم به کاهش مصرف سوخت X3 کمک کرده‌اند. در تمامی این مدل‌ها، برای انتقال نیرو به‌صورت استاندارد یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک استپ‌ترونیک در نظر گرفته شده است.

اما فعلاً پرچم‌دار خانوادهٔ نسل جدید X3 مدل M40i است که نخستین نسخهٔ M Performance این خودرو محسوب می‌شود. به گفتهٔ ب‌ام‌و این مدل در سگمنت خود بهترین شتاب را ارائه می‌کند. M40i به لطف برخورداری از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین‌پاور توربو M پرفورمنس با ۳۶۰ اسب بخار قدرت می‌تواند ظرف ۴.۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. این پرچم‌دار همچنین ۵۰۰ نیوتن متر هم گشتاور دارد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

دیگر ویژگی‌های خاص این مدل M شامل سیستم کنترل عملکرد یکپارچه در سیستم DSC، انتقال نیروی بیشتر به محور عقب و گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک با لانچ کنترل به‌علاوهٔ آرم‌های M40i بر روی درهای جلو و صفحه آمپر می‌شود. این مدل همچنین به یک سیستم اگزوز M Sport با سر اگزوزهای مشکی‌رنگ، ترمزهای M Sport، تعلیق M Sport (با تنظیم M Performance)، فرمان اسپرت با ضریب متغیر و تعلیق تطبیقی M Sport سفارشی مجهز است.

نسل سوم ب‌ام‌و X3 نخستین نمایش عمومی خود را در نمایشگاه فرانکفورت در ماه سپتامبر (شهریور) تجربه خواهد کرد درحالی‌که قرار است از ماه نوامبر راهی نمایندگی‌های فروش ب‌ام‌و گردد. قیمت مدل‌های مختلف آن نیز در زمانی نزدیک به عرضه به بازار اعلام خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. Giulia

    ۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (62 ديدگاه)

    خیلی خوشگله. نسل قبلی اصلا طراحی دلپسندی نداشت. چراغ جلوش شبیه مستطیل بود که وصل شده بود به جلوپنجره. پایینتر از اون هم دو تا چراغ مه شکن بود که اصلا با ماشین جور در نمی اومد. ولی این حرف نداره ، مخصوصا شکل چراغ عقبش. منتظر نسخه ی کوپه اش یعنی X4 هستیم.
    Well done BMW

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سیاوش

    ۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (85 ديدگاه)

    به به لذت میبره ادم این عروسکو میبینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. sina

    ۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    دیگه واقعا نمی تونست بعد 7 سال ا زمعرفی نسل قبلش با رقابت کنه. نیاز بود به این تغییر نسل.
    ببینیم دوئلش با glc و Q5 و NX چجوری پیش میره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. aston martin

    ۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    عجب ماشین معرکه ایه
    آپن هاش رو که میخوندم اصا قفل کردم :/
    اون آماده کردن ماشین بعد تصادف از جلو برای برخورد از پشتش منو کشت :|
    پنج ثانیه شتاب تو مدل گازوئلیلی؟؟؟؟؟ اونم با 6 لیتر گازوئیل در هر صد کیلومتر؟
    :||||

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Sina Naseri

    ۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (69 ديدگاه)

    مثل همیشه معرکه?????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علی

    ۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (67 ديدگاه)

    فقط میتونم بگم ترکوند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Moein

    ۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (74 ديدگاه)

    نسل قبلی اصلا هم معرکه نبود.ظاهرش یه جورایی به مینی ون میخورد تا CUV.ولی این نسل خیلی خوب عوضشو در آورده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. فرشاد سجادیان

    ۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    اصلا جالب نشده، توقع بیشتری داشتم از ب.ام.و؛ طراحی چراغ‌هاش واقعا خوب نیست، نمای جلوش منو یاد سدان سری ۱ میندازه، خطوط بدنش میتونست جذاب‌تر باشه، کابینشم که صرفا همون همیشگیه با یه سری تغییر تو جزئیات و نورپردازی جدید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. نوید جهرمی

    ۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3684 ديدگاه)

    نمای داخلی پیشرفت روبه جلو. نمیای بیرونی پسرفت رو ب عقب. نمیدونم چرا اینجور طراحی شده. اون همه ب طراحی سری یک ایراد میگرفتن و اون رو جوجه اردک زشت مینامیدن. الان اومده از همون المان ها استفاده کرده.
    نه ب خشونت و ابهت سری 5 و 7 نه ب مهربونی و گنگی این طراحی.
    انتظارم از ب ام و بیشتر از اینه. خداکنه سری جهانیش با این نمونه برای چین متفاوت باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir Machine

      ۶ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1199 ديدگاه)

      این نسخۀ جهانی نسل جدید X3 هست
      نسخۀ چینی کجا بود؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. دانیال

      ۶ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (134 ديدگاه)

      این نمونه نهاییش. با نظرت موافقم شبیه جوجه اردک زشت شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. #ali.m#

    ۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    خیلی باهاش حال نکردم .قسمت عقبش عالی طراحی شده.ولی جلوش واقعا بده .رقبای دیگش مثل ائودی و لکسس و اینفینیتی رو بهش ترجیح میدم.مخصوصا اینفینیتی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Achtung

      ۷ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (420 ديدگاه)

      اون دو تای آخر که گفتی فقط رقیب همدیگن و در این عرصه هیچ جایگاهی ندارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. #ali.m#

        ۷ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        خودت تنها فگر کردی به این نتیجه رسیدی؟یا کسی کمکت کرد؟
        ???
        راستی امتحانا تموم شد؟ چون کامنت های پر بار زیاد شده تو سایت .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. Kamran

    ۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    میشه حالا گفت این شاهکار
    بهترین در کلاس خودشه
    اونم با اختلاف بیش از اندازه
    ـ
    حالا باید منتظر فیس لیفت شاسی
    بلندهای مرسدس بنز باشیم ??
    ـ
    ?Mercedes AND Bmw?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Kamran

    ۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    از نمای عقب اندکی منو یاد شاسی
    بلند آلفا رومیو (Stelvio) میندازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. امیر

    ۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (11 ديدگاه)

    همه چیز به کنار این رینگ هاش چرا انقدر شبیه رینگ های سانتافه اس ؟؟؟!!!! :||||

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۶ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      شما میتونی سانتافه بخری چرا خودو و اذیت میکنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. حامد

    ۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (33 ديدگاه)

    سلام ؛
    با توجه به حضور عن قریب رنج روور ایووک در بازار ، اگر شما حدود 400 میلیون بخواهید هزینه کنید ؛
    طرفدارهای ب ام و X3 لایک بزنند
    طرفدارهای رنج روور اییوک دیس لایک رو بزنند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Hamid.Hellcat

    ۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    ماشین خوبی بود حیف که لکسوس با nx نابودش کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۶ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (113 ديدگاه)

      اگر منظور دوئل هست که با نسل قبل بوده ،ماله ٧ سال پیش ، توی سایت که لکسوس حرفی برای گفتن نداشت ، اما تلگرام :)) داداش ۶ ساله منم اونجا به لکسوس رای داد :))

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. دانیال

    ۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (134 ديدگاه)

    من حاضر نیستم پول بابت همچین ماشین زشتی با چراغ های جلو بی ریختش بدم. نسل حال حاضر خیلی بیشتر دوس دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Sardar

    ۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (165 ديدگاه)

    این فیس لیفته اونم جزئی . ماشینای بی ام دبیلیو تو ایران شدن مثه سانتافه دیگه اون ارزش قبلیشو از دست داده بنظرم. ولی بهرحال ماشین خوبیه و بسیار لایق

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Kamran

    ۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    نظرات برخی از دوستان منو آزار میده انسان
    خیلی باید خالی از خرد باشه به این ماشین
    این همه ایرادات پوچ و تو خالی بگیره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. شاهین یزدین

    ۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (69 ديدگاه)

    واووووووووو قطعا یکی از خوبهای این کلاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. مهران

    ۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (299 ديدگاه)

    فقط میتونم بگم فوق العادست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا