بی ام ومرسدس بنز

مقایسه کوتاه مرسدس بنز S550 و ب ام و 750Li

بدون شک هیچ زمانی در طول تاریخ خودروسازی به اندازه این روزها، رقابت بر سر ساخت سدان های فول سایزِ لوکس بالا نگرفته بوده. لذا ما بر آن شدیم تا دو خودروی برتر در این کلاس را، از نظر فنی امکانات و … مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

دو خودروی اصلی، موفق و پرطرفدار در این کلاس مرسدس بنز اس کلاس و ب ام و سری هفت می‌باشند و قابل مقایسه‌ترین مدل‌ها از نظر امکانات و مشخصات فنی مدل مرسدس S550(که در برخی از کشورها با نام S500 شناخته می‌شود) و ب ام و ۷۵۰Li است.

در ابتدا بهتر است نگاهی به اندازه‌ها و ابعاد این دو خودرو داشته باشیم. ب ام و ۷۵۰Li طولی برابر ۵۲۱۲ میلی متر دارد که نسبت به اس کلاس با طول ۵۲۴۵ میلی متر، مقداری کوتاه‌تر است. وزن سری ۷، ۲۱۱۳ کیلوگرم است که نسبت به اس کلاس با وزن ۲۱۴۵ کیلو، کمی سبک تر است.

پیشرانه

قطعاً مهم‌ترین موضوع برای سازندگان این خودروها، طراحی بهترین پیشرانه برای این خودروها است. S550 از یک موتور هشت سیلندر با آرایش V شکل با حجم دقیق ۴۶۶۳ سی سی بهره می‌برد که با همراهی دو توربو قدرت ۴۴۹ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متر را تولید و به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. مصرف این خودرو به طور میانگین ۱۰.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

۷۵۰Li نیز از یک موتور هشت سیلندر V شکل استفاده می‌کند. حجم دقیق این پیشرانه ۴۳۹۵ سی سی است. این خودرو به مانند S550 از توربوی دوقلو در کنار موتور بهره می‌برد که در مجموع قدرت ۴۴۵ اسب بخاری و گشتاور ۶۵۰ نیوتون متری تولید می‌کند و به مانند S550 به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد. در هر ۱۰۰ کیلومتر به طور میانگین ۱۱.۴ لیتر مصرف می‌کند که نسبت به اس کلاس رقم قابل توجهی می باشد.

سرعت!

پیشنهاد ما به شما این است که زیاد به ارقام تکیه نکنید! چون در عمل ممکن است اوضاع کمی تغییر کند. S550 می‌تواند ۰ تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را در ۴.۸ ثانیه برود و سری ۷ با وجود قدرت و گشتاور کمتر، ۰ تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را به مانند اس کلاس در ۴.۸ ثانیه می‌رود.

امکانات و تکنولوژی

در تست‌ها، اس کلاس بدون پکیج مجیک بادی کنترل، باز هم سیستم تعلیق بهتری نسبت به سری هفت داشت. در سر پیچ‌ها استواری و پایداری بیشتری را در بنز شاهد هستیم. در ب ام و در پیچ‌ها با کمی فشار بر روی پدال گاز و چرخش به موقع فرمان به راحتی می‌توانید عقب خودرو را در جهت پیچ به چرخش در بیاورید. کاری که با بنز شاید به راحتی قابل انجام نباشد.

در داخل این دو خودرو امکانات زیادی یافت می‌شود. در S550 از گرم‌کن آرنج گرفته تا ماساژور چند حالته! در ب ام هم میتوان پکیج ویژه ای سفارش داد تا داشبورد خودرو و پنل درها از چرم طبیعی ساخته شود. با پرداخت ۴۵۰۰ دلار بنز، اس کلاس شما را با نوعی چرم که پوست انسان بر روی آن عرق نمی‌کند تزئین می‌کند. هم چنین داشبورد و پنل درها برایتان چرخ کاری می‌شود. حقیقتاً در بخش امکانات و تجهیزات داخلی S550 امتیاز بیشتری می‌گیرد.

در آخر بهتر است برخی از کمبودهایی که در ب ام و سری هفت ملاحظه می‌شود را گردن قدیمی تر بودن آن انداخت. قطعاً مقایسه نسل جدید سری هفت، که در آینده نزدیک معرفی می‌شود، و اس کلاسِ جدید، هیجان انگیز تر خواهد بود.

شایان ذکر است قیمت ب ام و ۷۵۰Li در بازار امریکا ۹۱ هزار دلار و بنز S550 هم ۹۲۹۰۰ دلار است.

نظر شما چیست؟ شما با این مقدار پول چه خودرویی را انتخاب می‌کنید؟
[polldaddy poll=7744582]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

رامین شهیدی

رامین شهیدی، لیسانس صنایع و نویسنده مجله پدال، علاقه مند به دنیای خودرو

مطالب مشابه

‫۱۵۳ دیدگاه‌ها

  1. ميلاد

    ۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان من خودم اس 500 دارم (البته بابام ) فقط بهتون بگم که یه چیزه دیگه است اصلا با بی ام و قابل مقایسه نیست با توجه به اینکه بی ام و یه خورده شتابش بیشتره

    موافقم 6
    مخالفم 5
  2. مرتضی

    ۵ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هه چه جالب قیمتشون به پول ایران لا در نظر گرفتن دلار سه هزار و سیصدتومن میشه سیصدمیلیون تومن بعد اونوقت داخل ایران قیمت اس 500 یک میلیارد وهشت میلیون تومنه.

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. مصباح

      ۲۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      الان دلار سی هزار تومن شده ارزومونه با همون یک میلیاردو هشصت الان یکیشو بخریم😂

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. سینا

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بچه ها بی ام و برای جوان ها خوبه چون که حالت اسپرت داره ولی بنز برای کسانی که کمی سن و سال دار ترن خوبه چون حالت کلاسیک داره

    موافقم 4
    مخالفم 5
  4. جواد

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من خودم به شخصه از ظاهر بی ام دبلیو خوشم نمیاد اما شیفته طراحی های بنز هستم چون ظاهر لوکس و اشرافی داره اگه هم دقت کرده باشین اکثر ماشین های اشرافی بعد از رولز رویس و کادیلاک بنز هستن و من به شخصه از طراحی های لوکس و شاخ خوشم میاد مثل کادیلاک اسکالید یا بنز s500 ولی بی ام دبلیو واسه ادمای اسپرت پسند بهتره مثل کفش کتونیه و کفش ورنی

    موافقم 5
    مخالفم 1
  5. عشقه بنز

    ۱۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    فقط بنز

    موافقم 9
    مخالفم 3
  6. ali

    ۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا از نظر زیبایی و طراحی داخلی و خارجی و کیفیت ساخت (که اگر در سایتهای خارجی بگردید)،متوجه میشوید که BMW خیلی بهتر و سرتر از BENZ هست.مخصوصا درسری 5 یا E..و سری 7 یا s.
    BMW 760LI مدل 2015 بعد چهار سال بالاخره وارد ایران شد با قیمت 2850000000 تومان.

    موافقم 4
    مخالفم 6
  7. علیرضا

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط‌بی‌ام‌و 750LI

    موافقم 2
    مخالفم 4
  8. محسن

    ۲۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان نمیخایم ارزش بنز را پایین بیاوریم ولی bmwعشقه باید سوارش بشی تا بفهمی سواری و ابهت و کلاس رانندگی یعنی چی خلاصه کلام عشقه عشقه عشقه bmw

    موافقم 2
    مخالفم 5
  9. elyas

    ۱۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مرسدس بنز از نظر راحتی واقعا حرف اول رو تو تموم دنیا میزنه یعنی اگر شما باهاش دور دنیا رو هم بگردی قطعا خسته کننده نیست برات ولی بی ام و شاید از نظر راحتی خیلی تاپ نباشه ولی واقعا از نظر سیستم تعلیق و هندلینگ تو دنیا بهترینه .

    موافقم 2
    مخالفم 1
  10. حمید رضا دادکان

    ۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    انتخاب از بین این دو سوپر ماشین فقط و فقط بر میگردد به تصویر ذهنی من نسبت به برند تجاری ان چون از لحاظ فنی تکنیکال تفاوت خاصی بین انها احساس نمی شود .چرا که این کمیت های داده شده فقط نگاه تجاری و بازاریابی دارد .

    موافقم 2
    مخالفم 0
  11. زردقناری

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ازنظرمن توانتخاب برند بنز وبی ام و من قطعا برند بی ام و انتخاب میکنم becauseبی ام و یک ماشین کاملا راحت وسریع است وامکانات زیادی داردولی من حتمابرای خریدماشین جوانان 57 که زردقناری انتخاب میکنم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. Xman

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (254 ديدگاه)

    هر دو خیلی خوبن!

    موافقم 2
    مخالفم 0
  13. ali.m

    ۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان فقط یک سری مسائل سطحی رو در نظر گرفتید هیچ کس به بازار قطعات یدکی یا بازار فروش دست دوم این دو ماشین اشاره نکرد … فروختن یک بی ام و اتاق ٧ نیاز به دعا و نذر کردن داره استهلاک یک بی ام و اتاق ٧ مثل سرطانه خرجاش تمومی نداره و هزینه هاش ادمو به زانو در میاره بعضی از دوستان فقط بر اساس احساس نظر دادند اما بنده پنج ساله دارم با این دو رقیب المانی سر کله میزنم و بدون اغراق و تعصب میگم بی ام و فقط به خاطر اینکه یک شرکت المانی و همسایه بنز هست همیشه با بنز مقایسه شده در غیر این صورت به هیچ عنوان لیاقت قیاس با ابر شرکت مرسدس بنز رو از هیچ لحاظ نداره

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. علی

      ۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (12 ديدگاه)

      دوست عزیز طوری صحبت میکنی که قراره پراید خرید فروش کنی هردو این ماشینا هزینه های نگهداری فوق العاده بالایی دارند و باید شرایط کشورهایی غیر از ایران بررسی بشه حتی تو خود آلمان هم همه کس نمیتونه این ماشینا را سوار بشه

      موافقم 1
      مخالفم 1
  14. علی

    ۱۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در مقایسه این دو برند نباید تجربه بیشتر بنز رو نادیده گرفت

    موافقم 4
    مخالفم 0
  15. امین

    ۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    BMW 750li یک سوپر لوکس فوق‌العاده هست،عید امسال یه 2010 مشکیش رو میگیرم

    موافقم 2
    مخالفم 0
  16. داريوش

    ۱۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به نظر من خیلی مهمه که نگاهتون به ماشینی که میخواهید بخرید چی باشه. بنز مخصوصا کلاس آس بک خودروی لوکس کلاسیکه و تشریفاتی اما بی ام و سری ٧ درسته که نسبت به سری ۵ کمی کلاسیک تره اما به ماشین مافیایی و با استیل خاصه. ادمایی که این دو ماشینو انتخاب میکنن دو دسته متفاوتن. و نگاهشون به خودرو متفاوته. من شخصا bmv بازم و مخصوصا سری هفت مغرورم میکنه شاید ۵٠ سال به بعد s500 بخرم ولی الان فقط سری ٧ میتونهً راضیم کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پارسا شیراز

      ۲۶ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      عزیز اولا سری 7 کاملا کلاسیک هست
      دوما اگر بنز تونست امکانات منحصر به فردbmwرا در ماشینش پیاده کنه؟
      ببین میتونه یه ماشین فوق لوکس مثل bmw بزنه؟
      ببین میتونه یه ماشین اسپورت با خصوصیات داخلی لوکس و راحت بزنه؟
      توی سایت های ایرانی نگرد
      برو تو سایت های خارجی بگرد
      الکی بنز گرونه
      فکر کنم اگر بزن ماشین i8 را میزد 8 میلیارد میفروختش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. پارسا شیراز

    ۲۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    شما bmw 750 را در دید گاه مردم خراب کردید
    شما با همین 2 مورد نتیجه گرفتین که s 500 بهتر از 750هست؟
    شما اولین مقایسه کننده ای هستی که s500را برتر خواندید
    در تمام مقایسه های جهانی بصورت زنده با مسابقه گذاشتن و راحتی و صدا های اضافه در ماشین و امکانات داخل در ماشین مقایسه میکنند

    چرا دروغ میگین پشت سر کمپانی ها
    همش تو ایران شده دروغ
    دروغ
    دروغگو ها
    شتاب بنز 0 تا 100 4.9ثانیه
    شتاب بی ام و : 0 تا 100 4.8 ثانیه
    مصرف 11.11 لیتر بنز
    11.21 لیتر بی ام و
    http://www.aparat.com/v/1FNel/%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87_%D9%85%D8%B1%D8%B3%D8%AF%D8%B3_%D8%A8%D9%86%D8%B2_S_%D9%88_%D8%A8%DB%8C_%D8%A7%D9%85_%D9%88_%D8%B3%D8%B1%DB%8C7
    حتما برید ببینید که دروغ هست تمام حرفاش

    موافقم 1
    مخالفم 1
  18. رسول

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    اعتبار کمپانی ب ام و در جهان بالاتره. طی 15 سال گذشته ب ام و گوی سبقت رو از بنز ربوده . خیلیها بخاطر قیمتهای تخیلی بنز در ایران عاشق اون میشن در حالیکه قیمتهای ب ام و بیشتره. مثلا i8 در ایران 1.5 میلیارده در حالیکه قیمت جهانی اون در دبی 700 هزار درهم ه. بنز اس 500 در ایران 3 میلیارده ولی در دبی حداکثر 600 هزار درهم ه.

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. Boshop

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شما بیا BMW I8 رو با benZ sls AMG مقایسه.کن

      موافقم 1
      مخالفم 0
  19. آرتور

    ۲۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شعار بنز : آرامش در رانندگی
    شعار بی ام و : شادی در رانندگی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا