بی ام ومرسدس بنز

جدال اشرافیت: مقایسه ب‌ام‌و سری 7 و مرسدس بنز اس کلاس

در یک نقطه از زندگی خود و زمانی که به مرتبه‌ی قابل اتکایی از توانایی مالی رسیدید، ممکن است با تصمیم مهمی روبرو شوید: آیا باید خودم رانندگی کنم یا برای لذت بردن از یک خودروی لوکس سوار بر صندلی عقب شده و راننده‌ی شخصی داشته باشم.

BMW 7 Series vs. Mercedes-Benz S-Class
BMW 7 Series vs. Mercedes-Benz S-Class
حالا با کارت‌های خود بازی کنید و جز این چاره‌ای ندارید. سدان های لوکسی ساخته‌شده‌اند که هم شما را وسوسه می‌کنند تا راننده باشید و هم به خاطر نهایت لوکس بودن، شما را ترغیب می‌کنند که در صندلی عقب لَم دهید. با سود بردن از آخرین تکنولوژی‌های روز و ساخته‌شده توسط پرآوازه‌ترین خودروسازهای دنیا، این خودروها بسیار احساس‌برانگیز هستند و هیبت آن‌ها تنها به خاطر بزرگ بودنشان نیست.
اما کدام‌یک بهتر است؟ برای فهم این موضوع، ما دو نسخه از باکلاس ترین های بازار را رودررو قرار داده‌ایم. ب‌ام‌و اخیراً سری ۷ را معرفی کرده و مرسدس نیز با اس کلاس حضوری پررنگ دارد. این دو خودرو به‌طور باورنکردنی‌ای در بسیاری از روش‌ها شبیه هم هستند اما تفاوت‌های چشمگیری نیز وجود دارد.

mercedes-vs-bmw-0514-006

mercedes-vs-bmw-0625-047
S کلاس، کشتی زمینی لوکس
S کلاس حاضر در رقابت برای پیروزی دندان ‌تیز کرده زیرا نشستن در یکی از این خودروها به این معنی است که احتمالاً در تجارت خود بسیار موفق هستید. مدل S550 بزرگ بوده و سدان باابهتی است که پرستیژ مخصوص به خود را دارد. نگاهی به قیمت پایه‌ی ۹۶ هزار دلاری بیندازید، مناسب است اما با یکی دو تیکی که در برگه‌ی آپشن ها می‌زنید، خیلی راحت قیمتی بالاتر را خواهید دید.

Mercedes-Benz S-Class
Mercedes-Benz S-Class
نسخه‌ی تست‌شده از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر توئین توربو و ۴.۷ لیتری برخوردار است که ۴۴۹ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و گشتاور پیشرانه را با متانت خاصی به جاده منتقل می‌کند.

Mercedes-Benz S-Class
Mercedes-Benz S-Class
“راحتی” نام بازی است، خواه این بازی تعویض‌های نرم گیربکس ۷ سرعته ی اتوماتیک باشد و یا سیستم تعلیق و صندلی‌های رویایی. کافی است در جلو یا عقب این خودرو بنشینید، دیگر نمی‌خواهید که پیاده شوید حتی اگر زیبایی نمای داخلی چندان با سلیقه‌ی شما سازگار نباشد.

mercedes-vs-bmw-0696-063

mercedes-vs-bmw-0712-066
یکی از همکاران S کلاس را “باروک” (سبکی بی‌قاعده و ناموزون در موسیقی) می‌نامد و این مورد در مبحث قیمت صدق می‌کند، حداقل این لقب با خودروی ما که پوشیده از چرم و چوب و نماهای نقره‌ای‌رنگ در داخل است همخوانی دارد. شما می‌توانید همه‌ی این جزئیات را با سلیقه‌ی خودتان سفارش دهید.

Mercedes-Benz S-Class

Mercedes-Benz S-Class
اشرافی بودن S کلاس تا صندلی‌های عقب ادامه می‌یابد، که البته در این قسمت فضای زیاد برای پاها مشهود است. مرسدس بنز بسته به سلیقه و بودجه‌ی شما، تجهیزات مختلفی را برای صندلی‌های عقب پیشنهاد می‌کند که گل سرسبد این تجهیزات پکیج ۳۵۰۰ دلاری است که ماساژورهای کامل را به‌علاوه‌ی توانایی صندلی‌ها برای خم شدن ۴۳ درجه‌ای در اختیارتان قرار می‌دهد.

ب‌ام‌و سری ۷، پیوند بی‌همتای قدرت و اشرافیت
در نمای بیرون، ظاهر سری ۷ بسیار منطقی و قابل‌فهم است و شما را وادار به تفکر می‌کند، خب شاید کمی طول بکشد تا با ظاهر خودرو احساس الفت پیدا کنید اما گذر زمان حلال همه‌چیز است.

BMW 7 Series
BMW 7 Series
پیشرانه، سیستم تعلیق، شاسی و هر چیز دیگری تازه و جدید است و من نمی‌خواهم که وقت شما را تلف کنم اما باید بگویم که شاسی خودرو اینجا کاملاً مهم است. هسته‌ی تشکیل‌دهنده‌ی سری ۷ از آلومینیوم بوده و شاسی فولادی این خودرو با فیبر کربن احاطه شده است، ماده‌ای که سبک‌تر و مقاوم‌تر از فولاد است اما به خاطر وجود مشکلات زیاد لجستیکی، استفاده‌ی وسیع از آن در خودروهای تولید انبوه ممکن نیست. ب‌ام‌و با تجربه‌ای که از استفاده‌ی این ماده در i3 و i8 به دست آورده، باعث سبکی ۹۰ کیلوگرمی این نسل سری ۷ نسبت به قبل شده است.

mercedes-vs-bmw-0705-065
پیشرانه نیز جدید بوده و با ۸ سیلندر و ۴.۴ حجم ۴۴۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که با فشردن پدال گاز پاسخ‌های آن را مشاهده خواهید کرد. حجم خیلی زیادی از گشتاور وجود ندارد و موجی ساده از قدرت را مشاهده می‌کنیم که شما را برای حرکت نرم و راحت ترغیب می‌کند.

BMW 7 Series
BMW 7 Series
درحالی‌که هیچ‌یک از این دو خودرو پیست را خانه‌ی خود نمی‌دانند اما سری ۷ احساس آشنایی بیشتری با این محیط دارد. حتی وزن این خودرو به‌صورت دلپذیری بالانس شده است. کم فرمانی هم اسم دیگر بازی است اما خیلی اذیت کننده نیست و با کمی ناملایمت در پیچ‌ها، شما می‌توانید راه خود را هموار نمایید.

در جاده هم سری ۷ جذاب‌تر به نظر می‌رسد و در عین اسپورت بودن، خود را متمدن و راحت نشان می‌دهد. سیستم تعلیق دینامیک و پویا باعث جدا شدن کامل شما از ناهموارترین راه‌ها می‌شود. اما سری ۷ هنوز هم به آرامی مرسدس نیست، مرسدسی که کنترل‌های بدنه‌ی حساب‌شده‌ای دارد.

وقتی صحبت از تکنولوژی می‌شود، سری ۷ آبشاری از تجهیزات را فرومی‌ریزد. از سیستم تشخیص حرکات گرفته تا تبلت های جداشدنی در عقب (که با آن می‌توانید هر کاری از قبیل تغییر ایستگاه‌های رادیویی را انجام دهید) سری ۷ تکنولوژی‌های خود را به رخ می‌کشد؛ اما روی دیگر سکه هم این است که باوجود ژست‌ها، کنترل‌های صدا و صفحه‌نمایش لمسی، چیزهای زیادی را باید فراگرفت. روی دیگری نیز وجود دارد و آن این‌که خودرو اجازه می‌دهد تا آن‌طور که دوست دارید کنترلش کنید و این چیز خوبی است.

BMW 7 Series
BMW 7 Series
شما می‌توانید با ۸۱ هزار دلار مدل پایه‌ی سری ۷ را خریداری کنید اما برای مقایسه با S کلاس مدل ۷۵۰i با سیستم چهارچرخ محرک XDrive آورده شده که ۹۷ هزار دلار قیمت دارد و مرسدس را به سیخ می‌کشد.

انتخابی سخت!
برخلاف مقایسه‌های قبلی که برنده به‌طور دردناکی مشخص می‌شد، اینجا ما نمی‌توانیم نظر مستقیمی را ارائه کنیم. برای شروع باید گفت که هر دو خودرو فوق‌العاده هستند و تا جایی که می‌توانند به‌اندازه‌ی قیمتشان خدمت می‌کنند. هر دو ایمن، قدرتمند و مدرن هستند.

مرسدس کمی راحتی بیشتری دارد. صندلی‌ها نرم‌تر هستند و سواری خودرو مهربان‌تر است و درمجموع با این خودرو از محیط بیرون ایزوله می‌شوید. ب‌ام‌و نیز راحتی زیادی دارد و درواقع شگفت‌انگیز است. سری ۷ در تعریف واژه‌هایی چون احساس چشمگیرتر بوده و در مبحث تکنولوژی نیز تأثیرگذارتر است.

برای کسی که علاقه فراوانی به راندن خودرو دارد و به مباحث مربوط به تکنولوژی اشتیاق نشان می‌دهد، ما مجبوریم که سری ۷ را پیشنهاد دهیم. به‌هرحال چه در حال راندن دو خودرو باشید و چه در صندلی عقب به استراحت بپردازید، مطمئن باشید که سواری خوبی را تجربه خواهید کرد.

[polldaddy poll=”9417402″] منبع: cnet

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۸ دیدگاه‌ها

  1. amin

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (118 ديدگاه)

    خداییش از جفتش نمیشه گذشت
    البته چون خودم عشق بنزم اس کلاس برمیدارم
    یه دونه اس 500 مشکی لطفا

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. بهنام طیبی

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      مقایسه خیلی سختی خداییش

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mohammadreza4060

        ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (870 ديدگاه)

        من خودم طرف دار بی ام دبلیو ام
        ولی برنده واقعی اس کلاسه چون بنر مدل 2014 است ولی بی ام دبلیو مدا 2016

        موافقم 0
        مخالفم 2
    2. Nima

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      ایشالا رقیب آیندشون هم از آمریکا برسه. منظورم کادیلاک CT8 هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. کارال

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (91 ديدگاه)

    وای خدا عجب طراحی . اون دوتا عکس ک از بالا موتور دوتاشون گرفته شده ک دیگه منو دیونه کرد❤

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. پارسا فرهيخته

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (52 ديدگاه)

    هر دو عالین اما من اس کلاسو بیش تر دوس دارم٠طراحی داخلی بنز بهتره در کل ولی فرمونش یه جوری نیست ؟

    موافقم 2
    مخالفم 2
  4. حمیدرضا

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    با توجه به قیمت و امکانات بی ام دبلیو منطقی تر هست

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. امیر

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (103 ديدگاه)

      ماکه هیچ کدوم نمی تونیم بخریم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. علي

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    اینا بی نظیرن با روح و روان آدم بازی میکنن. من با اجازتون هر جفتشونو میخوام . یدونه S و یدونه سری ٧ لطفا?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احمد

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (381 ديدگاه)

    هر دو عالی هستند
    ولی حقیقتا سری 7 یک چیز دیگست ترکیبی چشم نواز از زیبایی و خاص و لوکس بودو و 1000 تا شاخصه بسیار خوب دیگه
    واقعا 1 رویاست
    از نظر امار فروش هم بی ام و خیلی بهتر عملکرده و سالهلست در رده اوله

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. Hamid...Audi

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (712 ديدگاه)

      تو فروش سدان های لوکس فول سایز هیچ ماشینی به گرد فروش اس کلاس نزدیک هم نشده …
      ب ام و به خاطر سری سه پرفروش ترین خودروی لوکسه نه سری 7

      موافقم 1
      مخالفم 1
  7. cadillac

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (54 ديدگاه)

    صندلی های عقب سری7 بهتر است.و همچنین صندلی هاشان کاپیتان است . که مرسدس بنز این امکانات را ندارد

    موافقم 1
    مخالفم 1
  8. Parvaz

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (395 ديدگاه)

    تو ۲۴ سالگی بشینم صندلی عقب؟؟؟ یه ۷۵۰i سفید لطفا !!!! یه نگاه کوچیک به این عکس بندازین تا ببینین چرا میگم سفید !!!!
    http://blog.caranddriver.com/wp-content/uploads/2015/08/2016-BMW-750i-xDrive-1131-876×535.jpg

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Lord Cezar

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (300 ديدگاه)

      البته این مدل که شما عکسشو گذاشتین پکیج ام روش هست واسه همین رینگ های اسپرت و سیستم تعلیق سفت تر و کمی تغییر تو طراحی سپر هاش وجود داره و کلاً کمی قیافه بهتری نسبت به سری 7 معمولی داره و جذاب تره . ولی با این حال من انتخابم اس کلاس هست و البته اونم اس 63 .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. reza zabihollah zadeh

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (19 ديدگاه)

      بهت حق میدم..گرچه خودم نظرصد در هزار روی اس500 دارم

      موافقم 0
      مخالفم 1
  9. Modern

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    تا قبل از معرفی سری 7 جدید مرسدس کلاس S رقیب جدی نداشت ولی الان BMW با معرفی این سری رقیب خیلی سختی برای کلاس S شده، اما نباید این نکته رو فراموش کنیم که 2 سال بعد اومده تو بازار. با تمام این تفاسیر منم کلاس S

    موافقم 1
    مخالفم 1
  10. عیسی

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (72 ديدگاه)

    به نظر من کیلومتر شمار دیجیتالی اصلا به شمایل لوکس و کلاسیک اس کلاس نمیاد..فکر میکنم همون صفحه کیلومتر عقربه ای کلاسیک همخونی بهتری با تریم چرم و چوب لوکس و دریچه‌های هوای داخل کابین داشته باشه…

    موافقم 0
    مخالفم 1
  11. حسين

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    درود. من توی سایت اصلی این مقایسه، فیلمشو دیدم. آخر فیلم سری 7 رو بیشتر پسندیدن. اما در کل میشه گفت برای کسی که این ماشین رو به خاطر صندلی عقب میخره بنز بهتره و کسی که دوس داره خودش رانندگی کنه یا خونوادشو سوارش کنه و بره مسافرت، سری 7 میتونه بهتر باشه.

    کسی که راننده شخصی داره و روی صندلی عقب میشینه براش مهم نیست که ماشینش چه مصرف سوختی داره یه چقد تکنولوژیش بالاس. فقط یه جای گرم و نرم میخواد. در ضمن کسی که توی این سطح ماشین میخره 10هزار دلار بالا و پایین بودن قیمت اصصصلا براش مهم نیست و خود ماشین براش مهمه.

    در مورد کم فرمانی هم باید بگم با وجود سیستم فرمان پذیری چرخهای عقب در ب ام و این مشکل خییییلی کمه ولی به هرحال در ماشینای لوکس سنگین کم فرمانی خواه ناخواه وجود داره. با این حال فرمانپذیری سری 7 از sکلاس بیشتره. یه نکته جالب هم اینکه ب ام و حتی در بزرگترین و لوکسترین مدلش (سری 7) هم تقسیم وزن 50/50 رو رعایت کرده!!!!! (یا 50/50 بود یا خیلی نزدیک به 50/50)

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. جی تی ار

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (459 ديدگاه)

      سلام
      به عقیده ی بنده بی ام و با ترکیب بی نظیری که از تکنولوژی و راحتی ارائه داده، حتی برای کسی که خواهان نشستن دروی صندلی های عقب است، سری 7 انتخاب بهتری است. فضای بسیار پویاتر و پیشرفته تری در اختیار می گذارد به همراه راحتی که اگر بهتر نباشد بدتر نیست.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  12. hesam

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (17 ديدگاه)

    کلاس اس محشره لعنتی،سدان فول سایز و کلاسیک یعنی بنز کلاس اس،،پرستیژ خاصی داره در کنار کیفیت عالی

    موافقم 0
    مخالفم 1
  13. shahin

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    اگه راجبه سری 3 و سی کلاس بود میگفتم بی ام و….اگه ای کلاس و سری 5 بود میگفتم بی ام و اما لامصب اس کلاس خیلی شاخه.واسه همین به اس رای دادم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. MohammadreZa

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    بین سری 3 و c کلاس سری 3 رو انتخاب میکنم .
    بین سری 5 و E کلاس سری 5 رو انتخاب میکنم .
    و حتی بین S کلاس و سری7 بازهم BMW رو انتخاب میکنم.
    درکل BMW جاشو تو قلبم باز کرده

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. a.h.z

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (6 ديدگاه)

      درسته که آدم علاقه ی زیادی به یه ماشین داره . مثلا من خودم توی سوپر اسپرت ها از فراری خیلی خوشم میاد اما این دلیل نمیشه آدم بخواد مغرضانه انتخاب کنه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. نت

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (363 ديدگاه)

    دریچه کولر و جلو پنجره بزرگ استیل و چراغ عقب بنز خیلی زشته.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  16. امير علي

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (399 ديدگاه)

    در این که طراحی بنز بهتره شکی نیست اما سرس هفت هم تکنولوژی بالایی داره تازه موتور دولیتری هم زده الان تو مناطق ازاد هست چه خوب میشه تهرانم بیاد

    موافقم 0
    مخالفم 1
  17. حبیب

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (169 ديدگاه)

    من خودم عاشق bmw هستم ولی sکلاسو خیلی قبول دارم خیلی خاصه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  18. شایان

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (69 ديدگاه)

    سری هفت با اینکه برای لوکس بودن و راحتی کامل ساخته شده اما همچنان روحیه اسپرت بودن ماشینای بی ام و رو داره،به شخصه اینو میپسندم ،البته اگه کسی اس کلاس رو تو این سگمنت نادیده بگیره قطعا از صنعت خودرو بی اطلاعه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  19. احمد باقری

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    هر دو عالی هستند، ولی به نظرم مرسدس بهتره، مخصوصا نمای داخل کابین.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  20. رامتین

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (3038 ديدگاه)

    بدیهیست سری 7 گزینه بهتریه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  21. احسان(احسان سابق)

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    اینجا میتونیم نظر بدیم و دعوا کنیم و از بین یکیشون بهتری رو انتخاب کنیم اما همینکه هردوشون توی یک خیابون و کنار هم از کنارمون بگذرن فقط نگاه می کنیم و مات و مبهوت میمونیم و تنها چیزی که یادمون میمونه این هست که دو اثر از بهترین ساخته های دست بشر از کنار من گذشتن!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  22. mohsen

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    نظر خاصی ندارم!!
    دیگه چیکار کنم ادم نمیتونه از قید یه چیزیا یکی بگذره واسه خاطر چیزای دیگه ی اون یکی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. یاسین

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (91 ديدگاه)

    سلام.والله چی بگم.من رو که به چالش کشیده.سخته انتخاب بین این دو سخته!میدونی سخته سخت!خخخخ قاطی کردم رفت!فقط می تونم یه تشکر خشک وخالی از گرد آورنده ی مطلب داشته باشم.خدا عمرت بده جوون!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. ارش

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (14 ديدگاه)

    سلام دوستان گلم یک سوال دلشتم به نظر شما اساتید فیلتر هوا K&N برای ۵۲۸ خوب بذارم و روغن موتور لیکو مولی ممنون میشم از راهنمایی روغن موتور 5- w40

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. ارش

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (14 ديدگاه)

    دوستان راهنمایی میکنین برای سرویس ۶۰ چه کار باید بکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. محمد حسین

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    فلسفه ی «اصلی» طراحی و تولید این دوتا , کاملا باهم فرق میکنه. اس کلاس اساسا طراحی شده برای لوکس بودن ولذت بردن از زندگی(نه صرفا از رانندگی!) , و درکنارش از قابلیت های فنی مناسب هم بهره می بره؛ ازطرف دیگه ب ام و تولید شده برای اسپورت بودن ولذت بردن از رانندگی , و درکنارش از امکانات کافی لوکس بودن استفاده میکنه؛ بنابر این , انتخاب یکی از اینا کاملا سلیقه ای و کاربردیه و(به نظر من)هیچ ربطی به قدرت فناوری نداره چون هر دو کاربلد هستن.راستی! اگه اس کلاس اسپورت هم خواستید میتونید یه سری به S63 AMG بزنید نه S550 !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. MjM

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (720 ديدگاه)

    رقیبان دیرینه . . .هردو بی نظیر
    طراحی سلیقه ایه ولی خدایی فرمون دو تیکه بنز زیاد زیبا نیست !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. پوریا

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کلمه باروک به سبک موسیقی گفته میشود که در قرن 18 رواج داشت. از آهنگسازان مطرح سبک باروک میتوان از یوهان سباستیان باخ نام برد. این نوع موسیقی یادآور جلال، شکوه، سنت و اشرافیت میباشد. لذا منظور نویسنده از کلمه باروک در اینجا کلاسیک و اشرافی بودن خودرو میباشد و جمله “سبکی بی‌قاعده و ناموزون در موسیقی” در مورد کلمه باروک کاملا نادرست میباشد. با تشکر از مقاله خوبتون لطفا تصحیح بفرمایید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. ارمان

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    به نظرم یه ماشین جالب هست که دقیقا بین این دوتا ماشین قرار میگیره
    نه مثل بنز لوکس
    نه مثل بی ام و اسپورتی
    یه قالبی از هر دوتا کاش audi a8 هم تو مقایسه بود میدونم شانس سوم شدنش زیاد بود اما من تعادلش در طراحی رو دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. a.h.z

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    اگه سر فصل رو بخونی ( جدال اشرافیت ) متوجه می شی که بنز بهتره
    چراکه اینجا انتخاب سر اسپورت بودن و عملکرد توی پیست نیست بلکه بحث سر اینه که کدوم یک اشرافی تر بوده و چشم ها را بیشتر خیره ی خود می کند .
    من نظرم اس 550 هست .
    چون اگه می خواستم یه ماشین اسپورت توی بی ام و انتخاب کنم که چشمها رو خیره کنه مطمئنا بی ام و M3 یا M4 رو انتخاب می کردم .

    موافقم 0
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا