بی ام و

معرفی رسمی ب‌ام‌و ویژن iNEXT مفهومی

می‌خواهید بدانید آینده‌ی ب‌ام‌و چه شکلی خواهد بود؟ اینجاست! این خودروی مفهومی ویژن iNEXT نام داشته و سرانجام پس از ماه‌ها انتشار تیزر و کمپین تبلیغاتی رونمایی شده است.


این کراس اوور الکتریکی، خودران و مفهومی نشان دهنده‌ی جهت‌گیری باواریایی ها در آینده بوده و به‌صورت مستقیم پیش‌نمایش یک خودروی تولیدی است.


این خودروی کانسپت دارای طرحی آینده‌نگرانه بوده و با رینگ‌های بزرگ ۲۴ اینچی و پیکره‌ای مسی‌رنگ تجسم شده است. عناصر آبی‌رنگ بکار رفته نیز به قوای محرکه الکتریکی شده اشاره داشته و فیبر کربن نمایشی نیز به ساختار سبک‌وزن آن اشاره می‌کند. قوای محرکه‌ی این خودرو از نوع مرسوم نیست و جلوپنجره کلیوی شکل بزرگ آن تنها دارای حسگرهای سیستم خودران می‌باشد.

مدیر طراحی ب‌ام‌و آقای آدریان فن هوی دونک می‌گوید:

BMW i برای ارائه‌ی ایده‌های خلاق و پیشرو تأسیس شده است. ویژن iNEXT یک قدم بزرگ دیگر در سفر دگرگونی ما بوده و نشان دهنده‌ی خودروهای هوشمندتری است که می‌توانند زندگی ما را آسان‌تر و زیباتر سازند.

یک سقف پانورامیک بزرگ اجازه می‌دهد نور خورشید به کابینی بتابد که احساس حضور در اتاق خانه را به ما می‌دهد. داخل این کابین از طرح‌های گرم با چوب خاص و پوشش چرمی سود برده شده است؛ اما مانیتورهای بزرگی که معمولاً در این‌گونه خودروها دیده می‌شود در ب‌ام‌و وجود نداشته و جایگزین آن‌ها پروژکتورهایی است که می‌توانند هرگونه سطحی را به یک صفحه‌نمایش تبدیل کنند. این پروژکتورها توسط حسگرهای حرکتی سه‌بعدی کنترل می‌شوند.


مدیر بخش تحقیق و توسعه ب‌ام‌و اضافه می‌کند:

توانایی‌های به دست آمده از تکنولوژی خودران و ارتباطی باعث شده طیف کاملاً جدیدی از تجارب ایجاد شود. با در نظر گرفتن این موضوع ما ب‌ام‌و ویژن iNEXT الکتریکی را به عنوان محیطی متحرک طراحی کرده‌ایم که کیفیت زندگی را بهبود بخشیده است. در واقع تمامی محصولات ب‌ام‌و همچنان در آینده نیازها و خواسته‌های مصرف‌کنندگان را تأمین خواهند کرد.


این کانسپت برای کارکرد (حداقل در تئوری) در دو حالت کاملاً خودران Ease و یا حالت عادی Boost طراحی شده است و فرمان و کنترل‌ها در زمانی که مورد استفاده نباشند جمع می‌شوند. این به معنی کنترل‌هایی است که توسط کابل کار می‌کنند و هیچ ارتباط مکانیکی بین راننده و خودرو وجود ندارد؛ اما ب‌ام‌و هیچ‌گونه اطلاعاتی درباره این بخش منتشر نکرده است.

ب‌ام‌و ویژن iNEXT در سال ۲۰۲۱ روی خط تولید تأسیسات دینگولفینگ خواهد رفت. این کارخانه مسئول ساخت حدود ۳۵۰ هزار دستگاه خودرو در سال می‌باشد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. مانی

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    اون مهدی‌ای که یسره از مرسدس ایراد میگرفت الان کجاست؟
    لابد این ماشین خیلی‌ خوشگل و طراحیش نهایت ارگونومی و الهام از طبیعت هست
    خخخخخخ واقعا خنده دار و احمقانست
    اون پایه که زیر تبلت هست خیلی‌ اصولی و خوشگل طراحی شده
    راستی‌ چرا دو تا گوشه قاب دوره تبلت زائده مثلثی شکل داره
    مطمئنا وقتی‌ مدلهای تولید انبوه بی‌‌ام و از این مدل مفهومی‌ که اوج هنر طراحی بی‌‌ام و رو به نمایش گذاشته الهام بگیرن خیلی‌ قشنگتر میشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2033 ديدگاه)

      یه جا خوندم طراح این بهشت متحرک یک ایرانی هست اسمش خاطرم نیست
      افرین واقعا سنگ تموم گذاشته

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. ali

        ۲۶ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (969 ديدگاه)

        ایرانی؟
        کی گفته؟ لابد تلگرام گفته
        اخه تا کی میخواییم این حرفا رو تکرار کنیم؟
        همونطور که ناسا همش ایرانیه این ماشینم یه ایرانی طراحی کرده.
        منم میدونم یه طراح تو بی ام و هستش و ایرانیه ولی در مقابل یه ایرانی هفت هشت تا عرب ده تا افریقایی سی چهل تا المانی ده بیست تام انگلیسی امریکایی و بقیه کشورا کار میکنن تو طراحی بی ام دبلیو یا واو
        ناسا هشت هزار دانشمند داره الانم شاید پنج تاشون ایرانیه سی چهل تا هندی صد تا عرب صد تا چینی ده بیست تا روس هزارتایی امریکایی هزارتایی اروپایی اونجا کار میکنن

        موافقم 0
        مخالفم 2
  2. ناشناس

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (205 ديدگاه)

    چرا صندلی راننده شبیه میز اتو میمونه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ناشناس

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (205 ديدگاه)

    چرا صندلی راننده رو شبیه میز اتو طراحی کردن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Sam

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (97 ديدگاه)

    BMW توی این کانسپت و کانسپت Vision Next که سال 2016 معرفی کرد سعی داره طراحی های متفاوتی رو امتحان کنه و فیدبک بگیره از مردم وگرنه تا زمان تولید این کانسپت ها و خودرو های کاملا خودران فاصله زیادی وجود داره و علاوه بر BMW شرکت های دیگه هم نشون دادن برای خودروهای خودران خودشون طراحی های کاملا عجیبی خواهند داشت! و کسی نمیدونه 10 تا 20 سال آینده طراحی خودروها به چه سمتی میره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. (Ali (Chevy nova

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    چقدر بد شکل و نامتوازن
    طراحى محصولات شرکت تاتا موتور هند هم اىنقدر ضاىع نىست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (969 ديدگاه)

      به شما تعارف کردن نگیر. مجانیم خواستن به زور بهتون بدن بگو نمیخوام
      بعدم برید با تاتاموتورتون خوش باشین

      این یه کانسپته
      ایا میدونین کانسپت یعنی چه؟
      تازه خیلیم قشنگه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. امیر

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (30 ديدگاه)

    نه به داخلش نه به جلوش که شبیه خوک درست کردن!
    درسته مفهومیه ولی خب یه ذره زیبایی هم بد نیست داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Kamy R

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (51 ديدگاه)

    فک میکنم بی ام و از z4 تجربه کسب کرده که کانسپتش بینظیر بود ولی خودش با اینکه خوب بود ، چون به زیبایی کانسپتش نبود ، مورد انتقاد قرار گرفت ‌. الانم داره کانسپت i next رو زشت میکنه تا خود i next از این بهتر باشه و تحسین شه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. shirko

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    اصلا از ماشین برقی خوشم نمیاد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. darius

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به ماها باشه الان تمام زحمات ده ها طراح بی ام و مخصوصا ادریان وانهویدونک رو به اسم اون نادر فقیه زاده مینویسن
    در حالی که نادر فقیه زاده اصلا دستش به این نخوره
    ادریان این حال و هوای ایرانیا رو بشنوه حتما خودکشی میکنه
    خود من چون ساکن المانم میگم اینو
    اکثر این اراجیفا رو میشنوین باور نکنین
    همین نادر فقیه زاده که الان شده همه کاره ی بی ام و تنها یکی از بیست سی طراح معروف بی ام هستش و تازه تنها تو سه دو پروژه کار کرده
    یه لبنانی تا سال پیش رئیس دپارتمان طرحی بی ام و بودش بعدش رفت اینفینیتی
    خودم سالهاس اینجام تقریبا به اون داغی که تلگرام و مردم همیشه حاظر در صحنه تبلیغ میکنن نیستش. نمیگم نیستا. اتفاقا هستن ولی ۹۰ درصد و شاید خودم هیچ پخی نیستیم و قرارم نیست بشیم. خودمم معلوم نیستش اخرش چی کاره بشم

    اما دلیل این متنی ک اینجا مینویسم چیه؟
    دلیلش اینه این اغراق و بزرگ نمیای چند وقتیه وارد مجامع اکادمیک جامعه شده. الان بری از یه استاد دانشگاه بپرسی بر اساس همین شایعات یه چیزی میگه روز بعدم یه مقاله مینویسه و بعدم خر بیار باقالی بار کن و این گندو جمع کن
    دو سال قبل زد اف یه مستند در مورد دانشگاههای ایران و این تقلبات و خرید و فروش مدرک و مقاله و پایان نامه و غیره پخش کردش یادمه خبرنگاره رفته بودش تو خیابونا میگشت و بعدم چندتا مصاحبه با فروشنده ها انجام داده بود و شاید برا شماها هیچی نباشه اصلا مهم نباشه دربارش حرف بزنین ولی اینور بدجوری حرف میزنن. بدجور گیر میدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی احمدپور

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام هموطن عزیز
      خودمم ساکن المان بین دوسلدورف و کلن زندگی میکنم شش سالی میشه اینجام و با جامعه ایرانی خیلی خوب اشنام
      شما گفتید نادر فقیه زاده الان همه کاره بی ام و عه. خدمت شما بگم که بی ام و یه شرکت خیلی بزرگه. تا جایی که میدونم دپارتمان طراحی بی ام و بالای صد نفر طراح داره. نادر فقیه زاده تنها یکی از این صد طراح بی ام و عه نه همه کاره. حرفتون اشتباهه. بی ام و یه کارگاه کوچیک نیستش که یه نفر بتونه همه کاره بشه اونجا. اصلا غیر ممکنه. فرقی نمیکنه کدوم دپارتمانش باشه. چه طراحی چه الکترونیک چه انجین چه موتورهاش.
      شمام درگیر اغراق و بزرگنمایی به قول خودمون ایرانی بازی شدین. نادر فقیه زاده ادم موفقیه ولی همه کاره بی ام و نیستش. تنها یکی از صدها طراح بی ام و هستش و بس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. حسین

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    درود.
    این که چیزی نیست در برابر فناوری ما، این فقط فرمونش جمع میشه، اما پراید کل وجودش جمع میشه ??

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا