بی ام وپورشهفولکس واگنهفته نامه

مصاف مهم ب‌ام‌و X5، فولکس‌واگن توارگ و پورشه کاین

آیا نسل جدید ب‌ام‌و X5 می‌تواند در کلاس شاسی بلندهای لوکس آقایی کند؟ ما این خودرو را در برابر فولکس‌واگن توارگ و پورشه کاین قرار داده‌ایم تا پاسخ این سؤال را پیدا کنیم.


X5 عنوان اولین شاسی‌بلند ب‌ام‌و را یدک می‌کشد. این خودرو سمبل دگرگونی باواریایی ها در چند سال پیش بوده و بیش از ۲.۲ میلیون دستگاه از این خودرو فروخته شده‌اند و حالا هم نوبت نسل جدیدش رسیده تا دلربایی کند. با توجه به تاریخچه‌ی این خودرو می‌توان گفت X5 خودرویی فوق‌العاده مهم برای ب‌ام‌و است.

همچون همه‌ی خودروهای جدید، چهارمین نسل X5 از جدیدترین تکنولوژی‌ها برخوردار بوده و ب‌ام‌و امیدوار است این موضوع به برتری آن در برابر رقبای قدرتمند همچون توارگ و کاین کمک کند.

ما هنوز توارگ را در برابر رقبای دیگر قرار نداده‌ایم و با تصمیمی که فولکس برای ارتقای این خودرو و لوکس‌تر کردنش گرفت، توارگ از نظر قیمت، قدرت، تجهیزات و فضای کابین و بار با X5 قابل‌مقایسه است.

سومین ضلع از این مثلث آلمانی خودرویی تثبیت شده است. پورشه سال پیش فروش محصولات دیزلی خود را متوقف کرده بنابراین کاین E-Hybrid جایگزین کم‌مصرف‌تر برای نسخه‌های دیزلی حاضر در این مصاف می‌باشد.

کاین سال پیش در برابر آئودی Q8 و رنجروور اسپورت به‌روز شده برتری را از آنِ خود کرد اما آیا این بار خواهد توانست مچ X5 را بخواباند؟!

  • ب‌ام‌و X5

مدل

ب‌ام‌و X5 xDrive30d M Sport
قیمت (پوند)

۶۰۹۹۵

پیشرانه

۶ سیلندر ۳ لیتری توربودیزل ۲۶۱ اسب بخاری
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۶

مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر)

۸.۵
مالیات جاده‌ای سالانه (پوند)

۴۵۰

طراحی و مهندسی

نسل جدید X5 که با کد G05 شناخته می‌شود از پلتفرم جدیدی استفاده کرده که با نام CLAR شناخته می‌شود. در این معماری ثابت شده شاهد سیستم تعلیق دوبل جناغی در جلو و تنظیمات چند اتصالی در عقب هستیم. سیستم تعلیق بادی تطبیقی به‌صورت استاندارد وجود داشته اما سیستم فرمان پذیری چهار چرخ ب‌ام‌و یک آپشن ۹۹۵ پوندی است. این سیستم با توجه به ابعاد بزرگ X5 کارایی مناسبی دارد. طول این خودرو ۳۶ میلی‌متر بیشتر از نسل قبل بوده و فاصله‌ی بین محوری و پهنای خودرو هم به ترتیب ۴۲ و ۶۶ میلی‌متر افزایش یافته است.


طراحی ظاهری خودرو نیز تغییر یافته و اگرچه جلوپنجره‌ی خودرو به طرز عجیب و خنده‌داری بزرگ است اما آئرودینامیک فعال آن باعث کاهش درگ شده که نتیجه‌ی آن بهبود مصرف سوخت خودروست.


مدل xDrive30d ب‌ام‌و X5 در بطن خود پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربودیزل را جای داده که توربوی آن دارای هندسه متغیر بوده و کل خروجی آن به ۲۶۱ اسب بخار و گشتاورش به ۶۲۰ نیوتون متر می‌رسد. این نیرو از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ‌ها فرستاده می‌شود.


در کل X5 تا حدی توانایی‌های آفرودی داشته هرچند نباید انتظار توانایی‌های لندروور را از آن داشت. البته می‌توانید با سفارش پکیج آفرود ۲۵۹۵ پوندی ب‌ام‌و استعدادهای آفرود X5 را بهبود دهید. این پکیج شامل ۴ حالت رانندگی در آفرود، قفل دیفرانسیل مکانیکی و حفاظ زیر بدنه است.

البته این یک آپشن گران‌قیمت است زیرا اکثر مدل‌های X5 در جاده‌ها تردد خواهند کرد. اینجاست که کیفیت کابین خود را نشان می‌دهد.


شما انتظار کیفیت بالایی از خودرویی ۶۰ هزار پوندی دارید و کابین ب‌ام‌و نیز خوش‌ساخت‌تر بوده و لوکس‌تر از کابین توارگ احساس می‌شود. طراحی و متریال بکار رفته در هر سه خودرو سطح بالایی را نشان می‌دهند اما این فاکتورها در هر سه برند متفاوت جلوه می‌کند. X5 و کاین بی‌شک از این نظر بالاتر از توارگ قرار می‌گیرند.

لیست تجهیزات استاندارد X5 نیز گیراست. حسگرهای پارک، دوربین دنده‌عقب، ترمز خودکار، صندلی‌های چرم گرم شونده، سیستم تهویه مطبوع، کروز کنترل و… به‌صورت استاندارد در این خودرو وجود دارند. چراغ‌های LED، درب پشتی برقی، ناوبری، داشبورد دیجیتال، شارژ بی‌سیم گوشی و اپل کارپلی هم در این شاسی‌بلند وجود دارند.

سواری و رانندگی

قوای محرکه‌ی X5 مثالی از آینده‌ی روشن پیشرانه‌های دیزلی مدرن در شاسی بلندهای بزرگ می‌باشد.

این قلب آهنین واقعاً نرم و آرامش و البته ساکت بوده و به لطف گشتاور بالای خود پرفورمنس قابل‌توجهی دارد. این پیشرانه حس قلدری خاصی دارد که باعث می‌شود در زمان فشردن پدال گاز نیازی به معکوس گیربکس نباشد. این خودرو به آسانی در شتاب گیری‌های بین دنده‌ای توارگ را شکست می‌دهد اما خب شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت توارگ یک‌دهم ثانیه بهتر است. البته پیشرانه‌ی ب‌ام‌و انعطاف بیشتری داشته که اکثر اوقات به درد می‌خورد. کاین هم این‌گونه عمل می‌کند.


کیفیت سواری X5 بسیار شبیه فولکس است. البته ب‌ام‌و در سرعت‌های میانی بهتر عمل می‌کند که دلیل آن واکنش‌های مناسب سیستم تعلیق به ناهمواری‌ها می‌باشد. سیستم تعلیق X5 نرم و کنترل شده بوده اما خب هنوز هم در واکنش به چاله‌های بزرگ با چالش مواجه می‌شود. توارگ هم از این نقیصه رنج می‌برد.

چسبندگی خودرو بالاست اما فرمان آن به اندازه‌ی پورشه دقیق نیست و تکان‌های بیشتری هم در بدنه دیده می‌شود. این امر به همراه موقعیت رانندگی بالا حس راندن تانک را القا می‌کند؛ اما باید گفت X5 آرام‌ترین و نرم‌ترین خودروست.

فضای داخلی و بار

به خاطر ابعاد بزرگ‌تر X5 فضای داخلی آن بیشتر شده است. فضای پای عقب آن به خاطر فاصله‌ی بین محوری بیشتر بهبود یافته و فضای سر و شانه‌ی آن افزایش داشته است.

البته فضای بار نسل جدید X5 نسبت به قبل تغییری نداشته و همچنان ۶۵۰ لیتری است که قافیه را به محفظه بار ۸۰۰ لیتری توارگ می‌بازد. کاین هم محفظه بار ۶۴۵ لیتری دارد که دلیل آن قوای محرکه‌ی هیبریدی پورشه است.


اگرچه رشد ابعاد X5 به معنی فضای داخلی بیشتر است اما مانور دادن با آن سخت‌تر شده است. این خودرو بزرگ‌ترین شعاع گردشی در این مقایسه را داشته اما خب فرمان پذیری تمام چرخ‌ها به آن کمک می‌کند.

مالکیت

نظرها درباره‌ی ب‌ام‌و متفاوت و متنوع است. در مطالعه رضایت مشتریان اتو اکسپرس در سال گذشته این برند از بین ۲۶ خودروساز به رتبه‌ی بیست و یکم دست یافت درحالی‌که فولکس‌واگن در رتبه پنجم قرار گرفت و پورشه هم در رتبه‌بندی حضور نداشت.


تجهیزات ایمنی زیاد همچون ترمز اضطراری خودکار باعث شده‌اند X5 امتیاز ایمنی کامل را دریافت کند. پکیج حرفه‌ای دستیار راننده با قیمت ۲۲۹۵ پوند هم در دسترس است که شامل هشدار عبور از ترافیک هم می‌باشد. این سیستم به شما کمک می‌کند از برخورد با موانع جلوگیری کنید. کروز کنترل نیمه‌خودکار و دستیار حفظ خودرو بین خطوط از دیگر ویژگی‌های این پکیج هستند.

هزینه‌های نگهداری

پیش‌بینی می‌شود نسل جدید X5 و توارگ ۴۷ درصد ارزش خود را حفظ کند. ب‌ام‌و ۲۷۰۰ پوند گران‌تر است بنابراین ۱۳۹۶ پوند بیشتر از ارزش خود را از دست می‌دهد و در طول سه سال مالک ضرر ۳۲۳۲۱ پوندی تجربه خواهد کرد؛ بنابراین یک X5 سه‌ساله قیمت ۲۸۶۷۴ پوندی خواهد داشت درحالی‌که توارگ در آن زمان ۲۷۳۷۰ پوند قیمت خواهد داشت.

ارزش برند پورشه در بازار دست‌دوم‌ها به حدی بالاست که پیش‌بینی می‌شود کاین پس از سه سال ۵۱.۹ درصد ارزشش را حفظ کند. البته اگرچه هزینه‌های این خودرو کمی بالاتر از رقباست اما افت قیمت ۳۲۸۴۴ پوندی آن تقریباً به اندازه‌ی X5 و توارگ بوده و این نشان‌دهنده‌ی ارزش بالای برند پورشه است. قیمت یک کاین پس از سه سال استفاده حدود ۳۵۵۳۹ پوند خواهد بود.

نظرات آزمایش‌کنندگان: صدای پیشرانه‌ی X5 با حس قلدری آن همخوانی دارد. این صدا از طریق بلندگوها بهتر شده و البته با کاراکتر پیشرانه هماهنگ است. پرفورمنس خودرو هم بیشتر از حد نیاز است.

  • فولکس‌واگن توارگ

مدل

فولکس‌واگن توارگ ۳.۰ TDI 4MOTION 286 R-Line Tech
قیمت (پوند)

۵۸۲۹۵

پیشرانه

۶ سیلندر ۳ لیتری توربودیزل ۲۸۲ اسب بخاری
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۵.۹

مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر)

۹.۲
مالیات جاده‌ای سالانه (پوند)

۴۵۰

طراحی و مهندسی

توارگ در این کلاس خودرویی هرگز نتوانسته حرف چندانی برای گفتن داشته باشد اما فولکس‌واگن در نسل جدید این خودرو سنگ تمام گذاشته است.


به لطف گستردگی بالای گروه فولکس‌واگن، توارگ از قطعات و عناصر زیاد برادران لوکس‌تر خود استفاده می‌کند. این خودرو بر پایه پلتفرم MLB Evo ساخته شده و از فنرهای فولادی با دامپرهای تطبیقی استاندارد سود می‌برد. البته با پرداخت ۲۳۷۰ پوند می‌توان سیستم تعلیق بادی و فرمان پذیری اکسل عقب را سفارش داد که باعث کاهش فاصله قیمتی با X5 می‌شود. ب‌ام‌و به‌صورت استاندارد از فنرهای بادی استفاده می‌کند.


در قلب این خودرو پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربودیزل ۲۸۲ اسب بخاری قرار دارد که اگرچه قدرت آن بالاتر از X5 است اما گشتاور ۶۰۰ نیوتون متری آن کمتر از رقیب باواریایی می‌باشد. همچنین گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک در توارگ دیده می‌شوند.


به منظور رقابت کامل با X5، توارگ با پکیج آفرود و حالت‌های رانندگی بیشتر هم در دسترس است. باک سوخت ۹۰ لیتری این شاسی‌بلند نیز برد بیشتری را ایجاد می‌کند.

لیست تجهیزات توارگ هم بلندبالا بوده و از نظر تکنولوژی با ب‌ام‌و برابری می‌کند. صندلی‌های چرمی گرم شونده، کروز کنترل تطبیقی با ترمز اضطراری خودکار و… از جمله امکانات این خودرو هستند. دوربین دنده‌عقب، سیستم تهویه مطبوع، درب پشتی برقی و دستیار پارک هم در توارگ وجود دارند.

تریم های R-Line Tech توارگ با تریم M Sport ب‌ام‌و قابل‌مقایسه بوده و در کابین آن‌هم صفحه لمسی ۱۵ اینچی، داشبورد دیجیتال و ورود بدون کلید وجود دارند. کیفیت ساخت کابین توارگ قابل‌توجه بوده اما خب از نظر متریال و ارگونومی یک‌قدم با بهترین‌های کلاس یعنی پورشه و ب‌ام‌و فاصله دارد.

سواری و رانندگی

پیشرانه‌ی توارگ یکی از بهترین پیشرانه‌های گروه فولکس است. زمانی که توربو وارد مدار می‌شود پرفورمنس قابل‌توجهی در دسترس خواهد بود.

البته تأخیر توربوی این شاسی‌بلند بیشتر از X5 است. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت توارگ در ۵.۹ ثانیه ثبت می‌شود اما شتاب گیری بین دنده‌ای آن به پای رقبا نمی‌رسد. این موضوع بخصوص در دنده‌های هفتم و هشتم و سرعت‌های ۸۰ تا ۱۱۰ کیلومتر مشهود است.

البته گیربکس کمک‌حال توارگ است. این گیربکس ۸ سرعته دوست دارد در سریع‌ترین زمان ممکن دنده‌ها را سبک کند تا مصرف سوخت پایین بیاید و گشتاور کافی برای حرکت خودرو با دور پایین وجود دارد؛ اما خب این امر به معنی معکوس شدید در زمان فشردن پدال گاز است که دور پیشرانه را بالا می‌برد.

توارگ سواری راحت و نرمی در جاده داشته اما رینگ‌های ۲۱ اینچی سفارشی آن در دست اندازها باعث ایجاد لرزش می‌شود. از نظر کارایی سیستم تعلیق، ب‌ام‌و X5 بهتر عمل می‌کند.

هزینه‌های نگهداری

اگرچه توارگ طول کمتری دارد اما فضای بار ۸۰۰ لیتری آن کاملاً بر X5 و کاین برتری دارد؛ اما با تا کردن صندلی‌ها فضای بار ب‌ام‌و به ۱۸۷۰ لیتر می‌رسد درحالی‌که این مقدار برای توارگ و کاین به ترتیب ۱۸۰۰ و ۱۶۱۰ لیتر است.


فضای زیادی داخل کابین فولکس وجود داشته اما X5 هنوز هم جادارتر حس می‌شود که کمک‌حال آن طول بیشتر بدنه و بین محورهاست.

مالکیت

عملکرد فولکس‌واگن در نظرسنجی رضایت مالکان ۲۰۱۸ نشان داده این خودروساز می‌تواند لوکس سازان را شکست دهد زیرا رتبه‌ی پنجم را از آنِ خود کرده که کاملاً بالاتر از ب‌ام‌و رده بیست و یکمی است.


توارگ از نظر سیستم‌های ایمنی بالاتر از دو رقیب دیگر قرار می‌گیرد. ترمز اضطراری خودکار هم‌اکنون در کلاس شاسی بلندهای لوکس یک ویژگی الزامی بوده و به‌صورت استاندارد در هر سه خودرو وجود دارد اما توارگ علاوه بر آن از دستیار حفظ خطوط، کروز کنترل تطبیقی و تشخیص علائم ترافیکی هم برخوردار است.

هشدار ترافیک، حفاظت از عابران پیاده و هشدار نقاط کور هم بخشی از پکیج ۸۶۰ پوندی است. توارگ توانسته ۵ ستاره ایمنی از یورو انکاپ به دست آورد.

توارگ ارزان‌ترین خودروی این مقایسه است بنابراین اگرچه آلایندگی بیشتری در مقایسه با X5 داشته اما برای خریداران سازمانی ارزان‌تر درخواهد آمد.

پورشه گران‌تر از دو رقیب دیگر بوده اما به لطف قوای محرکه‌ی هیبریدی آلایندگی بسیار کمتری دارد که به‌طور قابل‌توجهی قیمت بالای خود را توجیه می‌کند.

نظرات آزمایش‌کنندگان: به زودی مدل پلاگین هیبریدی X5 برای رقابت با کاین تولید خواهد شد. فولکس‌واگن هم تأیید کرده نسخه پلاگین هیبریدی توارگ برای بازار چین را اواخر امسال عرضه خواهد کرد.

  • پورشه کاین

مدل

پورشه کاین E-Hybrid
قیمت (پوند)

۶۸۴۲۳

پیشرانه

۶ سیلندر ۳ لیتری توربو و واحد الکتریکی، ۴۵۸ اسب بخار
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۴.۵

مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر)

۶.۲
مالیات جاده‌ای سالانه (پوند)

۴۴۰

طراحی و مهندسی

این خودروی پلاگین هیبریدی هم از پلتفرم MLB Evo گروه فولکس‌واگن استفاده می‌کند اما خب زیر کاپوت آن پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری بنزینی ۳۳۵ اسب بخاری و واحد الکتریکی و مجموعه باتری ۱۴.۱ کیلووات ساعتی با قدرت ۱۳۴ اسب بخاری قرار گرفته است.


قدرت کل این مجموعه برابر با ۴۵۶ اسب بخار و گشتاور آن ۷۰۰ نیوتون متر است. البته کاین با وزن ۲۲۹۵ کیلوگرمی خود سنگین‌تر عضو گروه لقب می‌گیرد.

حالت‌های رانندگی متنوع در رقبای کاین وجود دارد اما مهم‌ترین حالت رانندگی این شاسی‌بلند حالت هیبریدی است که ترکیبی از قدرت پیشرانه‌های بنزینی و الکتریکی بوده و باعث می‌شود پیشرانه بنزینی به عنوان یک ژنراتور عمل کند.


البته این شاسی‌بلند را می‌توان برای شارژ باتری به پریز برق متصل کرد. شارژ کامل باتری با استفاده از شارژر خانگی حدود ۷.۵ ساعت طول می‌کشد. با استفاده از شارژری قوی‌تر این زمان به ۲.۵ ساعت کاهش می‌یابد.


کیفیت کابین کاین بهترین بوده بنابراین اگرچه پورشه گران‌ترین خودرو در این مصاف است اما خب با متریال بکار رفته و کیفیت خود این فاصله قیمتی را توجیه می‌کند.


سیستم تهویه مطبوع، ناوبری، اپل کارپلی، سرویس‌های ارتباطی، صندلی‌های چرمی و برقی، چراغ‌های LED، کروز کنترل، حسگرهای پارک جلو و عقب و درب پشتی برقی تنها برخی از امکانات کاین هستند. این تجهیزات در رقبا هم وجود دارند اما خب ارزش نشان پورشه چیز دیگری است.

سواری و رانندگی

کاین سواری بهتری از دو رقیب خود دارد. در واقع علیرغم وزن بیشتر، این شاسی‌بلند چابک‌تر از X5 و توارگ بوده و همان دانش ساخت خودروهای اسپورت پورشه در کاین هم بکار رفته است. فرمان تیزتر، چسبندگی بیشتر و تکان‌های بدنه‌ی کمتر از جمله ویژگی‌های این قدبلند جذاب می‌باشند.

کاین تنها در عرض ۴.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد که سریع‌تر از برخی کوپه‌های پرفورمنس بازار بوده و شایستگی‌های این شاسی‌بلند ۲.۳ تنی را نشان می‌دهد. لانچ کنترل پورشه باعث رسیدن به این عملکرد می‌شود. البته نباید گیربکس ۸ سرعته ی تیز و نرم را از یاد برد. گشتاور آنی واحد الکتریکی نیز به ایجاد این پرفورمنس درخور کمک می‌کند.


عملکرد کاین در شتاب‌های بین دنده‌ای هم باورنکردنی است. در دنده هشتم تنها ۷.۹ ثانیه طول می‌کشد تا این خودرو از سرعت ۸۰ به ۱۱۰ کیلومتر در ساعت برسد که بهتر از رقباست.


سیستم تعلیق بادی این خودرو آپشنی ۱۵۱۱ پوندی است اما خب باعث بهبود سواری می‌شود. اگرچه سواری کاین با استفاده از رینگ‌های ۲۰ اینچی سفارشی نرم است اما به پای X5 یا توارگ نمی‌رسد زیرا رینگ‌های بزرگ‌تر باعث ناهنجاری بیشتر می‌شوند؛ اما همان حس پایداری و راحتی محصولات پورشه در کاین دیده می‌شود. کاین بهترین سواری را نشان می‌دهد.

به نقاط قوت این خودرو باید آرامش قابل‌توجه کابین را هم اضافه کرد که اگرچه رینگ‌های بزرگ‌تر باعث ایجاد کمی صدا شده‌اند اما آرامش داخلی کاین مثال‌زدنی است.

فضای داخلی و بار

کاین استاندارد فضای بار ۷۷۰ لیتری دارد اما مدل پلاگین هیبریدی به خاطر باتری‌ها فضای بار ۶۴۵ لیتری دارد. البته فضای بار این شاسی‌بلند فاصله چندانی با X5 ندارد.


با تا شدن صندلی‌ها این فضا به ۱۶۱۰ لیتر می‌رسد که اگرچه کمتر از دو رقیب هم‌وطن است اما خب نیازها را برطرف می‌کند.

کابین هم ‌داستان مشابهی دارد. این بخش کمی تنگ‌تر از رقباست اما تنها سرنشینان قدبلند کمی انتقاد خواهند داشت. یکی از بخش‌هایی که کاین کم می‌آورد بخش فضاهای ذخیره‌ای است. یک جفت نگه‌دارنده فنجان پشت جایگاه قرار گرفتن موبایل وجود دارد اما بسیاری از دستگاه‌های بزرگ‌تر از موبایل را نمی‌توان آنجا قرار داد.

مالکیت

پورشه فروشی هم‌اندازه با فولکس یا ب‌ام‌و نداشته اما در نظرسنجی رضایت ۲۰۱۸ حضور نداشته است؛ اما خب پورشه به خاطر قابلیت اعتماد و پرفورمنس خود شناخته شده است.

تجهیزات ایمنی کاین جدید کاملاً ارتقا یافته و از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به ترمز اضطراری و ۸ کیسه هوا اشاره کرد. البته پایش نقاط کور و دستیار حفظ خودرو بین خطوط با پرداخت مبلغ بیشتر ارائه می‌شوند. سیستم نیمه خودران پورشه نیز با رقبا قابل‌مقایسه است. کاین هنوز در تست تصادفات شرکت نکرده اما خب انتظار داریم حداکثر امتیاز را به دست آورد.

هزینه‌های نگهداری

ما قبلاً دیده‌ایم که کاین گزینه‌ی مناسبی برای خریداران سازمانی است. این خودرو مصرف سوخت مناسبی داشته و البته آلایندگی آن‌هم کمتر می‌باشد. قوای محرکه پلاگین هیبریدی کاین جانشین مناسبی برای پیشرانه‌های دیزلی است زیرا X5 و توارگ مصرف بالاتری نسبت به کاین دارند.

به دلیل ماهیت لوکس این خودروها باید انتظار هزینه‌های بیمه و سرویس بالاتری را داشت هرچند پورشه به خاطر هیبریدی بودن چند پوندی تخفیف می‌گیرد.

نظرات آزمایش‌کنندگان: کاین در حالت الکتریکی برد ۴۳ کیلومتری دارد که می‌تواند مسیرهای کوتاه را پوشش دهد. البته احساس ترمز احیا شونده‌ی این خودرو می‌توانست بهتر باشد زیرا زیر پا حالت چوبی بودن دارد.

  • قضاوت نهایی

رتبه اول: پورشه کاین

کاین پلاگین هیبریدی قیمت بالای خود را با هزینه‌های نگهداری و مالکیت پایین جبران می‌کند. این خودرو اگرچه از تجهیزات سفارشی زیادی برخوردار است اما خب توازن فوق‌العاده‌ای بین پرفورمنس، دقت، راحتی و کاربردی بودن برقرار کرده و از این نظر بالاتر از حریف باواریایی قرار می‌گیرد.

رتبه دوم: ب‌ام‌و X5

جدیدترین نسل X5 را می‌توان با آرامش و رفاه بالای کابین آن شناخت. اگرچه سواری این خودرو همان دقت پورشه را نداشته و از نظر سرعت با کاین برابری نمی‌کند اما سواری راحتی دارد. این خودرو پایدار و بسیار جادار بوده و سیستم اطلاعات سرگرمی آن بهترین است. ب‌ام‌و به‌طور شگفت‌انگیزی احساس لوکس بودن داشته هرچند از نظر هزینه‌های نگهداری قافیه را به پورشه می‌بازد.

رتبه سوم: فولکس‌واگن توارگ

توارگ نسبت به قبل بسیار پیشرفت کرده و می‌تواند با رقبای لوکس و صاحب سبک رقابت نماید؛ اما خب اگرچه توارگ از نظر انعطاف کابین و محفظه بار دست برتر را دارد اما حس لوکس بودن، سواری بهتر و پرفورمنس بالای رقبا را نشان نمی‌دهد. این خودرو قیمت مناسبی داشته و تجهیزات زیادی هم دارد بنابراین اگر از نظر بودجه در مضیقه هستید می‌توانید توارگ را انتخاب کنید.

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. علی رضا

    ۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (223 ديدگاه)

    حالا هی بیا بگو بی ام و x5 از نظر مت واتسون بهترن شاسی بلند و پورشه کاین و … امتیاز ۸ از ۱۰ گرفتن
    بنظر من تحلیل اونو اکسپرس خیلی معتبر تر از نظر مت واتسون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی رضا

      ۹ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (223 ديدگاه)

      سری ۵ هم که تو زرد از آب دراومد (، همونجور که شما با استناد به یک مقایسه هی x5 رو کوبوندی تو سر رقبا ، منم همینکار رو میکنم )

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۹ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        شمااین کارت بخاطرحسادته.حالا بزار خبررقابت جدیدمرسدس AMG GT4DOOR 63S رو بهت بدم درمقابل پورشه پانامرا توربوSتوریسمو که مسابقه درگ هستش.دراین رقابت بااینکه پانامرامدل سنگین ترش یعنی توریسموبود اما بازم AMG GTچهار در روشکست داد.تویوتیوب AMG GT4 VS رو سرچ کن که بازنگی دروغه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علی رضا

          ۹ اسفند ۱۳۹۷
          سوابق: (223 ديدگاه)

          قبل از اینکه شما بگی من دیده بود ، اما اینو بدون بیشتر محصولات مرسدس که تو خط مستقیم از رقبا شکست خوردن تو پیست اونا رو قورت دادن مثل amg gtr و آکورا nsx
          تو بیشتر بررسی هایی هم که انجام دادن amg gt63s رتبه اول و پانامرا رتبه دوم رو کسب کرده
          پ ن۱ : من کی گفتم شما دروغ میگی
          پ ن۲ : بی ام و عددی نیست که بخوام بهش حسادت کنم

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. علی رضا

          ۹ اسفند ۱۳۹۷
          سوابق: (223 ديدگاه)

          بعد اینکه بجور میگی به پانامرا باخت هر کی ندونه فکر میکنه با هم دیگه چقدر فاصله داشتن به ۱ متر هم نمی رسید

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. M

        ۹ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        سری پنج هم تو زرد از اب در اومد !
        به نظرم بحث با ایشون توجیه عقلانی نداره !
        بیخودی خودنو خسته میکنی مهدی جان

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. مهدی

      ۹ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      پسره خوب اگه الان شمااین رقابت اتواکسپرس رو دیدی من نزدیک دوهفته پیش نتیجه اش رو واسه دوستان گفتم.درضمن چندین رقابت دیگه از مجلات دیگه هم هست بین این خودروها (بجزفولکس) که در اون جایگاه اول X5میشه وکاین جایگاه دوم.
      یه سرچ ساده بکنی متوجه میشی تعدادپیروزی های X5جدید نسبت به پورشه کاین تاالان دو جایگاه اول برایX5بوده ویک جایگاه اول برای پورشه کاین

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۹ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (10203 ديدگاه)

      حرف برای گفتن بسیارِ
      پورشه کاین ، یک سر و گردن از تمام رقبا بالاتره .
      ببینید ، بدون هیچ خط و خطوط خاصی در بدنه ، چقدر زیبا و هماهنگ طراحی شده و دل میبره .
      طراحی داخلی هم که جایی برای بحث نمیزاره .
      موتور ، گیریبکس ، هندلینگ پورشه زبانزَده و نه از این دو رقیب ، بلکه نسبت به تمام رُقَبا ، برتر و جلوتره .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. مانی

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      چی‌ میگی‌؟
      crawoooooowگفته بی‌‌ام و از همه بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. shirko

    ۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    ب ام و

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Ferrari Fxx K Evo

    ۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (919 ديدگاه)

    بی‌ام‌و خیلی طراحی بیرونی هماهنگ و زیبایی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. rippepr

    ۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فولکس انتخاب قطعی منه
    تو زمستونای سخت اروپا حتما سیستم تهویه چهارتایی لازمه برا سرنشینای عقب
    تو پورشه اصلا نداره و باید دو سه هزار یورو بدی به صورت اپشن بخری
    پورشه رو یا باید دو برابر روش بزاری تا بتونی همون اپشنای فولکس رو بگیری
    بی ام و هم خوبه ولی نسل اولشه و ریسک نمیکنم نسل اول رو بگیرم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. مهدی

    ۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    این همون رقابتی هستش که چندروز پیش نتیجه اش روخودم گفتم.گفتم که این 3خودرو باهم رقابت داشتن.اما یه رقابت دیگه از همین خودروها انجام شده که X5جایگاه اول وپورشه کاین جایگاه دوم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ADAK

    ۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1842 ديدگاه)

    لات این کلاس کاین توبو اس …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مهدی

    ۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    همین مجله اتواکسپرس یه رقابت دیگه انجام داده بین پورشه کاین و آئودی Q8 و رنجروور اسپرت.که بازم پورشه کاین اول شده.Q8 دوم شده ورنجروور اسپرت مقام سوم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. M

    ۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    ندیده و نخونده :
    تا مرسدس هم نباشه این رقابت ناقصه!
    خییییلیم ناقصه
    نمیگم بهتر از همس اتفاقا اگه به من باشه جایگاه سومه ولی باید میبود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Morteza tii

    ۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (23 ديدگاه)

    جلو پنجره ب ام و اصلا خنده دار نیست خیلیم شیک و قشنگه واقعا نمیشه درک کرد این حرفو ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Amir

    ۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    بی نظیره این کاین…با احترام به X5 تا وقتی شاهکار پورشه در این سگمنت حضور داره به هیچ چیز دیگری نمیشه فکرکرد!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. عرفان

    ۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (480 ديدگاه)

    از کی تاحالا توآرگ هم رده کاین و x5 شده ما خبر نداریم؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا