بی ام و

رویارویی نسل جدید و قدیم ب‌ام‌و X4

ب‌ام‌و X4 2019 به‌صورت رسمی معرفی شده اما برای اینکه تفاوت‌های این خودرو با نسل قبلی را متوجه شوید حتماً باید مقایسه شانه‌به‌شانه‌ای داشته باشید. کراس اوور جدید باواریا تفاوت خیلی زیادی با نسل قبلی ندارد اما وقتی این دو را در کنار یکدیگر قرار دهید تغییرات اعمال شده برجسته خواهند شد.

ب‌ام‌و
نمای جلوی نسل جدید X4 کمترین تغییرات نسبت به نسل قبل را نشان می‌دهد. طراحان شرکت از جلوپنجره بزرگ‌تر و چراغ‌های جلوی قوس‌دار استفاده کرده‌اند. در بخش پایینی شاهد مه شکن‌های گوشه‌داری هستیم که با نمونه‌های کروی نسل قبلی تفاوت دارند. جدیدترین نسل X4 همچنین دارای نمای جلوی ساده‌تری بوده و سه ورودی هوا دارد که با بخش پایینی جلوپنجره نسل قبلی متفاوت است.

طراحی به‌روز شده X4 در زمان نگاه کردن به پروفایل جانبی بارزتر خواهد بود. مدل جدید در کل ۷۶.۲ میلی‌متر طویل‌تر بوده و فاصله بین محوری آن نیز ۵۳.۳ میلی‌متر بیشتر است. نتیجه این رشد ابعاد ایجاد ظاهری روان‌تر بوده و البته نسبت به نسل قبلی پف‌کردگی کمتری دارد. خمیدگی مناسب بخش عقبی سقف باعث شده X4 جدید آئرودینامیک تر به چشم آید.

همانند پروفایل جانبی، بخش عقب X4 جدید نیز تفاوت زیادی نسبت به نسل قبلی خود داشته و این بخش بی‌شک بهترین بخش از خودرو است زیرا ظاهر نرم‌تر و راضی‌کننده‌تری را به خود گرفته است. شیشه عقب نیز هم‌اکنون تخت‌تر بوده و از نظر بصری نیز یک اسپویلر جالب بر بخش بالایی آن نصب شده است. چراغ‌های عقب به‌روز شده پیچیدگی کمتری نسبت به چراغ‌های L شکل نسل قبلی دارند.

بد نیست نگاهی هم به کابین دو نسل جدید و قدیم ب‌ام‌و X4 بیندازیم. BMW تصمیم جالب‌توجهی برای کابین نسل جدید گرفته است. اصلی‌ترین رقیب این شرکت یعنی مرسدس بنز هم‌اکنون از دو صفحه‌نمایش برای پشت آمپرها و سیستم اطلاعات سرگرمی استفاده می‌کند. نسل قبلی X4 روش متفاوتی داشت و صفحه‌نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی آن با بخش مرکزی داشبورد یکپارچه شده بود اما جدای از پشت آمپرها نشان می‌داد.

اما X4 2019 دارای صفحه‌نمایشی در بالای داشبورد است. این تغییر باعث شده صفحه‌نمایش بیشتر در دید راننده باشد اما همخوانی مناسبی با طراحی کابین مخصوصاً در مقایسه با رقبا ندارد. شاید بهتر بود BMW در این بخش جسارت بیشتری به خرج می‌داد تا شاهد طراحی متفاوت‌تری می‌بودیم.

ب‌ام‌و X4 جدید از ماه جولای در آمریکا به فروش خواهد رسید و بهای آن برای مدل پایه xDrive30i از ۵۰۴۵۰ دلار آغاز خواهد شد. مدل پرفورمنس M40i قیمت آغازین ۶۰۴۵۰ دلاری خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. F۲۲RAPTOR

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    مهم ترین نکته ای که به ذهنم میرسه
    طراحی بهتر شیب سقف تو نسل جدیدِ،

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بی نام

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (92 ديدگاه)

      چراغ عقب نسل قدیم زیباتر و وحشی تره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. بهراد

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (537 ديدگاه)

    پدال چرا درباره ممنوعیت واردات ماشین های برند مثل بوگاتی و مازراتی و … به صورت گذر موقت مطلب نمیزاری؟

    بابا شما که ساکت باشین همه بی خبر میمونن از وضع صنعت خودرو آخرش میشه تعرفه اونجور بنزین اینجور گذر موقت هم که چی بگم؟

    کلا هر ماشینی خوب بود یه بلایی سرش آوردن ،بجز پژو و پراید
    آلمانی گرونه
    آمریکایی نمیشه
    ژاپنی و کره ای هم به قیمت آلمانی میدن
    هیبریدی واقعی نیست(هیبریدی میخوای دنا قدر مطلق هیبرید و ساینا برقی)
    مناطق آزاد هم نمیشه از شهر بیرون بری
    چه کسی قوانین منطقی تنظیم کرده که بقیه قوانین هم درست باشن، حالا حجم موتور و کالای لوکس ۴٠ هزار دلاریو وللش لیاقت ما همون پراید و پژو خواهد بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Khosrow

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      هیچوقت گذر موقت رو درک نکردم / بادردسر های زیاد یه ماشین رو میارن و با کلی افت قیمت میفروشن اونم برای 6 ماه / ودیگه چه ماشینی ارضا کننده خواهد بود؟ / کسانی که این کارو میکنن ماشین باز نیستن بلکه نمایش دادن رو ترجیح میدن ..

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بهراد

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (537 ديدگاه)

        گذر موقت بخاطر ما نیست،بخاطر یه خارجیه که میخواد مثلا یه ماه اقامت کنه ،شهر های ایرانو با ماشین خودش بگرده تفریح کنه،گردشگر با همین قیمت دلار میتونه خیلی به اقتصادمون کمک کنه.
        اما اینکه ایرانی های دو تابعیتی بخوان از این امکان استفاده کنن قضیه فرق می کنه دلیلش هم
        ١.گرونی بی حساب کتاب تعرفه هاست
        ٢.ممنوعیت واردات بعضی ماشین ها به عنوان میوه ی ممنوعه
        ٣.پز دادن با ماشین و فخر فروشی هست
        اما اگر هیچ تعرفه ی درصد بالایی نبود مثل ژاپن
        الان هم رقابت سرجاش بود که کیفیت و قیمت و خدمات هم روز به روز رشد میکرد
        وهم می رفتیم بیرون بجز پراید و پژو خیلی ماشین های رنگارنگ و مدل های متفاوت میدیدیم مثل زمان قدیم فقط پیکان نبود.اما اینکه انحصار ورداشته نمیشه باید دید چه کسانی چه سودی از این ماجرا میبرن که دودستی ازش حمایت می کنن،حمایت از خودروی مونتاژ داخل یک حماقت محض و خالص هست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. Khosrow

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    چه پیشرفتی داشته / هر چقدر چراغ های به جلو پنجره چسبیده زشتن تو ب ام و این نسل عالی شده / داخلش هم خیلی زیبا شده ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ژان وال ژان

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (166 ديدگاه)

    محصولات ب ام و به یک بلوغ طراحی رسیدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امین

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (384 ديدگاه)

    با وجود تمام شایستگی های ب ام و دیگه طراحی هاش هیجان انگیز و نو آورانه نیستند
    منظورم اینه که وقتی رونمایی میشن چیز فوق العاده جدیدی توشون جلوه گری نمیکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Bilbo

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (516 ديدگاه)

      قبول کنید دست و بالشون بسته‌ست. بنظرتون مثلا ب‌ام‌و باید چیکار کنه؟
      بیاد قید جلو پنجره اینطوری رو بزنه یا چراغ های دوتاییش رو؟ مسلما خیلی شجاعت میخواد که یه شرکت بخواد اصول طراحی خودش رو زیر پا بگذاره که بنظرم بیشتر تنه به حماقت میزنه تا شجاعت.
      البته یه کریس بنگلی هم میتونه بیاد که با وجود همون اصول یه تکون اساسی بده به طراحی شرکت که فقط یه نابغه مثل خودش نیازه.
      بنظرم چینش عمودی چراغهای جلو، مثل کانسپت z4، میتونه آغاز یه مسیر جدید تو طراحی این شرکت باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. علی

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    پاش برسه ایران همین ملت که میگن نداریم نداریم همچین صف بکشن که ی نوبت جلو عقب بشه چشای طرفو از حدقه بکشن بیرون . در کل باید تبریک گفت که به طراحان خودروسازی آلمانی که با امدن مدل جدید مدل قبلی به فنا نمیره طوری که طرف احساس کنه پولشو دور ریخته و ماشینش دموده شده .

    با تچک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حسین وی

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (463 ديدگاه)

    سلیقه ای طراحی قدیمی رو بیشتر میپسندم
    به نظرم مانیتوره قدیمیم جای بهتری قرار گرفته
    نسل جدید از مخصوصا جلوش اون اخم BMW رو نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Wrx

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (329 ديدگاه)

    نمای جلو
    نمای جانبی
    بخصوص نمای عقبی
    عالی شدن
    فضای داخل هم خوبه
    ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. احسان

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (254 ديدگاه)

    به نظر من همه چیزش مدرن تر و زیباتر شده ،بجز جای پلاک عقب که اومده روی سپر و یه حالت بلند و بی ریختی مثل دیوار ایجاد کرده ،چیزی که توی مدل هایی از مرسدس هم که همین حالت را دارن اصلا نمی پسندم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. محسن

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (15 ديدگاه)

    یک طراحی برای اینکه زیبا جلوه کنه باید متقارن باشه،این کلاس خودرو واقعا بی معنی ترین کلاسه از نظر من،این خودرو باید اولا قسمت جعبه شیب بیشتر و فرم دایره ای تری بگیره از طرفی طول پشت خودرو هر چه کمتر بشه زیباتر میشه،متاسفانه این اتفاقات نمیتونه بیفته چون این طراحی از اساس مشکل داره و اونم بحث ایرودینامیکه که اگر این اتفاقات بیفته جریان اشفته ی هوای خروجیه پشت باعث کم تعادلیه خودرو میشه

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا