بی ام و

پرفروش‌ترین مدل ب‌ام‌و سری 4 کوپه در واقع سدان است!

کی یک کوپه، کوپه نیست؟! زمانی که آن یک ب‌ام‌و گرن کوپه باشد! مدل گرن کوپه‌ی این برند در واقع دارای ۴ در و استایلی لیفت بک در عقب است؛ بنابراین، سری ۴ گرن کوپه در واقع یک سدان کاربردی است؛ و در حقیقت این خودرو از نظر فروش از برادر کوپه‌ی دو در پیشی گرفته است.


به تازگی ب‌ام‌و برخی از آمارهای فروش جالب‌توجه سری ۴ را منتشر کرده است. برخلاف عرضه‌ی گرن کوپه پس از مدل‌های کوپه‌ی سنتی و کانورتیبل، این خودرو از نظر فروش هر دو مدل را کنار زده است… گرن کوپه ۵۴ درصد فروش سری ۴ را به خود اختصاص داده است درحالی‌که ۴۶ درصد باقی مانده به دو مدل دیگر یعنی کوپه و کانورتیبل رسیده است.


فهمیدن دلیل این موضوع آسان است؟ طراحی لیفت بک خودرو فضای بار بیشتری نسبت به دو مدل دیگر ایجاد می‌کند. سری ۴ گرن کوپه ی ۲۰۱۷ دارای فضای بار ۱۳۰۰ لیتری (با تاشدن صندلی‌ها) است. این محفظه‌ی بار حتی بیشتر از سری ۳ سدان است. البته وقتی صندلی‌ها تا نشوند گنجایش صندوق سری ۳ بیشتر خواهد بود.


علاوه بر این، سری ۴ گرن کوپه در حقیقت سواری اندکی بهتر از سری ۳ دارد که این امر به لطف پهنای بیشتر و مرکز ثقل پایین‌تر به دست آمده است. در واقع بهترین سواری در بین مدل‌های سری ۳ به خودرویی تعلق دارد که نام آن با عدد ۴ آغاز می شود!


تمامی مدل‌های سری ۴ برای مدل سال ۲۰۱۸ ارتقا یافته‌اند و از آن جمله می‌توان به بازنگری در سیستم فرمان، سیستم تعلیق و برخی ریزه‌کاری‌های طراحی اشاره کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    بی ام و یعنی سدان پرفورمنس
    سدان پرفورمنس یعنی بی ام و

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. احسان

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (314 ديدگاه)

    از بی ام و جدیدا اصلا خوشم نمیاد ،بی ام و فقط ده نود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. TRX

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (28 ديدگاه)

    یه جذابیت خاصی تو طراحی چراغ ها و سپرش جلوش داره که بیشتر از سری 3 دلبری میکنه ، و واسه من که از بچگی با دل بستگی عجیب به سری سه بزرگ شدم عجیبه
    اگر این دو خودرو را از کنار هم مقایسه کنید احساس میکنید درطراحی نمای کناری سری4 گرن کوپ هارمونی بهتری داره البته این سلیقه ای و توی عکس اونطوری که تو واقعیت هست نشون نمیده من از نمای نزدیک مقایسه کردم و به این نتیجه‌ رسیدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. SRT VIPER

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    یه ام فور گذر موقت دیدم
    خداوکیلی یه ماسل کار بود واسه خودش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Carbonado_GT

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (61 ديدگاه)

    با این مقاله کلاً ماهیت سری ۴ رفت رو هوا​

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا