بی ام و

معرفی رسمی نسل جدید ب‌ام‌و M3 و M4، قدرت بیشتر، ظاهر بحث‌برانگیز

مدل‌های M3 و M4 از نمادهای ب‌ام‌و هستند و مسلماً از مهم‌ترین محصولات پرفورمنس این شرکت باواریایی به‌حساب می‌آیند. حال سرانجام رسماً نسل کاملاً جدید این دو ماشین معرفی شده است تا همچنان به موفقیت خود ادامه دهند. البته M3 و M4 جدید خودروهای پرفورمنسی نیستند که قبلاً می‌شناختیم زیرا خوب یا بد، طراحان و مهندسان ب‌ام‌و رویکرد جسورانه و کاملاً تازه‌ای را در توسعهٔ این دو خودرو دنبال کرده‌اند.

مطلب را با زیر کاپوت خودروها آغاز می‌کنیم یعنی جایی که یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی جدید قرار گرفته است. این موتور در نسخهٔ استاندارد دو خودرو ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما این اعداد در نسخهٔ کامپتیشن به ۵۱۰ اسب بخار و ۶۵۰ نیوتن متر می‌رسند. به لطف نیروی بیشتر نسبت به نسل قبلی، حالا M3 و M4 می‌توانند ظرف ۴.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسند و در صورت تجهیز به پکیج رانندهٔ M توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت را خواهند داشت.

نسخه‌های کامپتیشن اما حتی از این هم سریع‌تر بوده و برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت تنها به ۳.۸ ثانیه زمان نیاز دارند ولی حداکثر سرعت آن‌ها تغییری ندارد. خبر خوش برای علاقه‌مندان به لذت رانندگی اینکه نسخهٔ استاندارد M3 و M4 با گیربکس شش سرعتهٔ دستی و انتقال قدرت محرک عقب عرضه می‌شوند. این گیربکس علاوه بر درگیر کردن راننده، حدود ۲۳ کیلوگرم هم وزن کمتری نسبت به نسخهٔ اتوماتیک دارد که به گفتهٔ ب‌ام‌و به بهبود توزیع وزن خودرو کمک می‌کند.

نسخه‌های کامپتیشن اما صرفاً با گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک قابل خریداری خواهند بود که البته از حالت تعویض دندهٔ دستی با استفاده از پدال‌های پشت غربیلک فرمان برخوردار است. خبر بزرگ‌تر اما ارائهٔ سامانهٔ چهارچرخ محرک XDrive برای M3 و M4 است که از سال آینده صرفاً برای نسخهٔ کامپتیشن هردو مدل قابل سفارش خواهد بود. این سیستم در اینجا هم مثل M5 از نوع عقب محور بوده و به یک دیفرانسیل عقب M Active مجهز است؛ اما برای اینکه M3 و M4 جدید همچنان حس رانندگی سنتی یک ب‌ام‌و M را داشته باشند، هنگام رانندگی عادی نیرو صرفاً به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و فقط در صورت نیاز به کشش بیشتر، به چرخ‌های جلو هم نیرو فرستاده می‌شود تا چسبندگی افزایش پیدا کند.

سامانهٔ چهارچرخ محرک این ماشین‌ها از سه حالت رانندگی مختلف برخوردار است که حالت پیش‌فرض آن ۴WD نام دارد. حالت بعدی بنام ۴WD Sport نیروی بیشتری را به چرخ‌های عقب می‌فرستد و برای پیست طراحی شده است؛ و نهایتاً حالت آخر هم ۲WD است که سیستم کنترل پایداری را خاموش کرده و با ارسال تمام نیرو به چرخ‌های عقب، تجربهٔ رانندگی محرک عقب خالصی را بدون هیچ‌گونه مداخلهٔ سیستم‌های کنترلی برای راننده فراهم می‌کند.

نسل جدید M3 و M4 به‌صورت استاندارد به سیستم تعلیق تطبیقی M با ساختار دو جناقی خاص M در جلو مجهز شده‌اند که از جناق‌های آلومینیومی تازه توسعه‌یافته سود می‌برد. سیستم تعلیق عقب هم از نوع پنج اتصالی است که به‌منظور ارائهٔ هندلینگ دقیق برای سختگیرترین راننده‌ها طراحی شده است. همچنین فاصلهٔ عرضی چرخ‌های جلو نیز ۳۸ میلی‌متر افزایش پیدا کرده تا کشش و پایداری بهبود پیدا کند.

از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه این خودروها نیز می‌توان به فرمان M سرووترونیک و پکیج سفارشی M درایو پروفشنال با کنترل کشش M اشاره کرد. این سیستم کنترل کشش M کاملاً جدید است و با برخورداری از ۱۰ تنظیم مختلف، امکان تعیین میزان مداخلۀ سیستم برای کنترل لغزش چرخ‌ها را به راننده می‌دهد تا تعادل ایده‌آلی بین پرفورمنس و ثبات برقرار گردد.

برای متوقف کردن این ماشین‌های چموش نیز یک سیستم ترمز عملکرد بالای جدید در نظر گرفته شده که از دیسک‌های ۳۸۰ میلی‌متری با کالیپرهای شش پیستونه در جلو و دیسک‌های ۳۷۰ میلی‌متری با کالیپرهای تک پیستونه در عقب تشکیل شده است. علاوه بر این، خریداران می‌توانند سیستم ترمز سرامیک کربنی را هم سفارش دهند که دیسک‌های ۴۰۰ میلی‌متری در جلو و ۳۸۰ میلی‌متری در عقب با کالیپرهای طلایی‌رنگ را به همراه دارد.

اما علاوه بر پرفورمنس چشمگیر، این دو محصول جدید طراحی جسورانه‌ای هم دارند که بدون شک بحث‌برانگیز خواهد بود. جنجالی‌ترین ویژگی طراحی M3 و M4 جدید جلوپنجرهٔ کلیوی شکل عظیم آن‌ها است که بر دماغهٔ خودروها سلطه داشته و توسط ورودی‌های هوای بزرگی با الگوی داخلی لانه‌زنبوری احاطه شده است. با حرکت به سمت عقب نیز کاپوتی برآمده، دریچهٔ هوای روی گلگیرهای جلو، رکاب‌های اسپرت و آینه‌های آئرودینامیک جلب‌توجه می‌کند.

مهم‌ترین ویژگی قسمت عقبی M3 و M4 سپری تهاجمی با یک دیفیوزر بزرگ مشکی‌رنگ است که چهار سر اگزوز گرد از آن بیرون آمده است. سقف از جنس فیبر کربن تقویت‌شده با پلاستیک، چراغ‌های جلوی LED و چراغ‌های عقب دودی هم از دیگر ویژگی‌های ظاهری این دو ماشین هستند. همچنین خریداران می‌توانند یک پکیج بیرونی بنام M کربن را هم سفارش دهند که قطعاتی از فیبر کربن تقویت‌شده با پلاستیک مثل اسپویلر عقب، دیفیوزر و قاب آینه‌های جانبی را به همراه دارد. نسخهٔ استاندارد M3 و M4 روی رینگ‌های آلیاژی فورج‌کاری شده قرار گرفته‌اند که در جلو ۱۸ اینچی و در عقب ۱۹ اینچی هستند درحالی‌که نسخه‌های کامپتیشن از رینگ‌های بزرگ‌تر ۱۹ و ۲۰ اینچی استفاده می‌کنند.

تغییرات داخلی خودروها نسبت به سری ۳ و سری ۴ معمولی اما نسبتاً ناچیز است و شامل غربیلک فرمان اسپرت، دکمهٔ استارت قرمزرنگ و یک شیفتر ویژه در نسخهٔ کامپتیشن می‌شود. در اینجا تریم استاندارد از نوع آلومینیومی است اما نمونهٔ فیبر کربنی هم قابل سفارش است که حتی تا غربیلک فرمان هم ادامه میابد. در همین حال، کابین M3 و M4 به صندلی‌های اسپرت جدیدی هم مجهز شده که با چرم مرینو پوشیده شده‌اند و برای اولین بار تهویه نیز برای آن‌ها قابل سفارش است.

خریداران همچنین می‌توانند صندلی‌های باکتی M کربن را هم سفارش دهند که ۹.۵ کیلوگرم سبک‌تر هستند و از حمایت‌کننده‌های تهاجمی و همین‌طور نشان چراغ‌دار مدل خودرو برخوردارند. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه کابین این خودرو نیز می‌توان به صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم اشاره کرد. همچنین طبیعتاً این سیستم به ویژگی‌های خاص M مثل M دریفت آنالیزور و M لپ تایمر هم مجهز شده است.

نسل جدید ب‌ام‌و M3 و M4 مدل ۲۰۲۱ از ماه مارس سال آینده در ایالات‌متحده عرضه خواهند شد. قیمت پایهٔ M3 از ۶۹,۹۰۰ دلار و قیمت M4 از ۷۱,۸۰۰ دلار آغاز می‌شود اما کسانی که خواهان نسخهٔ کامپتیشن هستند باید حداقل ۷۲,۸۰۰ دلار برای سدان و ۷۴,۷۰۰ دلار برای کوپه پرداخت کنند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۹ دیدگاه‌ها

  1. RezaRs

    ۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    هنوزم نظرم راجع پلاک عوض نشده
    ما خواستار حق رانندگی بدون پلاک جلو هستیم ??

    موافقم 61
    مخالفم 7
    1. Reza

      ۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (5338 ديدگاه)

      نظرم عوض شد ، واقعا خوشگل شدن

      موافقم 46
      مخالفم 67
      1. parvaz

        ۳ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (395 ديدگاه)

        واقعیت اینه طراحیش خوشگله ولی ولی نه با هر رنگی، تو اینستا فیلم هاشو با رنگ های مختلف ببینید متوجه میشید

        موافقم 10
        مخالفم 4
  2. MASIHA

    ۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (946 ديدگاه)

    از نظر من که زیبا هستن
    حالا هی دیس بدین

    موافقم 55
    مخالفم 87
    1. مهرداد كمال

      ۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1817 ديدگاه)

      بنظر من هم تمام خطوطش زیباس به درب موتورش نگاه کنید ولی خدایی جلوپنجره راضی کننده نیست و کمی طراحی متعادل رو به چالش میکشه

      موافقم 30
      مخالفم 4
    2. Sina

      ۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      چون با این قیافه ی افتضاح M3 بزرگ رو خراب کردن

      موافقم 22
      مخالفم 16
    3. NISSAN GTR SOLTAN

      ۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (187 ديدگاه)

      ادعا میکنه هر کر نظری داره بعد میگه حالا هر چقدر میخوایید دیس بدید:dd
      تو فعلا منتظر بمون تا بی ام و با m5 رکورد gt63s رو بزنه:dddd
      اینقدر منتظر بمون تا gt73s وارد میدون بشه :dddd

      موافقم 14
      مخالفم 18
      1. AMG///

        ۳ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (1200 ديدگاه)

        GTR SOLTAN
        انقد تعصب نداشته باش
        الکی هیت نده
        درسته طرفدار بنزم ولی تو همیشه کامنت هات یه کینه ای به بی ام و داره
        خدایی این برند باتو چیکار کرده
        یا تجربه سواری بی ام و رو نداری یا اگر هم داری الکی از سر تعصب رگ گردن کلفت می کنی
        بس کن

        موافقم 25
        مخالفم 7
        1. h!$@\/\/

          ۳ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (946 ديدگاه)

          والا منم نمیدونم
          بابا ما که با هم مشکلی نداریم…
          هرکی هرچی میخواد دوست داشته باشه
          اگه هم بحثی پیش بیاد اروم حلش کنیم
          نه مث بعضیا…

          موافقم 6
          مخالفم 7
        2. NISSAN GTR SOLTAN

          ۳ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (187 ديدگاه)

          داداش به مولا به اندازه ی مو های سرت ماشین خوب آلمانی و ژاپنی سوار شدم قبلا هم به اجبار گفتم ولی ادعایی هم ندارم و جایی هم جار نمیزنم و تا کسی چیزی نگفته باشه اونو ابراز نمیکنم خودمم زیر پام یه ماشین درست و حسابی دارم نه مثل بعضیا که…
          ولی باید جواب بعضی هارو داد

          موافقم 6
          مخالفم 9
      2. h!$@//

        ۳ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (946 ديدگاه)

        تو هم هی dddd کن????
        همش میگی داداش گل و این حرفا
        کافیه یبار باهات علمی بحث کنن تا جوش بیاری

        تعادلت رو حفظ کن لطفا\:
        خب بعله هرکسی نظری داره و هر چقدر هم میتونن بذار دیس بدن.
        از من که چیزی کم نمیشه
        تو هم منتظر m5cs باش……….
        ادمی که هزار مدل ماشین سوار شده اما فرق بین تایم زدن مجله و کمپانی رو نمیدونه
        بدی فضای مجازی همینه دیگه
        تشریف بیار گروه تلگرام پدال اونجا صحبت کنیم……..

        موافقم 9
        مخالفم 8
        1. NISSAN GTR SOLTAN

          ۳ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (187 ديدگاه)

          اره من هزار مدل ماشین سوار شدم ولی تلاشی هم برای اثباتش ندارم
          فرق بین تایم شرکت و مجلرو خوب میدونم ولی
          اینو همیشه یادت باشه اگر شرکتی بدونه ماشین قابلیت زدن رکورد رو داره لحظه ای دریغ نمیکنه
          بحث علمی :dddd همیشه تجربه با ارزش تر از علمه فک کنم خیلی خوب فهمیدی چی میگم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
          gt63s هندلینگش توی دنیا اثبات شده
          منتظر m5cs???? شما هم منتظر gt73 باش :dd البته gt63s هم همین الانش بی رقیبه
          منتظر زمان گیری جدید همین gt63 باش دیگه gt73 بماند

          موافقم 5
          مخالفم 9
        2. NISSAN GTR SOLTAN

          ۳ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (187 ديدگاه)

          اهان اینم یادم رفت بگم
          اسپید لیمیترو که یادته؟؟
          باید عرض کنم که به من چه که بی ام و تایم رسمی ثبت نکرده توی پیست میخواست ثبت کنه مگه من بهش گفتم؟؟:DD

          موافقم 3
          مخالفم 2
        3. MASIHA

          ۴ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (946 ديدگاه)

          که اینطور
          پس برای مثال فراری ۴۸۸ پیستا ارزش نداره که کمپانی نمیبره پیست
          خدایا جمله خنده دار تر از این نشنیده بودم
          اره‌‌‌ دیگه?
          هررررکسی که یه ماشین درست حسابی داشته باشه
          نمیاد اینجا طوری حرف بزنه که حتی دیگه فن های مرسدس هم بیان بگن بس کن?
          پیشنهاد میکنم اسمتو بذاری anti bmw
          تو درگ کم میاری میگی میری پیست
          تو پیست هم دلیل میاریم میگی به من چه?????
          من چی بگم؟!

          موافقم 4
          مخالفم 2
      3. MAHDI

        ۳ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        M4CS در پیست لمانز بوگاتی از مجله SPORT AUTO زمانش 2 ثانیه از GT63S سریع تر بوده.اونم در یک مجله و توسط یک راننده که فیلم تایم گیری در کانال خوده مجله موجوده.

        M4CS در پیست مگنی کورس از مجله MOTOR SPORT از GT63S سریع تر بوده بازهم از یک مجله و یک راننده که در تایم گیری GT63S در این مجله زمان M4CS هم گذاشته شده که با اخلاف چندصدم M4CS سریع تر بوده.
        البته اینطور هم نبوده که M4CS در همه پیست ها سریع تر بوده باشه. اما در این پیست ها سریع تر بوده.
        ب ام و در نوربرینگ هیچ زمانی ثبت نکرده.اون زمان ها توسط مجلات انجام شده در حالی که زمان GT63S توسط خوده شرکت در بهترین شرایط ممکن ثبت شده.

        در پیست M5 از GT63S کندتر هستش، اما در خط مستقیم سریع تره همون طور که درگ های زیادی داشتن و اینو ثابت کرده بارها.

        ومهم تر اینکه M5 کامپتیشن خودروی برتری هستش همونطور که رقابت های زیادی بینشون انجام شده در مجلات مختلف که همیشه M5 در جایگاه اول بوده. که همین اواخر پدال رقابت GT63S و RS6 و M5 کامپتیشن رو مطلبش رو گذاشت که M5 اول شد و GT63S در جایگاه آخر.
        ***************************
        بعدشم شما گیر دادی فقط به GT63S چرا از E63S نمیگی! چرا از C63S نمیگی! چرا از GLC63 و GLC63 کوپه نمیگی! چرا از GLE63 و GLE63 کوپه نمیگی! چرا از A45و CLA 45 نمیگی…. اینا در مقابل رقابی M خودشون چطورن!!!!

        موافقم 21
        مخالفم 7
        1. NISSAN GTR SOLTAN

          ۳ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (187 ديدگاه)

          خیلی جالبه دقیقا این کامنتو با مجلات sport auto و gp توی بیش تر از صد تا کامنت تکرار کردی
          خسته نشدی از بس دو تا پیست رو همش تکرار میکنی؟
          یه بار هم گفتم یه بار دیگه میگم تا قشنگ متوجه بشی
          نوربرینگ در حال حاضر معتبر ترین و چالشی ترین و منطقی ترین پیست برای به چالش کشیدن قابلیت های یه خودروعه
          موقعی که GT2RS رکورد زد توی کجا بصورت رسمی ثبت شد؟ نوربرینگ
          موقعی که SVJ رکورد زد توی کجا بصورت رسمی ثبت شد؟ نوربرینگ
          موقعی که GT63S رکورد زد توی کجا بصورت رسمی ثبت شد؟ نوربرینگ
          موقعی که پانامرا رکورد زد توی کجا بصورت رسمی ثبت شد؟ نوربرینگ
          هر موقع بی ام و توی نوربرینگ تونست رکوردی بصورت رسمی به ثبت برسونه اون میشه در موردش بحث کرد
          یه شرکت اگر بدونه ماشینش قابلیت رکورد زدنو داره لحظه ای درنگ نمیکنه مطمعن باش قابلیتشو نداشته و گرنه اقدام میکرد
          در مورد سگمنت های دیگه باید گفت هر شرکت برای یه سگمنت یه سری ویژگی ها در نظر میگیره
          مرسرس بنز تصمیم گرفت سریع ترین سوپر سدان کوپه با چهار سرنشین رو در پیست بسازه و موفق هم شد
          در ضمن منتشر رکورد GT BLACK SERIES و PROJECT ONE باش
          مرسدس بنز بدجوری هدفشو روی پیست متمرکز کرده چون واقعیت اینه که عیار واقعی یه ماشین توی پیست مشخص میشه

          موافقم 8
          مخالفم 9
        2. NISSAN GTR SOLTAN

          ۳ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (187 ديدگاه)

          در ضمن اون کامنت هات هیچوقت یادم نمیره که تایم M4CS و M3CS و با چه ماشین های سطح بالاتری از خودشون مقایسه میکردی خودت خوب میدونی کدومارو میگم
          زوری و با فشار نمیشه چیزی رو اثبات کرد هر موقع ماشین مورد علاقت توی پیست یه تایم کاملا رسمی ثبت کرد اونوقت بیا با ماشین های سطح بالاتر از خودش مقایسه کن ولی خب تعصبت اجازه نمیده البته خب کسی که تا حالا سوار چهار تا ماشین درست و حسابی نشده باشه خب انتظاری هم نمیره از بس سرت توی این مجلات بوده داری ادای پروفسور هارو در میاری:DD
          توی یه سری پیست بوده که AMG GTR PRO از SVJ سریع تره بوده ولی من به هیچ عنوان قبول ندارم حتی با اینکه ماشین برند مورد علاقمه چون میدونم که SVJ کاملا از AMG GTR PRO سریع تره و رکورد رسمیش هم توی نوربرینگ اینو نشون میده دیگه تایم های دیگه توی پیست های دیگه ارزش زیادی ندارن
          در حال حاضر رکورد دست SVJ حالا اینکه یکی بخواد بزور با اسم اوردن از دو تا پیست تکراری یا با گفتن این جمله که بی ام و دنبال اعداد و ارقام نیست اینا همش بهانست
          حتی اگر یک پیست هم وجود داشته باشه که مثلا GTR PRO سریع تر از SVJ بوده باشه هیچوقت اینو توی کامنت ها بیان نمیکنم چون میدونم ارزش نداره چیزی که ثابت شده رو نمیشه عوضش کرد
          نه مثل تو که با دیدن چند تا تایم توی دو تا یست تکراری توی چند تا کامنت مدام اونو تکرار کنم و بزور بخوام چیزی رو اثبات کنم
          فعلا که عملکرد مرسدس بنز توی پیست کاملا برتری داره
          سعی کن برای جبران نداشته های برندت از ماشین های سطح متوسط برند مورد علاقت برای مقایسه با سوپر اسپرت ها استفاده نکنی چون هم خنده داره هم تعصبتو نشون میده نمیدونم حالا منظورمو فهمیدی یا نه؟

          موافقم 6
          مخالفم 8
  3. Sina

    ۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (811 ديدگاه)

    حیف از اون رنگ سبز خوشگل،،،،
    انقده جلوش مزحکه که دیگه آدم شوقی پیدا نمیکنه ببینه داخلش چطوره اصلا یادش میره ببینه مشخصات فنی یش چطوری شده

    اگه دیگه خیلی عشق ب ام و باشی یه راه حل هست اگر شرکت یا تیونری جلو پنجره ب ام و قدیمی رو براش نداد بیرون از این پارچه سفیدآ که میبندن جلوی ماشین بخری براش که کلا جلو رو بپوشونه

    موافقم 59
    مخالفم 42
    1. Aria

      ۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (351 ديدگاه)

      ماشین ورودی هوا میخواد اینطوری که اصلا احتراق رخ نمیده?

      موافقم 14
      مخالفم 23
      1. Sina

        ۳ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (811 ديدگاه)

        موکت که نمیخوای بندازی یه پارچه سفید نازکه
        بعد من اینو که جدی نگفتم در حد طنز بود اخه همه هیبت ب ام و به جلو پنجره و فرم چراغ های خشنشه اگر قراره پوشنده بشه چ فایده که اونم با این قیافه،،،
        یا باید جلو پنجره نثل قبل رو انداخت یا کلا همون نثل قبلو خرید
        با ارزش تره

        موافقم 10
        مخالفم 9
      2. Hadi

        ۳ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        اومدند…
        سلاطین دریفت آمدند…
        هر چند با نمای جلو و ظاهر نا مرسوم نسبت به قبل ولی نمای عقبش واقعاً زیباست…
        مدل دف عقب ۶ دندش که دیگه حرفی باقی نمیزاره…
        قدرت موتور و مشخصاتش که معرکست ?
        M3 قدیمی : لایک
        M3 جدید: دیسلایک

        موافقم 26
        مخالفم 10
    2. Sina

      ۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      آلپینا مدل B3 رو داره که با یکم تیونینگ قدرتش هم اندازه این میشه ، فکر ۳۰ یا ۲۰ اسب بخار کمتر داره

      موافقم 3
      مخالفم 2
  4. سوپر اسپرت

    ۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (12 ديدگاه)

    بی ام و M4 ++++++
    کامارو ZL1 _ _ _ _ _

    موافقم 55
    مخالفم 45
  5. MjM

    ۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (720 ديدگاه)

    عالی مثل همیشه
    فقط همون سندروم م این یکی دو سال اخیر افتاده بین شرکتها
    خودروهای جدید از سندروم زشت شدن رنج میبرن!
    اینم باید عادت کنیم!

    موافقم 32
    مخالفم 14
  6. Dante

    ۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (99 ديدگاه)

    اکثر Feedback هایی که بی ام و از این طراحی جدید گرفته ، منفی و ضعیف بوده و خیلی ها از این طراحی جلو پنجره که طراحی و نمای جلوی ماشین و کاملا بد کرده ، انتقاد کرده اند . اصلا برام قابل باور نیست که این طرح و به این روز انداختند

    http://s14.picofile.com/file/8409117100/DE124C5F_20AE_40C3_AE30_BFC341BB50B9.jpeg

    بدون شک این طراحی یک عقب گرد هست برای این خودرو که سنگ محک کلاس خود است .

    موافقم 33
    مخالفم 9
  7. ♤Angus_812♤

    ۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (80 ديدگاه)

    اگه طراحی های نسل قبل بی ام و رو در نظر نگیریم خوبه جای امید هست
    ولی من با X7 سری ۷ تونستم کنار بیام سری ۴ هم باز بدک‌نبود ولی اینا اصلا هیچ تناسبی با فرم بدنه ندارن
    من چیزی که دنیای خودرو دیدم میگم که تو فروش مثله نسل قبل نمیشه مخصوصا m3

    موافقم 21
    مخالفم 6
  8. زیزیگولو

    ۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (4800 ديدگاه)

    همه جای دنیا اکثر طرفدارا و مشتریای بی ام و با این شکلو فرم جلو پنجره های جدید مشکل دارن ولی معلوم نیستش چرا کمپانی انقدر روی موضوع جلو پنجره های جدید اصرار داره ؟؟

    موافقم 30
    مخالفم 6
  9. ایمان

    ۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (168 ديدگاه)

    این جور طراحی به ب ام و نمیاد ام سه دو نسل قبل عشق من بود الان اگه امکان خرید دوتاش بود قطعا قبلی رو انتخاب میکردم

    موافقم 18
    مخالفم 2
    1. Sattar

      ۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (23 ديدگاه)

      کاملا موافقم…

      موافقم 5
      مخالفم 1
  10. حسین وی

    ۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (463 ديدگاه)

    هیچ جوره نمیشه‌ این طراحی زشت و با طراحی وحشیه نسل قبل مقایسه کرد ! خدا تویوتا رو خیر بده که وقتی میبینه ماشینی طراحیش خوبه بهش دست نمیزنه .
    عکس اول واقعا خنده داره انگار کاریکاتور کشیدن
    E46 طراحیش شرف داره به اینا

    موافقم 20
    مخالفم 10
    1. Sina

      ۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      برو نسل بعد E46 که اسمش فکر کنم E92 بود رو
      نگاه کن اصیل ترین ب‌ام‌و تاریخ بود.
      تا سال ها بین همه ی سوپرسدان بهترین بود

      موافقم 5
      مخالفم 4
    2. Sina

      ۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      برو نسل بعد E46 که اسمش فکر کنم E92 بود رو
      نگاه کن اصیل ترین ب‌ام‌و تاریخ بود.
      تا سال ها بین همه ی سوپرسدان بهترین بود

      موافقم 4
      مخالفم 5
  11. HI{i

    ۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (137 ديدگاه)

    آبی بودن آسمان و سبز بودن جنگل برای خوشایندی مانیست، بلکه چشمان ما به تدریج با آسمان آبی، سبزی سبزه، زردی آفتاب و… خو گرفته-ان را خوشایند یافته، لذت طبیعی هر شکل و رنگی به نسبت تکرار ان در سر گذشت انسان است.
    همین مسئله در مورد ساخته های دست بشر که به ان زیبای هنری یا مهندسی گفته میشود هم صدق می کند، مثلاً جلو پنجره الفارومئو را در نظر بگیرید به خودی خود انچنان زیبا نیست و انسان را یاد نوک پرندگان مخصوصا عقاب می اندازد، میشود گفت به چشم ما خوش نمی امد اگر یک خودروسازی ان را الان برای خودروی خود طراحی میکرد- ولی چون ریشه در گذشته و تکرار ان وجود دارد برای ما خوشایند و زیبا گشته.
    همه این تفاسیر را کردم تا به این نقطه برسم که چه بسا اگر بی ام و از اول برای خودروهای خود از جلوپنجره بزرگ به این شکل که الان برای نسل جدید M3 و M4 طراحی کرده در خودروهایش استفاده می کرد و حال میخواست ان را به فرم کوچک یا امروزی برساند باز با همین واکنش ها مواجهه بودیم.
    زیبایی با تمام قوائد و قانونهایش نظم و ترتیب هایش و سادگیش یک عادت هم است

    +|<i

    موافقم 15
    مخالفم 8
  12. مسعود

    ۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (512 ديدگاه)

    من اگه شرایط و توانایی خریدش رو داشتم بعد از خرید اولین کار یه فکری واس جلو پنجرش میکردم!
    یا نهایت با همون نسل قبلی سر میکردم چیه اخه اون جلو پنجره؟؟

    موافقم 13
    مخالفم 5
  13. mohsen

    ۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    نمیدونم چرا روشن فکر بازی دارن درمیارن یه عده
    بابا زشته خدایی
    در حد فاجعه
    :|

    موافقم 15
    مخالفم 11
  14. AMANTE

    ۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1854 ديدگاه)

    اولین بار که BMW گفت میخوام از جلوپنجره های بزرگتر استفاده کنم برای تمایز مدل ها خوشحال شدم و اولین تغییرات که در سری هفت و بعد ایکس هفت بود گفتن آره BMW راه خودش رو پیدا کرده.
    بعد که گفتن سری 4 هم با همون سبک جلوپنجره میاد گفتم عالیه چون انتظار داشتم نمونه ی تکمیل یافته مدل 328Hommage یا 3.5CSL Hommage R باشه اما در نهایت یک جلوپنجره ی عجیب و نپخته تحویل دادن.
    امیدوارم تیونیگ کار ها یک طراحی عالی برای جلوی ماشین انجام بدن.

    موافقم 10
    مخالفم 5
  15. احمدرضا

    ۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (7 ديدگاه)

    از همه ی زوایا زیباس
    اما
    اما جلوی ماشین فاجعس
    در حدی که اگه ب ام و باز بودم و توان خریدشم داشتم بخاطر این نمای جلو انتخابم تغییر میدادم
    چون هر بار که قیافش ببینم حالم بد میشه و چه افتضاح تر دیده میشه در رنگ سفید

    موافقم 11
    مخالفم 5
  16. (Saeed(peugeot

    ۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    خیلی خوب شده

    …. خیلی دوست دارم این طراحی و

    موافقم 10
    مخالفم 19
  17. رامین

    ۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    بازخوردا نسبت به این طراحی اکثرا منفی بود. پیشنهاد می کنم یه سر به پیج بی ام و تو شبکه های اجتماعی بزنین. نکته جالب اینه که بعضیا چینیارو مقصر می دونستن. می گفتن چینیا از ماشینای با جلو پنجره بزرگ خوششون میاد بی ام و هم اینکارو کرده. توهینای خیلی ناجوری به چینیا می کردن :))

    موافقم 13
    مخالفم 5
    1. Sina

      ۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      آخه چرا به حرف کسانی که جک S5 و مکسوس و وولینگ و برلیانس H230 ساختن گوش کردن؟
      چرا به حرف کسایی که کمتر درکی از خلاقیت ندارن و فقط کپی کردن و هیچی از ماشین نمی دونن گوش کردن؟
      چرا باید خودمون رو فریب بدیم که( قشنگه ، خشنه و کمی که بگذره بهش عادت میکنیم ) این جور چیزا بگیم که این خوبه
      روز به روز طراحی های دنیا افت میکنه
      لیست طراحی هایی که نسل جدیدشون اصلا خوب نیست رو نگاه کنین:
      شورولت کامارو ، BMW M4 ,M3 ,BMW M135i،بنز اس کلاس ،بنز CLS نسل جدید ، نیسان Z تا یه حدی زیبا نیست ، هیوندای توسان،سانتافه ، آزرا ، دو نسل اخیر الانترا و این لیست تا بی نهایت ادامه داره و جالبش اینه که همه این ماشین ها از سال ۲۰۱۸ تا الان معرفی شدن یعنی در دوسال اخیر این همه ماشین با افت طراحی معرفی شدن

      موافقم 10
      مخالفم 3
      1. رامین

        ۳ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (919 ديدگاه)

        پول داداش 2 میلیارد آدمن اونجا

        موافقم 1
        مخالفم 3
  18. ارش

    ۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    سالها طرفدار بی ام و بودم چرا چون واقعا خوشگل بودن دوست داشتنی بودن عملکرد فنی خوبی هم داشتن ولی الان چی ماشین های زشت و بی هویت به تمام معنا ر…..ه متاسفم برای بی ام و اگه محصولات جدید بنز زیبا نیستن حداقل انبوهی از تکنولوژی رو دارن سالهاست قهرمان فرمول یک میشه ولی بی ام و چی ؟ حتی یک محصول سوپر اسپرت نداره امیدوارم تا مرز ورشکستگی پیش بره تا مفهوم بی احترامی به هوادارانش رو بهمه.

    موافقم 15
    مخالفم 11
    1. رضا

      ۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (36 ديدگاه)

      حاجی مارو دور ننداز?

      موافقم 15
      مخالفم 1
      1. ارش

        ۳ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (1549 ديدگاه)

        ببینم چطور میشه حالا.

        موافقم 6
        مخالفم 5
  19. AMG_S73///

    ۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    یچیزی تو این ماشین هست که من عاشقشم
    واقعا زیباست
    رقابتش با c63 دیدنی میشه❤

    موافقم 8
    مخالفم 9
  20. AMG_S73///

    ۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    اما خشونت m4 قبلی رو نداره

    موافقم 8
    مخالفم 2
  21. بهنام

    ۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (492 ديدگاه)

    طراحی هیچ جایی برای دفاع نداره. تاسف باره. نمای عقب ام تری رو میشه با اغماض پذیرفت ولی سری ام چهار اصلا فاجعه هست.
    واقعا دوست دارم بدونم چی تو کله ی تیم طراحی بوده؟ آخه اینا چیه؟ حتی چینی ها هم میتونستن کپی فیک بهتری از اینا بسازن. بازم تاسف.

    موافقم 11
    مخالفم 6
  22. بهنام

    ۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (492 ديدگاه)

    دوست عزیزی بالاتر اینارو به کاریکاتور ب ام و تشبیه کرد که بنظرم جالب ترین کامنت بود. کاریکاتوری از نمادین ترین مدل ب ام و. شرکتی که فقط ماشین زیبا تولید می‌کرد در کنار لذت ناب. من که عصبانیم.

    موافقم 10
    مخالفم 7
  23. ماکان

    ۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (769 ديدگاه)

    سلام . خیلی ببخشید حالا هرچقدر هم که خیلی ها از این حرف بنده به صورت غیر منطقی خوششان نیاید ولی باز هم بنده باید بگویم که از طراحی جدید تمام نسخه های نسل جدید سری 4 و نسل جدید M3 خوشم آمد و از نظر بنده شرکت بی ام و کار بسیار خوبی کرده که طرح جدیدی روی خودروهای سری ۴ و M3 درآورده اند ، چون که اگر می خواستند تا اَبَد طراحی یکنواختی در مقایسه با نسل های قبلی بزنند آنوقت برای بعضی ها سخت بود که تشخیص دهند آن مدل مال حدود چه سالی و یا اینکه حدوداً مال چه سالهایی هستش اما اینجوری هم راحت تر تشخیص می دهند که این خودرو ها مال حدوداً چه زمانی هستش و یکی هم اینکه فعلاً در مقایسه با خیلی از مدل های دیگر بی ام و بهتر می شود تشخیص داد که چه مدلی از بی ام و هستش بدون اینکه خیلی نیاز به خواندن از پشت باشد . در ضمن برای بنده و برخی های دیگر طراحی اش تکراری و به همین دلیل خسته کننده نیست .

    موافقم 12
    مخالفم 10
    1. رامین

      ۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (919 ديدگاه)

      یعنی واقعا نمیشه سری 3 و 4 و 5 از هم تشخیص داد ؟؟ ابعاد، ظاهر، رینگ و کلی وجه تمایز دارن. خوشت اومده نظرته باشه اما حرفت خیلی مسخرس برای تشخیص ماشینا از هم بیای اینکارو بکنی مثه این می مونه یارو چهار تا بچه داره واسه اینکه قاطی نکنه یکیو کچل می کنه یکیو کاسه می زاره دوره سرش میزنه. بی ام و طراحی یکنواخت نداشته فقط فرم جلوپنجره ثابت بوده که هویت این برنده و همه بی ام و رو از 100 کیلومتری می شناسن.

      موافقم 7
      مخالفم 6
      1. ماکان

        ۳ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (769 ديدگاه)

        میشه از هم تشخیص داد ولی تفاوت بیشتری با همدیگر از لحاظ ظاهری داشته باشند بهتر است . در ضمن شما بهتره که توقع نداشته باشی که اندازه و شکل جلو پنجره ی مدل های بی ام و هرگز تغییر چندانی نکنند .

        موافقم 6
        مخالفم 3
        1. رامین

          ۳ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (919 ديدگاه)

          کسی نگفته شکل تغییر نکنه من منظورم فرم کلی بود. اما این حرف که بگی بخاطر اینکه تمایز داشته باشه این بلا سره ماشینا بیاد به نظرم درست نیست. در کل طراحی جلو ماشین قابل دفاع نیست. چون با ابعاد و ظاهر ماشین تناسب نداره.

          موافقم 1
          مخالفم 8
      2. ماکان

        ۳ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (769 ديدگاه)

        باشه . سلیقه ی شما و خیلی های دیگر برای خودتان و سلیقه ی شخصی ی خودم هم که از فرم کلی جدید خودروهای سری ۴ بی ام و و M3 خوشم میاد برای خودم و اینی هم که می گویم برای خودم منظورم این است که یعنی سلیقه ام در رابطه با هر خودرو و یا کلاً هر اشیائی که آن را دوست داشته باشم هرچقدر هم که خیلی از افراد دیگر آن را نپسندند و دوست نداشته باشند تغییری نمی کند .

        موافقم 4
        مخالفم 2
  24. Mf1

    ۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (478 ديدگاه)

    این رنگ سبز خوشکل بیشتر استون مارتین برا خودروهاش استفاده میکنه مثل ونتیج اس ۲۰۱۳

    موافقم 2
    مخالفم 3
  25. مجید

    ۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (70 ديدگاه)

    باید خرید بعد سپرش رو عوض کرد

    موافقم 8
    مخالفم 4
  26. OMID

    ۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    من خوشم اومده البته با رنگ مشکی ( نظر خودمه حمله نکنید ? )
    پروفورمنس خوبی داره مخصوصا توی مدل کامپتیشن
    رینگ هاش هم فوق‌العاده زیبان
    قیمتش هم خوبه واقعا اگه با نسل قبلیش و یا c63 مقایسه کنید

    موافقم 6
    مخالفم 7
  27. ارشیاSVJ

    ۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    چه قد این رنگ به M4 میاد!!???

    موافقم 6
    مخالفم 6
    1. MAHDI

      ۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      ارشیا جان M4 GTS و M3GTS رو دیدی؟؟؟
      اگه فیلتر شکن داری یوتیوب M3 GTS جدید هم معرفی شده که خیلی پرفومنس دیده میشه. اگه نداشتی BMW BLOG هم تصاویرش رو منتشر کرده.

      موافقم 5
      مخالفم 7
      1. رامین

        ۳ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (919 ديدگاه)

        مهدی تو همین bmwblog هم این طراحیو زیر سوال برده

        موافقم 3
        مخالفم 6
        1. MAHDI

          ۳ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          من که عاشقشم. ب ام و چندتا رندرM3 با جلوپنجره معمولی هم منتشر کرد که در BMW BLOG میتونی ببینیش.که اونم جذابه واقعا. ولی این طراحی یه حس خاصی داره، هم تهاجمی و پرفومنس و هم کلاسیک، یه جوریه که من خیلی خیلی دوسش دارم.
          من الان M3 جدید رو از M5 کامپتیشن هم بیشتر دوست دارم. مگه M5CS نظرمو عوض کنه، اما فعلا دوسش دارم. تازه من امیدوارم فروشش عالی باشه تا این سبک ادامه پیدا کنه و برنگرده به سبک قبلی ❤️?

          موافقم 4
          مخالفم 6
  28. MAHDI

    ۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    اینم از M4 و M3 صاحبان سبک!!!

    ب ام و با معرفی M3 و M4 و M3 و M4 کامپتیشن، نسخه M4 وM3 های GTS رو هم معرفی کرده که با رنگ های تند معرفی شدن.
    (( پدال جان زودتر مطلب اونارو بزار???))

    موافقم 5
    مخالفم 7
    1. Sina

      ۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      همه رو با هم معرفی کرده تا طرفداراش رو خوشحال کنه ولی این اتفاق غیرممکنه

      موافقم 2
      مخالفم 4
  29. Kf

    ۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (506 ديدگاه)

    دوستان برین عکس های M3 M performance Exhaust رو ببینید خیلی خفنه مخصوصاً اگزوزاش و اسپویلری که گزاشتن اولش رنگ ماشین من رو یاد مایباخ Gls که دیروز پدال گذاشت انداخت

    موافقم 7
    مخالفم 5
  30. sina

    ۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    قد یه پلاک اون زیر جا میذاشتین خبببببببببببببببببب

    موافقم 4
    مخالفم 7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا