بی ام ومرسدس بنز

همکاری دایملر و ب‌ام‌و برای توسعه تکنولوژی خودران

دایملر AG و گروه ب‌ام‌و به توافق‌نامه‌ای مشترک برای همکاری استراتژیک بلندمدت که روی توسعه‌ی مشترک نسل بعدی سیستم‌های کمک‌راننده، خودران و تکنولوژی‌های پارک تمرکز دارد دست یافتند.


گفت‌وگوهای بیشتری برای گسترش همکاری در زمینه‌ی سیستم‌های خودران پیشرفته‌تر در محیط‌های شهری صورت خواهد گرفت. همچنین دیگر شرکت‌های تکنولوژی و خودروسازی نیز می‌توانند به این توافقنامه بپیوندند.

یکی از کلیدی‌ترین جنبه‌های این توافق عرضه‌ی جدیدترین تکنولوژی‌ها به بازار در سریع‌ترین زمان ممکن است. انتظار می‌رود سیستم‌ها و تکنولوژی‌های یاد شده از سال ۲۰۲۴ به بعد در خودروهای سواری نصب شوند.


بیش از ۱۲۰۰ متخصص با یکدیگر روی این پروژه کار خواهند کرد و اکثراً در تیم‌های مختلف و در مراکزی همچون مرکز سواری خودران گروه ب‌ام‌و در نزدیکی مونیخ، مرکز تکنولوژی مرسدس بنز در زیندل فینگن و مرکز تست و تکنولوژی دایملر در ایمندینگن گردهم خواهند آمد.


دایملر و ب‌ام‌و قبلاً گزارشی تخصصی با عنوان ایمنی برای رانندگی خودکار را منتشر کردند که در آن شرکت‌هایی همچون آپتیو، آئودی، بایدو، کانتیننتال، فیات-کرایسلر، اینتل و فولکس‌واگن نیز مشارکت داشتند.

Mercedes-Benz-autonomous
این گزارش جدای از پوشش تمامی متدهای ایمنی مرتبط برای سیستم‌های رانندگی خودکار سطح ۳ و ۴ اقدام به معرفی سیستمی کرده بود که می‌توانست به ورای هدف اصلی وارد شده و ایمن‌تر از یک راننده متوسط باشد.


هر دو خودروساز در چند سال اخیر روی سیستم‌های خودران سطح ۳ تا ۵ کار کرده‌اند و ب‌ام‌و به دنبال استفاده از سیستم‌های سطح ۳ روی خودروهای خود تا سال ۲۰۲۱ است. دایملر نیز خواهان عرضه‌ی سیستم‌های خودران سطح ۳ تا ۵ در اوایل دهه‌ی میلادی آینده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. Ferrari Fxx K Evo

    ۱۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    همکاری پدر خودروسازی با سلطان باواریا ، چه شود ?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا