بی ام و

کانسپت ب‌ام‌و X7 با قوای هیدروژنی

نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷ ماه آینده شروع بکار خواهد کرد و خبر جدیدی که منتشر شده نشان می‌دهد ب‌ام‌و از این رویداد مهم برای معرفی مدل مفهومی X7 استفاده خواهد کرد.


این اولین باری نیست که شایعاتی درباره شاسی‌بلند جدید ب‌ام‌و می‌شنویم اما ب‌ام‌و بلاگ این بار گزارش داده که کانسپت یاد شده دارای قوای محرکه سلول سوختی خواهد بود.

هنوز چیزی به‌صورت رسمی تأیید نشده اما ب‌ام‌و چندین سال است که در حال کار بر روی تکنولوژی سلول سوختی بوده و اخیراً پروتوتایپ سری ۵ GT را در هانوفر معرفی کرده است. این پروتوتایپ سلول سوختی می‌تواند هیدروژن را به الکتریسیته تبدیل کند و از پیشرانه الکتریکی ۱۸۰ کیلوواتی استفاده می‌کند.

BMW 5 Series GT hydrogen fuel cell
BMW 5 Series GT hydrogen fuel cell
در آن زمان ب‌ام‌و گفت که تکنولوژی سلول سوختی باعث شده این خودرو تحرک بدون آلایندگی و همچنین قابلیت استفاده روزمره داشته باشد زیرا زمان سوخت‌گیری دوباره آن کم بوده و می‌تواند فواصل طولانی را پوشش دهد.

BMW hydrogen fuel cell
هنوز مشخص نیست که آیا X7 کانسپت از همان قوای محرکه پروتوتایپ سری ۵ GT استفاده خواهد کرد یا خیر اما یکی از مدیران ارشد ب‌ام‌و قبلاً گفته بود که استفاده از تکنولوژی سلول سوختی در مدل‌هایی توجیه دارد که بالاتر از سری ۵ قرار داشته باشند.


صرف‌نظر از اینکه آیا تکنولوژی یاد شده در نسخه تولیدی X7 هم وجود خواهد داشت یا خیر، شاسی‌بلند پرچم‌دار ب‌ام‌و از اواخر سال آینده برای مبارزه با مرسدس GLS وارد بازار خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Bilbo

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (516 ديدگاه)

    عمیقا امیدوارم این تصاویری که بعنوان X7 تو مطلب هست، در حقیقت به وقوع نپیونده. هیچ تناسبی در جلو و عقب ماشین دیده نمیشه، کیلومتر ها با ب‌ام‌و بودن فاصله داره.
    جلوپنجره که همیشه زینت و زیبایی محصولات این کمپانی بوده تو این مدل شده یه تافته جدا بافته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Infinite

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (452 ديدگاه)

      این یک رندر غیر رسمی از یک طراح غیر رسمی هست. با توجه به نسل جدید X3 و همچنین کانسپت X2 به احتمال فراوان X7 و نسل جدید X5 چراغ های جدا از جلوپنجره خواهند داشت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. علی

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    چه رندر مسخره ایه
    کلا بی ام و شاسی بلنداش اصلا به خوبیه بقیه مدل هاش نیست
    ولی سدان هاش فوق العادس مخصوصا سری 5 و 7

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ونوم اف ۵

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    بعید میدونم ماشین هیدروژنی زیاد اینده روشنی داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عطا

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (186 ديدگاه)

      چرا اگه بشر به فکر زمین باشه ( جهان سومی مثل ایران و افغانستان رو نمیگم) باید ماشین هیدروژنی و برقی رو توسعه بده.
      همونطور که میدونید از سوختن هیدروژن گاز فقط بخار اب خارج میشه. از طرفی انرژی بسیار زیادی نسبت به بنزین و اینا تولید میکنه.در عوض خیلی گرونتره.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا