بی ام وتویوتا

پیچ‌وخم‌های زیاد همکاری تویوتا و ب‌ام‌و

احتمالاً تمامی شما با فرایند ساخت یک خودروی مدرن آشنا هستیم. ابتدا طراحی و مهندسی خودرویی جدید صورت می‌گیرد و سپس وارد بحث تولید انبوه می‌شویم. البته همه‌چیز به این سادگی نیست. فرهنگ‌ها و فلسفه‌های تولید هر خودروساز نسبت به دیگران متفاوت بوده و این تفاوت‌ها خود را در بحث همکاری تویوتا و ب‌ام‌و و البته بخش طراحی سوپرا و Z4 جدید خود را نشان می‌دهند.


مهندس ارشد سوپرای جدید به رود اند تراک می‌گوید:

ما از نظر روش ساخت خودروهای خود تفاوت‌های بسیار زیادی داریم. فلسفه‌های هر دو کمپانی و همچنین ذهنیت مردم ژاپن و آلمان کاملاً متفاوت هستند؛ بنابراین باید در بحث همکاری دو شرکت به تفاوت‌های زیادی فائق می‌آمدیم.

تویوتا و ب‌ام‌و همکاری خود را در سال ۲۰۱۲ اعلام کردند. بنا به گفته مهندس تویوتا، غلبه بر تفاوت‌های مهندسی و فلسفه‌های طراحی متفاوت حدود ۲ سال زمان برده است. با این وجود ۲ سال دیگر نیز صرف حل این تفاوت‌ها پیش از مشخص شدن جزئیات درباره مباحث همکاری دو شرکت شده است.


بجای کار روی ایده‌ای مشترک، هر خودروساز خودروی دلخواه خود را طراحی کرده و سپس به دنبال زمینه‌ها و قطعات خودرویی مشترک بوده است.


مهندس تویوتا در ادامه تصریح می‌کند:

وقتی کار خود با BMW را آغاز کردیم به دنبال استفاده حداکثری از قطعات مشترک بودیم؛ اما آن‌ها در ابتدا واکنش کاملاً غیرمنتظره‌ای داشتند و گفتند اگر نتوانیم هریک خودرویی را که می‌خواهیم بسازیم نقطه اشتراکی در استفاده هرچه بیشتر از قطعات مشترک وجود نخواهد داشت؛ بنابراین ما تصمیم گرفتیم تا ایده‌ای از کار انفرادی را داشته باشیم و بر پایه آن محصول نهایی را مقایسه کنیم تا ببینیم که چه قطعات مشترکی را می‌توانیم بکار ببریم.

شنیدن این خبرها خوب است. تویوتا سوپرا و ب‌ام‌و Z4 از نظر دینامیک رانندگی متمایز خواهند بود. اگرچه مشخصات فنی ب‌ام‌و Z4 هنوز منتشر نشده اما سوپرا فلسفه هیجان رانندگی مدل ۸۶ را ادامه خواهد داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    امیدوارم دوتاشون موفق باشن چون همکاری دوتا از بزگترین برندهای خودروسازی به تولید یک ماشین کامل و همه چی تموم ختم میشه ؛ کیفیت و دوام تویوتا + انجین و طراحی BMW

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. orangotan

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (51 ديدگاه)

    سوپرا لایک
    z4 دیسلایک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سامان اذری

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    تویوتا.سوپرا جدید ++++
    بیمز زد 4 جدید ——

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهدی

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    معمولا همکاری دو تا شرکت بزرگ همینجوریه هر دوتا میخوان حرف اولو بزنن ولی اگه یکی کوچیک تر از دیگری باشه همکاری با مدیریت شرک بزرگتر پیش میره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا