بی ام و

آیا نسل جدید ب‌ام‌و X3 موفق خواهد شد؟

خب حالا که نسل جدید ب‌ام‌و X3 با کد G01 رونمایی شده، شما چه احساسی درباره آن دارید؟ طرفداران زیادی هستند که احساس می‌کنند ب‌ام‌و کار کافی را انجام نداده است. آن‌ها احساس می‌کنند این خودرو یک کپی جدید از نسل قبلی بوده و جلوپنجره‌ای جدید و رینگ‌های بزرگ دارد و ادعا می‌کنند این خودرو فروش بالایی نخواهد داشت.


البته طرفداران زیادی نیز هستند که نسل جدید X3 را دوست دارند. آن‌ها احساس می‌کنند این یک قدم رو به جلوی بزرگ بوده و می‌تواند زیباترین شاسی‌بلند ب‌ام‌و باشد و می‌گویند فروش این خودرو بسیار بالا خواهد بود. خب شما طرفدار کدام احساس هستید؟ یا حالتی میانه را دارید؟


از بیرون ما می‌توانیم به شما بگوییم که جزو کدام دسته هستیم: دسته آخری! ما احساس می‌کنیم نسل جدید X3 بزرگ‌ترین انحراف یک محصول ب‌ام‌و محسوب می‌شود. استایل جدید این خودرو نسبت به قبل تفاوت زیادی داشته و خطوط بدنه گیراتر، زبان طراحی جدید و حتی اصول اساسی تغییر یافته نظیر جلوپنجره کلیوی شکل از شاخصه‌های آن محسوب می‌شوند.


برخی معتقدند خط شانه و خیز صورت گرفته به‌سوی ستون D بسیار شبیه نسل قبلی X3 هستند. البته این امضای طراحی ب‌ام‌و X3 بوده و این برند دلیلی برای تغییر آن ندیده است. در حقیقت، اگر ب‌ام‌و آن را تغییر می‌داد شاید خودرو دیگر همانند یک X3 نبود. برخی نسبت‌های خانوادگی باید حفظ شوند.


در داخل خودرو، تغییرات رادیکال‌تر بوده و بازطراحی‌های صورت گرفته مشخص‌تر هستند. هر چیزی کاملاً جدید است. طرح داشبورد، صندلی‌ها، متریال، غربیلک فرمان و iDrive تماماً تغییر کرده‌اند. در حقیقت ما در تلاش هستیم تا مشابهتی بین نسل جدید G01 و نسل قبلی F25 پیدا کنیم.

خب تفاوت همیشه به معنی بهتر بودن نیست. بسیاری از افراد می‌گویند خطوط ساده و بی‌آلایش نسل قبلی X3 نمای بهتری داشته‌اند؛ و این منصفانه است زیرا نسل جدید شلوغ‌تر بوده و شاید دل برخی خریداران را بزند. نسل قبلی مدت زیادی در بازار حضور داشت و نسبت به بسیاری از رقبا حس تازه‌تری را منتقل می‌کرد. هم‌اکنون x3 جدید کاملاً مدرن احساس می‌شود و می‌تواند با خودروهایی چون مرسدس GLC و آئودی Q5 رقابت نماید.


همچنین هر چیز زیر پوست خودرو نیز جدید است. این امر باعث شده X3 سبک‌تر، سریع‌تر، تیزتر و پیشرفته‌تر باشد. این خودرو از پیشرانه‌ها و تکنولوژی‌های جدید بهره برده و چابک‌تر است؛ بنابراین به نظر ما خودروی بهتری است.

اما نظر خریداران و طرفداران با نظر ما یکی نیست. از نظر شخصی ما فکر می‌کنیم مصرف‌کنندگان ب‌ام‌و این خودرو را دوست خواهند داشت. ظاهر تیز و جدید آن متفاوت‌تر از قبل بوده و تکنولوژی‌های کاملاً جدید و چشمگیری در X3 جدید بکار رفته است. فکر می‌کنیم این خودرو به فروش خوبی دست خواهد یافت؛ اما نظر شما چیست؟

منبع: bmwblog

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Sina Naseri

    ۱۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (69 ديدگاه)

    از رقباش خوش قیافه تر
    هندلینگ معرکه ب ام و
    امکانات زیاد
    موتور قدرت مند
    پس قطعا موفق میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ghost

      ۱۳ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (193 ديدگاه)

      jaguar f pace تا حالا دیدی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Sina Naseri

        ۱۳ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (69 ديدگاه)

        اونم خیلی جذابه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. افرودر

    ۱۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (46 ديدگاه)

    من نسل قبلیشو خیلی بیشتر داشتم ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ACR VIPER

    ۱۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    اصلا با طراحی چراغ جلوش حال نکردم
    طراحی چراغ جلوش خیلی خیلی خنگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. دانیال

      ۱۴ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (134 ديدگاه)

      به شدت موافقم. شبیه بچه اوسکل هاست. اون ابهت و خشم بی ام و که من عاشقشم رو نداره. ترجیح میدم یا نسل قبل شو بخرم، یا سری 5 جدید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. نوید جهرمی

      ۱۸ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      منم موافقم. همه طراحیشو قبول دارم مخصوصا داخلش. این چراغا رو بردارن جاش چراغ خشن و با ابهتی بزارن بی نقص میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. #ali.m#

    ۱۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    تقریبا تمام رقباش رو بیشتر میپسندم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. TRX

    ۱۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (316 ديدگاه)

    نظر شخصی
    من احساس میکنم بی ام و داره با چسباندن یا عدم چسباندن چراغ ها به جلو پنجره هاش یه پیامی به بیننده القا میکنه!
    من هر سری که یه بی ام و جدید رو با چراغهای چسبیده به جلو پنجره میبینم پیش خودم میگم این دیگه آخره شه اومده تا تمام رقباشو به خاک و خون بکشه
    اما بی ام و هایی که چراغشون به جلو پنجره نچسبیده انگار ملایمت یا معصومیت یه بچه رو دارن بیشتر شبیه یه ماشین خانوادگین تا یه ماشین با دی ان ای بی ام و
    البته کاملا قابل درکه من که با این طراحی کاملا رابطه برقرار میکنم به ادم با زبون بی زبونی میگه من یه x3 هستم از من انتظار بیشتری نسبت به x4 و x5 x6 نداشته باش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. دانیال

    ۱۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (134 ديدگاه)

    من پولشم داشتم حتی حاضر نبودم ماشین با این قیافه جلو(به نظرم مهمترین بخش طراحی) رو بخرم. چراغ های جلو ماشین شبیه این ماشین چینی هاست. به هیچ وجه حاضر نیستم پول بابت همچین ماشینی بدم. یا نسل قبلی شو می خرم یا لکسوس nx.
    منبع مطلب معلوم باید چه نتیجه ای می گرفت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا