اینفینیتیبی ام وتسلامرسدس بنز

مقایسه سیستم‌های خودران مرسدس، ب‌ام‌و، اینفینیتی و تسلا

تسلا مدل S در برابر ب‌ام‌و ۷۵۰i، اینفینیتی Q50S و مرسدس بنز S63 AMG، چهار خودرویی که در تلاش‌اند تا ثابت کنند که رانندگی آن‌ها از شما بهتر است!

Semi-Autonomous Cars Compared! Tesla Model S vs. BMW 750i, Infiniti Q50S, and Mercedes-Benz S65 AMG
Semi-Autonomous Cars Compared! Tesla Model S vs. BMW 750i, Infiniti Q50S, and Mercedes-Benz S65 AMG
یکی از اصلی‌ترین عوامل وقوع تصادفات رانندگی خطاهای انسانی است. غذا خوردن هنگام رانندگی، صحبت با تلفن همراه، خواندن و نوشتن پیامک و… ازجمله اعمالی هستند که خطر تصادفات را به‌شدت افزایش می‌دهند. این خطاها و اشتباهات موجب کشته و زخمی شدن انسان‌های زیادی می‌گردند؛ اما درحالی‌که رانندگی انسان‌ها در حال بدتر شدن و تعداد خطاهای آن‌ها رو به افزایش است، سنسورها و الگوریتم‌ها درحال پیشرفت و بهتر شدن هستند و خودروهای خودران روزبه‌روز درحال نزدیک‌تر شدن به تولید انبوه هستند.

2015 Mercedes-Benz S65 AMG coupe
۲۰۱۵ Mercedes-Benz S65 AMG coupe
هرچند برای اینکه خودروهای خودران را بر روی خط تولید انبوه ببینیم زمان زیادی مانده است، اما حتی در حال حاضر هم تجهیزات ایمنی زیادی بر روی خودروهای تولیدی به‌صورت اجباری یا اختیاری نصب می‌شوند که از وقوع تصادفات جلوگیری می‌کنند. در زمان فعلی ترمز ABS و سیستم کنترل پایداری به‌صورت اجباری بر روی خودروها نصب می‌شود و در تعداد زیادی از خودروها هنگام خروج از لاین صندلی یا فرمان به لرزه درمی‌آید تا راننده را آگاه سازد. کروز کنترل تطبیقی نیز به‌طور خودکار فاصله ایمنی را با خودروهای جلویی حفظ می‌کند؛ و به‌تازگی ده سازنده، ترمز اضطراری خودکار را به‌صورت استاندارد بر روی محصولات خود نصب می‌کنند. تمامی این موارد نشان از آن دارد که با کمک تکنولوژی رانندگی روزبه‌روز در حال ایمن‌تر شدن است.

2016 BMW 750i xDrive
۲۰۱۶ BMW 750i xDrive
برای ارزیابی پیشرفت خودروهای خودران، ما چهار خودروی لوکس را که مجهز به بیشترین سیستم‌های ایمنی جهت کمک به راننده و برطرف کردن خطاهای وی شده‌اند را مورد ارزیابی قرار داده‌ایم. به‌طورمعمول آزمایش ما ترکیبی از آزمون جاده‌ای و ارزیابی تحقیقاتی و آزمایشگاهی است.

2015 Infiniti Q50S
۲۰۱۵ Infiniti Q50S
برای انجام این آزمون، هوش مصنوعی خودروها را به چالش کشیده‌ایم و برای اطمینان از صحت عملکرد کروز کنترل تطبیقی آن‌ها، یک فولکس‌واگن گلف را با سرعت‌های گوناگون در مقابل آن‌ها به حرکت درآوردیم. در این آزمایش تمرکز اصلی ما بر سیستم حفظ حرکت خودرو میان خطوط بود که هر چهار شرکت‌کننده نیمه خودران ما از آن سربلند بیرون آمده و با تکیه‌بر عقل الکترونیکی خود توانستند بجای راننده تصمیم‌گیری کنند.

2015 Tesla Model-S P85D
۲۰۱۵ Tesla Model-S P85D
این چهار خودرو را در مسافتی ۸۰ کیلومتری که ترکیبی بود از جاده‌های روستایی، بزرگ‌راه‌ها، جاده‌های دوطرفه و تقاطع‌ها مورد آزمون و مقایسه قرار داده‌ایم تا بفهمیم کدام‌یک درزمینهٔ رانندگی خودکار برتر از دیگران است.

2015 Infiniti Q50S
۲۰۱۵ Infiniti Q50S
اولین شرکت‌کننده آزمایش، اینفینیتی Q50S است. این خودرو به‌اندازه کافی هوشمند هست که بتواند اشتباهات راننده را اصلاح کند. به‌عنوان‌مثال هنگامی‌که خودروی جلویی سرعت خود را کم یا توقف کند، Q50S به‌طور خودکار ترمز می‌کند. کروز کنترل تطبیقی آن نیز همواره فاصله ایمن با خودروی جلویی را حفظ می‌کند؛ اما تنها ایراد کروز کنترل تطبیقی این ماشین این است که میزان فاصله آن با خودروی جلویی کمی کوتاه‌تر از دیگر شرکت‌کنندگان است. درحالی‌که در دفترچه راهنمای آن حفظ فاصله ۶۰ متری در سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت با خودروی جلویی ذکرشده است اما این فاصله در روز آزمون به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای کمتر احساس می‌شد.

2015 Infiniti Q50S
۲۰۱۵ Infiniti Q50S
سیستم کمک‌راننده اینفینیتی نیز توسط دوربین نصب‌شده در جلوی آن کار می‌کند که این دوربین حتی در هوای بارانی هم عملکرد مناسبی دارد؛ اما در هنگام دور زدن در تقاطع‌ها کاملاً ضعیف عمل می‌کند به‌طوری‌که وقتی خطوط نشانگر کنار جاده در هنگام رسیدن به تقاطع پایان یافت، خودرو منحرف‌شده و با صدای هشداری از راننده خواست تا کنترل را به دست گیرد؛ بنابراین به این نتیجه رسیدیم که سیستم خودران اینفینیتی Q50S با قفل‌کردن بر روی خطوط کنار جاده فقط در مسیرهای مستقیم درست عمل می‌کند که این امر اصلاً خوب نیست.

2015 Infiniti Q50S
۲۰۱۵ Infiniti Q50S
مرسدس بنز نیز سه سال پیش با معرفی نسل ششم S کلاس و نصب سیستم Distronic Plus بر روی آن، به جمع نیمه خودران‌ها پیوست.

2015 Mercedes-Benz S65 AMG coupe
۲۰۱۵ Mercedes-Benz S65 AMG coupe
سامانه فعال حفظ حرکت میان خطوط نیز به‌صورت استاندارد بر روی مدل S65 و در قالب آپشنی ۲۸۰۰ دلاری بر روی مدل S550 نصب می‌گردد. در S63 هنگامی‌که حوصله چندانی برای رانندگی ندارید، با فشار دادن دو دکمه سامانه کروز کنترل تطبیقی و حفظ حرکت میان خطوط را فعال ساخته و دست‌های خود را از روی فرمان برمی‌دارید!

2015 Mercedes-Benz S65 AMG coupe
۲۰۱۵ Mercedes-Benz S65 AMG coupe
در کل سیستم دیسترونیک پلاس مرسدس بنز شگفت‌آور کار می‌کند و با استفاده از یک دوربین و پنج رادار خود خیلی کم در شب و یا هوای بارانی عملکرد خود را از دست می‌دهد.

2015 Mercedes-Benz S65 AMG coupe
۲۰۱۵ Mercedes-Benz S65 AMG coupe
در نسل جدید ب‌ام‌و سری ۷ دستیار فعال رانندگی به‌عنوان یک آپشن اختیاری ۳۶۰۰ دلاری قابل سفارش است.

2016 BMW 750i xDrive
۲۰۱۶ BMW 750i xDrive
البته در ب‌ام‌و نمی‌توان دست‌ها را به‌طور کامل از روی فرمان برداشت و برای عمل کردن سیستم کمک‌راننده باید حداقل نوک دو انگشت بر روی فرمان باشد. بعلاوه ۷۵۰i کاهی اوقات در پیدا کردن خطوط جاده دچار مشکل می‌شود درحالی‌که هیچ ایرادی در خطوط جاده وجود ندارد؛ اما علاوه بر ردیابی مسیرِ حرکت از روی خطوط جاده، می‌تواند برای حفظ مسیر حرکت از خودروی جلویی نیز پیروی کند.

2016 BMW 750i xDrive
۲۰۱۶ BMW 750i xDrive
سیستم کمک‌راننده ب‌ام‌و نیز در شب و یا هوای بارانی عملکرد کاملاً مناسبی دارد.

2016 BMW 750i xDrive
۲۰۱۶ BMW 750i xDrive
به‌طورقطع تسلا مدل S P85D پیروز این رقابت است. چراکه در حالت رانندگی خودکار از دقتی مشابه موشک‌های کروز برخوردار است! پکیج رانندگی خودکار تسلا که ۴۲۵۰ دلار قیمت دارد، با استفاده از یک دوربین و یک رادار، در هرزمانی که اراده کنید هدایت خودرو را در اختیار گرفته و می‌توانید با خیال راحت دست‌های خود را از روی فرمان بردارید. تسلا نیز همانند ب‌ام‌و راه خود را از دو طریق قفل روی خودروی جلویی و یا کنترل خطوط جاده پیدا می‌کند. اگر خودرو مشکلی در خواندن خطوط جاده داشته باشد هشداری بر روی صفحه‌نمایش آن مبنی بر در دست گرفتن فرمان به نمایش درمی‌آید و اگر خطوط جاده قطع شوند هشداری صوتی نیز به صدا درمی‌آید. اگر راننده به این هشدارها توجهی نکند، خودرو به‌صورت خودکار در کنار جاده متوقف‌شده و چراغ‌های فلاشر را روشن می‌کند. سیستم هدایت خودکار مدل S، مسیر حرکت را به‌دقت شناسایی کرده و کمترین انحراف از مسیر را دارد که این امر نیز امتیاز مثبت دیگری برای آن در برابر رقبایش به همراه دارد. همچنین ساخته تسلا تنها خودرویی است که به‌صورت خودکار می‌تواند تغییر لاین انجام دهد.

2015 Tesla Model-S P85D
۲۰۱۵ Tesla Model-S P85D
درنهایت می‌توان گفت سیستم‌های رانندگی خودکار رفته‌رفته در حال بهتر شدن هستند و در حال حاضر نیز از کارکرد قابل‌قبولی برخوردارند و بسیاری از اشتباهات راننده را تصحیح می‌کنند. در رابطه با نتیجه آزمون نیز همان‌طور که در بالا اشاره‌شده تسلا مدل S پیروز میدان است و پس‌ازآن به ترتیب ب‌ام‌و ۷۵۰i، مرسدس بنز S63 AMG و اینفینیتی Q50S رتبه‌های دوم تا چهارم را کسب می‌کنند.

2015 Tesla Model-S P85D
۲۰۱۵ Tesla Model-S P85D
جدول مشخصات فنی

ب‌ام‌و ۷۵۰i اینفینیتی Q50S مرسدس بنز S63 تسلا مدل S P85D
قیمت پایه ۹۸.۳۹۳ دلار ۴۴.۵۵۵ دلار ۲۳۳.۵۲۵ دلار ۱۰۶.۲۰۰ دلار
قیمت نمونه مورد آزمایش ۱۲۹.۲۴۵ دلار ۵۴.۰۵۵ دلار ۲۵۲.۶۷۵ دلار ۱۳۶.۷۲۰ دلار
تعداد دوربین و رادار ۱ دوربین و ۵ رادار ۱ دوربین و ۱ رادار ۱ دوربین و ۵ رادار ۱ دوربین و ۱ رادار
عملکرد سیستم کنترل خطوط در شب و باران خوب خوب خوب خوب
توانایی تغییر لاین ندارد ندارد ندارد دارد
محدوده سرعت عملکرد کروز کنترل ۳۰ تا ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت ۳۰ تا ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت ۳۲ تا ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت ۲۹ تا ۱۴۳ کیلومتر بر ساعت

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    مشخصه که تسلا تو این موارد بهتر عمل می کنه.تسلا جزو سردمداران تکنولوژی تو صنعت خودرو هست البته منظورم در عمل هست وگرنه می دونم که بیشتر شرکت های مطرح کلی کانسپت برای 50 سال آینده شون هم دارن:)
    یکی از بزرگ ترین برتری های ماشین های تسلا نسبت به بقیه،آپدیت های نرم افزاریش هست. طرف شب می خوابه صبح پا میشه می بینه ماشینش با وای فای خونه اپدیت شده و به ماشینش چندتا قابلیت اضافه شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ax1

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    درود، عالی، جالب.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احسان آرسنالی

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1877 ديدگاه)

    آینده با تسلا رقم میخوره.
    نه اینکه آینده فقط واسه تسلا باشه.
    ولی قطعا بخش بزرگی از آینده از آن تسلا و مدیر خوش فکرش ایلان ماسک هست.
    به قول یکی از آشناها اگه ایلان ماسک دو رکعت …. بیخیال.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حميد

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    اینفینیتی خیلی قیمتش نسبت به مابقی خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (49 ديدگاه)

      اینفینیتی ار زششو داره واسه خرید
      معرکه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Pooya_SK

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (398 ديدگاه)

    سیستم های خودران اگه به باهوشی انیشتن یا بیشتر هم بشن من حاظر نیستم رانندگی و هدایت ماشین رو در اختیارشون بزارم.
    تکنولوژی خوب و آینده داری هست البته برای کسانی که عاشق رانندگی و ماشینشون نیستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (17 ديدگاه)

      منم مثل شما عاشق رانندگی ام. ولی نمیگم ازین سیستم اگه بتونم هم استفاده نمیکنم.
      خیلی موقع ها شده بعد 4-5 ساعت رانندگی که قسمتی از مسیر شرایط جوی بد و باقی مسیر حوصله سر بر و خسته کننده بود وقتی میرستم تهران و دو سه ساعت تو ترافیک گیر میکنم که خیلی از جاها ارزوی دراختیار داشتن همچین سیستمی رو داشتم. مخصوصا اینکه تو ماشین تنها باشید…
      پس به قطع نمیشه گفت به درد نمیخوره یا استفاده نمیکنم.. بهتره گفته بشه هر روز و هرجایی استفاده نمیکنم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Pooya_SK

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (398 ديدگاه)

        من در شرایط هایی که شما گفتید موزیک گوش می دم و می رقصم ( البته نا معلوم می رقصم ).

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. sina

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (307 ديدگاه)

    مثلا جاده هایی که بعضی جاها کنار بلوار 2.3 تا خط جاده روی هم کشیده شده کلا سیستم هنگ میکنه که.! و اینکه اگه خودرو ی جلویی به دلیلی اشتباه کرد چی ؟ سیستم خودران ماشین عقبی ازش پیروی میکنه بازم ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حسين

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    درود. با تشکر از نویسنده که مطلب بلند منبع رو به صورت خلاصه در اختیار ما قرار دادن.

    چندتا نکته هم من در متن خلاصه ای از این آزمایش خونده بودم که بد نیست بگم:
    ب ام و و بنز هر دو نیاز دارن که راننده حداقل یه دستش روی فرمون باشه. با این تفاوت که در بنز راننده 12 ثانیه فرصت داره که دستشو روی فرومون بذاره و در ب ام و 3 ثانیه (البته در ب ام و 7 ثانیه هم فرصت نهایی داده میشه که جمعا 10 ثانیه میشه). البته همونطور که در عکس هم دیده میشه، لمس کردن فرمون کافیه، نیازی به در دست گرفتنش نیست و بعد از لمس کردن فرمون زمان ریسِت میشه از صفر شروع میشه. در مورد بنز نمیدونم لمس کردن فرمون کافیه یا دست باید روی فرمون باشه.
    در پایان، اگه تسلا رو در نظر نگیریم، سیستم ب ام و در شب و در هوای بارونی بهترین عملکرد رو داشته ولی چند بار هم عملکردش یهویی متوقف شده! (که گفته بود چون سیستم جدیده، بالاخره پیش میاد یه سری ایرادات)
    این نکته هم گفته شده که بهترین حالت این سیستمها حالت خاموش بودنشونه و کنترل انسان هنوز هم بهترین کنترله.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حسين

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    این سیستمها هنوز چراغ قرمز رو تشخیص نمیدن، زمانی هم که بتونن تشخیص بدن ممکنه جایی که آفتاب پشت چراغه به مشکل بخورن، فرق یه تیکه کاغذ مچاله شده وسط خیابون رو با یه سنگ نمیدونن، بعضی جاها خیلی محتاط و آهسته عمل میکنن و هزار تا مشکل دیگه. در جاده های ما هم که توی یه اتوبانِ 3 بانده، 6 تا خط هست که 3 تاش مال قدیمه، 3تاشو تازه کشیدن! بعد یه جاهایی هم دو سه تا خط اوریب از وسط راه رد شده که مال جاده قدیمه!! یه جاهایی هم اصلا خط نداره!!

    اما بنز در Eکلاس جدید پا رو فراتر گذاشته. Eکلاس میتونه با تعقیب خودروی جلویی و تشخیص اِلِمان های موازی کنار جاده و موقعیت ماشینهای کناری، مسیر رو تشخیص بده. همینطور امکان سبقت گرفتن رو هم فراهم میکنه. راننده کافیه راهنما بزنه و بعد از دو ثانیه ماشین با بررسی شرایط به لاین سبقت وارد میشه، شتاب میگیره و سبقت میگیره و دوباره برمیگرده به لاین خودش (در اتوبان، نه جاده دوطرفه).

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. asa

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (569 ديدگاه)

      حسین جان خوبه تو متن گفته که این تکنولوژی هنوز اول راهه بعد شما این همه ایراد ازش در میاری.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسين

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (1364 ديدگاه)

        نه من ایراد در نیاوردم، اشکالاتیه که بهش وارد شده قبلا. دیدم به موضوع مربوطه گفتم شاید گفتنش خالی از لطف نباشه. بله، درسته این سیستم هنوز در اول راهه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. بنتلی

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    حسین عزیز،دوست گرام،واقعا لذت می برم نظرتو میخونم،چن وقت پیش ی آئودی ‏A8با رانندگی خودکار هم عملکرد فوق العاده ای ازخودش نشون داده بود،البته خیلی شرکتا درحال کار روی رانندگی خودکار هستن،در مورد ترمز خودکار هم سوبارو بهترین عملکردو داشت ولی نمیدونم هنوز بهترینه یا نه،توی این مقاله جای ولوو واقعا خالی بود،قبلا ی خبری خوندم ک اولین هکرآیفون(اسمش یادم نیس)ی سیستم راننده خودکاری درست کرده ک از تسلا پیشرفته تره حتی ماسک خواست استخدامش کنه ولی قبول نکرد.درآخر هم ی لینکی میزارم جالبه ولی یکم قدیمی شده
    ‏‎http://googleweblight.com/?lite_url=http://digiato.com/article/2015/06/20/%25d8%25ac%25da%25af%25d9%2588%25d8%25a7%25d8%25b1-%25d8%25a8%25d8%25a7-%25d8%25a7%25d8%25ac%25d8%25b1%25d8%25a7%25db%258c-%25d9%25be%25d8%25b1%25d9%2588%25da%2598%25d9%2587-%25d9%2587%25d8%25a7%25db%258c-%25d8%25ac%25d8%25af%25db%258c%25d8%25af%25d8%258c-%25d9%2585%25d8%25b3%25db%258c%25d8%25b1-%25d8%25b1%25d8%25a7-%25d8%25a8/&lc=fa-IR&s=1&f=1&m=45&q=%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%A7%D8%AA%D9%88&client=safari&gl=ir&host=www.google.com&ts=1454307698&sig=ALL1Aj68JJEBp4X2OJLL_4oDkUr8Coj7vA‎

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسين

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      قربون شما بنتلی عزیز. گفتی خیلی شرکتا در حال کار هستن یادم افتاد یه چیزی در مورد ب ام و بگم. در حال کار روی سیستمیه که بتونه حرکات نمایشی انجام بده و توی پیست با حداکثر سرعت حرکت کنه. حتی برای آموزش راننده ها هم میشه ازش استفاده کرد. چند سال پیش بود که این خبر منتشر شد و تا الان چند نمونه هم ازش ساخته شده و کلیپ هاش منتشر شده. نکته جالب اعتراض ب ام و به تسلاس. تسلا در حالی که سیستم حرکت خودکارش در فاز بتا (در مراحل طراحی) بود، اونو در اختیار مشتریانش قرار داد که ب ام و در جواب این حرکت گفته بود که ماشین مثل نرم افزار نیست که در فاز بتا بدیش دست مشتری تا بازخوردشو بسنجی! پای جون آدما در میونه و تا زمانی که از ایمنی اون مطمئن نشدیم دست مشتری نباید بهش برسه. ما باید کاری کنیم که ماشین در شرایط بحرانی بتونه بین برخورد با یه آدم، برخورد با یه کامیون و خروج از جاده یکیشو انتخاب کنه و انجام بده!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. احمد باقری

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    دقیقا معلوم نشد که چی شد، گفت که تسلا بهترین هست و تسلا تلاش زیادی کرده تا به این جایگاه برسه، اونجوری که از متن بر میاد، مرسدس باید در مکان دوم قرار بگیره، ولی آخر سر میگه که بی ام دبلیو در مکان دوم هست که معلوم نشد. به هرحال، همه خوب هستند و تا چند سال دیگه، در ان مسیر، بسیار پر قدرت ظاهر می شوند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. امید

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (409 ديدگاه)

    در مورد بوگاتی چیرون که همین چند ساعت پیش رونمایی شد مطلب بزارین ….
    زووود
    زوووود
    منتظریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. احسان(احسان سابق)

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    تسلا در قلب دره سیلیکان جای داره.برترین مهندسای دنیا در درون یا اطراف این شرکت کار می کنن و تسلا بیشتر شبیه یک شرکت های تک عمل میکنه و بهتره بگیم یک استارت اپ بوده که تبدیل به یک شرکت بین المللی شد و مسلمه اگه صحبت از تکنولوژی به میان بیاد تسلا یک طرف قضیه در حال پادشاهی هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. moein

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    ببخشیدا ولی حالم از ماشین خودران به هم می خوره یه حس پوچی بهم میده
    یه نمونش گیربکس اتوماته که هم شتاب ماشین میاد پایین هم مصرف سوخت میره بالا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Nima

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      اصلا اینطورى نیست
      شما الان شورولت رو دیدى؟
      کامارو با دنده دستى توى مدل SS 2016 شتاب 4.1 میزنه
      با مدل 8 دنده اتوماتیک 3.9
      گذشت اون زمان که دستى بهتر بود
      آمریکا هم که سلطان ساخت گیربکس اتوماتیک هست.
      از سال 1916 گیربکس اتومات میساختن تا الان که 2016 هست
      یعنى دقیقا 100 سال

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. asa

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (569 ديدگاه)

    تسلا مانند موشک کروز میمونه؟؟؟؟!!!!!!هر وقت یک ممطلبی میخونم که یک اسمی از تسلا توشه یا در باره ی تسلا هست منو به وجد میاره. جناب اقای ماسک فکر کنم همون استیو جابز بزرگ دوم هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ali

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شاید به این علت که این ازمایش مختص خودروهای قیمت بالا بوده انتخاب شدن. ولی هنوز هم بهترین سیستم خودران رو ولوو داره و هر سال هم پیشرفته تر میشه.
    هنوز هم حتی تسلا به سیستم ولوو نمیتونه برسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. بهنام طیبی

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    تسلا موتورز خودروساز امریکایی که با عملکرد بالا سیستم هوشمند و ایمنی بالا و تکنولوژی به روز و عالی درحال فعالیت میباشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. محمد

    ۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (49 ديدگاه)

    اینفینیتی نسبت به قیمت وامکاناتی که داره به بقیه ارجعه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا