بی ام و

آشنایی با نسخه پایه ب‌ام‌و سری 4 جدید

زمانی که یک خودروی جدید معرفی می‌شود تقریباً تمامی تصاویر رسمی منتشر شده از آن به نسخه فول و پرچم‌دار تعلق دارند. برخی خودروسازان هر از گاهی تصاویر مربوط به مدل‌های رده میانی را نیز منتشر می‌کنند اما به یاد نداریم که تصویری از مدل‌های پایه در تصاویر رسمی یک خودرو انتشار یافته باشد. خوشبختانه پیکربندی‌های آنلاین جزئیات کامل از تمامی تریم های یک خودرو را در اختیار خریداران قرار می‌دهند.

ب‌ام‌و آلمان قبلاً پیکربندی سری ۴ جدید مدل ۲۰۲۱ را راه‌اندازی کرده است. در این پیکربندی می‌توانیم نمونه پایه ۴۲۰i و سپس مدل‌های فول تر ۴۳۰i و نهایتاً M440i را ببینیم. مدل پایه به خاطر یک دلیل ساده نظر ما را جلب کرده است: این خودرو هنوز هم از پشت آمپرهای آنالوگ استفاده می‌کند. در واقع یک سرعت شمار و دورشمار ساده صفحه‌نمایشی ۵.۱ اینچی را احاطه کرده‌اند.

این موضوع کمی سورپرایز کننده است زیرا قیمت ۴۲۰i در آلمان از ۴۵,۸۰۰ یورو شروع می‌شود و این در حالی است که قیمت فولکس‌واگن گلف حدود ۲۰ هزار یورو است؛ اما چرا ما نام پرفروش‌ترین خودروی اروپا را آوردیم؟ زیرا هشتمین نسل گلف حتی در تریم پایه هم به پشت آمپرهای دیجیتالی مجهز است. شما در این هاچبک جمع‌وجور باید با رینگ‌های ۱۵ اینچی فولادی و پیشرانه ۱ لیتری سر کنید اما خب حداقل پشت آمپرهای دیجیتالی به‌صورت استاندارد در گلف پایه وجود دارند.

اما چیزی که شاید درباره سری ۴ جدید جالب‌تر باشد وجود آپشن هایی همچون چراغ‌های جلوی لیزری و هدآپ دیسپلی است که با پشت آمپرهای سنتی همراه می‌شود؛ اما این چیز بدی نیست زیرا برخی افراد ظاهر کلاسیک پشت آمپرها را ترجیح می‌دهند. صفحه دیجیتال مزیت‌های زیادی دارد اما حداقل در کلاس لوکس‌ها وقتی چیزی کمیاب‌تر باشد خاص‌تر خواهد بود. حتی در M440i که قیمت ۶۶,۹۰۰ یورویی دارد هم پشت آمپرهای ۱۲.۳ اینچی باید به‌صورت سفارشی انتخاب شوند.

ب‌ام‌و آمریکا فعلاً پیکربندی این خودرو را منتشر نکرده اما می‌دانیم که تریم پایه سری ۴ در امریکا از نوع ۴۳۰i خواهد بود. قیمت این خودرو در آمریکا از ۴۵,۶۰۰ دلار برای نسخه دیفرانسیل عقب شروع شده و به ۵۸,۵۰۰ دلار برای M440i چهار چرخ محرک می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (218 ديدگاه)

    طراحى داخل و بخش عقب واقعاً عالى شده حتى خط سقف هم فوق العادست ولى جلو پنجره گند زده به طراحى کلى ماشین.انگار به اونجا که رسیدن وقت نداشتن؛ یه سپر گذاشتن با دو تا حفره بزرگ.این کوفتى رو یه جور طراحى کن به طراحى کلى بیاد. همش هم تعصبات الکى.برادر من وقتى یه چیزى بده خب بده دیگه.الکى طرفدارى افراطى بکنى که چى بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (41 ديدگاه)

      محمد خان عزیز.
      راستش منم تا چند روز پیش همین نظر شما رو داشتم . ولی نمیدونم چرا بعد از یه مدتی الان خیلی این جلو پنجره اش به نظرم زیبا میاد. شاید چون ما یه عمر عادت کردیم که بی ام و ها رو با اون جلو پنجره قبلی ببینیم این برامون غیرقابل هضمه یه مقدار

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. 917

        ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (310 ديدگاه)

        دقیقا منم همین نظر رو دارم، بعد دیدنش بار اول شوکه میشی و شاید به نظرت زشت بیاد و بعد یه مدتی عادی میشه و بعدا حتی شاید عاشقش بشی. من خودم تازه وارد مرحله دوم شدم ولی هنوز مونده عاشقش بشم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. reza s4

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (144 ديدگاه)

    بنظرم یکم جلو پنجره بالا تر بود خیلی با ابهت تر میشد
    کلا از شیب کاپوتش خوشم نمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. آریا ماشین

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    چراغ های جلوش دیگه خیلی باریک و رو به پایینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. MAHDI

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    این تصاویر واقعی نیستن و جزئیات رو نشون نمیدن.اما درکل سری4 سفید رنگش رو دوست دارم.نسخه غیر M جذاب تره تو این ماشین، شایدهم بخاطر تفاوت رنگ هستش که یکی جذاب تر دیده میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. The best or nothing

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (110 ديدگاه)

    من طرفدار بنزم ولی همیشه به بیمر احترام گذاشتم و تو خیلی از آیتم ها برتر از بنز میدونمش!ولی انصافا این طراحی جلو پنجره قشنگ نیست و انگار یه موجود عجیب الخلقه شده , مث یه ادمی که لباش گشادو اویزونه .. حالا هرکی میخاد دیس بده مختاره ولی من صادقانه نظرمو گفتم ,,

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. بهراد

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (753 ديدگاه)

    لحن چراغ عقبش خیلی شبیه ماشین پایینیه.

    https://www.banikhodro.com/AdvertiseImages/Cars/142579_1.jpg

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمد

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    قبول دارید ماشینای لو اپشن و پایه هم جذابیت خودشونو دارند؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. ثبات

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (34 ديدگاه)

    420i در آلمان 45000 یورو
    430i در آمریکا 45000 دلار
    عوارض و مالیات و….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. رامتین

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3047 ديدگاه)

    در کل میشه گفت از هر نظر سری 4 نسبت به نسل قبل بهتر شده. نمای جانبی و عقب و داخل کابین بهتر شده. موتور کاملا ارتقا پیدا کرده و گشتاور بیشتر شده. فقط نمای جلو میشه گفت از قبل بدتر شده. اما واقعا این حساسیتها برای چیه؟ به شخصه اگر همین خودرو را داشتم، جوری تغییر در نمای جلوش ایجاد میکنم که عالی بشه. فقط کافیه مقداری قطعه باکیفیت و حوصله داشت. ضمن اینکه کیتهایی آماده هم در آینده به فروش میرسه که فقط کافیه نصب کنی!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا