بی ام ومرسدس بنز

همکاری دایملر و ب‌ام‌و برای رقابت با اوبر

دایملر و ب‌ام‌و جزئیات تشکیل ۵ جوینت ونچر خود را در بیانیه‌ای اعلام کردند. این ۵ شرکت سرویس‌های متنوع اشتراک خودرویی، شارژ خودروهای الکتریکی، پارک و… را در اختیار مصرف‌کنندگان خواهند گذاشت.


این دو خودروساز آلمانی بیش از یک میلیارد یورو را صرف توسعه و همکاری نزدیک در بخش سرویس‌های حمل‌ونقل جهانی خود خواهند کرد.


با پایه‌ی مشتری بیش از ۶۰ میلیونی تا به امروز، دایملر و ب‌ام‌و تلاش دارند تا حضور خود در عرصه‌ی جهانی را گسترش دهند. سرویس شارژ خودروهای الکتریکی قبلاً بیش از ۱۰۰ هزار نقطه شارژ در ۲۵ کشور دنیا داشته و آن را به بزرگ‌ترین تأمین‌کننده‌ی شارژر الکتریکی در دنیا تبدیل کرده است. سرویس پارک این شرکت‌ها نیز به بیش از ۳۰ میلیون مشتری در اروپا و آمریکای شمالی خدمات می‌دهد.


سرویس Free Now نیز بیش از ۲۱ میلیون کاربر در اروپا و آمریکای لاتین دارد. نهایتاً به سرویس Share Now می‌رسیم که ناوگانی ۲۰ هزار خودرویی در ۳۱ شهر دنیا داشته و بیش از ۴ میلیون نفر از آن استفاده می‌کنند.


هارالد کروگر مدیرعامل گروه خودروسازی ب‌ام‌و می‌گوید:

ما دید واضحی داریم: این ۵ سرویس به منظور تشکیل سرویس حمل‌ونقل یکتا و بزرگی ادغام خواهند شد تا ناوگانی از خودروهای الکتریکی خودران که به‌صورت خودکار شارژ و پارک می‌شوند تشکیل شود.


دتر زچه مدیرعامل دایملر نیز در اظهاراتی بیان داشته است:

ما در حال اشتراک تجارت ۱۴ برند موفق هستیم و بیش از ۱ میلیارد یورو را صرف تثبیت بازیگری جدید در بازار رو به رشد حمل‌ونقل شهری می‌کنیم. با ایجاد شبکه‌ی هوشمند این جوینت ونچرها، ما قادر خواهیم بود حالت کنونی و آینده‌ی حمل‌ونقل شهری را شکل داده و از مزیت‌های حداکثری دیجیتالی سازی، سرویس‌های اشتراکی و… بهره‌مند باشیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. OMID

    ۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    اوبر چقد گنده شده که بنز و ب ام و به تنهایی از پسش بر نمیان

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا