آئودیبی ام وجگوارچشم اندازکادیلاکمرسدس بنزهفته نامه

نبرد بزرگ سدان‌های لوکس میان سایز

رویارویی آئودی A6، ب‌ام‌و ۵۴۰i، مرسدس-آام‌گ E43، کادیلاک CTS V-Sport و جگوار XF S

طی چند سال اخیر، شاسی‌بلندها بخشی از سهم بازار سدان‌های پریمیوم متوسط را تصاحب کرده‌اند؛ اما حتی با وجودی که نسبت فروش سدان‌های متوسط لوکس باهمتایان شاسی‌بلند خود یک‌به‌دو است، ولی این سدان‌های لوکس هنوز هم به حیات خود ادامه داده‌اند چراکه همچنان نزدیک به ۱۹۰ هزار دستگاه از این خودروها به‌صورت سالانه در ایالات‌متحده فروخته می‌شود و همچنان خودروهای زیادی در این کلاس حضور دارند؛ بنابراین ما هم تصمیم گرفتیم مقایسه‌ای میان خودروهای حاضر در سگمنت سدان‌های متوسط پریمیوم انجام دهیم. تعدادی از خودروهای حاضر در این کلاس بسیار اسپرت‌تر از یک شاسی‌بلند هستند و در حالت ایده آل، ترکیبی از ویژگی‌های لاکچری و دینامیک رانندگی اسپرت را با یک رانندگی روزانهٔ عالی ارائه می‌کنند. خودرویی می‌تواند پیروز این رقابت لقب گیرد که بهترین تعادل را بین این ویژگی‌ها برقرار کرده باشد.

در ابتدا برای این نبرد هشت نامزد را در نظر داشتیم؛ اما بعداً تصمیم گرفتیم لینکلن کانتیننتال را از لیست حذف کنیم چراکه این خودرو بیشتر یک ماشین لوکس است تا اسپرت. جنسیس G80 اسپرت هم با پیشرانهٔ V6 توئین توربوی متعلق به مدل بزرگ‌تر G90 هم گزینهٔ مناسبی جهت شرکت در این آزمون بود اما تنها چند ماه بیشتر از آغاز فروش آن نگذشته است. بدین ترتیب در لیست ما شش خودرو باقی ماندند اما نهایتاً رقابت با حضور پنج خودرو برگزار شد زیرا مازراتی گیبلی تنها در یک تیپ عرضه می‌شود که قیمتش به صد هزار دلار می‌رسد. این قیمت برای شرکت در آزمایش ما بیش‌ازحد گران بود و به همین دلیل این خودرو هم از لیست شرکت‌کنندگان کنار رفت.

یکی از جدیدترین خودروهای این جمع پنج‌نفره، مرسدس-آام‌گ E43 4Matic با ۴۰۰ اسب بخار قدرت است که بر اساس نسل جدید E کلاس ساخته شده است. E43 شکاف بین مدل E300 با پیشرانهٔ چهار سیلندر توربوی ۲۴۵ اسبی و مدل E63 S با پیشرانهٔ V8 توئین توربوی ۶۱۰ اسبی را پُر می‌کند. قیمت پایهٔ E43 از ۷۳,۳۲۵ دلار آغاز می‌شود اما قیمت نمونهٔ مورد آزمایش ما به ۹۱,۱۷۵ دلار رسیده است. البته از این قیمت می‌توان به‌راحتی با صرف‌نظر کردن از رنگ قرمز کاردینال بدنه، تریمی داخلی متالیک، تریم مشکی‌رنگ بیرونی، تهویهٔ صندلی‌های جلو، غربیلک فرمان آام‌گ و سیستم صوتی برمستر، ۷,۸۳۰ دلار کم کرد چراکه هیچ‌کدام از این موارد توانایی‌های ذاتی E43 را افزایش نمی‌دهند و فقدان هیچ‌کدام تجربهٔ رانندگی آن‌را مخدوش نمی‌کنند.

در سمت دیگر میدان آئودی A6 3.0T کواترو قرار دارد. این خودرو برای سال ۲۰۱۶ تازه‌سازی میان‌دوره‌ای خود را تجربه کرده است که برای آن نمای جلویی جدید جلو و عقب، سازگاری با کارپلی اپل و وای فای داخلی را به ارمغان آورده است. برای سال ۲۰۱۷ نیز برای A6 یک پکیج سفارشی بنام پکیج رقابت ارائه شده که سیستم تعلیق اسپرت، سیستم کنترل گشتاور در دیفرانسیل عقب، رینگ و لاستیک‌های قرض گرفته شده از مدل S6، هفت اسب بخار قدرت بیشتر برای پیشرانهٔ V6 سوپرشارژ (که مجموع قدرت را به ۳۴۰ اسب بخار می‌رساند) و ویژگی‌های داخلی و خارجی S6 را به آن اضافه می‌کند. البته امکان انتخاب مدل S6 با پیشرانهٔ ۴۵۰ اسب بخاری V8 هم برای این رقابت وجود داشت چراکه قیمتی کمتر از ۸۰ هزار دلار دارد اما درنهایت به جهت اینکه می‌خواستیم آزمون را با خودروهای شش سیلندر برگزار کنیم تصمیم بر آن شد که مدل پایین‌تر A6 با موتور شش سیلندر را برگزینیم؛ اما با وجود صرف‌نظر کردن از S6، همین نمونهٔ شرکت‌کننده در این رقابت نیز با قیمت ۷۲,۱۷۵ دلار، خودروی گران‌قیمتی است درحالی‌که سن بالای آن نیز کاملاً احساس می‌شود.

این آزمایش مطمئناً بدون حضور ب‌ام‌و سری ۵ کامل نخواهد بود. نسل هفتم این سدان باواریایی برای سال ۲۰۱۷ با کد داخلی G30 معرفی شده و حالا مدل ۵۴۰i آن در آزمون ما شرکت کرده است. این خودرو از آخرین نسخهٔ پیشرانهٔ شش سیلندر خطی ب‌ام‌و استفاده می‌کند که با تجهیز به یک توربوشارژ، ۳۴۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. ۵۴۰i با ۵۷,۴۴۵ دلار، کمترین قیمت پایه را در بین اعضای گروه دارد اما با سفارش پکیج‌ها و آپشن‌های شخصی، قیمت آن بالا می‌رود به‌نحوی‌که قیمت نمونهٔ مورد آزمایش ما به ۸۲,۶۱۰ دلار رسیده است. ولی همانند مرسدس، پایین آورد برچسب قیمتی ب‌ام‌و نیز با حذف تجهیزاتی نه‌چندان ضروری مانند سیستم صوتی Bowers & Wilkins به قیمت ۴,۲۰۰ دلار، سیستم پارک از راه دور به قیمت ۷۵۰ دلار، تریم سرامیکی مشکی‌رنگ داخلی به قیمت ۶۵۰ دلار و سیستم آرام بستن درها به قیمت ۶۰۰ دلار، آسان است.

نسل دوم جگوار XF اوایل سال گذشته به بازار آمد و حالا نخستین آزمون مقایسه‌ای خود را تجربه می‌کند. هرچند نسل دوم XF در ظاهر به نسل قبلی شباهت دارد اما بدنهٔ آن از آلومینیوم ساخته شده که در این سگمنت منحصربه‌فرد است. در زیر کاپوت این جنتلمن بریتانیایی یک موتور ۳ لیتری V6 سوپرشارژ قرار گرفته که اساساً همان پیشرانهٔ V8 جگوار منهای دو سیلندر است. برای تجربهٔ آزمونی خوب، جگوار مدل XF S را با سامانهٔ چهارچرخ محرک برای ما فرستاده است. علاوه بر این، در نسخهٔ S قدرت موتور V6 از ۳۴۰ اسب بخار به ۳۸۰ اسب بخار افزایش پیدا کرده است. جگوار XF S مورد آزمایش ما قیمتی برابر با ۷۷,۵۳۵ دلار دارد.

و درنهایت به آخرین شرکت‌کنندهٔ این نبرد یعنی کادیلاک CTS V-Sport می‌رسیم. خودرویی که سابقاً برندهٔ رقابت ۱۰Best ما شده و قدرتمندترین عضو این جمع پنج‌نفره محسوب می‌شود. در زیر کاپوت این ماشین یک پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 توئین توربو قرار گرفته که ۴۲۰ اسب بخار قدرت دارد. به جهت وجود ویژگی‌ها و قیمت برابر با دیگر رقبا، تصمیم گرفتیم که تیپ پریمیوم CTS را برای این آزمون انتخاب کنیم که قیمت آن از ۷۱,۷۹۰ دلار آغاز می‌شود؛ اما به این قیمت مبلغ ۳ هزار دلار بابت پکیج کربنی مشکی اضافه شده است که شامل صندلی‌های ریکارو، تریم مشکی رینگ‌ها و چند آپشن دیگر می‌شود و قیمت کلی CTS V-Sport را به ۷۵,۸۸۵ دلار می‌رساند. بدین ترتیب با این پنج سدان برتر دنیا آمادهٔ برگزاری نبردی سخت می‌شویم. پس از چند روز و پیمودن نزدیک به ۱۶۰۰ کیلومتر، این پنج سدان که بر روی کاغذ بسیار باهم اشتراک داشتند، شخصیت کاملاً متفاوت خود را نشان دادند.

رتبهٔ پنجم جگوار XF S AWD

اگر این جگوار آشنا به نظر می‌رسد بدین خاطر است که XF بسیار شبیه به نسل قبلی خود است؛ بنابراین آشنا بودن آن غیرقابل‌انکار است اما همچنان سراسر آن لوکس احساس می‌شود. همچنین این خودرو به همراه کادیلاک نمرات بالایی را در طراحی بیرونی کسب کردند. همین داستان همچنان در داخل هم ادامه دارد. یک صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی جدید به‌عنوان صفحه آمپر مجازی خودرو تعبیه شده و یک صفحه‌نمایش لمسی ۱۰.۲ اینچی هم جهت ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی نصب شده است که هردو نمای خوبی داشته و سریع‌تر از نسخهٔ قبلی و همین‌طور سیستم اطلاعاتی-سرگرمی CUE کادیلاک هستند؛ اما بااین‌وجود اصول اولیهٔ معماری قبلی XF همچنان در داخل نسل جدید به چشم می‌خورد که موجب می‌شود این سدان بریتانیایی نسبت به سالِ خود قدیمی به نظر برسد.

اما در روی جاده، XF پوستهٔ قدیمی خود را کنار می‌گذارد و نشاط و شخصیت خود را نشان می‌دهد. تحت‌فشار، فرمان از خواب بیدار می‌شود ولی با وجود برخورداری از لاستیک‌های چهارفصل، XF کمترین چسبندگی را داشته و طولانی‌ترین توقف از سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت را به ثبت می‌رساند. متریال بکار رفته در داخل خودرو نیز متناسب با قیمت نزدیک به ۸۰ هزار دلاری آن نیستند. پیشرانهٔ V6 جگوار اما لرزش بسیار خفیفی داشته و در دورهای بالا تنها ۷۴ دسی‌بل صدا تولید می‌کند؛ بنابراین موتور V6 این ماشین فاقد صدای گیرای دیگر موتورهای V6 این گروه و یا موتور شش سیلندر خطی ب‌ام‌و است. بااین‌حال هرچند XF در ۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد که تنها از آئودی بهتر است اما هیچ شکایتی از قدرت این پیشرانه وجود ندارد. درنهایت جگوار با شش امتیاز کمتر از ب‌ام‌و در جایگاه آخر قرار گرفت اما این دو خودرو تفاوت‌های زیادی باهم ندارند و در صورت ترکیب نقاط قوت هر دو، به‌احتمال‌زیاد خودروی پیروز این رقابت ایجاد می‌شد.

رتبهٔ چهارم ب‌ام‌و ۵۴۰i

بالاتر از همه‌چیز این است که ب‌ام‌و به‌عنوان سازندهٔ برتر پیشرانه شناخته می‌شود و این عنوان به‌حق به آن نسبت داده شده است تا جایی که اگر کسی بگوید زیر کاپوت ۵۴۰i یک موتور V12 قرار دارد ما باور خواهیم کرد. در این گروه، ب‌ام‌و بازهم ممتاز بودن موتور شش سیلندر خطی خود را با روانی و پالایشی مثال‌زدنی که موتورهای V6 فاقد آن هستند نشان داد. تقریباً هیچ تفاوت محسوسی در ارتعاش این موتور بین حالت کارکرد درجا و کار در دور موتور ۶ هزار rpm وجود ندارد درحالی‌که پاسخگویی آن نیز مانند موتورهای الکتریکی است و در هنگام حرکت با حداکثر شتاب نیز ۶۸ دسی‌بل صدا ایجاد می‌کند که مشابه صدای تولیدی توسط تسلا مدل S است. بر روی کاغذ، ممکن است موتور ب‌ام‌و کمترین قدرت را در بین اعضای گروه داشته باشد اما گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ۵۴۰i موجب می‌شود که ظرف ۴.۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. درحالی‌که با مصرف ۱۰.۷ لیتری بنزین در هر صد کیلومتر، کمترین مصرف سوخت را در این آزمون دارد.

طراحی داخلی ۵۴۰i نیز شما را متقاعد خواهد کرد که خودرویی دوازده سیلندر خریداری کرده‌اید. در اینجا فضایی بسیار نرم و پوشش چرم ناپا، تنظیم ۲۰ جهتهٔ صندلی‌ها با ماساژور وجود دارد که بخشی از پکیج صندلی‌های لوکس به قیمت ۱۶۰۰ دلار هستند. ۵۴۰i همچنین با ۲.۹۷ متر، بیشترین فاصلهٔ محوری را دارد که موجب ارائهٔ صندلی‌های عقب جادار شده است. غربیلک فرمان قطور M اما تنها قسمتی در کابین ب‌ام‌و است که تظاهر اسپرت دارد. در ۵۴۰i مورد آزمایش ما دو پکیج هندلینگ هم وجود دارد. اولی پکیج M اسپرت ۲۶۰۰ دلاری است که لاستیک‌های تابستانی گودیر ایگل F1 Asymmetric را روی رینگ‌های ۱۹ اینچی خودرو اضافه می‌کند و ارتفاع را ۱ سانتیمتر کاهش می‌دهد و دومی پکیج داینامیک ۳۲۰۰ دلاری است که میلهٔ آنتی رول الکترونیکی و تنظیم خودکار کمک‌فنرهای الکترونیکی را به ارمغان می‌آورد ولی حتی با وجود این دو پکیج هندلینگ، ۵۴۰i فاقد اطلاعات شاسی و فرمانی بود که ما انتظار داشتیم.

به همین دلیل کلمهٔ بی‌احساس بارها و بارها توسط آزمایش‌کنندگان در توصیف این ماشین استفاده شد. فرمان به ارائهٔ پاسخ بیشتری نیاز دارد درحالی‌که هندلینگ نیز آن‌طور نیست که از یک ب‌ام‌و انتظار داریم. همچنین با کمی وارد آوردن فشار به خودرو، لغزش آن بسیار آسان صورت می‌گیرد و با وجود استفاده از لاستیک‌های تابستانی، ب‌ام‌و به‌سختی از پس جگوار با لاستیک‌های چهارفصل برمی‌آید؛ بنابراین برای کسانی که به دنبال یک سدان اسپرت هستند، انتخاب‌های بهتری از ب‌ام‌و ۵۴۰i وجود دارد.

رتبهٔ سوم آئودی A6 3.0T کواترو

آئودی برندهٔ آزمون سه سال پیش ما است اما این ماشین با رنگ خاکستری خود، ۳۰ اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به قبل دارد که توان کلی آن‌را به ۳۴۰ اسب بخار رسانده است ولی حتی با وجود قدرت بیشتر، A6 آزمون ما در ۵.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسید که کُندترین خودروی این رقابت لقب می‌گیرد. در A6 موتور بی‌سروصدا کار خود را انجام می‌دهد و هرگز خواستار جلب‌توجه نیست. ارگونومی و راحتی خودرو نیز بسیار عالی است و غربیلک فرمان بسیار خوش‌دست است. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آئودی یعنی MMI نیز بسیار سریع کارهای پیچیده‌ای چون تماس تلفنی و یا وارد کردن مقصد در سیستم ناوبری را انجام می‌دهد. البته A6 در حال حاضر پنج‌ساله بوده و به همین دلیل فضای داخلی آن‌را نمی‌توان معیاری برای این کلاس تلقی کرد.

نشانه‌های سن بالا در کابین A6 نیز کم‌وبیش قابل‌مشاهده است مانند نمایشگر سربالای قدیمی آن اما دیگر قسمت‌های اتاق همچنان عالی و کاربردی احساس می‌شود. در آزمونِ چرخش نیز آئودی توانست شتاب جانبی ۰.۹۳ جی را به ثبت برساند که با کادیلاک یکسان بوده و هردو در این زمینه بهترین‌های گروه لقب می‌گیرند. خوشبختانه، پکیج رقابت نیز تأثیر منفی بر سواری A6 نمی‌گذارد. آئودی A6 تعادل مناسبی بین لوکس بودن و اسپرت بودن برقرار کرده است درحالی‌که سرشار از آرامش است. البته این سدان آلمانی ستایش کامل ما را برنمی‌انگیزد اما از سوی دیگر چیزهای چندان زیادی برای گله و شکایت نیز در آن پیدا نکردیم.

رتبهٔ دوم کادیلاک CTS V-Sport

روح و شخصیت رانندگی کادیلاک یادآور محصولات لوتوس است. این سدان اسپرت آمریکایی نه‌تنها با وزن ۱۸۲۵ کیلوگرم سبک‌ترین عضو گروه است که همچنین در بخش شاسی هم بیشترین امتیاز را دریافت کرد و رانندگی سرگرم‌کننده‌ای هم دارد. علاوه بر این، CTS از طریق فرمان و صندلی‌ها ریکاروی خود، بیشتر از دیگر خودروها تصویری روشن از آنچه که زیر لاستیک‌ها اتفاق می‌افتد را ارائه می‌دهد. در حالت تخت گاز نیز پیشرانهٔ V6 کادیلاک با تولید ۸۴ دسی‌بل صدا، بیشترین صدا را در بین این چهار خودرو دارد. البته هرچند هنگام حرکت با سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت کادیلاک با تولید ۶۶ دسی‌بل صدا خودروی بسیار آرامی است اما در این مقایسه بیشترین صدا محسوب می‌شود.

اما فقط شخصیت رانندگی CTS نیست که ما را به یاد ساخته‌های لوتوس می‌اندازد بلکه مشکلات در کیفیت ساخت آن نیز همین حس را دارد به‌گونه‌ای که در طول چند روز آزمون با مشکلاتی کیفی متعددی در آن مواجه شدیم مانند به بیرون آمدن پوشش داخلی ستون C، روشن شدن چراغ چک به جهت نقص در فشار روغن و… . بعلاوه، نسبت به دیگر خودروهای این رقابت، صندلی‌های عقب کادیلاک کوچک‌ترین بوده و رابط کاربری سیستم اطلاعاتی-سرگرمی CUE آن نیز کمترین جذابیت را دارد. همچنین در بحث مصرف سوخت هم کادیلاک با سوزاندن ۱۳ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر در پس دیگر خودروهای این آزمون قرار می‌گیرد به‌نحوی‌که ۳.۲ لیتر مصرف بیشتری از ب‌ام‌و دارد؛ اما بااین‌وجود، سواری و شتابِ عالیِ کادیلاک همراه با رضایتی که از رانندگی آن حاصل می‌شود فراتر از این معایب است. البته این بدان معنا نیست که CTS خودرویی عالی و درجه‌یک است اما در طول آزمونِ رانندگی ما تمامی آزمایش‌کنندگان تمایل خود به این سدان آمریکایی را ابراز کردند.

رتبهٔ اول مرسدس-آام‌گ E43 4Matic

E43 مورد آزمایش ما ۹۱,۱۷۵ دلار قیمت دارد که بالاترین قیمت در این آزمایش محسوب می‌شود تا جایی که با این مبلغ می‌توان یک کادیلاک CTS-V با ۶۴۰ اسب بخار قدرت خریداری کرد. به همین دلیل مرسدس بنز در بخش قیمت امتیازات را از دست داد اما در بسیاری از مقوله‌های دیگر پیشتاز گروه بود و بنابراین این ضعف را جبران نمود. البته می‌توان آپشن‌های اضافی به قیمت ۷,۸۳۰ دلار را از E43 حذف کرد چراکه فقدان این آپشن‌ها خدشه‌ای به ذات عالی این خودرو وارد نمی‌کند. یکی از آپشن‌هایی که ما آن‌را نمی‌خواهیم، پکیج آسایش صوتی به مبلغ ۱۱۰۰ دلار است که موجب افزایش مواد عایق صدا در سراسر کف خودرو و درها و همچنین اضافه شدن ورقهٔ آکوستیک به شیشهٔ جلو و پنجره‌های جانبی می‌شود. احتمالاً این پکیج نقش مهمی در به گوش رسیدن ۶۳ دسی‌بل صدا هنگام حرکت با سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت دارد. همچنین در بزرگراه‌های بین ایالتی نیز تقریباً هیچ‌گونه صدای باد یا جاده به گوش نمی‌رسد و تا هنگام حرکت با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت هم هنوز تنها ۷۱ دسی‌بل صدا درون کابین به گوش می‌رسد.

سکوت ویژگی بسیار مهمی در مرسدس بنز است اما E43 به این دلیل پیروز رقابت شد که سواری آن با کادیلاک برابری می‌کند. پیشرانهٔ V6 توئین توربوی این سدان اسپرت آلمانی در حالت رانندگی اسپرت و هنگام فشردن پا تا آخر روی پدال گاز، کابین را با ۷۶ دسی‌بل صدا پُر می‌کند اما این موتور ۳ لیتری مرسدس پاسخگویی بهتری از موتورهای سوپرشارژ جگوار و آئودی داشته و فاقد هرگونه تأخیر توربویی است. همچنین به لطف برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک به‌صورت استاندارد، E43 توانست ظرف ۴.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد که بهترین شتاب گروه محسوب می‌شود. البته فرمان این خودرو کمی سنگین‌تر از دیگر خودروها احساس می‌شود ولی دقت و بازخورد مناسبی دارد.

E43 مورد آزمایش ما به رینگ‌های ۲۰ اینچی سفارشی مجهز بود که با لاستیک‌های پیرلی P Zero پوشیده شده‌اند اما ما رینگ‌های ۱۹ اینچی استاندارد با لاستیک‌های فاق بلند را بیشتر دوست داریم زیرا سواری بهتری ارائه می‌کنند. این در حالی است که مرسدس E43 با دستیابی به شتاب جانبی ۰.۹۲ جی، در پس آئودی و کادیلاک قرار می‌گیرد. صندلی‌های پریمیوم این ماشین بیشترین راحتی را داشته و بالاترین حمایت را از بدن به عمل می‌آورند درحالی‌که صفحه‌نمایش آن نیز بهترین گرافیک را دارد. در کل مرسدس-آام‌گ E43 خودرویی واقعاً مدرن و سدانی قرن بیست و یکمی است که ترکیبی عالی از لوکس بودن و اسپرت بودن را برقرار کرده و به‌روشنی پیروز این نبرد دشوار لقب می‌گیرد.

مشخصات فنی

آئودی A6 ب‌ام‌و ۵۴۰i کادیلاک CTS جگوار XF S مرسدس E43
قیمت پایه ۶۸,۵۵۰ دلار ۵۷,۴۴۵ دلار ۶۱,۶۹۰ دلار ۶۷,۱۹۵ دلار ۷۳,۳۲۵ دلار
قیمت تست‌شده ۷۲,۱۷۵ دلار ۸۲,۶۱۰ دلار ۷۵,۸۸۵ دلار ۷۷,۵۳۵ دلار ۹۱,۱۷۵ دلار
طول ۴.۹۳ متر ۴.۹۴ متر ۴.۹۶ متر ۴.۹۵ متر ۴.۹۴ متر
عرض ۱.۸۷ متر ۱.۸۶ متر ۱.۸۳ متر ۱.۸۸ متر ۱.۸۶ متر
ارتفاع ۱.۴۷ متر ۱.۴۸ متر ۱.۴۵ متر ۱.۴۵ متر ۱.۴۴ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۹۱ متر ۲.۹۷ متر ۲.۹۱ متر ۲.۹۶ متر ۲.۹۴ متر
حجم صندوق بار ۳۹۶ لیتر ۵۳۸ لیتر ۳۹۶ لیتر ۵۳۸ لیتر ۳۶۸ لیتر
پیشرانه ۳ لیتری V6 ۳ لیتری I6 ۳.۶ لیتری V6 ۳ لیتری V6 ۳ لیتری V6
تنفس سوپرشارژ توربوشارژ توئین توربو سوپرشارژ توئین توربو
قدرت ۳۴۰ اسب بخار ۳۳۵ اسب بخار ۴۲۰ اسب بخار ۳۸۰ اسب بخار ۴۰۰ اسب بخار
گشتاور ۴۴۰ نیوتن متر ۴۵۰ نیوتن متر ۵۸۵ نیوتن متر ۴۵۰ نیوتن متر ۵۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ دنده اتوماتیک ۸ دنده اتوماتیک ۸ دنده اتوماتیک ۸ دنده اتوماتیک ۹ دنده اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ عقب عقب چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۵.۲ ثانیه ۴.۷ ثانیه ۴.۵ ثانیه ۵ ثانیه ۴.۲ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۳.۷ ثانیه ۱۳.۲ ثانیه ۱۲.۹ ثانیه ۱۳.۵ ثانیه ۱۲.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۰۵ کیلومتر ۲۵۰ کیلومتر ۲۷۵ کیلومتر ۲۰۵ کیلومتر ۲۱۰ کیلومتر
ترمز از ۱۱۰ کیلومتر ۴۸ متر ۵۱ متر ۴۷ متر ۵۵ متر ۴۹ متر
شتاب جانبی ۰.۹۳ جی ۰.۸۷ جی ۰.۹۳ جی ۰.۸۶ جی ۰.۹۲ جی
وزن خالص ۱۹۲۴ کیلوگرم ۱۸۴۶ کیلوگرم ۱۸۲۵ کیلوگرم ۱۹۳۷ کیلوگرم ۱۹۴۴ کیلوگرم
تقسیم وزن جلو/عقب ۵۵.۳/۴۴.۷ ۵۲.۳/۴۷.۷ ۵۱.۸/۴۸.۲ ۵۱.۲/۴۸.۸ ۵۴.۵/۴۵.۵
ظرفیت باک ۷۵ لیتر ۶۸ لیتر ۷۲ لیتر ۷۴ لیتر ۹۰ لیتر
مصرف سوخت ترکیبی ۹.۸ لیتر ۹.۸ لیتر ۱۳ لیتر ۱۰.۲ لیتر ۱۱.۲ لیتر
مجموع امتیازات ۱۹۶ ۱۹۵ ۱۹۹ ۱۸۹ ۲۰۴

 

منبع: Car&Driver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۱ دیدگاه‌ها

  1. فورد

    ۱۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (852 ديدگاه)

    مقایسه خوبی بود در اخر بودن جگوار و اول شدن بنز شکی نیست اما بقیه بستگی به سلیقه میشه جابه جا بشن ولی انتخاب من کادیلاکه

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. (ali(CHEVY NOVA

      ۱۴ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (6776 ديدگاه)

      اى ول کادیلاک

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. PaRHaM

        ۱۶ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (741 ديدگاه)

        من اگه بخوام اندازه مرسدس پول خرج کنم
        خیلی قشنگ میرم ی CTS v میخرم با قدرت ۶۴۰ ک همه اینا رو با هم قورت میده????❤?

        موافقم 1
        مخالفم 1
  2. فرشاد سجادیان

    ۱۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    درود به روح خداوندگاران دنیای خودرو، کارل بنز، گوتلیب دایملر و ویلهلم مایباخ. . . ❤

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. سامان اذری

    ۱۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3193 ديدگاه)

    این تبلیغات پدال دقیقا منو یاد بعضی از ادمها ها تو اینستاگرام میندازه
    یه مدت چندتا عکس فیلم جذاب و …. از خودشون میزارن بعد این که فالورهاشون (دنبال کننده اشون) رفت بالا و برا خودشون شاخ شدند
    شروع میکنند به تبلیغات و فکرو ذکرشون میشه فقط کسب درامد

    الان جدیدا مطالب پدال خیلی سطحی شده چندتا تبلیغ هم گذاشتند مابین کامنت ها و مطالب
    شما فقط امار نظرها رو ببینید که چقدر کم.شده
    من خودم اصلا ترغیب نمیشم با دوستان در مورد ماشین و اینجور چیزا تبادل نظر کنم

    یاعلی

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. سردبیر

      ۱۳ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (764 ديدگاه)

      سلام. سامان عزیز، قبلا این موضوع را توضیح داده و از کاربران محترم نیز پوزش خواسته ایم. دلیل اضافه شدن موقتی این باکس، تامین هزینه ها برای خرید تجهیزاتی نظیر اکشن کم و دوربین مناسب برای تهیه گزارش هایی حرفه ای تر است. در غیر این صورت خود ما نیز تمایلی به پر کردن سایت با تبلیغات نداریم. اگر فکر می کنید که مطالب ما نیز سطحی شده مثل همین مطلب که وقت و انرژی زیادی صرف آن شده، تنها برای خود متاسفیم.
      ارادتمند

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. بنزما

        ۱۴ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (505 ديدگاه)

        بی ام و سری پنج پرفروش ترین سدان لوس متوسط جهان رو چند سال داره واسه همین اونجوری که باید روی این ماشین مایه نمیزاره
        ایودی a6 نسل پنج سال پیشش در حد بنزو کادیلاک جدید ظاهر شده نسل جدیدش همین روزا معرفی میشه وبی شک سلطان این سگمنت میشه تا قبل از معرفی نسل جدید بنزو کادیلاک تو همین
        کار اند درایور اول بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Reventon

      ۱۳ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (282 ديدگاه)

      سامان اینجور نگو
      پس درآمد سایت پدال با اون همه مجموعه که برای منو تو مقاله ترجمه شده مینویسن از چی باشه؟
      اونام زندگی دارن بیکار که نیستن
      من با اینکه از پدال در زمینه،حذف بی مورد کامنت ها و معطل شدن زیاد برای تایید خیلی ناراحتم
      ولی این یه موردو حق میدم چون در زمینه های علم ،تحقیق ،سواد گروهی و غیره… این مجموعه هایی که در این زمینه فعالیت دارن ساپورت دولتی نمیشن مثل پدال،
      دلیلشم اینه که اگه صد تا مثه پدال شکل بگیره مثه الان به زور نمیتونن اشغالای چینی و وطنی رو به خورد ملت بدن
      عزت زیاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سامان اذری

        ۱۳ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (3193 ديدگاه)

        اقای سردبیر من سطحی شدن رو کلی گفتم
        این مقاله مطمئن بودم که امار بازدیدش بیشتره برا همون اینجا نظرم رو نوشتم

        سایت خودتونه هرجور دوس دارید تبلیغات کنید ما چیکاره ایم مگه ؟؟

        یاعلی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سردبیر

          ۱۳ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (764 ديدگاه)

          سامان جان، این سایت متعلق به تمام مخاطبان محترم آن است و در اینجا هم هدف ما کسب منافع و درآمد نیست که اگر بود راههای بهتر و کم دردسرتری برای آن وجود داشت. انشاالله سعی می کنیم تا کیفیت مطالب همراه با کمیت آنها افزایش یابد. اگر دوستان مدتی کوتاه تامل و تحمل فرمایند نیز این تبلیغات پایان یافته و ما نیز می توانیم به واسطه آنها گزارش های تصویری و ویدئویی بهتر و شایسته تری را تهیه نماییم. ما را از انتقادات خود بی بهره نسازید. ممنون
          ارادتمند

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. فرشاد سجادیان

    ۱۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    دقت کردین جدیدا ب ام و تو مقایسه‌ها رده‌های آخر رو به دست میاره؟؟؟؟ به نظرتون ب ام و افت کرده یا کادیلاک پیشرفت کرده که بالاتر از ب ام و قرار گرفته؟؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ونوم اف ۵

      ۱۳ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      فرشاد جان کادیلاک بدون شک پیشرفت داشته ولی بی ام و افت نداشته بنظرم رشدش کند شده

      موافقم 0
      مخالفم 1
    2. Daniel

      ۱۴ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (951 ديدگاه)

      حاج فرشاد
      برادر چرا تلقین میکنی؟ اولین تستیه که BMW توش جزو دوتای اول نبوده.
      مگه همین یک ماه پیش نبود که بین سری پنج جدید و a6 و بنز ی رقابت برگزار شد و سری 5 اول شد؟
      بعضی سایت ها سلیقه ای نظر میدن.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. فرشاد سجادیان

        ۱۴ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        شما هم لطفا مطلب “آزمون بزرگ: رویارویی هشت سدان کامپکت لوکس دنیا” که ۲۶ خرداد منتشر شد رو به یاد بیار عزیز! از هشت‌ شرکت کننده، ب ام و هفتم‌ شد! من واقعا دلم نمی‌خواد جایگاه ب ام و افت کنه، کمپانی بزرگ و با ارزشیه. . .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Daniel

          ۱۴ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (951 ديدگاه)

          بله اونجا هفتم شد و درست هم بود چون نسل جدید نیست و دموده شده برعکس رقیباش.
          ولی اینجا کاملا سلیقه ای چینش کرده. ولی خیالم راحته چون هموطنش اول شده.

          موافقم 0
          مخالفم 1
      2. بنزما

        ۱۴ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (505 ديدگاه)

        اره دانیال جان من هم سخت طرفدار سری پنجم ولی کار اند درایور واقعا یه جورایی بهترین مقایسه ها و نظرات
        رو داره و کاملا تخصصی و بر اساس اولویت پرفورمنس نظر میده

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. ونوم اف ۵

        ۱۴ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1274 ديدگاه)

        دانیال جان تا چند وقت پیش بی ام و بیشترین فروش رو تو لوکس سازا داشت ولی الان بعد بنز قرار گرفته این که امار هست و سلیقه نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Daniel

          ۱۵ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (951 ديدگاه)

          برادر من مشکلی ندارم. رقابت خیلی طبیعیه و من فوق العاده خوشحالم که هنوزپرچم آلمان بالاست.
          واسه من BENZ و BMW و Audi و Porsche و VW فرقی ندارن.
          مثل شما آمریکایی بازا که فورد و شورولت و دوج و … براتون فرقی نمیکنه و همشونو دوس دارید.
          ولی سایت های دیگه بررسی میکنن و سری پنج جدید اول میشه ولی اینجا شده چهارم !!!!!
          من تنها خرده ای که به این نمونه دارم اینکه چرا I6 عرضه شده. باید V6 می بود و I مختص سری 3 باقی می موند.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. حمیدرضا

      ۱۴ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (60 ديدگاه)

      تو مقایسه ای که آیودی و جگوار و ب ام و پایین تر از کادیلاک قرار بگیرن (نه یکی بلکه هر۳تا) باید به کسی که تست کرده شک کرد…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Amir Machine

        ۱۴ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1196 ديدگاه)

        اینکه شما کادیلاک رو قبول نداری و همیشه دست کم میگیریش مشکل خودته نه تست‌کنندگان یکی از معتبرترین سایت‌های ماشینی دنیا

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. (ali(CHEVY NOVA

        ۱۴ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (6776 ديدگاه)

        جناب حمىدرضا
        فعلا که کادیلاک مقام 2 رو داره و بى ام و+ آیودی مقام پاىىن تر از کادیلاک رو بدست اوردن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بنزما

          ۱۴ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (505 ديدگاه)

          البته یه دوسالی تو رتبه بندی همین کار اند درایور ایودی a6 اول جدول جاخوش کرده بود نسل جدیدش احتمالا دوباره واسه 3. سالی بره اون بالا

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. فرشاد سجادیان

    ۱۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    ادمین جان چند جا به جای E43 نوشتین E63

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امیر

    ۱۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (71 ديدگاه)

    بی ام و باید نفر اول تا سوم باشه حالا دوستان چه جوری امتیاز میدن و رو چه حسابی خدا داند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. شاهین

    ۱۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (4492 ديدگاه)

    با دیدن رتبه ب ام و سری 5 جدید ناامید شدم…
    قبل از خوندن مقاله حدس می زدم سری 5 یا اول باشه یا دوم اما حالا…
    امیدوارم بتونه در اینده بهتر از این عمل کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. كوروش

      ۱۳ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      دقیقا این خودرو ها از این ابر سازنده انتظار نمی رفت یه زمانی تست رو نخوانده رتبه اول معلوم بود البته بیمر پسرفت نکرده بلکه بنظر من رقبا عالی شدند شما کادیلاک رو نگاه کن یه زمانی واقعا با بیشترین حجم موتور و گشتاور عجیب بازم عملکرد خوبی نداشت بخاطر فناوری پایین و وزن زیادش اما حالا بسیار جالبه که می بینم سبک ترین خودرو گروه هستش پس بنظر من رقبا بسیار عالی کار کردند جایگاه بنز هم چندان مستحکم نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. جی تی ار

      ۱۳ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (459 ديدگاه)

      بابا بعضی نویسنده های این. کارانددرایور مخشون معیوبه. برداشته E43 و CTS_v رو با 540 و A6 مقایسه کرده کاملا اشتباهه.
      باید از M540 و S6 استفاده می کرد.
      قبل از این دوتا سایت معتبر دیگه این سری5 و Eکلاس رو با چند تا ماشین دیگه مقایسه کرده بود که تو هر دوتاش سری5 اول شده بود.
      یکیش برای اتواکسپرسه که در کمال ناباوری شرکت کننده ی انگلیسی رو طبق معمول برتر ندونست.
      https://www.pedal.ir/بی-ام-و/مقایسه-bmw-سری-5-مرسدس-e-کلاس-جگوار-xf/

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Amir Machine

        ۱۳ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1196 ديدگاه)

        این CTS-V نیست، CTS V-Sport هست که شش سیلندره، اصلاً هدف این مقایسه، طبق متن انتخاب ماشین‌های شش سیلندر بوده تا همه یکسان باشن.
        S6 که هشت سیلندره، سری پنج هم اصلاً مدل M540 نداره، مدل بالاتر، M550 هست که اونم هشت سیلندره.
        بنابراین مقایسه عادلانه برگزار شده

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فرامرز

          ۱۳ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (1595 ديدگاه)

          15000 دلار اختلاف قیمت پایه خیلی عادلانه هست؟ فایده 6 سیلندر مرسدس چیه که از 8 سیلندر آئودی گرونتر درمیاد؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. جی تی ار

          ۱۴ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (459 ديدگاه)

          عزیز بی ام و مدل 540i M:http://www.bmwblog.com/2016/12/14/test-drive-2017-bmw-540i/
          ضمن اینکه می دونم که CTS V SPORT هست.
          یه E43 داریم، یه E63، یه 540i M sport داریم،یه M5، یه S6 داریم، یه RS6، یهCTS v sport داریم، یه CTS V. فکر کنم منظورمو متوجه شدید. اگه یه نگاهی به قدرت ها هم بندازید که کامل متوجه می شوید…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Amir Machine

          ۱۴ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (1196 ديدگاه)

          دوست عزیز این لینکی که شما گذاشتی دقیقاً مشابه همین ماشین تو این مقایسه‌س که فقط به پکیج ظاهری M Sport مجهز شده و از لحاظ موتوری و قدرت هیچ فرقی با این 540i اینجا نداره. اگه دقت کنی اصلاً اسمش هم M540 نیست بلکه 540i M Sport هست. برا همین میگم اصلاً سری پنج مدلی به اسم M540 نداره.
          مدل بالاتر از این میشه همون M550 که هشت سیلندره.
          از طرف دیگه من خودم همۀ مدل‌های این ماشین‌ها مثل E43، E63، S6، RS6 و… میدونم، منظور من اینه که هدف این آزمون مقایسۀ ماشین‌های شش سیلندر بوده اما مثلاً M550 و S6 هشت سیلندر هستن و نمیشده تو این رقابت شرکت داده بشن. بنابراین نزدیک‌ترین مدل‌های شش سیلندر همینایی هستن که شرکت داده شدن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. جی تی ار

          ۱۴ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (459 ديدگاه)

          ده نه ده!
          نزدیک ترین مدل اولا E400 هست; أظهر من الشمس. دوما این پکیج M یا V sport فقط بدنه نیست کما اینکه دقت کنی افزایش قدرت داشته نگو فقط 5 اسب این بر می گرده به تصمیم کمپانی, مثال های دیگش هم X4 M40 یا X3 M40 هست.
          شش سیلندر و هشت سیلندر بودن هم هیچ ربطی نداره. این برندها هستند که تصمیم می گیرند تو کلاس های مختلف چه موتوری به کار گیرند. مثلا بی ام و در کلاس سری 3, پرفورمنس ترین ماشینشو با شش سیلندر به میدون رقابت می فرسته جایی که همه ی رقبا تقریبا 8 سیلندرن. این فقط و فقط بر می گرده به تصمیم خود کمپانی, کمااینکه باز هم میگم نزدیک ترین مدل ها در این مقایسه XF و E400 وCTS بودند…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. Amir Machine

          ۱۴ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (1196 ديدگاه)

          شما انگار نمیخوای قبول کنی که مدلی به اسم M540 وجود نداره!
          عزیز جان این فقط یه پکیج ظاهریه و بس!
          اون تفاوت قدرت هم که میبینی به خاطر اینه که اون لینکی که گذاشتی که سایت اروپاییه و قدرت رو به واحد اسب بخار متریک نوشته اما کارانددرایور چون آمریکاییه قدرت ماشین‌ها رو به واحد اسب بخار مکانیکی اعلام میکنه.
          این دو واحد تفاوتی جزئی باهم دارند به طوری که اسب بخار مکانیکی معادل 98.6 درصد اسب بخار متریکه.
          اسب بخار متریک رو با عبارت PS هم نشون میدن، بنابرین تو گوگل عبارت HP to PS رو سرچ کن و بعد تو قسمت HP عدد 335 رو تایپ کن و ببین معادل PS چقدر در میاد.
          بنابراین 540i و 540i M Sport از لحاظ موتوری و قدرت هیچ فرقی باهم ندارن.
          اینجا هم میتونی قدرت 540i رو ببینی
          https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_5_Series_(G30)
          من کاری به سیاست هر شرکت ندارم، هدف این آزمون، مقایسۀ قدرتمندترین نسخۀ شش سیلندر این سدان‌ها بوده و بنابراین انتخاب‌ها به درستی انجام شده چون نه ب‌ام‌و سری 5، نه آئودی A6 و نه جگوار XF مدل شش سیلندر قوی‌تری ندارن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  8. Fericuda

    ۱۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (107 ديدگاه)

    چطوری شاسی بلند رو به اینا ترجیح میدن خدایی؟؟؟
    همشون خوبن حتی جگوار هم عالیه واسه خریدن کسی به این امتیازا خیلی توجه نمیکنه
    انتخاب من ب ام و یا کادیلاک 640 اسب بخاری :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. davood

    ۱۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (10 ديدگاه)

    Bmw رتبه آخره همه جا چطور شد اینجا یعنی از جگوار بهتره ؟ رای من بنز و کادیلاک و جگوار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. فيصل

    ۱۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (350 ديدگاه)

    تو این هفته این مقاله خوب بود . توقع از پدال بالاتر از اکثر مطالب هفته اخیر هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. کارال

    ۱۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (91 ديدگاه)

    واو بنز فوق العادست . ۶۳ دسی بل صدا فوق العادست . ۶۰ دسی بل معادل ی حرف زدن معمولی در فاصله ی یک متری .
    اینم جدول حجم صداست . البته خودم هم کپی کردم .واسه اطلاع عمومی خوبه:
    130 دسی بل: آستانه درد
    120 دسی بل: آستانه ناراحتی
    110 دسی بل: موسیقی راک ، فریاد کودکان
    100 دسی بل: مترو
    90 دسی بل: ماشین آلات کارخانه در فاصله یک متری
    80 دسی بل: خیابان شلوغ، ساعت زنگ هشدار
    70 دسی بل: ترافیک شلوغ، آهنگ زنگ تلفن
    60 دسی بل: گفتگوی معمولی در فاصله یک متری
    50 دسی بل: دفتر ساکت و آرام،
    40 دسی بل: منطقه آرام مسکونی، پارک
    30 دسی بل: زمزمه آرام در یک متری ، کتابخانه
    20 دسی بل: تیک تاک ساعت
    10 دسی بل: نفس کشیدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Bilbo

    ۱۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (516 ديدگاه)

    بوی رخوت و روزمرگی از جانب مونیخ کم کم داره به مشام میرسه….
    نبینم رتبه های اول نبودنتو…به خودت بیا…

    سریعتر معرفی اون ۴۰ مدل جدیدی که قول داده بودی رو تمومش کن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. DYBALA

    ۱۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (480 ديدگاه)

    قبل از هر چیز، تشکر ویژه از اقای دهقان بابت زحمتی ک کشیدن :*
    بنز اگر اول شد بخاطر این بود ک جدیدترینشون بود
    اگر نسل جدید bmw سری پنج یا آئودی a6 بودن اونموقع بهتون میگفتم ک اوله
    کادیلاک واقعا دوست داشتنیه
    جگوار هم ک طراحیاش خوبه اما کیفیتش معمولا اونطور ک تو مقایسه ها میبینیم اخره..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر دهقان

      ۱۳ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (685 ديدگاه)

      خیلی از لطف شما ممنونم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Amir Machine

      ۱۳ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1196 ديدگاه)

      دوست عزیز
      اتفاقاً جدیدترین عضو این جمع، ب‌ام‌و سری پنجه که فوریۀ همین امسال معرفی شده، یعنی یکسال بعد E کلاس

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. #ali.m#

      ۱۴ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      سری 5 تازه نسل جدیدش معرفی شده.اینجا هم نسل جدیدو اوردن.????

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. مهدی

    ۱۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1583 ديدگاه)

    به نظرم ظاهر بیرونی مرسدس خیلی کسل کننده میاد در مقابلش کابین فوق العاده ای داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. حمیدرضا

    ۱۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    فاصله محوری بی ام دبلیو برای یه کلاس بالاتره حضور کادیلاک در رتبه دوم نشون دهنده رشد خوب کادیلاکه هر چند هنوز جنرال موتور خیلی ایراد داره که اشاره شد ولی من به شخصه انتظار دیدن جگوار ته لیستو نداشتم
    راستی در مورد تبلیغات من باهاش موافقم هیچ اشکالی نداره یکم میایم پایین تر مطلب می نویسیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. امیر

    ۱۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (730 ديدگاه)

    حجم صندوق بارها رو اشتباه نزدین؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۱۷ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (730 ديدگاه)

      https://www.pedal.ir/%D8%A8%D9%86%D8%B2/%D9%85%D8%B1%D8%B3%D8%AF%D8%B3-%D8%A8%D9%86%D8%B2-e43-amg-%D8%B3%D8%AF%D8%A7%D9%86/
      این مطلب رو ببینید دوستان حجم صندوق بار مرسدس 538 لیتر هستش نه 368 لیتر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سردبیر

        ۱۷ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (764 ديدگاه)

        سلام. احتمالا نسخه های مخصوص بازار امریکا یه دلیل تجهیزات اضافی داخل صندوق از حجم کمتری برخوردارند. در خود سایت مرسدس آمریکا نیز حجم صندوق 13.1 فوت مکعب معادل 368 لیتر ذکر شده است.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امیر

          ۱۷ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (730 ديدگاه)

          سلام جناب سردبیر ممنون از پاسخ شما

          موافقم 0
          مخالفم 0
  17. امید

    ۱۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    من متوجه نشدم که طبق چه معیاری ،آلفا جولیا توی این مقایسه نبود؟که اگر بود به احتمال قوی باز هم اول بود.عشق است ایتالیا.هرچند کاش روزی میرسید که از ایران هم توی این مقایسه ها ، برندی حضور داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir Machine

      ۱۴ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1196 ديدگاه)
  18. محسن

    ۱۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (38 ديدگاه)

    خب معلوم بود بنز اول میشه چون مدل پرفورمنسشو اوردن!!!ااول نمیشد باید تعجب میکردیم،واینکه بی ام و ام اسپورت نبود به همین دلیل رتبه پایین تر گرفت در پکیج اسپرت فقط ظاهر تقییر نمیکنه هندلینگم تقییر میکنه، و اینکه مدل پرفورمنس بی ام و ام ۵۵۰ که قطعا تمام این رقبارو در کلاس ۸سیلندر شکست میده،ایی ۴۳ گزینه خوبی برای مقایسه نبود.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا