بی ام و

دیدگاه ب‌ام‌و درباره برد خودروهای الکتریکی

خودروهای برقی به‌طور فزاینده‌ای در حال متداول شدن و تسخیر بازار هستند. با رونق مداوم خودروهای برقی، تولیدکنندگان خودروها نیز به دنبال این هستند که تا حد ممکن مدل‌های با برد بیشتر بسازند. با این حال ظاهراً ب‌ام‌و قصد ندارد خودروهایی با شعاع حرکتی بالاتر از ۶۰۰ کیلومتر بسازد.

دیوید فروفینو، سرپرست پروژه i4 اخیراً در گفت‌وگو با سایت استرالیایی وات کار گفته که توسعه زیرساخت‌های شارژ در سراسر جهان بدان معنی است که BMW نیازی به تولید خودروهای برقی با بردهای طولانی و فوق‌العاده همانند خودروهایی چون لوسید ایر ندارد.

فروفینو می‌گوید:

برد هزار کیلومتر، هدفی نیست که ما با خودروهای تمام الکتریکی خود به دنبال آن باشیم. ما ۶۰۰ کیلومتر را به‌عنوان برد خودروهای تمام الکتریکی و ۱۰۰ کیلومتر را برای خودروهای پلاگین هیبریدی (در حالت پیمایش تمام الکتریکی) در نظر داریم.

البته فروفینو اضافه می‌کند که ب‌ام‌و محدوده و شعاع حرکتی خودروهای خود را بر اساس قسمتی که در ان رقابت می‌کند ارائه می‌دهد. او می‌گوید:

به‌عنوان‌مثال ما فکر نمی‌کنیم که برد ۶۰۰ کیلومتری برای i3 به‌عنوان یک ماشین شهری مناسب باشد اما وقتی درباره i4 یا iX صحبت می‌کنیم، شعاع حرکتی ۶۰۰ کیلومتری، یک راه‌حل مشتری‌پسند است.

ب‌ام‌و i4 می‌تواند با هر بار شارژ تا ۵۹۰ کیلومتر مسافت را طی کند. وقتی هم که به شارژر ۲۰۰ کیلوواتی Dc متصل شود می‌تواند باتری‌ها را در ۳۰ دقیقه از ۱۰ درصد به ۸۰ درصد شارژ برساند.

فروفینو در انتها می‌گوید:

ما نه‌تنها درزمینهٔ فناوری باتری پیشرفت کرده‌ایم بلکه شبکه شارژ عمومی هم داریم که به‌سرعت در حال رشد است. وقتی با یک خودروی الکتریکی از نروژ به ایتالیا می‌روید، یک تجربه شادی‌آور خواهید داشت.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۳ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (4781 ديدگاه)

    فلسفه و دیدگاه بی ام و راجب این جلو پنجره های بدشکل که داد همه هوادرا رو درآوورده چیه؟؟؟

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. Nima RST

      ۳ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (121 ديدگاه)

      هر چی جلو پنجرشون بزرگتر میشه فروششون بیشتر میشه 😂
      ظاهرا یه عده هستن که ازین جلو پنجره های سبیل هیتلری خوششون میاد
      چرا خوششون میاد رو واقعا نمیتونم درک کنم.
      هر بار میبینمشون یاد نظر اون طراح ایتالیایی میوفتم که میگفت طراحی جلو پنجره بی ام دبلیو های جدید هیچ تناسبی با بقیه ماشین نداره

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. زیزیگولو

        ۳ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (4781 ديدگاه)

        جلوپنجره های جدید بی ام و اصلاً هیچ تناسبی با هیچ چیز بی ام و نداره

        موافقم 2
        مخالفم 0
  2. ممد ژانگولر

    ۳ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3506 ديدگاه)

    عکس اول شاسی بلنده چقدر خاص و زیباست
    تو ماشینای جدید از ابهت و خشونت برخورداره

    موافقم 5
    مخالفم 0
  3. M.K karimi

    ۳ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (860 ديدگاه)

    به نظرم حرکت معقولیه

    موافقم 4
    مخالفم 0
  4. مهدی

    ۳ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (194 ديدگاه)

    بنظرم هدف درستیه منم مثل اونا فکر میکنم با فراگیر شدن برقی ها کم کردن زمان شارژ در ایستگاه ها مهمتر از برد خودرو هستش زمانی که ایستگاه ها زیاد باشن برد مفهوم مهم خودش رو از دست میده

    موافقم 4
    مخالفم 0
  5. علی اکبر

    ۳ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (8 ديدگاه)

    کلا مسئولین دو تا خودرو ساز حرف بی پایه و اساس و من در آوردی زیاد میزنن
    یکی مسئولین تویوتا و یکی مسئولین بی ام و
    (BMW نیازی به تولید خودروهای برقی با بردهای طولانی و فوق‌العاده همانند خودروهایی چون لوسید ایر ندارد) نمیتونی بگو نمی‌تونیم نیاز نداریم چیه

    موافقم 4
    مخالفم 10
    1. reza@R35

      ۳ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (5 ديدگاه)

      بیا پایین سرمون درد گرفت

      موافقم 3
      مخالفم 3
    2. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۳ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      زمان شارژ مهمتر از برد ماشینه

      موافقم 5
      مخالفم 1
    3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۳ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      دوتا شرکت بزرگ مثل اونا مندرآوردی حرف میزنن شما درست میگی؟ …

      موافقم 4
      مخالفم 1
  6. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۳ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    چندان با این دیدگاه ب‌ام‌و موافق نیستم،برد زیاد با یه بار شارژ خیلی راحت تر از برد کوتاه با چندین بار شارژه حتی اگه سریع هم باشه….

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۳ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      بستگی منظور از برد زیاد چی باشه مثلا اگه فرق زمان شارژ ۶۰۰ کیلومترو هزار کیلومتر ۴ یا ۵ دیقه باشه حرف شما درسته ولی الان فرقشون نزدیک ۲۰ دیقس پس فکر کنم در حال حاضر بی ام و درست میگه

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۳ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        نه خب به هرحال من مثلا یه جایی مثل ایرانو تصور میکنم چون اگرم زیر ساخت ها(به فرض میگیریم) آماده بشه هم چندان به هم نزدیک نیست از این جهت برد بلند بهتره بنظرم…

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. Sina7

      ۳ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (435 ديدگاه)

      بستگی به مکانش داره
      تو اروپا چون مسافت ها کمه نیازی به این برد نیس. باتری بزرگ تر ماشین رو سنگین تر میکنه و هندلینگ رو هم تحت تاثیر قرار میده
      ولی تو امریکای شمالی برد مهم تره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۳ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        موافقم 👌،منم منظورم جاهایی مثل ایران و آمریکا و…کلا این کشورایی که تراکم زیادی دارن هستش که فکر نکنم جایگاه های شارژ اینقدر نزدیک هم ساخته بشن….

        موافقم 1
        مخالفم 0
  7. مهدی

    ۳ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (552 ديدگاه)

    باطریهای جدید با تکنولوژی جدید امده است نگرا ن نباشید با یک بار شارژ ظرف 15 دقیقه 500 کیلومتر پیمایش دارید اما گران است
    و کمتر از سه سال دیگه تکنولوژی کارامد تری خواهد آمد با یک بار شارز 15 دقیقه 1000 کیلومتر پیمایش دارید

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا