بی ام ودوج

جنتلمن و یاغی! مقایسهٔ ب‌ام‌و M5 کامپتیشن و دوج چارجر هلکت ردآی

آلمان مهد تولید سوپرسدان‌های قدرتمند است و همهٔ برندهای لوکس این کشور حداقل یک سدان پرفورمنس در سبد محصولات خود دارند؛ بنابراین می‌توان گفت بازار این چهاردرهای فوق‌سریع تقریباً به‌طور کامل در اختیار ژرمن‌ها است اما در آن سوی آب‌ها یعنی در ایالات‌متحده، یک مدعی قدرتمند وجود دارد که می‌تواند اصلی‌ترین رقیب خارجی برای سوپرسدان‌های آلمانی باشد. منظور ما دوج چارجر هلکت ردآی است که با ۷۹۷ اسب بخار قدرت، قوی‌ترین سدان حال حاضر دنیا محسوب می‌شد.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

البته میدانیم که چارجر رقیب مستقیمی برای ژرمن‌ها نیست زیرا از لحاظ قیمت به‌مراتب ارزان‌تر است و از لحاظ تکنولوژی هم توانایی رقابت با سدان‌های تادندان‌مسلح آلمانی را ندارد ولی بااین‌حال این ماسل کار چهاردر آمریکایی از لحاظ قدرت و پرفورمنس حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و حتی می‌تواند از این لحاظ ژرمن‌ها را به چالش بکشد. به همین دلیل، در این مطلب قصد داریم بین چارجر هلکت ردآی و ب‌ام‌و M5 کامپتیشن مقایسه‌ای اجمالی داشته باشیم.

بیرون

همه میدانیم که چارجر خودرویی بسیار سالخورده بوده و نزدیک به یک دهه است که روی خط تولید قرار دارد. نکتهٔ جالب اینکه نسل کنونی چارجر در سال ۲۰۱۱ معرفی شده یعنی دقیقاً همان سالی که نسل قبلی ب‌ام‌و M5 معرفی شد و درحالی‌که نسل کنونی M5 به‌تازگی فیس‌لیفت میان‌دوره‌ای خود را هم تجربه کرده، چارجر همچنان در حال تولید است! البته طی این سال‌ها دوج همواره چارجر را مورد به‌روزرسانی قرار داده و این سدان دوست‌داشتنی علیرغم سن بالا هنوز هم ظاهر جذابی دارد خصوصاً در نسخهٔ هلکت ردآی که با گلگیرهای پهن و کاپوت مشکی‌رنگ با دریچه‌های هوایی روی آن، بسیار خوفناک به نظر می‌رسد. از سوی دیگر، M5 کامپتیشن پس از فیس‌لیفت، ظاهری اطوکشیده و موقر پیدا کرده که مثل یک جنتلمنِ شیک به نظر می‌رسد.

داخل

هرچند چارجر در بیرون هنوز هم جذابیت‌های خود را حفظ کرده اما کابین آن کاملاً رنگ و بوی کهنگی به خود گرفته و در برابر رقیب گران‌قیمت آلمانی حرفی برای گفتن ندارد. البته طراحی داشبورد M5 هم تکراری و تا حدودی خسته‌کننده به نظر می‌رسد ولی بااین‌وجود به‌مراتب از داشبورد قدیمی دوج بهتر است. در بخش تکنولوژی هم همین داستان جریان دارد و چارجر از ویژگی‌هایی مثل نمایشگر بزرگ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر دیجیتالی بی‌بهره است.

زیر کاپوت

ویژگی اصلی چارجر هلکت ردآی در زیر کاپوت آن پنهان شده است یعنی نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ که ۷۹۷ اسب بخار قدرت و ۹۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. البته ب‌ام‌و هم در اینجا هرگز دست‌وپابسته نیست و به سلاح خطرناک ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است اما اعداد خروجی پیشرانهٔ دوج آن‌قدر چشمگیر هستند که موجب می‌شود اعداد M5 چندان به چشم نیاید. از سوی دیگر اما نیروی عظیم موتور چارجر صرفاً به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود درحالی‌که ب‌ام‌و به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است و به همین دلیل بهتر می‌تواند از نیروی موتور خود استفاده کند. انتقال نیرو در هردو ماشین هم از طریق گیربکس‌های هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد.

پرفورمنس

همان‌طور که گفته شد، هرچند چارجر قدرت بیشتری دارد اما به دلیل انتقال کل نیرو به چرخ‌های عقب، نمی‌تواند به‌خوبی از همهٔ اسب‌های بخار خود استفاده کند و به همین دلیل در شتاب اولیه مغلوب رقیب آلمانی می‌شود زیرا M5 کامپتیشن علیرغم قدرت کمتر، ظرف تنها ۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که چارجر هلکت ردآی برای انجام این کار به ۳.۵ ثانیه زمان نیاز دارد. البته ۳.۵ ثانیه هم برای سدانی با بیش از ۲ تن وزن هرگز شتاب بدی نیست. در بخش مسافت ۴۰۰ متر اما اوضاع متفاوت است زیرا ب‌ام‌و این مسافت را در ۱۰.۹ ثانیه طی می‌کند درحالی‌که دوج برای چارجر هلکت ردآی عدد ۱۰.۶ ثانیه را اعلام کرده است. البته همان‌طور که گفته شد این عدد توسط دوج اعلام شده و ممکن است در آزمایش‌های واقعی تا نیم ثانیه بیشتر شود ولی درمجموع اگر بین این دو سوپرسدان مسابقهٔ درگی برگزار شود، به‌احتمال‌زیاد نتیجه بسیار به هم نزدیک خواهد بود.

قیمت

برتری اصلی چارجر هلکت ردآی در قیمت است زیرا قیمت این قوچ وحشی آمریکایی از ۸۰ هزار دلار آغاز می‌شود که بیش از ۳۰ هزار دلار از M5 کامپتیشن ۱۱۲ هزار دلاری کمتر است؛ بنابراین به‌عنوان نتیجه‌گیری باید گفت هرچند شاید چارجر هلکت ردآی در تکنولوژی و کیفیت نتواند رقیب M5 شود اما قطعاً برای کسانی که خواهان پرفورمنسی فوق‌العاده و هیجان دود کردن لاستیک به همراه قیمت مناسب در یک سدان خانوادگی هستند، گزینهٔ بسیار جذابی خواهد بود. از سوی دیگر، M5 کامپتیشن هم به‌عنوان یک سوپرسدان تمام و کمال، قطعاً جایگاه خاص خود را در بین علاقه‌مندان و خریداران دارد؛ بنابراین انتخاب پیروز این مقایسه را به شما واگذار می‌کنیم.

مشخصات فنی

دوج چارجر هلکت ردآی

ب‌ام‌و M5 کامپتیشن

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۷۹۷ اسب بخار ۶۲۵ اسب بخار
گشتاور ۹۶۰ نیوتن متر ۷۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۵ ثانیه ۳.۰ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۰.۶ ثانیه ۱۰.۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت
توقف از ۱۱۰ کیلومتر ۴۷.۲ متر ۴۶.۳ متر
مصرف سوخت ۱۵.۷ لیتر ترکیبی ۱۳.۸ لیتر ترکیبی
طول ۵,۱۰۵ میلی‌متر ۴,۹۶۵ میلی‌متر
عرض ۱,۹۸۹ میلی‌متر ۱,۹۰۲ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۴۶۳ میلی‌متر ۱,۴۶۸ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۳,۰۴۸ میلی‌متر ۲,۹۸۲ میلی‌متر
وزن ۲۱۱۱ کیلوگرم ۱۹۳۳ کیلوگرم
حجم صندوق بار ۴۸۰ لیتر ۵۴۰ لیتر
قیمت پایه ۸۰ هزار دلار ۱۱۲ هزار دلار

کدام سدان پرفورمنس را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴۳ دیدگاه‌ها

  1. Ho3eyn

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (60 ديدگاه)

    بی ام و میزنه دیگه تو درگ
    معلومه قشنگ

    موافقم 69
    مخالفم 31
    1. Reza

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (5338 ديدگاه)

      BMW وسلام

      موافقم 40
      مخالفم 31
      1. Ãbţìň

        ۲۱ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (117 ديدگاه)

        آقا اصلا بی‌خیال این کامنتاتون،کسایی که میگن ب ام و بهتره پس چرا دوج چارجر توی این نظر سنجی آخر مطلب بیشتر آرا رو مال خودش کرده؟! دلیلش چیه؟! میشه یکی توضیح بده؟ شاید این پیرمرد به ناحق دست یکی افتاده که سعی داشته ماشین تنبل و بی قدرتی رو ازش درست کنه و شاید پلتفرمش ماله ۱۰ سال پیشه و از نظر امکانات و و کیفیت به پای ب ام و نرسه و طراحی داخلیش هم چنگی به دل نزنه اما نظر سنجی رو تا الان برده،این نشون میده با وجود کلی ضعف باز هم محبوب دل همه ست، به جای اینکه خودتونو خسته کنید و هی کامنت های بی مورد بنویسید و زمانگیری های الکی تحویل مردم بدید و یا دعوا توی سایت راه بندازید بجاش نظرتونو ثبت کنید تا مشخص بشه کدوم از نظر مردم ایران بهتر و محبوب تره و سلام

        موافقم 19
        مخالفم 11
        1. OMID

          ۲۱ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (2172 ديدگاه)

          حرف شما بی ربطه
          سریعترین لزوما محبوب ترین نیست

          موافقم 11
          مخالفم 9
        2. Ãbțìň

          ۲۱ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (14 ديدگاه)

          در جواب به آقا OMID: آقا امید یه لطف کن یه بار دیگه به کامنتم نگاه بنداز،من از همه نظر چارجر رو بررسی کردم نه از نظر سرعت،تو توی کامنت من کلمه سرعت رو میبینی؟ اگه دیدی بهم اطلاع بده،الان توی نظر سنجی ۶۷درصد آرا همه چارجره، این نشون میده که خیلی محبوبه،پس لطفا با کامنت بی ربط خودتونو زیر سوال نبرید.

          موافقم 7
          مخالفم 8
        3. Reza

          ۲۲ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (66 ديدگاه)

          داداش تو چیکار محبوبیت تو ایران داری؟ مگه رأی گیری ملی کردن که مشخص شده باشه کدوم محبوب تره؟! فروش جهانی سری ۵ که بیشتره همین کافیه واس مشخص شدن محبوبیت

          موافقم 6
          مخالفم 5
        4. Ho3eyn

          ۲۵ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (60 ديدگاه)

          من خودم از طرفدارای داجم ولی اینجا بی ام و بهتره خداییش
          تو هم جا اینکه بیای شرو ور بنویسی برو ببین قدمت بی ام و می ارزه به کل چارجر وکرایسلر
          وسلام علیکم و رحمت الله و برکاته…
          کفگیر

          موافقم 1
          مخالفم 3
    2. پدر خودروسازی جهان

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (436 ديدگاه)

      زیاد به قیمت توجه نکنید
      کابین بی ام و بی نظیره
      به شدت لوکس و زیباست
      کیفیت سواری عالی داره
      و ایمنی خیلی بیشتری داره
      و از همه مهم تر اینکه آلمانیه و ساخت یه برند به شدت معتبره
      انتخاب من قطعا بی ام و

      موافقم 50
      مخالفم 58
      1. Amir Machine

        ۲۱ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1201 ديدگاه)

        جوری نوشته از همه مهم‌تر ساخت یه برند معتبره که انگار طرف مقابلش ماشین چینیه

        موافقم 44
        مخالفم 23
      2. SRT

        ۲۱ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (606 ديدگاه)

        زیاد ب قیمت توجه نکنید????
        اینو نگی چی بگی مشتی

        موافقم 33
        مخالفم 27
      3. مهدی

        ۲۱ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1 ديدگاه)

        من خودم طرفدار سوپر سدان ب ام و هستم اما برگ برنده برند دوج امریکایی دوام بالای موتور و گیربکس و کلیه بخشهای فنی هست االخصوص که یاتاقان زدن براش تعریف نشده اینجاست که باید گفت امریکایی عالیه

        موافقم 27
        مخالفم 21
      4. باربد

        ۲۱ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1 ديدگاه)

        ینی چی زیاد ب قیمت تتوجه نکنبد

        موافقم 13
        مخالفم 9
      5. Mehdi mopar

        ۲۱ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (35 ديدگاه)

        جوری میگی معتبر انگار داج از پشت کوه اومده یادت نره عمر شرکت داج از بی ام دبلیو بیشتره

        موافقم 25
        مخالفم 19
        1. M6

          ۲۱ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (46 ديدگاه)

          مهم کیفیته… حالا میخواد ۲۰۰ سال خودروساز باشه

          موافقم 11
          مخالفم 16
    3. پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (238 ديدگاه)

      دوج چارجر جنتلمنه بی ام و یاقیه دوج زیبا لاکچری اگه اون دماغ جر خورده رو با دوج رقابت میدادن که هی می رفتم با اکانت های دیگه به دوج رای می دادم

      موافقم 9
      مخالفم 20
      1. پدر خودروسازی جهان

        ۲۱ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (436 ديدگاه)

        لطفا به بقیه برند ها توهین نکن
        جلو پنجره جر خورده چیه
        واقعا این حرف خیلی زشت بود
        من نگفتم دوج زشته گفتم بی ام و زیباست
        من توهین نکردم که شما توهین میکنی

        موافقم 8
        مخالفم 5
    4. SFXSuperFast

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (263 ديدگاه)

      با اینکه هردو این ماشینا واقعا فوق العاده ن ولی شخصا سدان های اسپرت رو همیشه به سوپرسدان های پرفورمنس ترجیح میدم
      اگر کسی چنین قدرت و پرفورمنسی رو نیاز داشته باشه می‌ره کوپه میخره
      شخصا بخوام یه سدان سریع بخرم انتخابم آلفارومئو جولیا کوادروفولیو عه
      جولیا کوادروفولیو ۵۱۰ اسبی یه سدان سریع با هندلینگ و طراحی بینظیره
      هرچند پادشاه خودروهای سریع ۴نفره فراری لوسو V12 عه بدون شک
      ولی از نظر قیمتی تو لیگ سدان های سوپرلوکس رولز و بنتلیه

      موافقم 4
      مخالفم 12
      1. Sina

        ۲۱ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2427 ديدگاه)

        خب خود چاجر هم سوپر سدانه
        الان شاید بگین چون پروفایلت M5 هست الان بدون منطق طرفداری ب‌ام‌و رو بکنم ولی در واقعیت خودم از طرفدارای سرسخت چارجر و چلنجرم ولی اینجا اون ۳۰ هزار دلار اختلاف بی دلیل نیست.
        از لحاظ کیفیت ب‌ام‌و برتری داره
        ولی شاید بگین برای سوپر ماشین کیفیت زیاد مهم نیست یا بگین قیمتش جبران میکنه ولی
        اگه قراره یه ماشین با ۷۰۰ یا ۸۰۰ اسب بخار برای درگ و دریفت بخری چرا چلنجر نخری؟؟
        وقتی سدان بدرد میخوره که بتوتی یه زمانی هم توش راحت رانندگی کنی و یا از لوکس بودنش لذت ببری ، اگه قرار نیست ازین کارا بکنی چرا همون چلنجر رو نخری که خیلی جذاب تر و با ارزش تره؟؟
        به نظرم اگه دنبال دود کردن لاستیک و حال کردن با یه ماشین باشید چلنجر خیلی انتخاب بهتری نسبت به چارجره
        حالا برسیم به ب‌ام‌و M5
        نمیخوام بدون دلیل طرفداری کنم ولی:
        M5 سبک تره در حالی که هم چهارچرخ متحرک داره که سنگینش میکنه
        M5 مصرف بهتری داره
        شاید بگین این موضوع جه کاربردی داره ولی در واقعیت کسی سدان میخره که برای استفاه روزمره هم ماشین مناسبی باشه
        M5 ترمز گیری بهتری داره
        M5 برای پیست مناسب تره
        M5 لوکس تره
        خیلی ها نمیدونن که M5 هم قابلیت دیفرانسیل عقل شدن رو داره
        اما عیب مهم ب‌ام‌و قیمتشه و چارجر مثل همه ی آمریکایی ها ماشیناشون رو با قیمت بسیار بسیار مناسب عرضه میکنه و این یه نکته مثبته
        البته قدرت و گشتاور و مهم تر از همه موتور هلکت از نکات خوب چارجر هستن
        کیفیت ماشینای آمریکایی هم دیگه مثل قدیم پایین نیست ولی الان از لحاظ کیفیتی خیلی بهتر شدن و حتی
        محصولات دوج در رتبه بندی مشکلات فنی هم آمار بسیار عالی از خودش به جا گذاشته
        البته این نکته رو فراموش نکنیم رقیب ب‌ام‌و پورشه پانامرا و GT63 هستن که خیلی خیلی گرون ترن
        در کل اینجا انتخابم M5 هست
        اما چارجر هم انتخاب خوب و جذابیه و قیمت بسیار مناسبی داره

        موافقم 33
        مخالفم 6
        1. SFXSuperFast

          ۲۱ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (263 ديدگاه)

          همه همینایی ک تو گفتی
          منم گفتم ولی تو یه خط

          موافقم 6
          مخالفم 1
    5. [—{^AMIN_MC20^}—]

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      بین این دو انتخاب بشدت سخته
      چارجر لذت رانندگی بیشتری داره صداشم که دیگه نگم
      بی ام و بیشتر لوکسه
      ولی کابین چارجر یکم تو ذوق آدم میزنه
      بی ام و تا اسپیدش فاجعس
      درکل با احترام شدیدی که برای هردو قائلم M5 رو انتخاب کردم
      ولی…
      نه نه اصلا نمیتونم با تاپ اسپید بی ام و کنار بیام همون چاجر رو بدین

      موافقم 9
      مخالفم 20
      1. Hosseinbimmer

        ۲۱ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (133 ديدگاه)

        تاپ اسپید M5 با آپشن M driver’s package به 305-310 کیلومتر میرسه

        موافقم 17
        مخالفم 4
      2. alireza

        ۲۱ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (37 ديدگاه)

        از شما بعیده. ب ام و ، 320 تا رو راحت پر میکنه! اینجا اشتباه زده . خواستی بگو لینکم بفرستم

        موافقم 10
        مخالفم 7
      3. MAHDI

        ۲۱ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        آقای MC20 ازت انتظار نداشتم اینقدر غیر حرفه ای تحلیل کنی!!!
        یعنی واقعا شما متوجه نشدی آئودی و مرسدس و ب ام و محدود هستن روی 260 کیلومتر!!!!!
        که میتونید این محدودیت سرعت رو بردارید،حتی X3M که فقط 505 اسب بخار قدرت داره هم میتونه تا 295 کیلومتر سرعت بره که میتونید تست هاشو ببینید.
        M5 هم تا 315 کیلومتر من ازش تست دیدم در کانال های خودرویی.
        اما اگه تاپ اسپید براتون مهم هستش باید برادر M5 رو انتخاب کنی یعنی آلپینا B5 که 330 کیلومتر رو ثبت میکنه و البته نرم ترین و راحت ترین سواری رو بین تمام رقبا داره?

        موافقم 19
        مخالفم 5
        1. [—{^AMIN_MC20^}—]

          ۲۱ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (2098 ديدگاه)

          بله آقا میدونم محدودیت سرعت دارن دلیلش هم اینکه که برای اینکه قیمت رو بیارن پایین و تجهیزاتی مثل سیستم خنک کندگی رو مدل ارزون تر میزارن یا مثلا گیربکس نتونه تحمل کنه
          .
          منم میدونم مدل های بالاتر داره که محدودیت رو برمیدارن ولی اختلاف قیمتش با چارجر زیاد میشه
          خواستم بین این دو مقایسه کنم

          موافقم 2
          مخالفم 9
        2. [—{^AMIN_MC20^}—]

          ۲۱ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (2098 ديدگاه)

          بله آقا میدونم محدودیت سرعت دارن دلیلش هم اینکه که برای اینکه قیمت رو بیارن پایین و تجهیزاتی مثل سیستم خنک کندگی رو مدل ارزون تر میزارن یا مثلا گیربکس نتونه تحمل کنه و دلایل دیگه
          .مدل های بالاتر داره که محدودیت رو برمیدارن ولی اختلاف قیمتش با چارجر زیاد میشه
          خواستم بین این دو مقایسه کنم هرچند مقایسه این دو با توجه به قیمتشون درست نیست ولی اگه مدل های پایین تر رو مقایسه کنیم پرفورمنسش نمیخوره به چاجر

          موافقم 2
          مخالفم 7
    6. MAHDI

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      دوج چلنجر هلکت رد آی در درگ ((موتورترند 2019 )) با 800 اسب بخار و 960 نیوتن گشتاور میدونید چه زمانی رو در مسیر 400 متر ثبت کرد؟؟؟ زمان 11.77 ثانیه*

      برای مثال بنتلی کنتیننتال GT نسخه 8 سیلندر که 550 اسب بخار قدرت داشت و 770 نیوتن گشتاور داشت زمان 11.67 رو ثبت کرد.

      (( در مقابل M5 معمولی زمان 11.1 ثانیه رو در موتور ترند ثبت کرد. حالا اون دوج چلنجرهلکت رد آی بود و این نسخه سدانش هستش، دیگه قضاوت با شما!!!
      البته درگ M5 در مقابل چلنجر هلکت و دیمن هم در پدال قبلا گذاشته شده))

      موافقم 17
      مخالفم 9
      1. R@min

        ۲۱ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (919 ديدگاه)

        تایم زدن با چلنجر کار هر کسی نیست. کنترل 1000 نیوتون گشتاور اونم رو چرخ عقب به یه راننده حرفه ای نیازه داره

        موافقم 14
        مخالفم 8
    7. Reza

      ۲۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (5338 ديدگاه)

      همیشه سعی کنید کالایی رو بخرید که اصیل و کامل و باکیفیت باشه ولو اینکه ممکنه قیمتش بیشتر باشه .

      موافقم 2
      مخالفم 4
  2. Mohammad

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (25 ديدگاه)

    بدون شک یاغی??????
    این حجم از قدرت و گشتاور با ۳۰۰۰۰۰دلار اختلاف واقعا عالیه???

    موافقم 43
    مخالفم 41
    1. RezaRs

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      اون ۳۰۰۰۰ هم ادم برا پسرش یه کمری میخره ?

      موافقم 41
      مخالفم 19
    2. پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (238 ديدگاه)

      مرسی

      موافقم 4
      مخالفم 4
  3. Reza

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (66 ديدگاه)

    خیلی واضحه،وقتی میتونی لوکس بودن و یاغی بودن و کیفیت و هیجان و آرامش رو با هم داشته باشی چرا غیر سری ۵ انتخاب کنی اینجا!

    موافقم 53
    مخالفم 33
    1. Hadi

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      چه جنتلمن آلمانی چه یاغی آمریکایی هر دو بشدت دوست داشتنی هستن…
      موتور هلکت و سیستم دف عقب داج حرف نداره البته بیمر هم بشدت جذابه و به طور پیش‌فرض چهار چرخ محرکه ولی چیزی که تو مطلب گفته نشد اینه که میتونه به یک دف عقب هم تبدیل بشه و تموم قدرتشو به چرخای عقب انتقال بده…
      اگه هم درگی بین این دوتا بخواد انجام بشه باید هر دو رو حالت RWD باشن…
      انتخاب من M5 هستش چون یک پکیج کامل از قدرت،پرفورمنس و تکنولوژیه و لاکچری بودن ولی چیزی از داج کم نمیکنه…

      موافقم 32
      مخالفم 10
      1. Reza

        ۲۱ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (66 ديدگاه)

        هر دو ماشین های خیلی خوبی هستن ولی بقول تو سری ۵ پکیج خیلی کامل تری رو آرائه میده که ارزش اون ٣٠ هزار دلار اختلاف قیمت رو داره

        موافقم 23
        مخالفم 6
      2. OMID

        ۲۱ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2172 ديدگاه)

        با این حرف که جفتشون باید rwd بشن مخالفم
        همه ماشینا باید با حداکثر توانشون به میدون بیان وگرنه با اون منطق چارجر هم باید قدرت اضافه ش رو بزاره کنار
        از اون گذشته awd بودن وزن ماشین رو افزایش میده و استفاده نکردن ازش کاملا ناعادلانه هست

        موافقم 21
        مخالفم 2
        1. یوسف باقربیگلو

          ۲۱ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (3 ديدگاه)

          آفرین حال کردم ازجوابت عالی بود

          موافقم 5
          مخالفم 0
        2. Hadi

          ۲۱ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (2200 ديدگاه)

          امید جان
          منظور من این نبود که درگ بینشون فقط رو حالت rwd برگزار بشه…
          البته که هر ماشینی باید با تمام قدرتش تو درگ حاضر بشه
          ولی درگشون تو حالت rwd خیلی نزدیک و باحال میشه ??
          ولی اگه بیمر رو awd باشه قطعاً درگ رو میبره…

          موافقم 6
          مخالفم 0
    2. ح ع

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (239 ديدگاه)

      انصافا این محصولات آمریکایی و چنتا از ژاپنی ها برای اقلیم ایران و جوانهای ایرانی خیلی خاصتر و هیجان انگیزتر دیگر محصولات خودروسازانه.فکرشو کنین کی میاد چارجر و دورانگو و رم تیرکس و فورد رپتور و شولت سیلورادو و کوروت و موستانگ شلبی و چچلنجر هلکت رو با محصولات کره ای یا حتی بعضا اروپایی عوض کنه؟
      بامید روزی که جوونهای ماشین بازمون چلنجر و موستانگها و دیگر ماسکل کارهاشونو با تویوتا سوپرا و نیسان زد و gtr ها تو پیستهایی مخصوص باهم مقایسه کنن..بامید روزی که ما هم سینمای ماشینی داشته باشیم..

      موافقم 14
      مخالفم 11
      1. Reza

        ۲۱ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (66 ديدگاه)

        بخاطر ندیدن هست،وقتی ورود خودروهای یک کشور یا برند به کشور دیگه ای ممنوع میشه خود به خود اون برند یا کشور محصولاتش خیلی جذاب میشه واس مردم اون کشور بخاطر عطش دیدن.تو منطقه ازاد هم اوایل خیلی عطش ماشین های ماسل یا سایر کلاس های امریکایی زیاد بود اما بعد تقاضا برای کره ای یا اروپایی به شدت زیاد شد

        موافقم 8
        مخالفم 10
  4. زیزیگولو

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (4781 ديدگاه)

    فقط دوج چارجر ردآی?????

    موافقم 35
    مخالفم 22
  5. MOHAMMAD.DEMON

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (420 ديدگاه)

    کسی که بخواد از رانندگیش لذت ببره هیچ وقت
    ماشین چهار چرخ محرک نمیخوره
    چارجر هلکت رد ای اگه چهار چرخ بود هیچ سدانی به گرد خاکش هم نمی‌رسید
    کسی هم که بخواد پز پولش بده بی ام و میخره

    موافقم 31
    مخالفم 53
    1. MR.JJ

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (109 ديدگاه)

      (کسی که بخواد پز بده بی ام و میخره) از همین حرفت معلومه که با یک بچه هفت ساله طرفیم !!!
      حالا که اینطور شد منم بگم که کسی که به فیلم های سریع و خشن زیاد نگاه کنه و جوگیر بشه فکر میکنه دومینیک تورتو هست و بعد میاد به بی ام و میگه ماشین پز دادن
      اصالت قدرت پرستیژ و شاهکار مهندسی یعنی M5
      کدام چارجر در هر نسل توانسته همیشه بهترین باشه مثل F90 F10 E60 E39 E34 E28 (البته مفهوم نسل برای دوج ناشناخته است)
      کدام چارجر با انواع موتور از قبیل V10 مثل E60 تولید شده
      البته از چارجر اصلا نگم بهتره چون یک ماشین بی هویت است که اول کوپه بود بعد شده سدان و معلوم نیست تا چند سال آینده به کراس اوور تبدیل بشه یا نه
      اگر تا اینجا طاقت آوردی و خواندی اینو هم بگم که بزرگترین مزیت بی ام و قیمت 112000$ دلاری اش است چون باعث میشه پدرا نتوانند به عنوان اسباب بازی برای پسرشان بخرند و شخصیت M5 را خراب کنند
      (امیدوارم یاد گرفته باشی که به سلیقه همه احترام بزاری و بدانی که چون توی جوگیر عاشق چارجر هستی لازم نیست همه مثل تو چارجر را انتخاب کنند)

      موافقم 32
      مخالفم 9
      1. سینا

        ۲۱ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (7 ديدگاه)

        احسنت

        موافقم 18
        مخالفم 3
      2. Mehdi mopar

        ۲۱ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (35 ديدگاه)

        چیزی که مهمه عمر ماشین و فروش هست که چارجر برتری داره در رابطه با قدرت خرید هم باید بهت بگم هیچی رو به هیچی ربط دادی

        موافقم 6
        مخالفم 13
      3. MOHAMMAD.DEMON

        ۲۱ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (420 ديدگاه)

        اکثر ادم هایی که سنشون قد میده من اینجا میشناسن
        اقای محترم با حساب فیک
        کدوم بی ام و همیشه بهترین بوده ؟؟؟؟؟ E E E E E FFF ؟؟؟؟
        چارجر در 5 نسل اول به صورت ماسل کار دو در
        و در دو نسل اخر به صورت ماسل کار چهار در تولید شده
        حق هم داری ندونی چون جدول مندلیف که نیست به صورت EEEE FFFF
        اسم بزاره
        زمانی که داج چارجر در سال 1968به تعداد 96 هزار تا با موتور های شش سیلندر خطی و 8 سیلندر 7 لیتری 380 اسبی تولید میشد
        که قادر بودن تا 240 تا سرعت بگیرن
        بی ام و مدل 1600 رو با موتور 1.5 لیتری میساخت
        این از قضیه اصالت و هویت
        مطلب متخلف ترین راننده ها رو یخون تا بدونی کدوم ماشین ها رو یرای بچه هاشون میخرن تا گاز بدن تو کوچه خیابون
        مطلبش توی سایت موجوده ( شخصیت m ) جوک زیبایی بود
        من جوگیر عاشق چارجر اگر هم توهینی کرده باشم به مالکان ماشین بوده نه توی …..

        موافقم 16
        مخالفم 16
        1. Ãbţìň

          ۲۱ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (14 ديدگاه)

          درود??

          موافقم 4
          مخالفم 8
        2. Sina

          ۲۱ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (2427 ديدگاه)

          این دو شرکت بزرگ خودروسازی هستن و نباید به هیچ کدومشون بی احترامی کرد
          و اینکه داشتم داشتم مهم نیست ، دارم دارم قبوله
          شرکت بزرگ پونتیاک هم زمانی با نسخه GTO بی رقیب بود ولی الان هیچ اثری ازش نیست
          همون زمان هم ب‌ام‌و 507 و سالها قبل تر از اون 328 رو ساخته بود ، هرچند تاریخ سازی نکردن ولی خیلی مشهور هستن ،
          یه نکته هم برای حمایت از چارجر اینه که تاریخچه ی بسیار غنی و طولانی داره
          البته تو دو نسل اخیر بیشتر داره کار نسخه ی دوج کورنت رو انجام میده ، سدانی که همون زمان از ظاهر شبیه چارجر اون زمان استفاده می‌کرد.
          هر دو این خودروساز ها قابل احترام هستن و نباید کسی به اینا بی احترامی کنه
          شاید میشه گفت دوج بعد از بحران های نفتی خیلی ضرر کرد وگرنه هنوز چارجر رو بصورت کوپه می‌دیدیم
          درباره ب‌ام‌و M5 ، اگه فکر می‌کنی ماشین بزرگی نبود ، بنز و آئودی ، کادیلاک ، مازراتی، استون مارتین با مدل رپید، پورشه با مدل پانامرا و حتی لانچیا هم برای ساختن رقیبی برای M5 از فراری کمک خواست و نسخه لانچیا تیما ۸۳۲ رو ساخت که موتور فراری داشت( البته اسم دقیقش نمیدونم همینه یا نه) و همین دوج براش رقیب نمیساختن
          ب‌ام‌و در تمام نسل های M5 معیاری برای تمام سوپر سدان ها بوده و خریدارای این ماشین اکثرا آدم های مسن تر هستن برای همین لوکس تره
          همون قدر که چارجر ماشین بزرگیه M5 هم بزرگه و هردو از بهترین ماشین های تاریخ هستن

          موافقم 11
          مخالفم 2
        3. MohammadE9

          ۲۱ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (42 ديدگاه)

          گفتم داری از علاقه ات دفاع میکنی چیزی نگم منتها چپ رفتی
          کدوم بی ام و همیشه بهترین بوده؟؟؟ طرف داره خودرو توسعه میده M3 رو معیار خودش قرار میده(لکسوز IS)
          همین کادیلاک برای توسعه ی ATS-V با چندین دستگاه E90 دیده شده
          همین M5 که خونت رو به جوش آورده معیار کلاس خودشه , در سال 2004 در اواخر تامین انجین بی ام و برای ویلیامز بی ام و سوپر سدان M5 E60 با انجین مشتق شده از انجین ویلیامز FW27 رو معرفی کرد سوپر سدانی تولید انبوه با انجین 10 سیلندر الهام گرفته شده از فرمول یک!! همین خودرو اونقدر عملکرد فوق العاده ای داشت که حتی با نسل های جدیدتر رقبای خودش هم مقایسه میشد حالا اینکه رکورد نوربرگرینگ رو در زمان خودش شکستو انجینش سه سال پشت سر هم بهترین انجین عملکردی انتخاب شد بماند
          همین جدول های مندلیوف(مرسدس و بی ام و) و در کنارش شماره تلفن ها(پورشه) یک عمر بهترین های زمان خودشون رو توسعه دادن
          جالبه به زمانی اشاره کردی که بی ام و به تازگی بعد از خرابی های وحشتناک حاصل از جنگ و خارج شدن از محدودیت های بعد از اتمام جنگ جون تازه ای گرفته بود و سدان های نیو کلاس رو معرفی کرد
          منتها به 30 سال قبل از سال 1968 یعنی سال 1938 اشاره ای نمیکنی که بی ام و با شاهکاری به نام 328 رکورد سرعت رو با میانگین سرعت 166 کیلومتر بر ساعت جابجا کرده بود(در نسخه ی کوپه 220 کیلومتر بر ساعت گفته شده)
          . یعنی انقدر که از تاریخ بی ام و چیزی نمیدونی مجبور شدی به انجین به قول خودت 1.5 لیتری (M10) اشاره کنی در حالی که مدل 1600 انجین 1.6 لیتری داشته , بعد ها همین انجین تبدیل شد به انجین شاهکاری به نام M12 که بیشتر از 1400 اسب بخار تولید میکرد و به خودروی فرمول یک برابهام نیرو میبخشید و نسخه اصلی این انجین برابهام رو در سال 1983 با رانندگی نلسون پیکت قهرمان فرمول یک کرد از افتخارات همین انجین در فرمول 2 چیزی نمیگم شاید هوس کردی یه خورده مطالعه کنی
          مرد حسابی داری حرف انجین میزنی در مقابل بی ام و ؟ کل جنرال موتورز , تویوتا و هوندا و … به اندازه ی یه بی ام و افتخار ندارن کیو داری گول میزنی؟
          باور کن انقدر افتخارات بی ام و زیاده الان خودم هم موندم چطور بگم , این در حالیه که به موتورسیکلت سازیش و انجین های هواپیماش و رکورد ها و افتخاراتش هم اشاره نمیکنم
          در مطلب GT3 RS هم که به پورشه پریدی فردا پس فردا هم احتمالا مرسدس و …
          حرف از اصالتت در این سایت هم نزن به اندازه ی کافی میشناسمت
          به علاقه ات برس و نیازی نیست به تاریخ بی ام و اشاره کنی بیشتر کار دست خودت نده
          دیدگاهت رو در برابر خودروساز های آلمانی تغییر بدی شاهد کامنت های خوبی ازت خواهیم بود

          موافقم 10
          مخالفم 1
      4. SRT

        ۲۱ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (606 ديدگاه)

        “چارجر یک ماشین بی هویت بوده است”
        خدایا چرا من باید این سمو میدیدم؟ ??
        داج اینو ببینه تریاکی میشه

        موافقم 11
        مخالفم 9
  6. Cadillac

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (74 ديدگاه)

    فقط یاغی‌

    موافقم 32
    مخالفم 15
  7. MAHDI

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    دوج همیشه زمان 400 متر ((پیست درگ)) رو منتشرمیکنه در حالی که خودروهای دیگه زمان 400 متر در ((پیست عادی)) رو اعلام میکنن!!!

    مثلا M5 که زمان 10.9 رو زده در پیست عادی ثبت میشه که حتی زمان های 10.7 هم ثبت کرده توسط چند مجله در(( پیست عادی))
    اما دوج در پیست عادی شک ندارم که تایم 11 رو هم محاله بتونه ثبت کنه و تایم پیست درگ رو معیار قرار میدم که واقعا عجیبه در حالی که خودروسازان اروپایی فقط آمار های پیست های معمولی رو منتشر میکنن که همیشه هم اونو ثبت میکنن!!!!
    (( درمورد پرفومنس در پیست که دیگه گفتن نداره))

    موافقم 32
    مخالفم 18
    1. Mehdi mopar

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (35 ديدگاه)

      داج چلنجر هلکت مدل 2015 رو آسافالت معمولی شتاب صفر تا صدش ۳.۲ هست و این رو هم باید بگم چارجر هلکت ۲۰۱۵ رو آسفالت درگ تایم ۱۰.۶ داره در مورد پرفورمنس تو پیست باید بری تایم هلکت چارجر رو تو پیست نوربر ببینی که یک ثانیه با M5 cop فاصله داره

      موافقم 9
      مخالفم 17
      1. M.A.S

        ۲۱ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (815 ديدگاه)

        کاملا صحیح
        هلکت ردای کاملا استوک هم تایم 10.2 تو یک چهارم مایل داره
        و با لاستیک درگ هم تایم 9.7 رو ثبت کرده
        اما کسی که دوست داره ماشینش امکانات بیشتر داشته باشه و لوکستر باشه
        باید بره سراغ ام 5

        موافقم 7
        مخالفم 9
    2. یانکی

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      کسی کارد زیر گلوی آلمانیها گذاشته که تو پیست درگ تایم نزنن.مطعن باش اگر توانش رو داشتن میومدن و به صورت رسمی رکورد دیمون رو میزدن.اگر داج میخواست مثل آلمانیه کار به یه آجر رو پدال گاز بسپاره سیستم چهار چرخ محرک ترک هاوک رو میزاشت رو ردای حالا فکر کن به چه تایمی میرسید.داج محصولاتی میسازه که راننده هر چی بیشتر تمرین کنه بتونه تایمهای بهتر بزنه.

      موافقم 13
      مخالفم 16
      1. MASIHA

        ۲۱ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (946 ديدگاه)

        کسی هم کارد زیر امریکاییا نذاشته ماشینی بسازن که نیاز به پیست درگ و… نداشته باشه بشه تو هر شرایطی استفاده کرد از حداکثر پرفورمنسش.
        اینقدر هیت میکنید ادم بدش میاد از ماشینا…

        موافقم 6
        مخالفم 9
    3. SRT

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (606 ديدگاه)

      اقا مهدی معلومه ک از دوج خیلی زخم خوردیا. چارجر با تایر درگ شتاب زیر سه میزنه، در مورد چی داری حرف میزنی؟چارجر ار تی؟

      موافقم 10
      مخالفم 10
      1. MAHDI

        ۲۱ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        زخم!!!!!!
        پیشنهاد میکنم درگ M5 کامپتیشن و دوج چلنجر هلکت که پدال هم مطلبش رو گذاشت ببینید. جالب اینه یک بارهم M5 رو روی محور عقب گذاشتن که بازهم M5 پیروز شد.

        رقابت M5 کامپتیشن و دوج دیمن که هم رقابت درگ و هم زمان گیری در پیست بود رو هم ببینید.
        (( درگ موتورترند 2019 که یادتون هست که *دوج چلنجر هلکت رد آی *با حدود 800 اسب بخار و 960 نیوتن گشتاور زمان 11.77 رو ثبت کرد در حالی که M5 پایه در درگ همین مجله زمان 11.1 رو ثبت کرد، این که دیگه معتبر ترین مجله از دید شما هستش?))
        فوقش میگیم نسخه سدان رد آی از نسخه کوپه اش هم سریع تر باشه. که بعید هم میدونم باشه???

        موافقم 11
        مخالفم 9
        1. SRT

          ۲۱ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (606 ديدگاه)

          ببین تایم رسمی چارجر هلکت ردای 10.6 ثانیه هست، تایم رسمی دیمن 9.6( فابریکش 9.5 هم زده خاستی بگو لینک بدم)
          تو چجوری درگی ک دیمن توش تایم 11 و خورده ای ثبت میکنه رو ب عنوان مدرک برتری بی ام مثال میزنی اقای مهدی؟؟

          موافقم 8
          مخالفم 8
      2. MASIHA

        ۲۱ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (946 ديدگاه)

        ماشین اگه ماشین باشه نه نیازه بره پیست درگ نه نیازه تایر گرم کنه.
        چارجر رو واسه درگ نمیخوام واسه دود کردن لاستیک میخوامش

        موافقم 4
        مخالفم 5
  8. Ho3in

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    هردوشون دوست داشتنی هستن ولی من میم پنج رو انتخاب میکنم نمیدونم چرا ولی دوستش دارم البخصوص رنگ نقره ای ماتش رو ?
    صدا هردو ?
    شتاب هردو?
    خاص بودنشون هم که شکی نیست?

    موافقم 23
    مخالفم 0
  9. ??Amin_sto??

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (293 ديدگاه)

    دو تاشون خوبن اما خوب m5 مدرن تر و هومندانه تره

    موافقم 27
    مخالفم 1
    1. [—{^AMIN_MC20^}—]

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      اره
      M5 بیشتر برای لاکچری ها هست
      ولی چاجر لذت رانندگی بیشتری داره
      راستش من بین این دو نمیدونم کدوم رو بیشتر دوست دارم واقعا سخته

      موافقم 10
      مخالفم 2
  10. Shayan

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (65 ديدگاه)

    البته من توی برخی منابع شتاب رد ای رو دیدم 3.2 هم نوشتن
    همین‌طور توی برخی کلیپ ها هلکت چارجر 707 اسبی توی اسفالت تونست شتاب 3.2 بزنه… پس لانچ خوب باشه شتاب بهتری هم میزنه
    همین‌طور توی بحث 400 متر چارجر 707 اسبی 10.4 هم داشته که این اعداد توی رد ای ببین چقد کاهش خواهد داشت…
    امسال هم داج از لحاض کیفیت بهبود داد سبد محصولاتش رو و چرم ناپا کشید روی چارجر و چلنجر
    ولی خب در حد ام5 نمیشه کیفیتش…
    ولی یه چیزی این وسط هست شما تا آخرین لحضه ای که سوار یه ماشینی از لذت رانندگیش بهره میبری نه از کیفیت بشدت بالای چرم و جیرش

    من خودم بشخصه ترجیح میدم سوار یه چارجر 800 اسبی تک دیفرانسیل که با اون قدرت میتونم
    شتاب 3 الی 3.5 بزنم و توی 400 متر از هر سدانی
    سریعتر باشم
    چارجر رو انتخاب میکنم
    ولی بیمر هم بشدت قابل احترام و با پرفومنس بالایی هست
    رقیب واقعی این ام5 رو وقتی می‌بینیم که کادیلاک مدل
    Ct5 blackwing
    رو رونمایی کنه…

    موافقم 14
    مخالفم 8
    1. Mehdi mopar

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (35 ديدگاه)

      دقیقا منم باهات موافقم

      موافقم 5
      مخالفم 5
  11. کافر مقدس

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    تاپ اسپید هلکت برای یک سدان واقعا جالبه

    موافقم 17
    مخالفم 13
    1. [—{^AMIN_MC20^}—]

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      مازراتی کواتروپورته تروفئو تاپ اسپیدش 326 هست

      موافقم 6
      مخالفم 5
      1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

        ۲۲ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        بالاترین تاپ‌ اسپید سدان‌های استاندارد، مربوط به بنتلی فلایینگ‌اسپوره با عدد اعلامی کارخانهِ ۳۳۳ کیلومتر

        موافقم 1
        مخالفم 0
  12. قاسم

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (219 ديدگاه)

    چه فایده وقتی هیچ کدامشون در ایران نیست

    موافقم 4
    مخالفم 1
  13. محمد

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (353 ديدگاه)

    حداکثر سرعت چارجر فوق‌العاده است البته فک کنم بی ام و محدودیت سرعت خورده

    موافقم 13
    مخالفم 4
    1. MAHDI

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      معلومه که M5 محدودیت سرعت داره مثل رقبای آلمانی خودش، و الا حتی X3M کامپتیشن که یه SUVهستش با 505 اسب بخار که در تست ها 290 کیلومتر رو هم رد میکرد توسط کانال های خودرویی یوتیوب.
      برادر M5 یعنی آلپینا B5 هم 330 کیلومتر رو ثبت میکنه?

      موافقم 13
      مخالفم 10
      1. SRT

        ۲۱ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (606 ديدگاه)

        اون سرعت ک الپینا ثبت کرده رو هیچ وقت ی سدان فابریک بی ام نمیتونه بزنه

        موافقم 9
        مخالفم 16
        1. سینا

          ۲۱ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (7 ديدگاه)

          چقدر چیپی شما!

          موافقم 11
          مخالفم 4
        2. Kf

          ۲۱ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (506 ديدگاه)

          همچین میگی فابریک که انگار آلپینا واسه تاپ اسپید مثل ماشین‌های آمریکایی هزار اسب از موتورش میکشه بیرون
          آلپینا تمرکزش رو لوکس بودن راحتی و تاپ اسپیده و ام پاور تمرکزش کمی بیشتر رو پیسته که منطقیه لازم نیست سرعتش بره بالای ۳۰۰ تا

          موافقم 12
          مخالفم 2
        3. MASIHA

          ۲۱ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (946 ديدگاه)

          #هیت_نکنیم
          هردوتا عالین

          موافقم 5
          مخالفم 1
    2. M.A.S

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (815 ديدگاه)

      هلکت ردای هم محدود شده هستش
      هلکت معمولی تا 204 تا رفت
      ردای 203 با 80 اسب بخار اختلاف؟؟
      منطق میگه محدود شده دیگه

      موافقم 7
      مخالفم 1
  14. Ali_x76

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    اگه به من باشه، دوست دارم نسل جدید چارجر با اصلاح پلتفرم ۲۰۰-۳۰۰ کیلو سبک تر بشه، انجین ۸۰۸ اسبی چلنجر بیاد روش + سیستم هیبرید خفیف ۴۸ ولتی ( حدودا ۲۰ اسبی )
    با توجه به سن و سال این انجین و پلتفرم، به نظرم تولیدش حاشیه سود بسیار زیادی برای کرایسلر داره.
    مثلا اگه سود ب ام و از M5 ده درصد باشه، چارجر حداقل ۲۰ درصد سود داره.

    موافقم 2
    مخالفم 4
  15. AMG///

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    خب بین این دو من صددرصد m5 رو بر میدارم اما…..
    فقط بین این دو اگه من همینقدر پول داشتم صد درصد یه تسلا S و تایکان رو بر میداشتم که هر دوتا جنتلمن هستن. (یکی جنتلمن آلمانی و اون یکی جنتلمن آمریکایی)
    تو درگ هم این دوتا رو باهم میزنن.

    موافقم 10
    مخالفم 2
  16. SF90 STRADALE

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    چه انتخاب سختی ؛ پرفورمنس دوتاشون معرکه هست
    تاپ اسپید M5 کامپتیشن ۳۰۵ کیلومتر هست که در اتوبان های آلمان ۳۱۰ کیلومتر رو ثبت کرده

    موافقم 20
    مخالفم 0
  17. سامورایی از قله فوجی

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    M5 صد درصد

    موافقم 19
    مخالفم 4
  18. مهرداد كمال

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1813 ديدگاه)

    بی ام و رو بیشتر دوست دارم ولی قیمت داج انصافا عالیه

    موافقم 9
    مخالفم 1
  19. RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    از هر دوشون بدم میاد
    ولی خدا وکیلی بی ام و چی داره که اینقدر گرونه ???

    دوج = ?
    بی ام و = ?

    پدال لطفاً مطالب دروغ هم نظار.

    دوج چارجر 10.6. ??? دوج در بهترین شرایط حریف مدل 3 هم نیست.(منظورم دوج چارجر هست) بار ها از مدل 3 باخته. مدل 3 تایم 11.5 میزنه. این حرف کاملا دروغ بود که 10.6 میزنه.

    بی ام و هم قدرتمند هست ولی بهترین تایمش 11.1 هست. نه 10.9.

    موافقم 8
    مخالفم 21
    1. SRT

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (606 ديدگاه)

      فازت چیه رامین، اون تایم ک میگیو جیپ ترک هاوک میزنه نه چارجر

      موافقم 7
      مخالفم 5
      1. RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN

        ۲۱ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        دوج چارجر 4 در. ?????

        شما مطالبو از کجا میاری ؟؟ دوج چلنجر رو نمیگم. دوج چارجر رو میگم.
        همونی که اینجا هم پدال گفته.
        آقای اس آر تی

        موافقم 1
        مخالفم 5
    2. M.A.S

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (815 ديدگاه)

      رامین خیلی رو مخ میری
      کلا یه درگ تروتل هوس بود که هلکت به مدل3 باخت
      جوابشم خود اون پسره تو درگی که بین کوروت و دیمن گذاشتن داد
      گفت که من نمیتونم درست داج رو لانچ کنم
      داج هلکت معمولی تایم 10.6 داره تو میگی دروغ؟؟(با تایر درگ 10.2)
      ام پنج هم تایم 10.6 (فک کنم) داره و با اینکه خودم طرفدار امریکاییم براش احترام قائلم
      (فک کنم چارجر اسکات پک رو با این اشتباه گرفتی چون ردای هنوز درنیومده که حالا تایماشو بسنجن ولی چلنجر ردای که10.2 داره
      پس خودت دروغ نگو)

      موافقم 6
      مخالفم 1
      1. RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN

        ۲۱ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        ام ای اس. سوادت تو حلقم

        دارم دوج چااااارجررررر رو میگم. سداااان 4 دددددرررررر.
        دوج چارجر 4 در ( تنها 4 در تولید شده من 2 در ندیدم) در بهترین حالت تایم 11.7 میره.
        بی ام و هم در بهترین حالت 11.1 یا 11.2 میره

        موافقم 2
        مخالفم 5
        1. SRT

          ۲۱ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (606 ديدگاه)

          اخه رو چ حسابی میگی بهترین تام‌ اینه؟؟ چون ازش بدت میادو یجا دیدی ک دست ی ناشی بوده و باهاش این تایمو زده دلیل نمیشه که اون تایمو بهترین حالت ماشین بدونی

          موافقم 5
          مخالفم 5
        2. M.A.S

          ۲۱ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (815 ديدگاه)

          سیستم هلکت تو چارجر و چلنجر تفاوت محسوسی نداره
          شاید نهایتا یک دهم ثانیه به واسطه ایرودینامیک و وزن اونم شاید(چون برتری زیادی ندارن نسبت به هم)
          وگرنه سیستم هلکت تو چارجر تفاوت انچنانی با چلنجر نداره
          نه تو بخش بازده نه تو بخش گیربکس و انتقال قدرت
          و از اونجایی که کل پیشرانه شون یکسانه و تغییر نکرده از لحاظ ضریب ها و بقیه چیز ها یکسانن و حتی پلتفرمشون و سیستم شاسی شونم مشترکه تو دورانگو و ترک هاوک تفاوت حس میشه چون چهارچرخ متحرکه و وزن خیلی بیشتری هم داره (دارن)
          ویدیو های درگشونم که ماشاءا…زیاده میتونی ببینی10.6 تو چند تا ویدیو متفاوت با ماشینای متفاوت هم با چارجر هم با چلنجر موجوده
          و خوبه اضافه کنم تسلا مدل 3 که میگی درگ تایمز یکی داره با یه کانال دیگه که اسکات پک 1320 داشت (ار تی لایف بود فک کنم) درگ انداختن تسلا بهترین تایمش 11.6 شد 1320
          فک کنم 11.3 هم زد (دیگه هلکت از 1320 سریعتره دیگه)
          خیلی زشته بیای بگی بی سواد حتی اگه خودتم خیلی باسوادی

          موافقم 1
          مخالفم 1
  20. محمد

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    چارجر هم قدرتش بیشتره وهم قیمتش با اختلاف کمتره

    موافقم 4
    مخالفم 7
    1. SRT

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (606 ديدگاه)

      عشقه چارجر و داج

      موافقم 6
      مخالفم 5
  21. M3csl

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (93 ديدگاه)

    تا وقتی جنتلمن جوونی مثل ام پنج هست،

    چرا باید سراغ پیرمرد بزک کرده ای مثل هلکت رفت،،

    ام پنج؛ جنتلمن جاده ها،،رقاصه ی پیست.

    یک سدان پرفورمنس که از بسیاری از امکانات لوکس و رفاهی و کیفیت و تکنولوژی و فناوری روز بی بهره هست و سال ۲۰۱۱ ساخته شده باید پنجاه هزار دلار از ام پنج ارزونتر باشه ،، نه سی هزار.

    هر کدوم به اندازه تکنولوژی،کیفیت و راندمانشون قیمت خوردن.

    هیچ ارزونی بی دلیل و محض رضای خدا نیست.

    موافقم 19
    مخالفم 15
    1. سهند

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (662 ديدگاه)

      راست میگی هر ماشینی که از ماشین رقیبش که در یک کلاس هستند گرانتر باشد یعنی بهتره البته گاها استثنا هم وجود دارد ولی اینجا قطعا بی ام و بهتره

      موافقم 14
      مخالفم 6
    2. SRT

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (606 ديدگاه)

      اره هیچ ارزونی بی دلیل نیست دلتو با همین حرفا خوش کن جوون ایرانی

      موافقم 11
      مخالفم 11
      1. Kf

        ۲۱ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (506 ديدگاه)

        ماشین مال ده سال پیشه با امکاناتی f10 در مقابلش مثل بنتلی امکانات داشت حالا یه دستی به موتورش زدن و چند تا پلاستیک هم چسبوندن بعد با قیمت ۸۰ هزار تا دارن میندازن بعدش میگین که آره از F90 هم بهتره
        امکاناتی که ماشین آلمانی میده آمریکایی ده سال بعد هم نمیده

        موافقم 15
        مخالفم 10
        1. Amir Machine

          ۲۱ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (1201 ديدگاه)

          آمریکایی اگه بخواد با قیمت بالای صد هزار دلار ماشین بفروشه امکاناتی روش میذاره که شاید حتی تو آلمانی هم‌قیمتش هم پیدا نشه، نمونه‌ش جیپ واگنییر از همین گروه کرایسلر با کابینی مملو از نمایشگر، تکنولوژی، سیستم‌های ایمنی، چرم باکیفیت، سیستم هیبریدی خفیف، سیستم چهارچرخ محرک پیشرفته، تهویه چهار منطقه‌ای، سیستم صوتی فوق‌العاده‌ مکینتاش و…

          موافقم 7
          مخالفم 10
    3. JDM

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (307 ديدگاه)

      محض اطلاع دوج باکیفیت ترین برند سال از نگاه jd پاور انتخاب شده

      موافقم 4
      مخالفم 9
      1. Kf

        ۲۱ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (506 ديدگاه)

        انتظار داری Jd که یه آمریکایی اصل هستش بیاد ماشین آلمانی رو انتخاب کنه حتی جنس صندلی هاش هم فرق داره

        موافقم 12
        مخالفم 6
        1. JDM

          ۲۱ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (307 ديدگاه)

          اتفاقا بار ها گفتم
          مجلات امریکایی بهترین و بی طرف ترین مجلات دنیا هستن
          به مراتب بهتر از اروپایی
          مجلاتی نظیر موتورترند کار اند درایور رود اند تراک و… معتبر ترین مجلات خودرویی دنیا هستن
          مجلات اروپایی معمولا ماشین های اروپایی رو برنده اعلام میکنن
          ولی امریکاییا بار ها شده هم ماشین های خودشون هم اروپایی ژاپنی و حتی کره ای هم برنده انتخاب کردن
          همین جی دی پاور بار ها برند های ژاپنی رو در جایگاه اول اورده و پورشه رو جایگاه دوم

          موافقم 5
          مخالفم 6
      2. Amir Machine

        ۲۱ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1201 ديدگاه)

        وقتی JD پاور پورشه و لکسس و جنسیس و تویوتا رو بعنوان باکیفیت‌ترین برندها انتخاب میکرد بهترین و معتبرترین مرجع دنیا بود اما حالا که یه بار دوج رو انتخاب کرده، شده آمریکایی و متعصب!!! خیلی باحالید شماها بخدا، برای اثبات عقیده‌تون حاضرید همه چیز رو زیر سوال ببرید

        موافقم 12
        مخالفم 11
  22. ارش

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    بی ام و .

    موافقم 9
    مخالفم 5
  23. Saeed

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (757 ديدگاه)

    انتخابم چارجر
    به خاطر اون ناله‌ی سوپرشارژر و اون موتور تیون خور معرکه همی❤️

    موافقم 11
    مخالفم 9
  24. شاهین

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1166 ديدگاه)

    اگر فیس قبلی بی ام و بود انتخابش میکردم ولی با این فیس جدیدش حال نمیکنم به هیکل و کلاس ماشین نمیخوره. قبلیه چراغاش حجیم تر بود و ماسل جلوه میداد

    موافقم 5
    مخالفم 6
    1. AMG///

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1200 ديدگاه)

      درکل من بعد f10 دیگه با m5 حال نکردم
      اون f10 ی چیز دیگه بود…..

      موافقم 3
      مخالفم 4
  25. JDM

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    چارجر ادرنالین خالص
    تو دور بالا هم کسی حریفش نمیشه
    خداوندگار لذت

    موافقم 6
    مخالفم 6
    1. عشق کامارو

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (117 ديدگاه)

      درود بر شما ??

      موافقم 2
      مخالفم 5
  26. عشق کامارو

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (117 ديدگاه)

    هردو ماشین عالی و ایده آلن، ب ام و بیشتر مخصوص کساییه که تجمل و ظرافت طراحی رو به اضافه کیفیت مهندسی میخوان،اما چارجر خب مشخصه فقط روی سرعت و قدرت و خوی وحشی گری تمرکز داره و زیاد اهل امکانات و آپشن نیست، یه کسی ب ام و دوست داره یه کسیم دوج چارجر، من به نظر همه احترام میذارم اما انتخاب من قطعا چارجره، من هنوز ۱۷ سالمه و زوده که بشینم و مثل پیرمردا با ۱۰۰ تا برونم،من عاشق چارجرم چون واسه یه سدان همچنین مشخصاتی خیلی خوبه و همینطور عاشق سرعتا

    موافقم 4
    مخالفم 5
  27. ارشیاSVJ

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    من به پیست اهمیت میدم و توپیست هم بیمر سریعتره.

    موافقم 6
    مخالفم 5
    1. MAHDI

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      البته در 2 پیست زمان مشترک داره!!!

      ?پیست زاکسنرینگ از auto bild sportscars

      *ب ام وM5کامپتیشن زمان :: 1:33.40
      * دوج چارجر هلکت زمان :: 1:51.44

      ?پیست ویرجینیا از car and driver

      *ب ام وM5 کامپتیشن زمان:: 2:54.00
      * دوج چارجر هلکت زمان :: 3:03.50
      **********************************
      در مسیر 400 از یک مجله هم درگ موتورترند هستش که دوج چلنجر هلکت رد آی (کوپه) زمان 11.77 ثانیه رو ثبت کرد و ب ام و M5 معمولی زمان 11.1 رو ثبت کرد در مسیر 400 متر.

      موافقم 6
      مخالفم 2
      1. Mehdi mopar

        ۲۱ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (35 ديدگاه)

        چرا تایم چارجر رو تو پیست نوربر نگفتی که توسط یه راننده معمولی و تو ترافیک پیست زده شده و فقط یک ثانیه با M5 Comp که توسط شرکت و یه راننده حرفه ای زده شده مقایسه نمیکنی ؟

        موافقم 5
        مخالفم 5
        1. MAHDI

          ۲۱ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          میدونی M2 توسط راننده عادی در ترافیک پیست نوربرینگ چه زمانی رو ثبت کرده؟؟؟ (( 7:12 ثانیه))
          اما کسی نمیگه M2 چنین زمانی رو میتونه ثبت کنه.
          اما اینا اعتباری نداره!!!!
          شما زمان مجلات معتبر AUTO BILD و CAR AND DRIVER رو بیخیال شدی که در شرایط برابر و یک راننده زمان گیری کردن!!!!!
          به نظرشما کار اند درایو با خودروی آمریکایی مشکل داشته یا عاشق آلمانی بوده!!!

          خودت خوب میدونی که دوج در پیست حرفی واسه گفتن نداره نسبت به قدرتش البته جز ((دوج وایپر))

          حتی مجله موتورترند بعد از درگ 2019 با تمام اون 12 خودرو در پیست خودشون توسط راننده حرفه ای خودشون زمان گیری کردن که پدال هم مطلبش رو گذاشت که دوج چلنجر هلکت رد آی در جایگاه 12 و آخر قرار گرفت اگه سرچ کنید در پدال.
          *
          *
          *
          * ب ام و M850کوپه زمان:: 1:39.40
          * ب ام و M2 کامپتیشن :: 1:40.83
          * لامبورگینی اوروس زمان :: 1:40.90
          * بنتلی کنتیننتال GT زمان:: 1:41.21
          * دوج چلنجر هلکت رد آی:: 1:42.70
          (( این زمانی هستش که چلنجر هلکت رد آی در پیست موتورترند ثبت کرد که دیگه خودش نشون میده عملکرد نسخه کوپه رد آی رو))

          موافقم 4
          مخالفم 2
        2. MASIHA

          ۲۲ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (946 ديدگاه)

          m5 comp???????
          شرکت؟؟؟؟؟
          واقعا بعضی از فن های امریکایی نظراتشون رو میخونی تشنج میکنی از این سطح تعصب و بی اطلاعی
          فن های بیمر هم کم نذاشتن ماشالله آبروداری کردن?
          ببین
          برو لااقل یه چند تا مطلب بخون بعد بیا اینجا نظر بده
          الله اکبر

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. SRT

        ۲۱ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (606 ديدگاه)

        مهدی زمانی میتونی بگی راننده حرفه ای پشتش بوده ک حداقل تونسته باشه تایمی نزدیک تایم رسمی و اعلام شده براش ثبت کنه نه اینکه بیاد تایمی با فاصله یک ثانیه بیشتر بزنه

        موافقم 3
        مخالفم 3
  28. R@min

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    یکی مثه من که عاشقه جفتشونه چیکار کنه ؟؟/

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      هیچکدوم!!!
      نظرت در مورد M5 CS چیه?

      موافقم 3
      مخالفم 3
      1. R@min

        ۲۱ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (919 ديدگاه)

        آره راست میگی صبر کنم اونو بخرم ??

        موافقم 2
        مخالفم 4
  29. Mehdi mopar

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (35 ديدگاه)

    ۰بدم میاد از این آدمایی که بزور میخوان عقیدشون رو تو مغز مردم فرو بکنن آقای محترم چارجر خوشت نمیاد بگو بدم میاد نیازی نی اینجور خودت و بُکشی انقد بد بکی دربارش درحالی که از نزدیک اگه ببینیش اور دوز میکنی از بس ذوق زده میشی من خودم از هیچ ماشینی بدم نمیاد ولی میام این کامنت ها رو میخونم میفهمم بعضیا فقط اسمشون عشق ماشین و ماشین بازه ولی در باطن هیچ بویی از این کلمه ماشین نبردن

    موافقم 9
    مخالفم 5
    1. Ãbţìň

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (117 ديدگاه)

      منم به شدت با نظر شما موافقم،یه مشت ابله میان و فقط با زور میخوان بگن نه این چرته اون بهتره! آقایونی که مثلا به خودتون میگید ماشین باز اصل یه ماشین باز اینه که بدون هیچ تعصباتی بیاد و مقایسه کنه، نه اینکه از روی معده جواب بده،جالبم اینجاست که خودشون تابحال تو عمرشون هیچ کدومو از نزدیک ندیدن،البته شاید چون m5 زیاد توی ایران هست شاید اینو دیده باشن،اما یه دوج چارجر توی ایران خیلی کمیابه و به تعداد انگشتان دست هم وارد ایران نشده، تازه اوناییم که اومدن مال سال ۲۰۰۶ به پایینن،حالا اگه فرض بگیریم یکی هر دوشو دیده باشه اونوقت چارجری که تازه اون زمان با کلی بدبختی به ایران اومده و هنوز در حد یه دنا بود امکاناتش و بعدش میان با m5 های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ توی ایران که دست کمی از یه سری ۷ جدیدا ندارن مقایسه ش میکنن، یه چیزی به اسم منطق هم داریم اگه به کار ببندینش خیلی خوبه.

      موافقم 1
      مخالفم 2
  30. محمد

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (797 ديدگاه)

    اگر مسافت 400 متر چارجر کمتره پس چطور شتاب ضعیف تری از m5 داره؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 4
    1. SRT

      ۲۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (606 ديدگاه)

      چارجر شتاب ثانویه ش خداست خدا!!! یچیزی در حد فراری 488 پیستا

      موافقم 2
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا