بی ام ومرسدس بنز

مقایسه پرچم‌داران روباز! ب‌ام‌و سری 8 در برابر مرسدس S کلاس

با اینکه ب‌ام‌و سری ۸ کانورتیبل جدید کمی کوچک‌تر از مرسدس بنز S کلاس کابریولت است اما شکی وجود ندارد که هر دو خودرو به دنبال جذب خریداران متمول بازار هستند.

البته باید این حقیقت را در نظر گرفت که مرسدس بزرگ‌تر و گران‌تر بوده اما خب ما بعداً درباره قیمت‌ها صحبت خواهیم کرد. فعلاً بیایید درباره‌ی طراحی ظاهری و داخلی صحبت کنیم.

شما می‌توانید ب‌ام‌و را به خاطر سری ۸ جدید تحسین کنید چراکه خودرویی کاملاً اسپورت و ظریف طراحی کرده است. چیزی که سری ۶ کوپه یا کابریو از انجام آن عاجز بوده است.

همه‌چیز با جلوپنجره‌ی کلیوی شکل پهن و چراغ‌های جلوی تیزی آغاز می‌شود که با همراهی کاپوتی عضلانی و سپر جلوی با ابهت تشکیل دهنده‌ی نمای جلوی عصبانی و گیرایی هستند. این خودرو واقعاً خشمگین به نظر می‌رسد.

با نگاه به بخش عقب ظاهری ظریف‌تر را خواهید دید که قطعاً به اندازه‌ی مرسدس شیک است.

ابعاد بزرگ مرسدس S کلاس کابریولت نیز به بهبود طراحی این خودرو کمک کرده است. فاصله بین محوری بیشتر باعث شده طراحی ظاهری کشیده‌ای را ببینیم که حالت روان‌تری را ایجاد کرده است. به همین دلیل است که نسخه‌ دو درب S کلاس متناسب‌تر از نسخه‌های دو درب C کلاس و E کلاس به چشم می‌آید.

خب سؤال اینجاست که تفاوت ابعادی دو خودرو در چه حد است. سری ۸ کانورتیبل طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴۸۵۱/۱۹۰۲/۱۳۴۵ میلی‌متری داشته و فاصله بین محوری آن ۲۸۲۲ میلی‌متر می‌باشد. از طرف دیگر مرسدس را داریم که ابعاد آن به ترتیب ۵۰۵۱/۱۹۱۳/۱۴۲۸ میلی‌متر بوده و فاصله بین محوری آن به ۲۹۴۵ میلی‌متر می‌رسد.

صرف‌نظر از خودرویی که ترجیح می‌دهید، باید بدانید این دو خودرو از نظر تکنولوژی‌های بکار رفته بسیار پیشرو می‌باشند. S کلاس هنوز هم محبوب‌ترین نام تولیدی لوکس مرسدس بوده درحالی‌که سری ۸ نیز به اندازه‌ی لوکس‌ترین محصولات باواریایی ها یعنی سری ۷ و X7 خودنمایی می‌کند.

اما از آن چیزی که احتمالاً نمی‌توانید فرار کنید حس اشرافیت همیشگی‌ای است که در مرسدس به دست می‌آورید درحالی‌که ب‌ام‌و داشبوردی مدرن‌تر داشته و برخلاف S کلاس تمرکز بیشتری روی راننده نشان می‌دهد.

اگرچه با اطمینان می‌توان گفت اکثر افراد کابین هر دو خودرو را دوست دارند اما از نظر ما خریداران با توجه به علاقه‌ی خود تصمیم خواهند گرفت مخصوصاً اینکه هر دو از نظر فضای کابین و بار مشابه هستند. سری ۸ کانورتیبل و S کلاس کابریو خودروهای فوق‌العاده گران‌بهایی هستند که از پیشرانه‌های قوی، تکنولوژی‌های مدرن و کابین‌هایی باکیفیت سود می‌برند.

نوبت به قیمت می‌رسد. ب‌ام‌و M850i xDrive کانورتیبل در آمریکا بهای پایه‌ی ۱۲۱۴۰۰ دلاری داشته که به این ترتیب ۹۵۰۰ دلار گران‌تر از برادر کوپه خود می‌باشد. S کلاس گران‌تر بوده و قیمت مدل پایه‌ی S560 آن از ۱۳۳۳۰۰ دلار آغاز می‌شود. همچنین برای خرید مدل S63 باید حداقل ۱۷۹۵۰۰ دلار کنار بگذارید.

خب این هم از مقایسه ی دو نمونه از لوکس‌ترین کانورتیبل های بازار. سخن پایانی اینکه اگر خواهان یک کانورتیبل لوکس ۲+۲ هستید و به غیر از مرسدس به دنبال جایگزینی دلربا و گیرا هستید تنها گزینه‌ی در دسترس ب‌ام‌و سری ۸ خواهد بود. البته تا زمانی که بنتلی کانتیننتال GTC جدید عرضه نشده این موضوع همچنان ادامه خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (9999 ديدگاه)

    S کلاس یک جِنتِلمَن به تمام معناست .
    سری ۸ یک اسپرت پوش به تمام معناست .

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. علی

      ۱۹ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (848 ديدگاه)

      کسی که اینارو داره فکر کنم مهمونی دعوتشون کنن دلشون نیاد ماشین جلوی درب پارک کنن چون شاید همه نبینن. میخوان با خود ماشین تا سالن مهمونی برن بعد پیاده بشن که همه ببینن چی سوار شدن . ?
      با تچکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سورنا

      ۲۱ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      بنز به نظرم جفتش رو هم هست
      نمیدونم فقط ما ایرانیا نسبت به بنز اینطوری هستیم یا همه جای دنیا اینطوریه چون وقتی توی مثلا خیابون بی ام و ببینی عادیه برات و جذابیتی نداره ولی وقتی بنز ببینی حتی مدل های قدیمی سریع میگه اووووف بنزه

      نمیدونم شما هم اینطوری هستین یا فقط من اینطوری هستم نسبت به بنز

      موافقم 0
      مخالفم 1
  2. Amin

    ۱۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (135 ديدگاه)

    هر دو از بهترین های کلاسشونن،واقعا انتخاب سخته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Just bentley continental

    ۱۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (539 ديدگاه)

    پدال با جمله اخرت خیلی حال کردم
    “اگر خواهان یک کانورتیبل لوکس 2+2 هستید و به غیر از مرسدس به دنبال جایگزینی دلربا و گیرا هستید تنها گزینه‌ی در دسترس ب‌ام‌و سری 8 خواهد بود. البته تا زمانی که بنتلی کانتیننتال GTC جدید عرضه نشده این موضوع همچنان ادامه خواهد داشت.”

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. net

      ۱۹ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2980 ديدگاه)

      اقای احمد زاده اخرش حرف حق و حرف دلشو به زیبایی و درست بیان کرد و حقیقت گفت واقعا طراحی داخلی و بیرونی بی ام سری ۸ کابریولت زیبا هست و قابل مقایسه با بنز نیست .خوشحالم که اقای احمد زاده اکثرا نظر من رو تایید میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی رضا

        ۱۹ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (223 ديدگاه)

        آقای نت چه نتیجه جالبی از متن بالا گرفتی ، به قول آقا رضا دو ساعته دارم هلیکوپتری میزنم ، اگه دوباره مسابقه خنداننده شو برگزار شد حتما ثبت نام کنید، از کامنت تون مشخصه که کمدین حرفه ای هستید و آینده خوبی در انتظارتونه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Amir

      ۱۹ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (730 ديدگاه)

      خیلی خیلی موافقم،هر چقدر هم این دو تا عالی باشن باز هم حریف سلطان کوپه های سوپر لوکس یعنی کانتیننتال نمیشن…
      اصلا کانتیننتال جی تی جدید دنیاییه فقط همون تاچ اسکرین چرخانش کافیه تا مجنون وار عاشقش بود?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. shirko

    ۱۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    هر دو رو خیلی دوست دارم ، شاید پرستیژ برندشون اندازه استون مارتین و بنتلی نباشه ولی دقیقا کلاس اونا رو هدف قرار دادن ، ولی بنده غیر از نمای داخلی بنز ب ام و سری ۸ و زیادتر قبول دارم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیx76

      ۱۹ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (334 ديدگاه)

      با صرف نظر از قیمت
      توی کلاس گرندتورر ها
      انتخابم آستون DBS ولانته س
      از نظر طراحی ، لکسس LC هم طراحی بسیار گیرایی داره
      جنسیس که با G90 سربه سر سدان های اینا گذاشت
      جا داره یه گرندتورر هم بزنه ببینیم چند مرده حلاجه
      جای خالی امریکا هم اینجا حس میشه
      یه کوپه بزرگ و لوکس از کادیلاک میتونه خبر خوشحال کننده ای باشه

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. mahdy

        ۱۹ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        با صرف ظر از قیمت بی صرف نظر از قیمت من دیوونه ی 812 ام
        حالا بعد از اون بزرگوار تو این رده قیمتی با احترام بینهایت به سلطان S63 :
        انتخابم سری هشت

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. محمد

    ۱۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    همیشه توی دوئل های این دو رقیب کارکشته،
    طراحی خارجی ماشینهای ب ام و رو با طراحی داخلی بنز میپسندم
    اما درکل باز هم ب ام و انتخاب منه در اکثر موارد
    و اینکه دنیا به خودش می‌باله بخاطر حضور ۲ رقیب قابل احترام توی صنعت خودروسازی
    که بخاطر رقابت با همدیگه
    تجربه های نابی رو به زندگی افراد هدیه دادن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهدی

    ۱۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    هردوشون خیلی جذابن.بااینکه این عکس های مدلS63 هستش ودرحقیقت رقیبش M8 خواهد بود نه سری8 معمولی اما بازم طراحی سری8 جذاب تر وشیک تره.برعکس نظر بعضی از دوستان به نظر من طراحی داخلی سری8 جذاب تر وحس مدرن تری داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مهدی

    ۱۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (548 ديدگاه)

    کابین بنز
    رخ و نمای بی ام و

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. آآآآرماااانننن

    ۱۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (262 ديدگاه)

    باید منتظر نسل جدید اس کلاس موند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Amin

    ۱۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (135 ديدگاه)

    البته خب باید اختلاف زمانی این دو مدل رو هم در نظر گرفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. net

    ۱۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2980 ديدگاه)

    بی ام و سری ۸ در حال حاضر زیباترین ماشین کابریولت جهان هست = بی ام و ماشین طراحی میکنه بنز هم ماشین طراحی میکنه ! طراحی بنز ضعیف هست
    اگر بی ام و سقف فلزی خودکار جمع شونده برای سری ۸ کابریولت میزاشت عالی میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ستار

    ۱۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (18 ديدگاه)

    من پول داشتم میرفتم کانتینتال یا ونکوییش میخریدم بدون شک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مهدی

    ۱۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    لعنتی سری8 اونقدر زیباست که نسخه ساده اش ازبالاترین مدل کلاس s جذاب تر حس میشه.این تصاویرs63هستش که بایدنسخه ساده اش می‌بود.اماوقتیM8بیاد سری8 رو به کمال میرسونه هرچند الانم به شدت جذابه. درمورد طراحی کابین هم قطعا کابین سری8.اما کیفیت متریال کلاسsسدان حتی بعد فیس لیفت بازم به اندازه قابل توجهی سطح پایین تر از سری7 وآیودیa8هستش.اگه نسخه کوپه هم همون متریال سدان درش استفاده شده باشه پس کابین سری8 باکیفیت تره. اما اگه مدل کوپه sاز سدانش باکیفیت تر باشه پس باسری8در یه سطح هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Porsche & Mercedes

    ۱۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (64 ديدگاه)

    با احترام به بی ام و
    انتخابم مرسدس هستش
    چون هم توی این چند سال ک معرفی شده تمام ایراداتش برطرف شده و یه ماشین کامله و امتحانشو پس داده
    ظاهری هم سلیقه من میگه مرسدس
    مرسدس واقعا اثر هنری میسازه
    داخل هم ک دیه حرفی نیست عاشق طراحی فرمون بنزم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. H

    ۱۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (225 ديدگاه)

    داخل بنز بیرو ن ب ام و
    ولی در کل نمیتونم انتخاب کنم از بس جفتش قشنگن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. amirh2g

    ۱۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (56 ديدگاه)

    اینکه جفتشون فوق العادن شکی نیست ولی مقایسه اینا درست نیست چون اس کلاس در اصل لوکس بوده و یکم چاشنی اسپرت بودن بهش تزریق کردن ولی سری هشت در اصل یه اسپرته ک یه مقدار چاشنی لوکس بودن بهش اضافه کردن…

    بنظرم سری هشت بیشتر یه خودرو GT هست و مقایسش با بنز های AMG GT شاید درست تر باشه…
    ولی اگه بخایم شبیه ترین ماشین به سری هشت رو مثال بزنیم بدون شک لکسس LC500 شبیه ترین گزینه به این ماشین هست…
    البته حتی میشه رو گزینه هایی مثل فراری GTC 4 lusso هم ک البته قیمت بالا تری داره فکر کرد…

    اصولا همون طور ک گفتم رقیب این ماشین، ماشینی هست ک اسپرت بودنش به لوکس بودنش ارجحیت داشته باشه.
    ک شرایط اس کلاس کوپه یا کانورتیبل دقیقا برعکس اینه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Omid

    ۲۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    متن به شدت یکطرفه و نا عادلانه نوشته شده رو نقاط مثبت بی ام و بسیار تاکید شده ولی نقاط مثبت مرسدس اصلا گفته نشده به طور مثال به نظر خیلی از نشریه های معتبر کابین مرسدس به عنوان یکی از زیبا ترین کابین های خودرو ذکر شده ولی اینجا اصلا چیزی گفته نشده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا