بی ام و

همکاری ب‌ام‌و با غول بازی‌های رایانه‌ای تنسنت در زمینه خودران‌ها

ب‌ام‌و با غول بازی‌های رایانه‌ای چین یعنی تنسنت همکاری خواهد کرد. این شرکت با همکاری تنسنت مرکز محاسبات جدیدی را در کشور چین تأسیس می‌کند تا در آنجا کارهای مربوط به توسعه‌ی تکنولوژی‌های خودران را انجام دهد.


این دو شرکت با یکدیگر به منظور ساخت یک پلتفرم همکاری خواهند کرد و ب‌ام‌و از آن به منظور توسعه‌ی تکنولوژی‌ها و محصولات خودرانی که با شرایط ترافیکی چین هماهنگی بهتری دارند استفاده خواهد کرد. نام این پلتفرم D3 است که مخفف عبارت Data Driven Development می‌باشد.


این مرکز محاسبات جدید که تا پایان سال جاری تأسیس می‌شود خودروهایی با توانایی‌های جمع‌آوری داده‌ی زیاد به منظور نصب تکنولوژی‌های نیمه خودران و نهایتاً کاملاً خودران را تولید خواهد نمود.


مدیرعامل گروه ب‌ام‌و در چین خاطرنشان ساخته است:

کشور چین پیشروی توسعه‌ی رانندگی خودکار بوده و تلاش ما ارائه‌ی نقشی مهم در این زمینه است. همکاری بین گروه ب‌ام‌و با تنسنت یک بنچمارک برای همکاری‌های صنعتی است. پلتفرم کارای D3 به ما این اجازه را خواهد داد تا راه‌حل‌های رانندگی خودکاری را ارائه کنیم که با شرایط رانندگی کشور چین همخوانی بهتری دارند.

پایگاه داده‌ی بزرگ تنسنت زیرساخت‌های موردنیاز ب‌ام‌و برای توسعه‌ی خودران ها را تهیه می‌کند. ب‌ام‌و در نظر دارد تا سال ۲۰۲۱ محصولات مجهز به تکنولوژی خودران سطح ۳ را وارد بازار چین کند و این امر نیازمند قدرت محاسباتی بسیار بالا برای تحلیل‌های روزانه‌ی داده‌های ترافیکی و جاده‌ای می‌باشد.


نیاز به توانایی‌های داده‌پردازی بالا یک ضرورت انکارناپذیر در بحث خودروهای خودران بوده زیرا این سیستم‌ها به منظور کمک به خودروها و حرکت خودکار آن‌ها نیازمند تکیه به هوش مصنوعی می‌باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. فريد

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (506 ديدگاه)

    Bmw = technology

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمد حسین

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (489 ديدگاه)

    حالا فکر کنین یه برندی خدا نکرده بخواد تو ایران ما دنبال چنین قضیه ای باشه
    کل سیلیکون ولی هم جمع بشن نمی تونن رفتار رانندگی ما ایرانی ها رو برای هوش مصنوعی قابل پیش بینی کنن !

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا