بی ام و

ب‌ام‌و: قیمت خودروهای هیدروژنی کاهش خواهد یافت

معاون بخش تکنولوژی سلول سوختی هیدروژن ب‌ام‌و معتقد است این خودروها در سال‌های آینده ارزان‌تر خواهند شد.

دکتر یورگن گالدنر می‌گوید خودروهای هیدروژنی احتمالاً در ۵ سال آینده قیمتی در حد و اندازه‌های خودروهای درون‌سوز خواهند داشت. او که با نشریه تلگراف درباره برنامه‌های هیدروژنی این خودروساز آلمانی سخن می‌گفت اعلام کرد باواریایی ها در حال کار روی سومین نسل تکنولوژی قوای محرکه هیدروژنی هستند.

در سال ۲۰۱۵ بود که ب‌ام‌و با تویوتا روی توسعه تکنولوژی هیدروژنی همکاری کرد و حالا نوبت به نسل سوم این تکنولوژی رسیده است.

گالدنر گفته است:

ما قبلاً کار روی سومین نسل این تکنولوژی را با تمرکز اصلی روی کاهش هزینه‌ها و ورود به بازار شروع کرده‌ایم. در سال ۲۰۲۵ قیمت خودروهای هیدروژنی می‌تواند با خودروهای درون‌سوز برابر شود. اگر نگاهی به برنامه‌های کشورهای ژاپن، کره و… داشته باشید خواهید دید که آن‌ها بازه زمانی ۲۰۲۵ تا ۲۰۳۰ را برای کاهش هزینه‌های چنین محصولاتی اعلام کرده‌اند.

مدیر ب‌ام‌و می‌گوید یکی از راه‌ها برای کاهش هزینه‌ی خودروهای هیدروژنی می‌تواند کاهش میزان پلاتینیم استفاده شده در این تکنولوژی برای تولید سلول‌های کوچک در بخش اصلی سلول سوختی باشد.

ب‌ام‌و انتظار دارد در سال ۲۰۲۲ نسخه هیدروژنی X5 را عرضه کند. پیش‌نمایش این خودرو با کانسپت i هیدروژن Next FCEV صورت گرفته است. نمونه‌های پیش‌تولیدی این خودرو توسط ب‌ام‌و تست شده و برد ۴۰۲ تا ۴۸۲ کیلومتری را ثبت کرده‌اند؛ اما گالدنر می‌گوید این خودروها به زودی خواهند توانست مسافت ۵۶۳ کیلومتری را طی کنند. نسخه‌های هیدروژنی X6 و X7 نیز عرضه خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    پدال جان منتظر درگ CARWOW هستیم که بین این خودروها برگزار شده!!!
    ( آئودی R8 V10 پرفومنس/ ب ام و M8 کامپتیشن/پورشه911کرراS/
    مرسدس AMG GT4 63S/ تسلا X P100D )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ممد ژانگولر

    ۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3505 ديدگاه)

    خیلی عمل نیکیه و قابل تحسین ولی احساس میکنم یک دلیل داشته باشه اونم اینه که هیبریدی عملا به درد نمیخوره و باید کم کم جمع بشه مثل تکنولوژیه پلاسما تلویزیونهاست که خیلی زود گذاشتنش کنار و lcd ها خیلی بیشتر جا افتاد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. MAHDI

    ۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    فقط درون سوزها.واقعا اگه خوده من بتونم انتخاب کنم جز خودروی بنزینی انتخاب نمیکنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. meysam

    ۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    هیدروژن و ابر خازنها ، آینده قطعی حمل و نقل هستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حسین دهمرد

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2432 ديدگاه)

    یجایی خوندم بیشتر هیدروژن مورد نیاز از گاز طبیعی بدست میاد که اگه اینچوریه که ترجیح میدم یه ماشین دوگانه سوز داشته باشم.
    میگن استخراج هیدرولیز از آب فقط درصورتی به صرفه هست که انرژی الکتریکی واسه هیدرولیز رو از راه های تجدیدپذیر بدست بیاریم که بازم مثه اینه که لقمه رو دور سرمون بچرخونیم. همون ابرخازن آخرین راه حله.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین دهمرد

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (2432 ديدگاه)

      اسخراج هیدروژن از آب

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. کیانوش

      ۱۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (788 ديدگاه)

      خب در اینده اگر جداسازی هیدروژن از اب بهینه تر بشه میشه تو کامیون ها از هیدروژن به عنوان سوخت پیشرانه های پیستونی استفاده بشه و از همون پیرانه هم ووسه برق مورد نیاز جداسازی هیدروژن از اب بشه یعنی جای اینکه باک رو با هیدروژن پر کنن با اب پر کنن و خودرو خودش هیدروژنش رو تامین کنه .در ضمن مشکل کمبود برق پاک واسه خودرو های برقی هم مشکل ایجاد میکنه نه فط واسه تولید هیدروژن فعلا که ار نظر من برقی ها هیچ توجیهی و برتری ندارن به نسبت بنزینی های جدید از مظر الودگی

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا