بی ام ومرسدس بنز

رقبای سنتی: مقایسه مفصل ب‌ام‌و M5 و مرسدس-ای‌ام‌جی E63 S

سوپر سدان ها وارد عصر جدیدی شده‌اند و در رقابت سنتی و مهم بخش M ب‌ام‌و با مرسدس-ای‌ام‌جی، اولی دارای محصولی جدید به فرم نسل جدید M5 می‌باشد.


M5 یک نام بسیار مطرح در این کلاس است زیرا همواره به عنوان یک سنگ محک به شمار رفته و یک سوپر سدان سریع، مفید و پیشرفته محسوب می‌شود. با نگاه به برگه مشخصات فنی این خودرو می‌توان گفت M5 حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن دارد.


در طی تکامل سدان جدید باواریایی ها تغییرات زیادی در مهندسی این خودرو رخ داده است. M5 هم‌اکنون دارای سیستم چهار چرخ محرک با تنظیمات خاص راننده می‌باشد؛ اما حریف اشتوتگارتی یعنی مرسدس-ای‌ام‌جی E63 هم دارای تکنولوژی پیشرفته‌ای بوده و گزینه‌های زیادی پیش روی راننده قرار می‌دهد.


هر دو خودرو از پیشرانه ۸ سیلندر توربو و گیربکس‌های اتوماتیک سود برده و همان میزان اشرافیت و انعطافی را دارند که شما از یک سوپر سدان انتظار دارید. کدام‌یک از این دو خودرو پیروز چنین نبردی خواهند بود؟!

  • ب‌ام‌و M5

نام خودرو

ب‌ام‌و M5
قیمت (پوند)

۸۹۶۴۵

پیشرانه

۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربوی ۵۹۲ اسب بخاری
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۳.۲

مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر)

۱۱.۷
مالیات جاده‌ای سالانه (پوند)

۴۵۰

 


ب‌ام‌و M5 یک نماد است و درحالی‌که بهای آن افزایش یافته اما پرفورمنس آن با برخی سوپرکارها که چندین برابر گران‌تر هستند برابری می‌کند. سؤال این است، آیا M5 جدید هم همچون همیشه ترکیبی از لذت رانندگی با کاربردی مفید روزمره را ارائه می‌کند؟


M5 ثابت کرده با سیستم چهار چرخ محرک خود کاملاً مؤثر است. این پیشرانه قدرت ۵۹۲ اسب بخاری و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری داشته بنابراین سیستم xDrive آن کاملاً موردنیاز بوده اما تنظیمات آن در سدان محبوب BMW با نبوغ همراه شده است.


این سیستم به همراه دیفرانسیل فعال M چابکی بسیار خوبی را برای چنین خودرویی با این وزن و ابعاد به ارمغان آورده است. خودرو هنوز هم بزرگ احساس می‌شود اما M5 رفتاری همانند سدان های اسپورت دیفرانسیل عقب داشته و دیفرانسیل آن نیز به عملکرد مناسب در زمان فشار پدال گاز کمک می‌کند. سیستم M xDrive در زمان نیاز به درگ قدرت بیشتری را به چرخ‌های جلو می‌فرستد.


اما این فرمان خودرو کمی در برابر دستورات راننده مقاومت می‌کند جای شرمساری داشته و به نظر می‌رسد آن لایه ارتباطی بین خودرو و راننده حذف شده است بدین ترتیب شما احساس بسیار خوبی از ارتباط با چرخ‌های جلو نخواهد داشت اما امنیت فراهم شدن توسط سیستم چهار چرخ محرک غیر قابل انکار است.


شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر M5 جدید به عدد باورنکردنی ۳.۲ ثانیه می‌رسد که یک ثانیه سریع‌تر از E63 S با ۱۰۰ کیلوگرم وزن اضافی می‌باشد. البته برای اینکه تفاوت یاد شده را متوجه شوید باید فشار زیادی به خودرو وارد کنید. همچنین M5 در شتاب گیری‌های بین دنده‌ای نیز یک یا دو دهم ثانیه سریع‌تر از رقیب سنتی خود می‌باشد.


چیزی که متوجه می‌شوید سر و صداست. هر دو پیشرانه صدایی دارند که به‌صورت الکترونیکی برجسته‌تر شده اما صدای پیشرانه M5 راضی‌کننده‌تر است. با سفارش سیستم اگزوز اسپورت M که بهای ۱۱۰۰ پوندی دارد، صدای غرش تختی را تا دور ۷ هزار پیشرانه می‌شنوید.


گیربکس این خودرو ضربه نمونه قدیمی دوکلاچه را ندارد اما تعویض‌های آن نرم هستند. M5 در حالت کامفورت پایدارتر بوده و دست‌اندازها را با نرمی و پایداری بیشتری نسبت به مرسدس سفت‌تر رد می‌کند. M5 خودروی آرام‌تری بوده و اما در حالت مسابقه‌ای کنترل بدنه و چسبندگی بالایی دارد. فقط ای کاش فرمان این خودرو ارتباط بیشتری با راننده برقرار می‌کرد.

نظرات آزمایش‌کنندگان: به یاد داشته باشید همانند E63 S، تنظیمات تک دیفرانسیل M5 تنها با خاموش شدن سیستم پایداری در دسترس است؛ بنابراین بهتر است طرز کار با این خودرو را در محیطی امن یاد بگیرید.

  • مرسدس-ای‌ام‌جی E63 S

نام خودرو

مرسدس-ای‌ام‌جی +E63 S 4MATIC
قیمت (پوند)

۸۹۳۳۰

پیشرانه

۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی ۶۰۴ اسب بخاری
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۳.۳

مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر)

۱۳.۲
مالیات جاده‌ای سالانه (پوند)

۴۵۰

 

مرسدس-ای‌ام‌جی E63 S با قیمت ۸۹۳۳۰ پوندی خود سوپر سدان برگزیده کنونی ما بوده و قدرت باورنکردنی با پرفورمنس برجسته‌ای را نشان می‌دهد. این خودرو روی کاغذ خروجی بیشتری نسبت به M5 دارد اما آیا این مزیت در کف خیابان هم خود را نشان می‌دهد؟


پیشرانه ۸ سیلندر فوق‌العاده‌ی مرسدس شخصیت متمایزی به این سدان بخشیده است. درحالی‌که E63 S یک‌دهم ثانیه کندتر از M5 بوده اما این رکورد برای یک سوپر سدان حدود دو تنی فوق‌العاده است.


پیشرانه مرسدس هجومی‌تر از BMW احساس شده و با سرعت فوق‌العاده‌ای در دورهای میانی برمی‌خیزد. نیازی به گفتن هم نیست که صدای این پیشرانه کاملاً هدفمند و برجسته بوده و تعویض‌های گیربکس نیز در حالت دستی با BMW برابری کرده اما در حالت کامفورت نرم بوده و بنابراین رانندگی با آن به اندازه M5 راحت و آسان است.


فرمان این خودرو بازخورد بیشتری نسبت به M5 داشته و حالت طبیعی‌تری دارد. سنگین‌تر شدن فرمان M5 در حالت‌های متفاوت حتی باعث مصنوعی جلوه کردن بیشتر آن می‌شود.


ای‌ام‌جی چسبندگی زیادی داشته اما سفت‌تر از M5 حتی در حالت کامفورت می‌باشد. این خودرو که از رینگ‌های استاندارد ۲۰ اینچی استفاده می‌کند اما وجود دست اندازهای مسیر باعث ناراحتی خودرو شده و حتی کوچک‌ترین ناهمواری نیز باعث ناآرامی بیشتر سیستم تعلیق نسبت به M5 می‌شود. البته سفتی سیستم تعلیق باعث شده کنترل بدنه خوبی را شاهد باشیم اما صدای زیاد رینگ و لاستیک‌های بزرگ‌تر به خوبی BMW سرکوب نشده است.


کنترل خودرو در حالت اسپورت پلاس افزایش می‌یابد و احساس سفتی بیشتری را شاهد هستیم. مرسدس نیز همچون M5 ابعاد بزرگ‌تری داشته و بیشتر مناسب جاده‌های خارج شهری و پر پیچ و خم است. سیستم چهار چرخ محرک هم باعث افزایش چابکی می‌شود.

نظرات آزمایش‌کنندگان: این دو خودروی پرفورمنس هزینه‌های سرویس نسبتاً زیادی دارند. ب‌ام‌و پکیج سه‌ساله ۹۹۹ پوندی دارد درحالی‌که مرسدس هزینه ماهانه ۴۵ پوند برای سه سال دارد.

  • قضاوت نهایی

رتبه اول: ب‌ام‌و M5

ب‌ام‌و M5 جدید سریع‌تر و راحت‌تر از مرسدس-ای‌ام‌جی E63 S است. این خودرو همچنین سواری خوبی داشته و از تکنولوژی‌های زیادی بهره می‌برد بنابراین اگرچه شخصیت متمایزی نسبت به رقیب داشته اما توانایی‌های وسیع‌تری دارد هرچند فاصله بین دو خودرو بسیار کم است. M5 جدید به اندازه کافی کاربردی بوده اگرچه که فاکتور مصرف سوخت در چنین خودروهایی اهمیتی ندارد اما خب هزینه‌های مالکیت آن نسبت به مرسدس کمتر بوده و این هم یک مزیت دیگر است.

 رتبه دوم: مرسدس-ای‌ام‌جی E63 S

اگر دنبال خودرویی با کاریزمای واقعی هستید E63 S یک مثال بارز است. این خودرو کاملاً سریع بوده و توازن و کاربرد دوست‌داشتنی‌ای را با صدایی معتاد کننده ارائه می‌کند؛ اما M5 در نقطه‌های کلیدی کمی بهتر است. این خودرو سریع‌تر بوده، سواری آن به‌طور قابل‌توجهی بهتر بوده و راحت‌تر و آرام‌تر است. هنوز هم انتخاب و علاقه شخصی نقش بزرگی در انتخاب خودروی برگزیده بازی می‌کند. هر دو خودرو فوق‌العاده هستند.

  • دیگر گزینه‌ها با بهایی مشابه…

جدید: آلپینا B5 بای توربو AWD
قیمت: ۸۹۰۰۰ پوند
پیشرانه: ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری ۶۰۰ اسب بخاری


اگر M5 گزینه‌ای معمولی‌تر است شاید آلپینا گزینه بهتری برایتان باشد. این خودرو دارای سیستم چهار چرخ محرک و قدرت بیشتری بوده که ۶۰۰ اسب بخار است. کیفیت سواری آن بهتر هم بوده درحالی‌که ساخته شدن آن بر پایه سری ۵ یعنی همان نقاط قوت کماکان پابرجا هستند.

کارکرده: پورشه پانامرا توربو
قیمت: ۹۹۵۰۰ پوند
پیشرانه: ۸ سیلندر ۴ لیتری ۵۴۲ اسب بخاری

Porsche Panamera Turbo 2017
حتی این خودرو هم به عنوان گزینه‌ای کارکرده گران‌تر بوده اما نشان پورشه اشرافیت بیشتری را به ارمغان آورده و پانامرا توربو از نظر پرفورمنس با M5 و E63 S برابری کرده و حتی تصویر لوکس‌تری را ایجاد می‌کند. برخی تکنولوژی‌های پانامرا توربو هم بسیار پیشرفته‌تر هستند.

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. VOLVO S90

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (195 ديدگاه)

    نظرها در مقالات و منابع متفاوت کمی متفاوته و نشون دهنده ی اینه که به واقع خیلی نزدیک هستند به هم .
    نکته ی دیگه اگر دقت بفرمایید خیلی از لحاظ لوکس بودن و پرفورمنس به مدل های سری 7 و اس کلاس نزدیک شدن و نشون دهنده ی اینه که خیلی روشون کار شده .

    شاد باشید

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. ایمان

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    بی ام دبلیو M5 : لایک ????
    مرسدس بنز E63 : دیسلایک ????????

    موافقم 10
    مخالفم 4
  3. Amirferrari

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (352 ديدگاه)

    سخت ترین کار دنیا انتخاب بین این دوتا چموشه،مثه این میمونه از بچه بپرسی ننتو بیشتر دوس داری یا بابایی رو؟!
    دوتا ماشینی که یه پاشون تو قلمرو سدان های لوکسه یه پاشونم تو قلمرو سوپراسپرت ها !!! M5 با شتاب ۲.۸ ثانیه ای که تو کار اند درایو ثبت کرد نشون داد واسه بی ام و ماشین سریع ساختن چیز غیرممکنی نیست،نظر شخصی من اینه ما که تو ایران نه پولشو داریم نه اجازه ورود میدن که سوار شیم ولی اونی که پولشو داره و میتونه سوار شه حلالش نمیکنم اگه جفتشون رو نخره

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. MAXIMUS

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (325 ديدگاه)

      واقعا همینطوره
      این دوتا بهترین های این کلاس هستن با هر رقیب دیگه ای مقایسه می‌شدن راحت میشد انتخاب کرد اما در مقابل همدیگه که قرار بگیرن انتخاب خیلی سخت میشه

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. الف.ی

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (1632 ديدگاه)

      به به چه رقابتی
      شما درست میگی
      اگه به من بگن فارغ از بحث هزینه و تاریخ ساخت و … یه خودرو از بین همه خودرو ها انتخاب کن ، بدون لحظه‌ای تردید همین مدل مرسدس رو بر میدارم
      اونم فول آپشنش ???

      موافقم 3
      مخالفم 4
  4. Bilbo

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (516 ديدگاه)

    با تمام احترامی که برای بنز قائلم اما اینجا دیگه بدون حتی یک درصد تردید انتخاب من M5 عزیز هست. این ماشین در نهایت عشق قرار داره❤❤❤

    موافقم 5
    مخالفم 2
  5. Hami

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (26 ديدگاه)

    جفتشون عشقن واقعا
    کسی موقع خرید ب این اعداد و ارقام توجه زیادی نمیکنه
    اولا که خیلی نزدیک بهم هستن
    دوما خب تو تست های مختلف نتیجه های مختلفی بدست میاد و نمیشه فقط رو یک تست حساب کرد واقعا نمیشه قطعی گفت کدوم بهتره هرکدوم مزایای خودشو داره.
    سوما عشق ب برند و خود خودرو تو این سطح و کلاس خودروییه ک تعیین میکنه طرف چی بخره کسی ک عاشق بی ام و ام۵ مرسدس هرچقدرهم سریعتر یا کندتر ضعیفتر یا قوی تر باشه تاثیری تو حالش نداره و همینطور برعکس

    این کلاس ،کلاس خودرو های اقتصادی نیست که خریدار کلی تو مجلات مختلف تحقیق کنه که بهترین و بصرفه ترین خودرو رو انتخاب کنه
    تو این کلاس “عشق” تعیین میکنه تا اعداد و ارقام روی کاغذ و تست عملی.

    افرادیم مث من هستن ک جوری عاشق این دوتا هیولان ک اصلا نمیتونن بینشون یکی رو انتخاب کنن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ساسان

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1038 ديدگاه)

    bmwچه تو طراحی چه پرفورمنس دراین کلاس دست برترو نسبت به هموطنش بنز داره….ولی باتوجه به مطلب انتهای مقاله پانمرا ازهردوشون بهتره ازنظرمن

    موافقم 1
    مخالفم 3
  7. سید علیرضا

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (216 ديدگاه)

    .
    من e63s رو بیشتر می پسندم، با حجم موتور کمتر قدرت بیشتری نسبت به m5 داره
    طراحی داخلیش لوکس تره
    و خیلی زودتر معرفی شده
    در ضمن، تو سایت کارخونه زده 612 اسب بخار قدرت داره

    موافقم 2
    مخالفم 3
  8. MAXIMUS

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    بین این ۲ تا عشق به هیچ عنوان نمیشه یک کدوم رو بیشتر دوست داشت
    با این حال ۵۱ درصد در مقابل ۴۹ درصد ام فایو رو انتخاب می‌کنم به خاطر موتور حجیم تر در عین مصرف کمتر و شتاب بهتر
    به تفاوت موتور ها دقت کنید … وقتی میگیم بی ام‌و با اخلاق بهترین موتورساز جهانه دقیقاً از همین تفاوت هاست که حرف می‌زنیم

    موافقم 2
    مخالفم 0
  9. sevlan

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (186 ديدگاه)

    البته فارغ از اینکه این خودروها گران بها هستن و خریدار هم مسلما مصرف سوخت واسش اهمیت نداره ، ولی تفاوت مصرف سوخت اعلامی کارخونه با شرایط مصرف واقعی متفاوته ، یادمه دو سه سال پیش مجله وزین ماشین تنها ب ام و ام ۴ جزیره کیش رو آزمایش کرده بودن و اظهار کردن که در شرایط میانگین این خودرو بیش از ۲۰ لیتر سوخت میسوزونه و سوالی مطرح کرده بودن که دلیل اینکه ب ام و پیشرانه هشت سیلندر نسل قبل رو با پیشرانه نسل فعلی که شش سیلندر توربو هست جایگزین کرده ،در حالی که عملا هم مصرف سوخت زیاد شده و هم تاثیری بر شتاب گیری و راندمان ام ۴ فعلی از نظر موتوری نداشته و چه بسا که موتور هشت سیلندر همخونی بهتری با شخصیت ام ۴ داره چی بوده؟! ، پس من زیاد مصرف سوخت ادعایی رو جدی نمیگیرم !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. نویدی

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (409 ديدگاه)

    بنز خیلی سعی کرده با M5 رقابت کنه ولی این بار هم مثل همیشه پشت سر m5 قرار گرفته.
    اسپورت بودن از سر و کله m5 میباره.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  11. shirko

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    اقا تا ابد نه ب ام و می تونه مثل بنز لوکس باشه ، نه بنز می تونه مثل ب ام و اسپورت باشه ، پس بی خود جدال نکنید .

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. کوروش

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      لوکس کلمه اشتباهی هست بنز تشریفاتی تره بیمر اسپورت تر وگرنه هر دو کاملا لوکس و چه در متریال چه اپشن کمبودی ندارند

      موافقم 1
      مخالفم 1
  12. Muty

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1829 ديدگاه)

    این دوتا خودشون از رقابت با هم خسته نشدن ؟!!
    :-)

    موافقم 3
    مخالفم 0
  13. Amir

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (14 ديدگاه)

    منتظر ورود GT 4 کوپه هستیم هیولای 630 اسب بخاری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. سعید

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (9 ديدگاه)

    قیمت هردو خودرو خیلی بالاست با این پول میشه یدونه چلنجر هلکت حدود ۵۰ هزار پوند و یه بی ام و ۵۳۰ حدود ۴۰ هزار پوند
    من اگه اینقدر بخوام برای ماشین اسپرت پول بدم یدونه ۹۱۱ یا یه بنز amg gt میخرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. مهدی

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    تاالان حدود۸مقایسه ازمجله های معتبربینm5وe63sانجام شده که توی همشونM5پیروز رقابت شده.وحتی یکیش کاراند درایو بوده که بین این دو وپانامرا توربوsوکادیلاکctsvهم هستن که بازM5اول شده

    موافقم 2
    مخالفم 1
  16. مهدی

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    اینM5 عادی خیلی قلدره باشتاب۲/۸که سریع ترین سدان جهان لقب گرفت حالا دیگه پکیج قوی ترش که قراره بیاد دیگه چه طوفانی قراره به پاکنه.ولی واقعا چهM5وچهE63sوچه پانامراتوربوs هرسه سدانهایی هستن که کمترسوپراسپرتی توان رقابت باهاشون روداره.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  17. NAVID۰۰۹۸

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    بنز جنتلمن باکلاس
    بی ام و شیطون با کلاس
    خیلی سخته انتخابه بین این دو بزرگوار
    ولی انتخاب اولم بنزهِ بخاطر علاقه شخصی ، اما انتخاب دومم بی ام و بخاطر بینظیری سری ۵.
    یه انتخاب دیگه هم اینه که هردوشو با هم انتخاب کنی

    موافقم 2
    مخالفم 0
  18. مهدی

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    دوستان یه مسابقه دورپیست بینM5وE63s برگزارشدکه یکبارm5سریع تربودبا۸دهم ثانیه ویکبارe63sسریع تربود با یک دهم ثانیه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  19. مهدی

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    واما انتخاب من فقط وفقط M5خواهد بود.ماشینی که ازنظر تست کننده هاهم سواری بهتری داره وهم سریع تره وبه قول هموندبهترین ماشین جهانه

    موافقم 3
    مخالفم 1
  20. Fk

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (232 ديدگاه)

    همیشه بیمرو ترجیح دادم ب مرسدس
    ولی دیزاین داخلی مرسدس چشم نواز تَر ب نظر میاد
    البته اگه بیمر داخلش هم رنگ مرسدس بود شاید نظرم این نبود
    مرسدس اسپرت تَر بنظر میاد

    موافقم 1
    مخالفم 1
  21. Hamid.Hellcat

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    بی ام و هیچ وقت نمیتونه به پرستیژ مرسدس برسه. یادم نمیره تو صف بانک بودم یه پسر جوان اومد جلوی باجه کیف و مدارک و سوییچ بنز رو گذاشت رو میز. همه ناخودآگاه برگشتن ببینن صاحب این سوییچ کیه.

    موافقم 1
    مخالفم 2
  22. سعید(تهران)

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (496 ديدگاه)

    با احترام به همه دوستان فکر میکنم تعصب نصبت به هرکدوم از این دو برند احمقانه اس چون هردو عالین، انتخاب بین این دو برند کاملا موردیه، مثلاً اینجا M5 به وضوح بهتره، در حالی که مثلاً C63 به مراتب بهتر از M3 هست، بعنوان یه برادر، با تعصب خودتون و دوستانتون رو ناراحت نکنین…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  23. مهدی

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    M5 که همیشه سنگ محک بوده وبرتر ازرقبا.ولی ببخشید ازکی تاحالاc63ازM3بهتر بوده که دنیاتاحالا خبری ازش نداشته.M3همیشه معیار درکلاس خودش بوده که حتی بنز هم خودش اینو یکبار اقرار آورده.همیشه هم برتر رقابت بوده.M3 یه مقیاس واسه سنجش بوده درکلاس خودش مثل پورشه۹۱۱درکلاس خودش

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. سعید(تهران)

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (496 ديدگاه)

      حرف شما درسته دوست عزیز، من خودم عاشق M3 هستم، ولی دقیقا الان رو گفتم که C63 موجود در بازار جدیدتره، اگه نسل جدید M3 بیاد خب دست بالا رو خواهد داشت…

      موافقم 1
      مخالفم 0
  24. مهدی

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    واقعا تعجب میکنم ازپدالM5تاالان چندین جایزه روگرفته.وحتی درمجله کاراند درایو هم مقام سریع ترین سدان اسپرت جهان روبدست آورد.ولی پدال خبرش رونیاورد.تمام سایت ها این خبرهارو آوردن

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا