بی ام و

پایان راه ب‌ام‌و سری 3 گرن توریسمو فرا رسید

مدیران ب‌ام‌و قبلاً گفته بودند که خودروی سری ۳ گرن توریسمو به صورت قاچاقی زنده است (!) و حالا این اخبار توسط باواریایی ها تأیید شده است.


ب‌ام‌و در خلال جلسه‌ی برگزار شده بین سرمایه‌گذاران اعلام کرده جانشین نسل فعلی سری ۳ گرن توریسمو تولید نخواهد شد. اگرچه این خودروساز آلمانی اعلام کرده تقاضای خوبی برای سری ۳ جی تی وجود داشته اما آن‌ها تصمیم گرفته‌اند از میزان پیچیدگی سبد محصولات خود بکاهند و تولید برخی نسخه‌ها را متوقف کنند.

ب‌ام‌و می‌گوید این تصمیمی مهم است زیرا برخی چالش‌ها در آینده رخ خواهد داد. به‌طور خاص به افزایش هزینه‌های تولید، افزایش قیمت مواد خام، مشکلات سیاسی و کاهش رشد اقتصاد جهانی اشاره شده است. این خودروساز از تنش‌های بین‌المللی برای وضع تعرفه‌ها انتقاد کرده است و احتمالاً منظور آن عملکرد جنجال‌برانگیز ترامپ بوده است.

اگرچه سری ۳ جی تی به پایان خط رسیده اما ب‌ام‌و در حال برنامه‌ریزی برای تولید طیفی از خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبریدی است. گروه ب‌ام‌و در سال ۲۰۲۱ تعداد ۵ خودروی الکتریکی شامل i3، iX3، i4، iNext و مینی الکتریک را روانه بازار خواهد کرد. این خودروساز تا سال ۲۰۲۵ تعداد ۱۲ خودروی الکتریکی را تولید خواهد نمود.


اما از نظر خودروهای پلاگین هیبریدی هم حداقل ۱۳ مدل متفاوت تا سال ۲۰۲۵ تولید می‌شود. ب‌ام‌و اشاره زیادی به جزئیات نداشته اما در نمایشگاه ژنو سال جاری شاهد معرفی نسخه‌های پلاگین هیبریدی سری ۳ و ۷ و همچنین شاسی بلندهای X3 و X5 بودیم.


به عنوان بخشی از برنامه‌ی الکتریکی سازی ب‌ام‌و، پلتفرم‌های آتی این برند از قوای محرکه‌ی درون‌سوز، پلاگین هیبریدی و الکتریکی پشتیبانی خواهند کرد. ب‌ام‌و همچنین اعلام کرده به لطف هزینه‌های کمتر باتری‌ها و افزایش راندمان شاهد کاهش قیمت خودروهای الکتریکی خواهیم بود.


ب‌ام‌و در حال تمرکز روی تکنولوژی خودران بوده و تأیید کرده در سال ۲۰۲۱ خودروهایی با سیستم خودران سطح ۳ تولید خواهد کرد. ظاهراً این خودروها خواهند توانست تا سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت را بدون دخالت راننده طی کنند.


همچنان در همان سال به‌صورت آزمایشی سیستم‌های خودران سطح ۴ و ۵ نیز تست خواهند شد. سیستم خودران سطح ۵ بالاترین سطح اتوماسیون خودروها بوده و خودرو می‌تواند تا سرعت ۷۰ کیلومتر در ساعت بدون هیچ‌گونه توجه انسانی به رانندگی بپردازد.


جدای از سخن گفتن درباره‌ی تکنولوژی، ب‌ام‌و اعلام کرد طبق انتظارات فروش خودروهای لوکس در آینده افزایش خواهد یافت. اگر این پیش‌بینی‌ها صحیح باشند، فروش جهانی این شرکت از ۹۴۸۱۰۹۷ دستگاه در سال به ۱۱۷۹۹۷۷۲ دستگاه در سال ۲۰۳۱ خواهد رسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Solid Viper

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2596 ديدگاه)

    از همون اول ازین استایل خوشم نمیومد
    مشخص بود

    موافقم 0
    مخالفم 1
  2. Mad.z.Max

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1839 ديدگاه)

    حیف
    سری سه و سری پنج جی تی بیییینهایت از نزدیک دیدنی هستن…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. amir

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (522 ديدگاه)

    بهتر!

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا