آئودیبی ام وطراحی

مقایسه تصویری ب‌ام‌و سری 7 و آئودی A8 جدید

نسل فعلی ب‌ام‌و سری ۷ از نظر طراحی باعث ایجاد نظرات مختلفی در بین طرفداران این برند شده است. برخی افراد فکر می‌کنند سدان پرچم‌دار ب‌ام‌و ترکیبی عالی از نمای اسپورت و طراحی ظریف است. برخی نیز می‌گویند این‌گونه نیست. همانند اکثر موارد وابسته به علایق و نظرات افراد، هرگز نظر واحدی درباره دوست داشتن یا متنفر بودن از طراحی سری ۷ وجود نداشته است. البته مقایسه این خودرو با رقبا به ما اجازه می‌دهد تا طراحی سری ۷ را محک بزنیم. خب پس چرا این خودرو را با جدیدترین نسل سدان پرچم‌دار آئودی A8 2018 مقایسه نکنیم؟


A8 کاملاً جدید بوده و تنها چند روز از معرفی رسمی آن می گذرد. این خودرو از طراحی، شاسی و پیشرانه‌های کاملاً جدیدی بهره برده و پر از تکنولوژی‌های مدرن است. البته همانند سری ۷ در زمان معرفی اولیه، استایل این خودرو نیز نظرات متفاوتی را در بین کارشناسان و طرفداران به وجود آورده است. برخی طراحی باوقار آن را ستوده و برخی نیز آن‌ها را خسته‌کننده دانسته‌اند. خب این دو خودرو از نظر طراحی در برابر یکدیگر چه حرف‌هایی برای گفتن دارند؟


خب از نمای جلو بنا به نظر شخصی ما آئودی A8 بهتر است. جلوپنجره بزرگ و چراغ‌های جلوی تیزتر باعث شده‌اند آئودی گیراتر و باابهت تر به نظر برسد. ما به‌طور کل نمای جلوی سری ۷ را فراموش نکرده‌ایم زیرا چراغ‌های آن کمی عجیب به نظر رسیده و جلوپنجره نیز بدون ایجاد نمایی باابهت فقط بزرگ است. آئودی A8 از نمای جلو تیز و دینامیک دیده می‌شود و ما آن را بیشتر دوست داریم. البته این را بگوییم که همین‌جا پیروزی‌های نمای بیرونی آئودی پایان می‌یابد.

در پروفایل کلی تمایز کمی بین دو خودرو وجود دارد. از نمای کناری شاید برخی افراد آئودی را تویوتا آوالون بنامند. نمای جانبی A8 خیلی جالب نیست. اگرچه سری ۷ از این نظر برجسته نیست اما از نظر بصری جالب‌توجه‌تر از آئودی دیده می‌شود.


اما در نمای عقب واقعاً هیچ‌کدام از خودروها برنده نمی‌شوند. هر دو خودرو نمای عقب عجیبی دارند. نوار چراغ A8 به نوعی جذاب است اما جایی که چراغ‌ها به پایین می‌رسند چندان جالب نیستند. به علاوه اگزوزهای فیک خودرو واقعاً نابخشودنی بوده و وجود آن‌ها در چنین خودروی گرانی علامت سؤال بسیار بزرگی است. البته نمای عقب سری ۷ نیز خیلی بهتر نیست. چراغ‌های عقب کمی عجیب هستند. البته نمای عقب آن بهتر از آئودی از کار درآمده است.


ما کابین آئودی A8 را دوست داریم. از کاکپیت گرفته تا خطوط افقی، زوایای تیز و غربیلک فرمان جذاب همه و همه نمای بسیار مدرنی ایجاد کرده اند. ما روش استفاده از چوب و فلز توسط آئودی را بسیار دوست داریم. این طراحی مدرن و مینیمالیستی بسیار خوب از کار درآمده است. کابین سری ۷ نیز دوست‌داشتنی است. کیفیت موارد بکار رفته عالی بوده و کیفیت ساخت آن نیز در میان بهترین‌های دنیا قرار دارد. البته ازآنجایی‌که ما هنوز در کابین A8 قرار نگرفته‌ایم تنها به بررسی طراحی آن بسنده می‌کنیم؛ و اگر بخواهیم ظاهر کابین‌ها را مقایسه کنیم باید بگوییم که از نظر ما کابین A8 بهتر است. شاید صفحات نمایش خودرو کمی عصبانی کننده نظر رسند اما همان‌گونه که قبلاً گفتیم از نظر طراحی بهتر است.


بسیاری از خریداران این‌گونه خودروها دارای راننده شخصی هستند بنابراین صندلی‌های عقب اهمیت فراوانی دارند. از نظر شخصی فکر می‌کنیم صندلی‌های A8 بهتر باشند. اگر منصفانه قضاوت کنیم، صندلی‌های آئودی کاربردی و راحت نظر می‌رسند. البته یکی از جزئیاتی که توجه ما را به خود جلب کرد کنترلر تبلت صفحه لمسی است. روشی که این کنترلر بالا و به‌سوی سرنشین عقب می‌آید جذاب‌تر از طراحی ب‌ام‌و نظر می‌رسد.

در کل آئودی A8 پیروز این مقایسه است. اگرچه ب‌ام‌و سری ۷ از اکثر زوایای بیرونی زیباتر از آئودی است اما حقیقت این است که A8 جدید خوش‌چهره‌تر بوده و کابین نیز طراحی بهتری دارد؛ بنابراین از نظر ما A8 پیروز است.

منبع: bmwblog

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. Amir. noghte

    ۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (30 ديدگاه)

    نمیدونم چرا جدیدا هیچ طراحی به وجد نمیاره ما ماشین باز ها رو

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. بی نام

      ۵ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (92 ديدگاه)

      A8 : لایک
      سری هفت : دیس لایک

      موافقم 7
      مخالفم 4
      1. Parvaz

        ۶ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (395 ديدگاه)

        خداوکیلی مقاله کلا یک طرفه هستش… فقط اونجاش که میگه ما A8 رو تست نکردیم ولی بهتره ?? یه جا هم به عجیب بودن چراغ های عقب سری هفت اشاره کرده که یه لحظه یاد سری هفتی افتادم که امروز صبح دیدم و غرق در اون نوار کروم بین ۲تا چراغ ها شده بودم!!! به طراحی چراغ های سری ۷ گفته عجیب اونوقت به طراحی چراغ های نیسان جوک چی میگه؟؟؟

        موافقم 3
        مخالفم 2
    2. علي

      ۵ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (848 ديدگاه)

      ولی من به شخصه هنوز که هنوزه bmw 220i coupe تو خیابون میبینم به وجه میام ،نمیدونم چرا هیچ وقت طراحی این ماشین از ذهنم پاک نمیشه هیج، روز به روز عاشقش بیشتر میشم .هر چند که از خودروهای دو در خوشم نمیاد و عاشق((( bmw سری هفت))) و،(((مرسدس S کلاس))) هستم و همچنین همین (((آئودی بالا))) و((( پورشه پانامرا))) ، ولی در کل عاشق((( bmw 220i coupe )))هستم و آرزومه داشته باشمش.
      با تچکر

      موافقم 1
      مخالفم 1
  2. آریا

    ۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    دوستان دقت کردین bmwblog آیودی رو برنده اعلام کرد!
    پس بعضیا نگن bmwblog اعتبار نداره و فقط بی ام و رو برنده اعلام میکنه.

    موافقم 3
    مخالفم 1
  3. محمد

    ۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    چرا دیگه مثل E38 نمیشه تولید کرد ؟ :((

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. Hossein

    ۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (150 ديدگاه)

    با این که تو این کلاس مرسدس جذابیت بیشتری داره اما به عنوان یه طرفدار بی ام و طراحی داخلی آئودی رو خیلی بیشتر میپسندم
    همه چی خیلی هنرمندانه کنار هم چیده شده
    مرسدس یه صفحه بزرک استفاده میکنه که شاید بنظر جذاب بیاد ولی بعضی وقتا از یه سری زوایا که به عکساش نگاه میکنی حس اینو میده که فقط خواستن تکنولوژیشونو به رخ بکشن با یه صفحه بزرگ لمسی و اون ظرافت و جزییات کار شده تو بقیه قسمتهای اس کلاس رو نداره
    اما ائودی خیلی هنرمندانه جدا از کاکپیت دو تا صفحه لمسی دیگه رو هم قرار داده ولی با کلی ظرافت که دیدنش واقعا لذت بخشه
    بنظرم حتی داخلش رنگای گرم استفاده بشه باز جذابتر هم بشه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. نت

    ۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (363 ديدگاه)

    در حاضر a7 ایودی از بنز اس 500 مدل2018 وبی ام و سری 7 مدل2017 خیییییلی زیباتر و بهتر است از لحاظ طراحی داخلی و بیرونی.بدجوری داره محبوب میشه ایودی a7 .ایودی a7داشبورد و ال سی دی و صندلی زیبایی داره وطراحی بیرونی فوق العاده و کشیده ای داره جلوپنجره و چراغ عقب و جلو زیبایی داره.دوران بنز اس500 و بی ام و سری7 تموم شد

    موافقم 1
    مخالفم 1
  6. نت

    ۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (363 ديدگاه)

    چراغ عقب ایودیa7 که که متصل شده به هم شبیه چراغ عقب هیوندای گرنجور 2017 نسل قبلی هست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. نت

    ۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (363 ديدگاه)

    نکته منفی درمورد ایودیa7 سقف سانروف بزرگ نداره و رینگ بزرگ نداره و اگر داخل داشبوردش از چوب استفاده نمیکرد خیلی قشنگتر میشد و کامل داشبورد یکپارچه مشکی بود خیلی زیباتر میشد.این طرح چوب که استفاده میکنند برای ماشینهای لوکس خیلی زشت میشه روی هر ماشینی که استفاده میکنند تو تمام برندها منظورم هست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. سامان

    ۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (35 ديدگاه)

    مرسدس اس کلاس که پادشاه خودرو سازی دنیاست و اون رو کنار میزاریم. با اختلاف بسیار زیادی از بقیه سر تره. اما با وجود ارادتی که به آ ئو دی دارم ولی از ترکیب فیس جدید جلو در A8 و Q7 زیاد خوشم نمیاد اون لبه های بسیار تیز جلو پنجره بسیار شبیه قرینه متضاد جلو پنجره لکسوس هست. .A8 در طراحی کنار و پشت و داخل بسیار شیک و موزونه.ولی همچنان من طراحی سری 7 ب ام و رو که خیلی موزون با ابهت و بی نقص هست و توسط هم وطن عزیزمون نادر فقیه زاده هم طراحی شده بسیار بیشتر می پسندم و به نظر من در این سگمنت بعد از بنز ، ب ام و در جایگاه دوم هست.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. نت

    ۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (363 ديدگاه)

    ایودی a8 مدل 2018 منظورم بود اشتباهی نوشتم a7

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. امير علي

    ۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (399 ديدگاه)

    طراحی سری هفت اصلاً اونجوری از اب درنیومد که همه رو یا حتی اکثر طرفدارای bmwرو راضی کنه(متاسفانه) این خودرو دو سال بعد از اس کلاس جدید رونمایی شد در حالی که میدونست باید با چه اثر هنری ای رقابت کنه اما نتونست از لحاظ طراحی خودرویی درخور رقابت با اس کلاس رو طراحی کنه.به نظر من بنز اس کلاس ٢٠١٨ اول ائودیa8دوم و سری هفت سوم

    موافقم 0
    مخالفم 1
  11. ایلیا

    ۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (731 ديدگاه)

    اگزوزهای عقب a8 فیکه؟
    خدا یا چطور ممکنه همچین چیزی؟ واقعا چطور ممکنه؟
    من کیفیت پراید رو میتونم درک کنم ولی این اگزوز های فیک بعضی خودروسازه رو نه
    به عنوان یک خریدار اگه روزی از تمام جنبه ها ی خودرو رو سنجیده و انتخاب کرده باشم(نسبت به رقبا) به محض اینکه با همچین مساله ای مواجه بشم(اگزوز فیک) همون لحظه نمایندگی رو ترک میکنم و خودرو رقیب رو انتخاب میکنم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. arash66

      ۵ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (433 ديدگاه)

      چه فرقی داره آخه چه سر اگزوز بیاد رو سپر چه زیر سپر، این ماشین لوکس هست حالا مدل اسپرت باشه آره یه حرفی …. اتفاقا سر اگزوز رو سپر باشه بعد از مدتی سپر و رنگ رو هم خراب میکنه به خاطر گرما و مواد آلاینده .

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. ایلیا

        ۶ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (731 ديدگاه)

        دوست عزیز این مساله یکی از شاخص های طراحیه
        به لاکچری بودن خودرو ضربه میزنه
        عظمت خودرو رو پایین میاره
        نمونش همین اشاره ای که در همین مقاله شده و این مساله رو ی ضعف طراحی دونستن

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. arash66

          ۶ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (433 ديدگاه)

          به هیچ وجه اینطور نیست !
          سوراخ نبودن اون قسمت به هیچ وجه ارزش طراحی رو پایین نمی آره … !
          مگر اینکه کلا در طراحی طرح سر اگزوز چه ساختگی چه واقعی استفاده نشه .

          موافقم 0
          مخالفم 1
  12. AK_007

    ۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (562 ديدگاه)

    به نظر من طراحی آئودی جز جزئش خیلی زیباست ولی زیادی تیزه!
    به نظرمن طراحی تند و تیز بیشتر باید برای ماشینای اسپورت باشه,
    ماشین لوکس به نظر من باید حس سیال بودن و نرمی و ارامش و کنترل داشتن به ادم بده دقیقا مثل اس کلاس و تاحدودی سری ۷
    ولی تصور کابین A8 ی مقدار عصبیم میکنه!
    هر چند که ظاهرا از سری ۷ بهتر به نظر میاد

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. arash66

      ۵ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (433 ديدگاه)

      اتفاقا طراحی اس کلاس تیز به نظر میرسه که خیلی هم زیبا و لوکس هست، آئودی هم به همین سبک طراحی نسل جدید ای 8 رو تغییر داد .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. AK_007

        ۶ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (562 ديدگاه)

        ببخشید کجای اس کلاس تیزه?!
        اگه از پشت ببینیش دقیقن نرمی رو متوجه میشی

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. علیرضا

        ۶ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (8 ديدگاه)

        منظورش نسل قبلی اس کلاسه داداش

        موافقم 0
        مخالفم 0
  13. رامتین

    ۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3045 ديدگاه)

    اگه میخواین واقعا به وجد بیایید منتظر دیدن تویوتا supra باشید…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Pooriya_German_BMW

    ۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    من بدون شک ب ام و سری هفت مدل آلپینا B7 ترجیح می دم به همه رقباش اصن عشقه این ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. سپهر

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (377 ديدگاه)

    نویسنده این مقاله فکر کنم با ماشین آلمانی پدر کشتگی داشته مخصوصا با ب ام و

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا