بی ام ومرسدس بنز

مقایسه تصویری ب‌ام‌و X7 و مرسدس بنز GLS کلاس

ب‌ام‌و X7 اولین شاسی‌بلند تاریخ این شرکت در کلاس شاسی بلندهای لوکس فول سایز است. این کلاس سال‌هاست در تسلط خودروهایی همچون رنجروور و مرسدس بنز GLS کلاس می‌باشد. احتمالاً مرسدس بنز همچون همیشه رقیب اصلی ب‌ام‌و X7 خواهد بود. شاید حتی بتوان گفت ب‌ام‌و با تولید این شاسی‌بلند بزرگ تنها به جنگ GLS کلاس رفته است. خب ببینیم این دو خودروی آلمانی چگونه با یکدیگر دست‌به‌یقه می‌شوند.


نسل جدید GLS کلاس در راه بوده و نسل فعلی این خودرو کاملاً قدیمی است. البته GLS جدید فعلاً رونمایی نشده بنابراین مجبوریم این دو را در همین حالتی که هستند مقایسه کنیم.

واضح است که در نمای جلو ب‌ام‌و X7 بسیار خشن‌تر می‌باشد. جلوپنجره‌ی کلیوی شکل بسیار بزرگ این خودرو سرراست بوده و کل نمای جلو را تحت تأثیر خود قرار داده است. در مقابل مرسدس GLS را داریم که نرم و روان‌تر و شاید کمی زیباتر باشد حتی با اینکه به روش خود مرسدس خودروی باابهت و خشنی می‌باشد. در این بخش مرسدس بنز برنده است. X7 واقعاً جذاب‌تر از آن چیزی هست که تصور می‌کردیم اما نمای جلوی آن خیلی با انتظارات بالای ما همخوانی ندارد.

در پروفایل جانبی خصیصه‌های خاص ب‌ام‌و نمایان است. البته در این بخش هر دو خودرو تقریباً مشابه هم بوده و کاملاً شبیه هم می‌باشند؛ اما به نظر ما X7 تناسبات بهتری داشته و جذاب‌تر است. در این بخش باید به ستون D مرسدس اشاره کنیم که خیلی جذاب به نظر نمی‌رسد. این حقیقت که شما همیشه فاصله‌ای کوچک بین تریم بخش بالایی و پایانی ستون D می‌بینید کمی ارزان‌قیمت نشان می‌دهد. همچنین شکل ستون D مرسدس GLS نیز کمی عجیب فرم گرفته است.

اگرچه ب‌ام‌و X7 زیباترین خودروی کلاس خود نیست اما جذاب و بالغ است. این خودرو از نمای جانبی قدبلند و قوی به نظر رسیده و درعین‌حال ظریف و باوقار است. X7 از خطوط کاراکتر مناسب و جذاب استفاده کرده و از شلوغ‌کاری نیز دوری کرده است. در این بخش ب‌ام‌و برنده می‌شود.

در نمای عقب هم مرسدس کمی ناپخته دیده می‌شود. این بخش خودرو ظاهر بدی ندارد اما به نظر می‌رسد طراحان مرسدس نتوانسته‌اند تصمیمی کامل درباره آنچه از بخش عقب GLS می‌خواهند بگیرند. این در حالی است که نمای عقب X7 بسیار تر و تمیز و یکدست است. چراغ‌های عقب و تریم نواری این خودرو شبیه آن چیزی است که در نسل فعلی سری ۷ بکار رفته اما این تنظیمات در برادر قدبلند بهتر به نظر می‌رسد. بخش عقب GLS ظاهر بدی ندارد اما به اندازه‌ی X7 جذاب نبوده بنابراین بیمر برنده است.

تصمیم‌گیری درباره داخل کابین این دو خودرو به سلیقه شخصی مربوط می‌شود. هر دو خودرو کابین بسیار زیبایی داشته و انتخاب برنده سخت است زیرا فاصله زمانی زیادی بین هر دو دیده می‌شود. ب‌ام‌و X7 بسیار جدیدتر بوده بنابراین انتخاب آن به عنوان خودروی برتر در بخش داخلی منصفانه نخواهد بود. با این وجود شاهد کابینی در مرسدس هستیم که از صفحات نمایش زیادی استفاده نمی‌کند. در طرف مقابل طراحی X7 یکدست‌تر بوده و نمای مدرن و دکمه‌های کمتری دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. سامان

    ۲۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (27 ديدگاه)

    خدااییش بی ام و طراحی سرتری داره ولی هیچی از جایگاه بنز کم نمیشه ….بی ام و در طراحی های 2019 واقعا گل کاشته مخصوصا سری 3 که دیگه نگو….

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. Ali.usa

      ۲۹ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (335 ديدگاه)

      این کلاس باید سپرد به لینکلن او کادیلاک
      لینکلن که وااااقعا عالی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. (Ali (Chevy nova

      ۲۹ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      خبر تازه
      کانال تلگرام مجله خودرو امروز اعلام کرد شرکت داىملر المان امسال 10 درصد سود دهىش کاهش خواهد ىافت که دومىن باره که خبر کاهش سود دهى رو اعلام کرده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. emad1990

        ۳۰ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (999 ديدگاه)

        این کانال فقط برای اخبار دایملر درست شده دیگه!!؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. مانی

        ۳۰ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        فرض کن دایملر کلا نابود بشه
        فقط یک دسته از آدم‌ها هستن که از شکست سایرین خوشحال میشن
        اون دسته رو هم همه میشناسن که چجور آدم‌ها‌ای هستن
        اینجوری که خبر رو دادی امیدوارم جزو اونا نباشی‌

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. mahdy

      ۳۰ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      کاملا درسته
      ولی خب این مقاله مهر خاموشی رو بر دهان کسایی میکوبه که مدام میگفتن طراحی X7 افتضاحه
      به نظرم مرسدس از نمای بغل زیادی شبیه رقبای آمریکایی شده بی ام و خیلی آلمانی تره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Amir

    ۲۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    طراحی GLS برای زمانیه که بنز زیباترین ماشینای دنیا رو می ساخت یعنی قبل از جلوس کردن آقای واگنر و این یعنی طراحیش از x7 خیلی بهتره.حقیقتا این جلو پنجره دو تکه بزرگ بی ام و با چراغ های باریک جلو اصلا همخوانی نداره نمیدونم چرا این کارو کردن حد اقل همان طور بخش عقبش شبیه سری ۷ هست جلوشم اینطوری بود خیلی بهتر می شد.البته نظرات درباره طراحی سلیقه ایه و قطعا x7 در بخش های دیگر خواهد درخشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. F22RAPTOR

      ۲۹ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2598 ديدگاه)

      نظر منم همینه اگه متناسب با جلو پنجره ش
      چراغهاش ازین که هست عریض تر میشد عالی بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Amir

        ۲۹ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (730 ديدگاه)

        دقیقا همین طوره در اون صورت واقعا عالی میشد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. مهدی

    ۲۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    طراحی X7واقعا باشکوه تره.یه حس خیلی تنومندی توطراحی جلوشه.طراحی عقبش هم کاملا سرتره.طراحی بنززیادی شبیه ون شده وعقبش باسراگزوزهای کوچیک همخوانی نداره بااین جسه.درداخل کابین هم که کاملاX7سرتره چه ازنطر طراحی وچه کیفیت کابین که حتی ازمرسدسSکلاس هم کیفیت این کابینX7بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Mohammad

    ۲۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    والا باید خدمت دوستان بگم که استفاده از جنس خوب برای ساختن یه کابین گرون تکنولوژی حساب نمیشه حتی تیونر های کوچیک هم همچین کارهایی میکنن استفاده از مترایل با کیفیت کار شاخی نیست از دست همه کمپانی ها برمیاد فقط استراتژی کمپانی ها با هم فرق میکنه گفتم بگم در جریان باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آآآآرماااانننن

      ۲۹ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (262 ديدگاه)

      از بس قبلا جملات فوق کارشناسانه گفتی الان نفس بکشی دیس میخوری اینطور!! :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مانی

      ۳۰ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      مثل همیشه آمریکا ای‌ها می‌تونن بسازن اما دوست ندران
      لینکلن میتونه بازار مرسدس رو بگیره اما دوست نداره
      مثل من که می‌تونم ۱۰۰تا فراری بخرم هر روز با یکیشون حال کنم اما دوست ندارم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. mahdy

      ۳۰ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      ببین به نظر شما آمریکایی دوستا آمریکا میتونه کل خودرو سازی دنیا رو رو انگشت کوچیکش بگردونه اما دلش نمیخواد
      تو استراتژی های اقتصادیش نیست که بخواد
      ما نمیفهمیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. مهدی

    ۲۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    هردو این ماشین ها چیزی فراتر ازظاهر هستن.لذت وشکوه رانندگی در این خودروها در کمترSUVپیدا میشه.اگه X7 بااین چنین کیفیت وپیشرفته ترین امکانات وبهترین مهندسی ساخت شاسی ولذت رانندگی شمارو ارضا نمیکنه دراین خاندان اشرافی ترینSUV دنیاهم وجود داره رولرزرویس کولیان که یه قصر متحرک(یه تکه الماس خیلی بزرگ)هستش میتونه انتخاب شما باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. net

    ۲۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (3139 ديدگاه)

    داشبورد و سقف بزرگ سانروفx7 و خیلی قشنگتره.عقب و چراغ عقب بنز زشت هست.جلوپنجره بنز قشنگتره.طول هر دو ماشین بخاطر صندلی ردیف سوم زیاد شده و برای اس یو وی و کراس اور صندلی ردیف سوم یه چیز الکی و بدرد نخور هست و فضا رو الکی اشغال کرده و باعث زشت شدن ماشین شده.هر دو داشبور بنز و بی ام و که چوب بکار رفته زشته و اطراف دندهx7هم که چوب هست زشته و بجای چوب باید از رنگ مشکی استفاده میشد.هر دو ماشین باید بجای رنگ کرم و سفید برای صندلی از صندلی چرم رنگ مشکی استفاده کنن و طراحی داخلی رو کلا مشکی کنند تا زیبا بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Amin

    ۲۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (135 ديدگاه)

    اختلاف زمانی زیادی هست بینشون،باید صبر کرد تا نسل جدید GLS بیاد،ولی همین که میگه ب ام و با تولید این شاسی بلند تنها به جنگ GLS کلاس رفته خیلی معنی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مهدی

    ۲۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    یکی ازچیزایی که درX7عالیه فضای ردیف سوم صندلی هاست طوریکه مجله اتوکار که تستش کرده طرف وقتی رفته ردیف سوم نشسته بیشتراز۳۰سانت جلوی پاهاش بازجاهست وکاملا احساس راحتی میکنه دراون ردیف صندلی ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. net

      ۲۹ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (3139 ديدگاه)

      مهدی همین صندلی ردیف سوم باعث شده ماشین طولش یه کم زیاد بشه و بد شده.تا حالا دیدی کسی از صندلی ردیف سوم استفاده کنه و روی صندلی ردیف سوم بشینه؟یه چیز الکی هست صندلی ردیف سوم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. حمید

    ۲۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    یکم نا منصفانه هست بی ام دبلیو خیلی جدیده ولی هر کدوم رو به ما بدهند نا شکری نمیکنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. sina

    ۲۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    مدتی هست که نمیشه هیچ بنزی رو به بی ام و هم کلاسش ترجیح داد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. دانیال روشنی

    ۲۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (175 ديدگاه)

    مقایسه غیر منصفانه ای هست .gls به شدت قدیمی شده.
    مسلما باید منتظر نسل جدید gls باشیم .
    شکی ندادم که gls جدید کار سختی رو نداره برای برتری از x7 . چون واقعا طراحی ضعیفی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. shirko

    ۲۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    هر چند هنوزم بنز زیباست ولی ب ام و خیلی تازه تر و جدید تره ، باید منتظر بود نسل جدیدش بیاد تا با ب ام و مقایسه بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Muty

    ۳۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1844 ديدگاه)

    جفت شون عالی
    اما فول سایز فقط امریکایی …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۳۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    ادمین جان جسارتا با عکس‌های نسخه‌های AMG بنز خصومت شخصی داری که تحت هیچ شرایطی تو مقایسه‌های این‌ چنینی ازشون استفاده نمیکنی؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. کاوه

    ۳۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (146 ديدگاه)

    به جز از نمای جانبی که هردو زشت و بیقواره هستند و رنگ صندلی ها که ایکس ۷ بهتره در بقیه موارد مرسدس را ترجیح می دهم. نمای جلو و عقب بنز باشکوه و در عین حال صمیمی است و الکی مثل ایکس ۷ برای مردم دندون قروچه نمی کند.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا