بی ام وجگوار

جگوار XE S در برابر ب‌ام‌و M3، کدام‌یک؟!

چندین دهه است که ب‌ام‌و M3 انتخاب اول افرادی محسوب می‌شود که به دنبال یک سدان شیک و سریع هستند. دلیل این دسته از خریداران نیز فوق‌العاده بودن و البته سریع‌تر بودن M3 اسطوره‌ای است؛ اما یک گزینه بریتانیایی هم پا به میدان گذاشته که جگوار XE S نام دارد و دلایلی برای ترجیح دادن آن نسبت به سدان اسپورت باواریایی ها وجود دارد. در این نوشتار این دلایل را ذکر می‌کنیم. با ما همراه باشید.

  • قیمت


و چه نقطه‌ای بهتر از قیمت برای آغاز یک مقایسه؟ زیرا به همان اندازه که ب‌ام‌و M3 دوست‌داشتنی است قیمت ۵۸۵۸۰ پوندی دارد که ۱۰ هزار پوند بیشتر از جگوار XE S می‌باشد؛ و اگر می‌خواهید گیربکس اتوماتیک را انتخاب کنید (اکثر خریداران M3 باید چنین کاری را انجام دهند) باید ۲۶۴۵ پوند دیگر نیز پرداخت نمایید. جگوار به‌صورت استاندارد از گیربکس اتوماتیک بهره‌مند است.

  • توانایی‌های حرکتی


باید اذعان کرد قیمت بیشتر BMW با پرفورمنس بهتر آن جبران می‌شود. این خودرو پیشرانه‌ای با قدرت ۴۳۱ اسب بخار و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۳ ثانیه‌ای دارد. در مقابل جگوار XE S با قدرت ۳۸۰ اسب بخاری و شتاب ۵ ثانیه‌ای قرار دارد؛ اما BMW اگرچه سریع‌تر است اما تجربه بیشتری برای قرار گرفتن پشت فرمان را می‌طلبد زیرا پیشرانه توئین توربوی آن نیرو را به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد. شاید اینکه جگوار در جاده پایدارتر بوده و اعتمادبه‌نفس بیشتری ایجاد می‌کند خیلی جای تعجب نداشته باشد.

  • سواری و راحتی


حتی اگر M3 با تمامی نقاط مثبت خود شما را متقاعد نکند بازهم آرزو خواهید کرد یک سفر طولانی را با این خودرو داشته باشید. حتی در نرم‌ترین حالت سیستم تعلیق BMW می‌تواند تجربه کوبیده شدن را به سرنشینان انتقال دهد. زمانی که این خودرو را با جگوار مقایسه کنید سفتی سیستم تعلیق بیشتر به چشمتان خواهد آمد. دیگر موضوع مشاهده شده صدای بیشتر در کابین M3 است که باعث تردید در انتخاب این سدان می‌شود.

  • صدای پیشرانه


ب‌ام‌و همواره به خاطر صدای جذاب پیشرانه محصولات خود شناخته می‌شود اما نسل فعلی M3 هرگز صدای پیشرانه جذابی را ارائه نخواهد کرد. صدای خروجی از اگزوز این خودرو برای ما جذاب نیست. اگر می‌خواهید لذت غرش واقعی و جذابی را تجربه کنید جگوار XE S را انتخاب کنید. با بالا رفتن دور پیشرانه شاهد تولید صدای زیبایی خواهید بود که شما را به خنده وادار می‌کند.

  • طراحی ظاهری


صدای جذاب پیشرانه XE S خنده بر لبانتان می‌آورد اما خنده بزرگ‌تر زمانی بر صورتتان نقش می‌بندد که در گاراژ خود بار دیگر با این جگوار زیبا روبرو شوید. مدل‌های استاندارد دارای ظاهر زیبایی هستند اما نسخه S با رینگ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی و کیت بدنه R اسپورت باعث شده‌اند این جگوار بریتانیایی جلوه دیگری داشته باشد. ب‌ام‌و نیز عضلانی بوده اما خب در برابر جگوار جذابیت بصری کمتری دارد.


خب نظر شما چیست؟ آیا این دلایل برای دیکته شدن برتری جگوار XE S کافی هستند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید…

منبع: carwow

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (12 ديدگاه)

    ولی آمار فروش سری 3 یه چیز دیگه میگه!!!
    این مطلب بیشتر یه تبلیغ برای جگوار به نظر میرسه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۴ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      نمیتونم بگم نماینده جگوار خودرو ضعیفیه
      واقعا حریف قابل دفاعی بنظر میاد
      زبان طراحی محصولات فعلی جگوار هم جزء طراحی‌های خوش‌تیپ شرکتهای خودرو سازیه
      اما هنوز هم از نظر فرم کلی بدنه و کابین وپیشرانه ب‌ام‌و رو ترجیح میدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. علی

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (848 ديدگاه)

    به نظر من برعکس مطالب این مقاله که بیشتر حمایت انگلیسی زبانها از محصولاتشونه طراحی جگوار فوق العاده قدیمی شده و ی جوراهی جذابیت سابقشو نداره وبیشتر باید با ابعاد bmw سری ۵ مقایسه بشه که ۱۰۰ ‎٪ شکست خواهد خورد . در کل مقایسه جالبی نبود . من شخصا کشته مرده اون طراحی آرم ببر بنگالشم که از روبرو بهت ذول زده و اون یکی ببرشم که از بقل از رو آرم زیبای ((( پوما )))خواسته کپی بزنه ولی نمیدونه به در حک رو کاپوت و صندوق عقب نمیخوره . ?

    thank u so much ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. akrh78

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1356 ديدگاه)

    “خب نظر شما چیست؟ آیا این دلایل برای دیکته شدن برتری جگوار XE S کافی هستند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید…”
    نع

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Elemento

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    BMW وقتی روی نسل قبل M3 موتور 4.4 لیتری 8 سیلندر بست ؛ توقعات رو از این ماشین خیلی بالا برد.

    چرا از موتور M3 شکایت دارن خدا عالمه. موتور 6 سیلندر خطی با حجم حدود 3 لیتر تقریبا یه جزئی از شناسنامه ی M3 هست. E36 و E46 هر دو همین طور بودن. نسل قبل تر (E30) که اصلا 4 سیلندر خطی بود.

    نباید از M3 انتظار غرش خیلی سهمگین داشته باشیم ، اگر میخوای از موتور 4.4 لیتری 8 سیلندر لذت ببری باید بری سراغ نسل جدید M5 .

    اما در مورد این دوئل

    هر دو 6 سیلندرن و 3 لیتری. منتها ب ام و موتور خطی داره و جگوار V شکل. موتور BMW توربوشارژه و جگوار سوپرشارژ. احتمالا تفاوت صدا به همین دلیله. ب ام و عملکرد فنی بهتر و لذت رانندگی بیشتری داره. البته داره 10 هزار پوند پول بیشتری واسه BMW میدی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Bilbo

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (516 ديدگاه)

    نویسنده Carwow داره میگه آقا ام۳ نخرید.

    حالا ما کاری نداریم، اما این شیر خسته شده دیگه و کم کم حکمرانی رو قراره به پسر خلفش بده. هنوز کسی ندیدتش اما میگن پشت پرده داره رشد میکنه و سال دیگه قراره بیاد بجای پدر و تاج پادشاهی این جنگل افسارگسیخته رو به سر بذاره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Sina

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (809 ديدگاه)

    امم نه متقاعد کننده نبود M3 جزء بهترینهاست اما اما همه نواقص m3 مثل کابین داخلی پیر و قدیمی و غیر جذابش سواری صفت و کوبنده کنترل سخت ماشین به علت دیفرانسیل عقب بودن که فقط بدرد راننده های خیلی حرفه ای میخوره و غیرو غیره رو میشه با خرید یه C63 amg با اون مشخصات معرکش سیستم دو دیفرانسیل ۴متکش و کابین فوقلاده زیباش بر طرف کرد که فقط همون نمای داخل کابینش کافیه واسه اینکه دلیلی برای خرید m3 نداشته باشی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۱۴ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (730 ديدگاه)

      با شما موافقم.مرسدس راحتی و پرفورمنس رو به شکلی بسیار عالی در این ماشین ارائه میده.انتخاب بهتریه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. ایمان

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    قطعاً M3 انتخاب بهتری هست چون اولاً BMW هست ثانیاً طراحی عضلانی و با ابهت تری داره ثالثاً پیشینه بیشتری داره و تو این سگمنت یکه تازی میکنه پس ” اسطوره “

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Hamid.Hellcat

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    خلاصه کلام:
    مجردها: M3
    خانواده: XE S

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مرتضی مقدم

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (163 ديدگاه)

    کاملا مشخصه ی مقاله تبلیغی هست.در خوب بودن محصولات جگوار تردیدی نیست اما این سبک تبلیغ قطعا به ضرر این برند خواهد بود.خیلی سطح پایین بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حمید ع

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (239 ديدگاه)

    این دیگه ته ناداوری و تعصب بود.شرط میبندم مقاله از یه مجله یا سایت انگلیسی انتخاب شده بود.
    شتاب و قابلیت های دریفت و درگ که مهمه تو این کلاس و M3 توشون سرتر بود رو ول کرده بود به انتقال کوبش به سرنشین گیر داده بود.خوب معلومه سیستم تعلیق اسپرت و سفت و شنیده شدن صدای موتور تو اتاق رو باید M3 و امثال M3 مثل c63 و RS4 داشته باشن.اینکه نقطه ضعف نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مهدی

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    درسته به تازگی خیلیا واسه ام 3 رجز میخونن ولی انقدر هم خوار و خفیف نشده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. More

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (72 ديدگاه)

    خب جالب تر شد
    یکی این ک این متن ب کلللی تبلیغ بود اونم برا جگوار!!!!!!!!!!!!!
    خب چرا 10هزار پوند گرون تره؟؟ چون هزینه تحقیق و توسعه زیادی صرف این ماشین شده ولی جگوار یه ماشین قدیمیشو سوپر شارژ بسته عاورده !!?
    در ضمن این ماشین دربرابر چیزی حتی C63 سربلنده دلیلشم اینه ک ماهیت اسپرتیش حفظ شده و خیلی قابلیت ارتقا بیشدری داره!!!!!
    خب پدال عزیز لدفن هر خس و خاریو با M3 مقایسه نکن چ برسه ک حتی بهترم بخواد نمایش داده بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. محمدرضا

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (91 ديدگاه)

    من جگوار و هم بی ام و رو از نزدیک دیدم‌.قطعا بی ام و بهتره اما به نظرم باید نسل جدیدش معرفی بشه چون عمر این نسل به سر اومده و یواش یواش رقبا به حدی رسیدن که بتونن براش دردسر ساز بشن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا