بی ام ومرسدس بنز

رقبای همیشگی! ب‌ام‌و سری 5 در برابر مرسدس E کلاس

نسل جدید ب‌ام‌و سری ۵ وارد بازار شده است؛ اما آیا این خودرو بهتر از رقیب خود یعنی مرسدس E کلاس است؟ به منظور فهمیدن این موضوع ما دو سدان لوکس آلمانی را در برابر یکدیگر قرار داده‌ایم. مقایسه‌هایی در بخش‌های طراحی، کابین، تکنولوژی، فضای کابین، کاربردی بودن و سواری آن‌ها صورت گرفته است. مرسدس توانسته بود در سال ۲۰۱۶ از پسِ نسل قبلی سری ۵ بربیاید؛ اما آیا می‌تواند از عنوان خود در برابر نسل جدید سری ۵ دفاع کند؟ با ما باشید تا پاسخ سؤال‌های خود را دریافت کنید…

  • قیمت


بهای مدل ۵۲۰i که از پیشرانه بنزینی ۲ لیتری و گیربکس اتوماتیک بهره‌مند است از ۳۵۸۳۵ پوند آغاز می‌شود. از طرف دیگر بهای مرسدس E200d دیزلی به همراه گیربکس اتوماتیک از ۳۵۲۰۵ پوند آغاز می‌شود. در زمان نگارش مقاله این مرسدس بوده که بهای فروش دوباره بالاتری نسبت به ب‌ام‌و داشته است.

  • استایل و طراحی


ب‌ام‌و سری ۵ تناسبات ابعادی مناسبی داشته و خطوط قوی و جلوپنجره کلیوی شکل بزرگ از شاخصه‌های آن محسوب می‌شوند. البته این خودرو به اندازه E کلاس لوکس به چشم نمی‌آید حتی اگر به کیت M اسپورت مجهز باشد. این کیت باعث استفاده از رینگ‌های بزرگ‌تر و کیت بدنه گیراتر شده است.


مرسدس E کلاس زیباست و هنگامی‌که از رینگ‌های ۲۰ اینچی و کیت بدنه AMG لاین استفاده شود این زیبایی دوچندان می‌شوند. این خودرو پرزرق‌وبرق بوده و ستاره سه پر مرسدس در وسط جلوپنجره آن خودنمایی می‌کند.

  • کابین


کابین ب‌ام‌و در مقایسه با کابین حریف اشتوتگارتی کمی تقلیل یافته به نظر می‌رسد. با این وجود در ساخت کابین ب‌ام‌و از مواد باکیفیت استفاده شده و شاهد صندلی‌های چرمی و داشبورد با طراحی ساده و هوشمندانه هستیم. این خودرو به‌صورت استاندارد از سیستم iDrive استفاده می‌کند که بی‌شک بهترین سیستم موجود در بازار بوده و روش‌های متعددی برای استفاده دارد که شامل کنترل حرکتی می‌شود. این کنترل به شما اجازه می‌دهد با تکان دادن دست در هوا عملکردها را کنترل کنید. نشان‌دهنده‌های دیجیتال ب‌ام‌و نیز به‌صورت استاندارد در نسل جدید سری ۵ وجود دارند.

2017 Mercedes-Benz E300 4MATIC
کابین تکنولوژیک E کلاس بسیار جادار بوده و داشبورد آن فوق‌العاده است. البته برخی تریم های پلاستیک با احساس ارزان‌قیمت بودن در بخش‌های پایین کابین به چشم می‌خورند. این خودرو می‌تواند به سیستم اطلاعات سرگرمی COMAND با صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی مجهز گردد. همچنین کاکپیت دیجیتال ۱۲.۳ اینچی جایگزین نشان‌دهنده‌های آنالوگ می‌شوند اما باید اضافه پرداخت ۱۹۹۰ پوندی را بپذیرید. اگرچه این سیستم گیرا بوده اما به نرمی و روانی سیستم iDrive سری ۵ نیست.

  • کاربردی بودن

در بحث کاربردی بودن، صندلی‌های عقب ب‌ام‌و فضای سر و پای زیادی حتی برای افراد قدبلند دارند. متأسفانه صندلی مرکزی در بخش عقب به گونه‌ای است که سرنشین این بخش به اندازه دو فرد دیگر احساس راحتی نخواهد داشت.


فضای ذخیره‌ای داخل کابین ب‌ام‌و بیشتر از مرسدس است اما صندوق مرسدس بزرگ‌تر از صندوق ۵۳۰ لیتری سری ۵ می‌باشد.

2017 Mercedes-Benz E300
E کلاس در بخش عقب به اندازه سری ۵ راحت است اما فضای سر ب‌ام‌و بیشتر است. از طرف دیگر اگر شما بخواهید سه نفر را در بخش عقب سوار کنید نفر وسطی به خاطر صندلی مرکزی کم ارتفاع‌تر و راحت‌تر خوشحال‌تر خواهد بود. صندوق مرسدس ۱۰ لیتر بزرگ‌تر از سری ۵ است و فضای زیر کف دارد اما فرم کلی آن به‌گونه‌ای است که بارگیری چندان راحتی نخواهید داشت.

  • رانندگی و سواری


در روی جاده ب‌ام‌و هیجان‌انگیزتر از مرسدس بوده و در پشت فرمان ب‌ام‌و احساس کوچک‌تر بودن خودرو به شما دست می‌دهد. سری ۵ به‌طور شگفت‌آوری فرز و چابک بوده و در پیچ‌ها نسبتاً خنثی باقی می‌ماند و البته فرمان آن نیز تیزتر از E کلاس است. بی‌شک این خودرو از نظر راحتی شانه‌به‌شانه با مرسدس می‌تازد مخصوصا وقتی که به دامپرهای تطبیقی هزار پوندی مجهز باشد.


دینامیک رانندگی E کلاس بیشتر از اسپورت بودن روی راحتی تمرکز دارد. داشبورد خودرو به گونه‌ای است که احساس می‌کنید بجای حرکت در سدانی لوکس سوار بر قایقی بزرگ هستید و پشت فرمان آن احساس لوکس‌تری دارید.
سواری خودرو در زمان استفاده از سیستم تعلیق بادی سفارشی با بهای ۱۵۰۰ پوند رؤیایی است و خودرو هرگونه دست‌اندازی را به نرمی رد می‌کند. نقطه مقابل این راحتی وجود کمی تکان بدنه در هنگام عبور از پیچ‌ها است اما به یاد داشته باشید این خودرو برای رانندگی اسپورت طراحی نشده است.

  • پیشرانه


ب‌ام‌و با طیف وسیعی از پیشرانه‌ها از جمله نسخه‌های الکتریکی کم‌مصرف، الکتریکی و گزینه‌های بنزینی اسپورت ارائه شده است. پیشرانه ۳ لیتری دیزل مدل ۵۳۰d مناسب اکثر افراد بوده و ترکیبی از پرفورمنس بالا و مصرف کم است. این مدل شتاب ۵.۷ ثانیه‌ای را ثبت کرده و مصرف سوخت ادعایی ۴.۷ لیتری دارد.

پیشرانه پایه بنزینی با حجم ۲ لیتری در مدل ۵۲۰i انجام‌وظیفه کرده و مصرف ادعایی ۵.۶ لیتری دارد اما در مقایسه با مدل ۵۳۰i که خروجی ۲۵۲ اسبی دارد کمی کند احساس می‌شود. همچنین نسخه پلاگین هیبرید ۵۳۰e وجود دارد که در هر صد کیلومتر تنها ۴۶ گرم دی‌اکسید کربن آزاد می‌کند. گیربکس ۸ سرعته ب‌ام‌و پاسخ‌گوتر از گیربکس E کلاس احساس شده و تعویض دنده‌های تندوتیزی دارد.

تمامی مدل‌های سری ۵ از این گیربکس استفاده می‌کنند. سیستم چهارچرخ محرک Xdrive ب‌ام‌و برای تمامی مدل‌های دیزلی و نسخه‌های بنزینی قوی‌تر در دسترس هستند.

مدل‌های پایه E کلاس از پیشرانه دیزلی ۲ لیتری سود می‌برند که سریع‌تر از نسخه هم‌رده ب‌ام‌و بوده و پر سر و صدا نیستند. مدل E220d نیازهای اکثر افراد را برطرف کرده و هزینه‌های کمتری را به مالک تحمیل می‌کند. این مدل شتاب ۷.۳ ثانیه‌ای دارد.

نسخه پلاگین هیبریدی E350e آلایندگی ۴۲ گرمی دارد. این خودرو کاملاً سریع بوده و خروجی ۲۸۲ اسبی آن باعث می‌شود شتاب ۶.۲ ثانیه‌ای ثبت شود.

گیربکس ۹ سرعته مرسدس به‌صورت استاندارد در مدل‌ها بکار رفته و تعویض دنده‌های بی‌زحمتی دارد اما به سریعی گیربکس ب‌ام‌و نیست. سیستم ۴MATIC مرسدس نیز به جز مدل‌های پایه در تمامی نسخه‌ها قابل سفارش است.

  • قضاوت نهایی
اگر به دنبال یک لیموزین سرسنگین و باوقار هستید E کلاس با ترکیبی از تجمل و راحتی در خدمت شماست. اگر چشمتان به دنبال سدان لوکس با جاذبه‌های اسپورت هستید نسل جدید ب‌ام‌و سری ۵ مطابق با نیازهای شماست. در کل ب‌ام‌و در این مقایسه کمی بهتر از مرسدس عمل کرده و ترکیبی مناسب از تجمل، اسپورت بودن و راحتی محسوب می‌شود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. مهدی 911

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (459 ديدگاه)

    سنگین ترین و نزدیکترین رقابت خودرویی که ادم نمیدونه کدومش بهترن بخسوس ام 5 و ای 63

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. - A M I R -

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (728 ديدگاه)

    انتظار داشتم وقتی سری ۵ جدید رو از نزدیک میبینم مث سری ٧ شیفتش بشم ! اما راستشو بخواید اصلا جذبم نکرد ، به شخصه طراحی بادکرده نسل قبلو بیشتر میپسندم ، هنوز وقتی میبینمش واسه چند ثانیه بهش خیره میشم ?

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. فرشاد

      ۲ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      من به عنوان یه طرفدار مرسدس بنز، اگر زمانی توانایی و قصد خرید ب ام و داشتم، جز سری ۷ آلپینا و M4 GTS به چیزی فکر نمی‌کنم، بی نظیر هستن، بهترین‌های ب ام و از نظر من.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. كوروش

        ۲ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1125 ديدگاه)

        داداش m2

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Amir Schumacher

        ۳ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        من دیوانه ی ام۶ گرن کوپ هستم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. pooya

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (35 ديدگاه)

    چقد جذابن این دو تا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مجید

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (681 ديدگاه)

    قبلا گفتم و باز هم میگم 120درصد به شخص ربط داره!!!!هر دو عالی هستن و انتخاب بین اونا مثل انتخاب بین بچه هات میمونه دخترت و پسرت؟؟؟؟من به شخصه BMW رو دوست دارم و مطمئن هستم که کسایی هستن که مثل من فکر میکنن ولی به مرسدس علاقه دارن.در کل هر دو عالی و به عنوان سنگ محک تو کلاس خودشون شناخته میشن.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. فرشاد

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    طراحی E کلاس به خصوص کابینش، به مراتب شیک‌تره، یعنی اونقدر شیک که به راحتی می‌تونه با یه کلاس بالاتر خودش رقابت کنه (سوار شدم که میگم) کیفیتشم خیلی عالیه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. Kamran

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    من ترجیح میـدم ماشینم لوکس و بـی سرو
    صـدا باشه باشه تا این که لـوکس و اسپرت
    لوکـس و اسپـرت بخـوام نسخـه E43 AMG
    ـ
    در کـل انتخاب مـن در این دوئل جـذاب نـه
    Mercedes E Class و نـه Bmw Serie 5
    بلکه (Volvo S90) هست!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرشاد

      ۳ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      یه انتخاب خاص و دوست‌داشتنی ? به سلیقت احترام میذارم ❤

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. mohammad_fm480

      ۳ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1894 ديدگاه)

      بسیار انتخاب دوست داشتنی هست…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. ACR VIPER

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    هر دو این ماشینا اینقد ایده عال هستن که وختی سوارشون بشی جای هیچ گله ای نمونه
    ولی همیشه بنز لوکس تر و بی ام و اسپرت تر بوده
    واقعا انتخاب سخته بین این دو باس هر دوشونو خرید

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. شاهین یزدین

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (69 ديدگاه)

    از خود سری ۵ و ای کلاس هم بپرسی کدومتون بهترید،خودشونم نمیتونن جواب قطعی بدن چه برسه به ما که طرفداریم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. Achtung

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (420 ديدگاه)

    بنز رو همش باید نگران باشی توش خط نیوفته و اگر این اتفاق بیوفته همیشه غصت میگیره ولی بی ام و چیزی که برات مهمه سواریشه برای همین من سری ۵ رو انتخاب میکنم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. شایان

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (146 ديدگاه)

    برای استفاده بلند مدت بنز اما ظاهر و لذت رانندگی بی ام و

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. amir

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (14 ديدگاه)

    انتخاب سختیه ولی بنز لوکس تره به نظر من

    موافقم 0
    مخالفم 1
  12. پدرام

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    .
    میشه منبع رو بگید ؟؟
    چون زیادی از بی ام و تعریف کرده

    موافقم 0
    مخالفم 1
  13. Saied

    ۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    سریه ۵ واقعا بی نظیره.
    به نظر من اگه سنت ۴٠ به بالا باشه مرسدس عالیه ولی اگه سنت کمتر باشه بی ام دبلیو عالیه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. سعید(تهران)

    ۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (496 ديدگاه)

    من توی انتخاب فوق العاده سخت بین این دو برند به یه فرمول کلی رسیدم، همیشه اونی رو انتخاب میکنم که جدیدتره، مثلا الان c کلاس ارزش خرید بالاتری نسبت به سری ۳ داره، اینجا هم سری ۵ انتخابمه، اینطوری حداقل میدونی ماشینت تا ۶_۷ سال به روزه، در ضمن اگر یه سال یا کمتر مونده تا رقیب مدلشو به روز کنه بهتره صبر کرد!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. mohammad_fm480

    ۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    انتخاب من قطعا بنزه .اخه سدان لوکس چرا باید اسپرت باشه؟؟ اگه ماشین اسپرت میخواید اسپرت بخرید!!.ولی سری پنج قبلی خیلی خوش استیل تر و جزاب تر بود و من هنوزم عاشقشم

    موافقم 0
    مخالفم 1
  16. Sardar

    ۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (165 ديدگاه)

    تو این دوئل بنز برندست . حتی حکایته خود سری پنج عاشقه E کلاسه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  17. Behrang

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بنز خیلی تجملاتیه خوشم نمیاد ازش بی ام دبلیو زو بیشتر دوست دارم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  18. Behrang

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بی ام وه از نظر فنی بهتره ولی بنز شیکتره

    موافقم 0
    مخالفم 1
  19. حمیدماشین باز

    ۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (16 ديدگاه)

    باباچی میگیدشمااون موقعی ک بنزداشت ماشین میساخت بی ام وکجابودانتخاب من تواین مسابقه Eکلاس وسلام

    موافقم 0
    مخالفم 1
  20. ناشناس

    ۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (5 ديدگاه)

    یعنی چی. مگه هر چی که قدمتش زیاد تر باشه بهتره؟ حرف شما کاملا متعصبانه هست. من بی ام و رو انتخاب می کنم. ولی هر دو ماشین های بی نظیری هستن و انتخاب بین این دو واقعا سخت هست و انتخاب واقعا سلیقه ای هست. ولی شما ها همیشه از بنز تعریف می کنید. انگار خداست. من نمی گم که ماشین بدی هست نه ولی می گم بی ام و هم مثل این خیلی خوبه. شما همیشه بنز رو انتخاب می کنید و میگید که از بی ام و خیلی بهتره . ولی من میگم که هر دو ماشین های بی نظیری هستن و اگه می خواهید ماشین لوکس و با وقار انتخاب بکنید مرسدس بهتره ولی اگه می خواهید ماشین اسپرت و لوکس انتخاب کنید بی ام و بهتره . کلا نباید با تعصب حرف زد و این یا اون رو برتری داد انتخاب سلیقه ای هست و انتخاب من بی ام و هست. شاید شما مرسدس دوست داشته باشید و من به نظرتون احترام می دارم. ممنون از نظر و کامنت هایتان⁦❤️⁩⁦❤️⁩????

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا