آئودیبی ام و

زورآزمایی ژرمن‌ها: BMW M3 در برابر آئودی S4

برای سالیان طولانی، به نظر می‌رسید که BMW حاکم بلامنازع سدان های سریع است.M3 می‌توانست در استایل های متفاوتی سفارش داده شود و به‌صورت تحسین‌برانگیزی به خاطر لذت رانندگی خود در مرکز توجهات بود. این خودرو حالا رقبای سرسختی دارد که از مشهورترین آن‌ها می‌توان به آئودی S4 جدید اشاره کرد.

Audi S4 vs BMW M3
Audi S4 vs BMW M3
آئودی در دو نسخه‌ی سدان و آوانت قابل سفارش است و مخلوطی از استایل ظریف و کارایی بالا را نشان می‌دهد که همین امر چالشی قوی برای BMW M3 است. حتی نسخه‌ی وحشی‌تر RS4 هم در پایان همین سال عرضه خواهد شد که اگر نگران گواهینامه‌ی رانندگی‌تان نیستید (!) انتخاب بسیار خوبی محسوب می‌شود.

Audi S4 vs BMW M3
برخی آزمایش‌ها در زمان رونمایی آئودی A4 بر این نکته تأکید داشتند که این خودرو کمی لطیف است و اگرچه اندکی از نمایی تهاجمی بهره می‌برد اما هنوز هم می‌توان آن را با دیگر محصولات این خودروساز اشتباه گرفت. نیازی به گفتن نیست که این خودرو خوش‌تیپ و متناسب است و رینگ‌های آلیاژی بزرگ، اگزوزهای چهارگوش و LED های روز روشن نمایی دلپذیر را به این خودرو بخشیده‌اند.
اما در مورد پرچم‌دار سری ۳،BMW M3 در معرض زیباسازی‌های ویژه‌ای قرارگرفته است. رکاب‌های جانبی، خطوط کاپوت برجسته و جلوپنجره‌ی بااحساس، همه و همه پرفورمنس بالا را متذکر می‌شوند. نمای خودرو خجل یا بازنشسته نیست، مخصوصاً وقتی با رنگ‌های درخشان سفارش داده شود، بنابراین بسیار مناسب کسانی خواهد بود که کارایی بالا را با نمایی جذاب می‌خواهند.

Audi S4 vs BMW M3 interior
مطمئناً گفتن اینکه طراحی‌های داخلی محصولات آئودی قابل‌ستایش است کمی کلیشه‌ای می‌باشد اما S4 جدید واقعاً در مباحثی همچون تکنولوژی داخلی و طراحی کابین پیشرو و تحسین‌برانگیز است. مواد با کیفیت بالا هر سطحی را پوشانده‌اند و شما هیچ صدای ناهنجاری را از پانل‌های نامتجانس نخواهید شنید. ستاره‌ی داخل کابین سیستم اطلاعات و سرگرمی MMI و کاکپیت مجازی است. سیستم کاکپیت مجازی با صفحه‌ی نمایش بزرگ و موارد قابل انتخاب، بجای نمایشگرهای مرسوم بکار رفته است.

M3 هم نمای داخلی خوبی دارد و سیستم iDrive یکی از بهترین‌های بازار است. بااینکه نزدیک چهار سال از طراحی این خودرو می‌گذرد اما گرد پیری بر چهره‌ی آن ننشسته اما بازهم به‌پای طراحی داخلی آئودی نمی‌رسد. بااین‌وجود، کابین M3 مکان مناسبی است و تعداد زیادی از جزئیات اسپورت در آن وجود دارد که دائماً به شما یادآوری می‌کند که در یک خودروی پرفورمنس نشسته‌اید.

ازنظر عملی و کاربردی بودن هر دو خودرو کاملاً برابر هستند. هر دو خودرو از صندوق‌عقب ۴۸۰ لیتری برخوردارند و صندلی‌های عقب می‌تواند تا شود و فضای بیشتری را فراهم سازد. فضای سرنشینان باوجود اتاقی بزرگ برای ۴ سرنشین مناسب است.

Audi S4 vs BMW M3
آئودی A4 استاندارد بهترین نسخه برای رانندگی است و هندلینگ چالاکی داشته و سواری حد واسطی بین راحتی و در دست بودن ارائه می‌دهد. ما هنوز با S4 رانندگی نکرده‌ایم اما تصورش سخت نیست که آئودی از این فرمول دور نشده و حتی آن را بهتر از قبل کرده است. سیستم کواتروی استاندارد حس بیشتری از امنیت را به وجود می‌آورد.

2015 BMW M3
۲۰۱۵ BMW M3
در گذشته برخی M3 را در میان بهترین خودروهای تمام دوران‌ها برای رانندگی قرار می دادند. خودروی حاضر مسلماً برخی از زوایای تیز خود را از دست داده است اما مطمئناً توازن بهتری را میان هندلینگ و انطباق ارائه می‌دهد. شاسی دوچرخ متحرک عقب و تقسیم وزن عالی ازجمله فاکتورهای عمده در این میان هستند و بر خلاف اینکه فرمان با کمک الکتریکی واکنش و بازخورد کمی دارد، اما M3 همیشه خنده را بر لبان شما می‌نشاند. کنترل کشش را روشن کنید و به هرجایی که می‌خواهید برسید.

Audi S4 vs BMW M3
هر دوی آئودی و BMW از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر بنزینی به پیشرانه‌های ۶ شش سیلندر توربوشارژدار سوئیچ کرده‌اند، البته BMW 6 سیلندر خطی را انتخاب کرده و آئودی ۶ سیلندر V شکل را.
هر دو خودرو مقدار زیادی قدرت تولید می‌کنند. آئودی ۳۴۵ اسب بخار خروجی دارد که اجازه می‌دهد S4 در ۴.۷ ثانیه به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. این پیشرانه به گیربکسی ۸ سرعته و اتوماتیک متصل بوده و نیرو را به هر چهارچرخ منتقل می‌کند.

2017 Audi S4
۲۰۱۷ Audi S4
2015 BMW M3
۲۰۱۵ BMW M3
BMW فرزند خود را به دو توربوشارژ مجهز کرده و پیشرانه‌ی M3 با ۴۳۱ اسب بخار قدرت پا به میدان نهاده است. شتاب صفرتا صد این خودرو برخلاف دوچرخ عقب متحرک بودنش تنها ۴.۱ ثانیه می‌باشد. اینجا یک گیربکس شش سرعته ی دستی یا ۷ سرعته ی اتوماتیک دوکلاچه وجود دارد که عملکردی تحسین‌برانگیز دارند.

Audi S4 vs BMW M3
برخلاف عملکرد هیولا گونه‌ای که این دو خودرو دارند، به‌طور قابل‌توجهی کارا هستند.S4 مصرف سوخت اعلامی ۳۸ مایل بر گالنی دارد و M3 هم مصرف سوختی برابر با ۳۴ مایل بر گالن برجای می‌گذارد.
هیچ‌یک از دو خودرو برای سواری خود بهای زیادی طلب نمی‌کنند اما سرویس‌دهی و قطعات این خودروها به‌طور قابل‌توجهی از نسخه‌های استاندارد بالاتر و گران‌تر است. وقتی پای قیمت در میان باشد، مشاهده می‌شود که فاصله‌ی شگفت‌آوری در قیمت دو خودرو وجود دارد.M3 بهایی برابر با ۷۹۴۲۶ دلار دارد درحالی‌که قیمت آئودی بسیار پایین‌تر بوده و برابر با ۵۷۱۳۰ دلار است. البته وقتی‌که RS4 از راه برسد، کارایی بالاتری را نشان خواهد داد و انتظار می‌رود که قیمتی برابر با M3 داشته باشد.

Audi S4 vs BMW M3
کمی سخت است که برنده را مشخص کنیم اما فکر می‌کنیم که آئودی S4 جدید برخلاف پیشرانه‌ی ضعیف‌تر و سواری نرم‌تر اندکی بالاتر از BMW M3 قرار می‌گیرد. نمای داخلی S4 حس ممتازی دارد و درحالی‌که M3 سریع است،S4 با هزینه‌ی کمتری، تقریباً مشابه BMW عمل می‌کند.

M3 قطعاً جذاب است و در محدوده‌ی کم، سریع‌تر از S4 خواهد بود. جای سؤال است که آیا کارایی بالاتر ارزش ۲۱ هزار دلار بیشتر را دارد؟

[polldaddy poll=”9389147″]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. یوسف

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (740 ديدگاه)

    طراحی داخلی آئودی انصافا خوب دراومده، از طرفی طراحی بیرونی بی ام و بی نظیره ای کاش میشد طراحی بیرونی بی ام و رو با کابین آئودی تلفیق کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Carbonado Aventador

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      من هم انواع اقسام بی ام و رو تو تهران دیدم و هم چند مدل آئودی رو!
      اینو به قطع میگم که وقتی این دوماشینو تو واقعیت کنار هم ببینی واقعا آئودی از لحاظ نما و مخصوصا چراغ ها خیلی بهتر از بی ام و هست!
      چراغ های آئودی در شب وحشتناک زیباست!
      اسپرت و باکلاس
      تعریف من از آئودی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. کیانوش

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (289 ديدگاه)

    داخل آ او دی فوقالعادست ظاهرشم شیک و با ابهت و بی ادعاست به شخصه طراحی بدون اغراق و تودوزی شکیل تر رو ترجیح میدم فک اگه دلار به قیمت واقعی بود گمرکی زیر بیست درصد به جای ماشینای چینی میشد اینو سوار شد ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (392 ديدگاه)

    هردو خیلی خوبن ظاهر بی ام دبلیو که بینظیره آئودیم عالیه ها خب کمیم سلیقس ولی داخلی ائودی باکلاستره بدون شک وسلیقه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. king 918

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    بی ام و کاش طراحی کیلومتر شمارشو یه تغییری بده خیییییییییییییییییلی سادس
    یه لحظه کیلومتر شمار هردو ماشین رو مقایسه کنید
    البته کیلومتر شمار اینقدر هام مهم نیست که بخوام بگم کلا ائودی بهتر از بیام و
    ولی بی ام و دیگه تمام داشبردهاش شبیه هم شده هیچ تغییری نمیده با این که خیلی
    بی ام و رو دوست دارم اما از این کارش اصلا خوشم نمیاد …..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. american and japan

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (199 ديدگاه)

      منم الان میخواستم دقیقا حرف تو رو بزنم.طراحی آمپر خیلی تاثیر گذاره تو حس رانندگی.داشبورد بی ام و همه یکی شده.یه کلکسیونر بی ام و دیوونه میشه.چون توی هر کدوم از مدل هاش بشینه یک حس رو داره.
      ولی کلا آئودی رو بیشتر دوست ددار.خیلی جذابه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. حسین

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    درود. در واقع رقیب M3 آئودی RS4 هستش نه S4. اما خب قطعا RS4 هم رقیب سرسختی خواهد بود. به نظر میاد تعادل و دینامیک عالی به همراه اختلاف زیاد بین حالتهای اسپرت و کامفورت از ویژگیهای محصولات آئودی هستن. امیدوارم M3 همچنان در کلاس خودش بهترین بمونه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احمد باقری

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    من، بی ام دبلیو رو ترجیح میدم، طراحی بیرونیش خیلی بهتر از آئودی هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. AHMADREZA

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    من آوودی رو ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. mohammad fm

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    بی ام و شاهه آئودی حرفی درمقابلش برای گفتن نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Carbonado Aventador

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      بله بله
      سقف رو نگه دار عزیزم!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. Archi KHAN

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    M3 جایی برای تردید نمیزاره …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. بهنام طیبی

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    شاید برند ائودی بالاتر باشه ولی بی ام و هم چیزی کمتر از ائودی نداره
    من جفتشون دوس دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. رضا

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من که به بی ام و رای دادم و هم از اون خوشم اومد به نظرم هردو ماشین تقریبا عین هم هستن ولی ائودی باید روی طراحی داخلی خودروش کار کنه و بی ام و هم باید روی کیلومتر شمار وچیز های جزئی کار کنه ولی بی ام و سر تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. mohsen

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    انتخاب من باز هم دلیه M3

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. سیدمجتبی

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به زبان ساده خودم، واقعأ کابین آئودی خیلی ناز و زیباست. حتی نمای ظاهرش هم فوق العاده است، اما ب ام و هم کمتر از آئودی نیست/هردوشان جگرهستند،سلیقه ای است/من آئودی را خیلی بیشتردوست دارم چون حس زیبایی و نرم بودن را حتی با نگاه کردن آدم احساس میکند.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا