بی ام وجگوارلندروور-رنجروور

همکاری پیشرانه‌ای جگوار لندروور با ب‌ام‌و؟!

ادغام‌ها، اتحادها، همکاری‌های مشترک و… هرچه که اسم آن را بگذاریم قطعاً بیش از پیش در دنیای خودرو رخ خواهند داد تا به این ترتیب هزینه‌های سنگین مربوط به توسعه‌ی تکنولوژی‌های جدید کاهش یابد. به نظر می‌رسد جدیدترین همکاری مشترک بین خودروسازان هم به جگوار لندروور و ب‌ام‌و مربوط می‌شود.


اتوکار به نقل از منابع موثق خبر داده این خودروسازان برای گسترش همکاری الکتریکی اخیر خود و در بر گرفتن تولید مشترک پیشرانه‌های بنزینی، دیزلی و هیبریدی به توافق دست یافته‌اند. این همکاری ظاهراً شامل توسعه‌ی پیشرانه‌های ۴ و ۶ سیلندر می‌باشد.


این حرکت می‌تواند یک توافق برد-برد برای طرفین باشد زیرا به جگوار لندروور اجازه می‌دهد هزینه‌های مربوط به تحقیق و توسعه‌ی پیشرانه‌های درون‌سوز را کاهش دهد و تمرکز بیشتری روی آینده‌ی الکتریکی خود داشته باشد. ب‌ام‌و نیز از طرف دیگر با فروش پیشرانه‌ها به سود بیشتری دست خواهد یافت.


هنوز چیزی به‌صورت رسمی اعلام نشده اما شایعات مربوط به این همکاری درست زمانی منتشر می‌شود که جگوار لندروور تحت‌فشار زیاد به منظور کاهش هزینه‌ها قرار دارد. فروش این خودروساز از ابتدای سال تاکنون افت ۱۱.۶ درصدی داشته و ضرر ۳.۴ میلیارد پوندی در سه‌ماهه پایانی سال پیش را ثبت کرده است.


هنوز حرفی درباره‌ی اعلام زمان این توافق به میان نیامده اما همکاری الکتریکی دو خودروساز در ماه ژوئن اعلام شد. طبق توافقات صورت گرفته قوای محرکه‌ی نسل ۵ ب‌ام‌و که شامل پیشرانه‌ی الکتریکی، گیربکس و سیستم‌های الکترونیکی است پایه‌گذار قوای محرکه‌ی الکتریکی جگوار لندروور در آینده خواهد بود.


این توافق‌نامه به هر دو خودروساز اجازه می‌دهد از مزیت کاهش هزینه‌ها سود ببرند و با بهبود میزان تولید از میزان هزینه‌های برنامه‌ریزی تولید نیز بکاهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. shirko

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (499 ديدگاه)

    همه می خوان با ب ام و قرار داد ببندن !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمد حسین

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (489 ديدگاه)

    درواقع جگوار لندروور می خواد به جای تحقیق و توسعه و تولید موتورهای درون سوز اونها رو از ب ام و بخره ؟
    درسته ؟ خب اینکه همکاری نیست ! یه رابطه تجاریه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا